Alla Navimaresta saamaani uskomattoman huonoa "palvelua". Lue pois, ennenkuin sieltä mitään ostat!!!
Tilasin Navimaren verkkokaupasta kesäkuun 2015 alussa Foscamin FI9826W valvontakameran. Kamera toimi muuten ok, mutta videokuvan katsomiseen tarkoitettu valmistajan selainlisäosa ei toiminut yhdessäkään testaamassani selaimessa oikein. Asensin selainlisäosan viiteen(!) eri tavalliseen koti-PC:hen joissa oli Windows 7 ja 8.1 käyttiksiä. Kun otin selainlisäosan pois päältä, niin kirjautuminen onnistui, mutta tällöin en päässyt katsomaan videokuvaa. Valvontakameraa jonka videokuvaa ei voi katsoa, ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa toimivaksi tuotteeksi...
Noh, olin ensimmäisenä yhteydessä Foscamin tekniseen tukeen ja he auttoivat ja tarjosivat vaikka mitä neuvoja, joista useimmat olivat hieman höpsöjä, mutta orjallisesti niitä kuitenkin noudatin. Järjestinpä heidän kanssaan jopa etäyhteysistunnonkin. Ongelmaa ei saatu kuitenkaan ratkaistua ja lopulta Foscamin tekninen tuki joutui myöntymään ja totesi, että laite toimii virheellisesti ja kehotti ottamaan yhteyttä jälleenmyyjään eli Navimareen takuukorjausta varten.
Navimarelta sainkin sitten huonointa "asiakaspalvelua" jota olen ikinä saanut yhdeltäkään yritykseltä. Navimaren omistajalle Janne Vihinen, joka viesteihini vastasi, vaikuttaa olevan todella oudon hankala ihminen. Asiakaspalvelu ei ole tämän kaverin heiniä ollenkaan!! :D
Asia olisi ratkennut nopeasti vain purkamalla kaupan, mutta omistajan jatkuvat pyynnöt lisätodisteiden näyttämisestä siitä, että kamera todella toimii virheellisesti venytti asiaa aivan naurettavuuksiin. Tuotteen oli todennut virheelliseksi jo valmistaja (23 sähköpostiviestiä!), olin lähettänyt kuvakaappauksia virhetilanteesta valmistajalle ja Navimarelle, valmistaja otti jopa etäyhteyden ja totesi ongelman ratkaisemattomaksi, tarjosin etätukiyhteyttä myös Navimarelle ja tallensin jopa videoruutukaappauksen virhetilanteesta. Silti kaikki nämäkään todisteet eivät vielä riittäneet tälle omistaja Janne Vihiselle! :D Kun soitin liikkeestä omistajalle ja selostin virhetilannetta ja pyysin ehdottomasti saada purkaa kaupan, niin tämä neropatti pisti vaan luurin kylmästi kiinni!
Ehdotin sitten meilitse, että voimme purkaa kaupan tai haluan vähintään 10% alennusta, koska tuote ei toimi kuten pitää, mutta tämä kaveri sen kun vaan pyysi vielä lisätodisteita; olisi vieläpä pitänyt toimittaa jokin PC:istäni heidän liikkeeseen testattavaksi! En tiedä mikä tarkalleen aiheuttaa Foscamin selainlisäosan toimimattomuuden viiden eri PC:ni kanssa, mutta sillä ei ole merkitystä, koska laitteen on tietysti toimittava tavallisessa kuluttajaympäristössä ja jos se ei toimi, niin silloin tuotteessa on jotain vikaa ja kauppa on vähintääkin voitava purkaa.
Asian hoitamiseen on mennyt minulta nyt liki neljä kuukautta ja koska Navimare ei suostu edes purkamaan kauppaa, niin vein asian kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Katsotaanpa mitä he ovat mieltä...
Foscam IP kamera
7
1633
Vastaukset
- kiitti_vinkistä
Testasitko mitä selaimia? Onhan tuo nyt perin erikoinen juttu jos nettikäyttöön tarkoitettu kamera ei tue selaimia.
Ensimmäistä kameraa olen hankkimassa ja merkkinä Foscam miellyttäisi yleisyytensä, ja sitä kautta helpomman neuvojen löytämisen kautta. Suunnittelemani kameran nettiarviot ovat valtaosin positiivisia. Taidan kuitenkin varmuuden vuoksi ostaa joko Datcom4u:sta tai sitten ipcam-shopista, - takuuvaiei
Kuluttajariitalautakunnan kautta ne on Navimaren palautukset ennenkin hoidettu:
http://www.kalamies.com/kalastus-keskustelut/risut-ja-ruusut/navimare-ja-karttakortin-palautusongelma-53256
Kerropa sitten kun ratkaisu on tullut että miten kävi.- Entinenasiakas
Sama täällä lautakunta yrittää purkaa kauppaa.Kiertäkää ko firma kaukaa.
- knxkjo
Minulla sama pulma tuon Navimaren kanssa. FI9821-kameran lisäosa lakkasi toimimasta takuuaikana kaikilla selaimilla. Asiaa on vatuloitu ja venkoiltu Navimaren toimesta pitkään. Varmaan heillä on asiakkaan väsytystaktiikka käytössä. En taida viitsiä jatkaa hommaa heidän kanssaan, vaan äänestän jaloillani ja välitän kokemukseni muille. Netistä löytyy muitakin kertomuksia heidän asiakaspalvelustaan.
- boga
minäkin ostin navimarelta yli 20 kamera ja tallennin ja yhden kamera oli rikki ne ei suostunut vaihtamaan tai palauttaa ainoastaan ne lähettää foscamillä ja jouduin maksaman korjauksen ei yhtään vastuuta ne ottaa aikaa huono 👎 palvelu en ikinä osta mitään heiltä ja älkää ikinä ostaaka mitään varsinkin foscam tavara
- Anonyymi
Ei fima vastaa mihinkään , taitaa olla loppu..
- Anonyymi
Siis mikä pörssiyhtiö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363895- 851915
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151781Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541422Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi511363Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1311327VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981282- 701166
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1131022