Patti koiran kyljessä

hyvinpeloissaan

Löysin meidän koiralta patin kyljestä, siinä lähellä takajalkaa. Patti on ihon alla, kimmoisa ja sellainen melko pehmeä. Se liikkuu hieman jos sitä liikuttaa. Koiraa ei patti haittaa mitenkään ja se antaa meidän koskea sitä. Koiralla ei myöskään ole ilmennyt mitään käytösmuutoksia. Onko kyseessä VAIN rasvapatti tai tyrä tms vai voiko kyseessä olla kasvain? Olen peloissani, sillä meillä juuri lopetettiin toinen koira syövän/kasvaimen takia. (Oli vain 9-vuotias leikattu suomenlapinkoira narttu)

Koiramme on 6-vuotias leikattu labradorinnoutaja uros.

4

4421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loorelei58

      Moikka!
      Koskaanhan ei voi olla 100% varma patin laadusta , varsinkaan näkemättä sitä. Jos se kuitenkin muljuaa ja on sellaisen pehmeän oloinen voi kyseessä tosiaan olla pelkkä rasvapatti. Onko patti minkä kokoinen? Milloin huomasit sen ja onko se muuttunut ( kasvanut pienentynyt ) tarkkailuaikana? Vein tässä taannoin oman koirani lääkäriin samaisen vaivan vuoksi ja lääkäri totesi vaarattomaksi verenpurkaumaksi ( tämäkin sijaitsi lähellä takajalkaa) Oli riehunut toisen koiran kanssa ja saanut osumaa. Mielen rauhan vuoksi käyttäisin itse varmuudeksi ell. :)

    • patti_selkä0101

      Sakuilla on yleisesti rasvapatteja eteenkin iäkkäillä koirilla mutta myös nuoremmillakin esiintyy samaa vaivaa.

      Jos sieltä alkaa tulemaan talia niin se on varmaankin karvatupin tulehdus ja patti on täynnä talia ja möhnää.

      Olen puristellut monta sellaista pattia kuivaksi,edellyttäen tietysti että patti on jo aikaisemmin auki puhjennut joko koiran jyrsiessä pattia tai sitten patti on itsestään haavautunut auki.

      Alkoholilla olen pyyhkinyt desinfiointina niitä avonaisia patteja ja vertakin niistä jonkinverran aina tulee mutta parantuvat yleensä hyvin kun hoitaa niitä pitämällä haavat puhtaina ja poistaa ympäriltä karvat ja lian ja antaa patin kuroutua itsestään kiinni.

      Säännöllinen puhdistus monta kertaa viikossa tai tarpeen mukaan ja koirakin voi paremmin.

    • täälläeianalyysiasaa

      No vittu, mee lääkäriin! Täällä et oikeaa analyysia taatusti saa.

      • Anonyymi

        Mee säki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe