Remmirähinä

Maire-epätietoinen

Luulen, että koirani 1v9kk on liian suojelevainen minua kohtaan ja räyhää vastaantuleville koirille...se vetäminen ja vouhkaaminen, se on sietämätöntä. Jos koira on kytkettynä jonnekkin ja toisia koiria kulkee ohi, ei ole ongelmaa.
Turha sanoa, että koeta kiinnittää huomio muualle, käytä namipalaa jne. ei auta - en saa mitään kontaktia, kun saa vaihteen päälle, itse en aina ehdi nähdä aiemmin vastaan tulijaa ja vaikka ehtisin ja alkain leikkimään niin leikki loppuu ja rähinä alkaa.
Koulutustilanteessa jossa ollaa kahden tai perheen kesken ja vaikka olisi oma toinen koirakin on täysin hallinnassa. Tottelee kuin unelma, on kuin ajatus, mikään ei häiritse.
Toinen ongelma on se, että minä en voi käydä koiran viereen esim. puistossa istumaan vaan minun on seisottava tai koiralta menee pasmat sekaisin täysin...

4

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuohon puistossa istumiseen ja vastaavaan auttaa varmaan siedätyshoito siis mahdollisimman paljon tuota istumista niin koirasi tottuu siihen ja ihmettely/pasmat sekaisinmeno alkaa luultavasti vähenemään/loppumaan kun koirasi huomaa ettei mitään luonnotonta sen mielestä tapahdukkaan pitemmällä aikavälillä, anna koirasi olla omillaan kyllä se siitä tasaantuu kun koirasi huomaa ettet välitä sen touhuista vaan toimit pomona niinkuin itse haluat ja sinä määräät istumisen pituudenkin

      Tuo remmirähinä vaikuttaa luultavasti siltä että koirasi joutuu kohtaamaan ensimmäisenä vastaantulevan koiran. voisi koiralle olla helpompaa kun vetäisit sen sivulle vähän jopa taaksesi niin koira sieltä ei näkisi suoraan vastaantulevaa koiraa. ohituksen tapahduttua vetäisit eteenpäin joten olisit itse kokoajan koirallasi ikäänkuin näköesteenä jolloin se ei saisi katsekontaktia vastaantulevaan koiraan

      kun pääsisit noin ohi niin sitten kun koira alkaa olemaan hiljaa niin kuljettaisit sitä tiiviisti sivulla jalkaasi vasten jossa koira tuntisi että sinä johdat ja koiran ei tarvitse syödä kaikkia vastaantulevia koiria kun on sinun sivullasi vähän piilossa eripuolella kuin vastaantuleva koira

      Siis yleensä kun koira tottuu ettei mitään ihmeellistä tapahdu niin se tottuu myös ohittamaan muita koiria ja jopa sille haukkuvia jopa muriseviakin

      Kaikkiin hommiin pätee se tottuminen kyseiseen tapahtumaan ja isännän pitäisi koittaa välttää sellaisia ohituksia jossa toinen koira voi jopa käydä kimppuun ja koittaa tutustuttaa ystävällisiin koiriin joita voi haistella ja tervehtiä, nuo reviirikiistat ovat vaikeimpia mutta koirasi on vielä nuori eikä sen kokemukset ole vielä loksahtaneet kaikin osin paikalleen

      Koiran täytyy kokoajan tuntea että sinä johdat hommaa etkä saa käytökselläsi näyttää että pelkäät, koira älyää remmin liikkeistä kävelysi muuttumisesta jopa hengitysrytmistäsi sinun ajatuksesi ihan livenä

      Koiran palkitseminen oikeista toimista täytyisi tehdä heti niin että koira älyää tarkalleen miksi se sai makupalan taputuksen, jälkeenpäin se on vain koiran yleistä syöttämistä ja hellimistä

      • Maire-epätietoinen

        muuten hyvä, mutta en saa koiraa siirretty taakseni enään siinä vaiheessa kun on huomannut toisen koiran vaan se on vetoa ja menoa silloin :(


      • Koitappa koirallesi valjaita, sellaisia joissa on siinä selässä sellainen ikäänkuin kädensija/lenkki kuin matkalaukun päällä. siitä kiinni tukevasti niin koira kyllä siirtyy siitä pitäen/vetäen taaksepäin

        Sitten kun vaara on ohi niin voit antaa remmistä löysää, flexi voi olla vaarallinen jos et sen käyttöä hallitse

        Normaalisti belgi kävelee siinä sinun vierelläsi, ei edessä eikä takana ja remmi on löysällä ja belgi tunnistaa löysänkin remmin nykäisystä jo että viestität sille jotain

        Mutta koita valjaita siinä koira pysyy kuin matkalaukku, tarpeen vaatiessa kun pidät siitä selänpäällä törröttävästä lenkistä kiinni voit jopa nostaa koiraa siitä eikä koiraan satu kuten kaulapannalla voi tapahtua

        Jos belki käy toiseen koiraan kiinni ja tappelu alkaa niin sitten on vaikea erottaa koiria toisistaan ja sitä tilannetta pitää koittaa välttää koska voi saada puremia itsekkin jos menee väliin

        Siis valjaat ja Belkisi ei saa luoda katsekontaktia toisen koiran silmiin koska se useimmiten laukaisee hyökkäyksen, ->tämä vain jos on vaara tulla tappelu<-, muuten koirasi on vapaa katselemaan mitä haluaa

        sitten kun Belgisi tottuu kulkemaan välittämättä isommin muista koirista on lenkkeily hieno kokemus sinulle ja belgille


      • eikkaaa
        Maire-epätietoinen kirjoitti:

        muuten hyvä, mutta en saa koiraa siirretty taakseni enään siinä vaiheessa kun on huomannut toisen koiran vaan se on vetoa ja menoa silloin :(

        Meillä oli sama homma sakun kanssa, kuonopanta canny collar toi avun, ei pääse vetämään niin kovin. joten sellainen voisi olla ainakin avuksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe