Onko keskosuus vaikuttanut elämääsi aikuisena?

Flosh

Hei!
Tahtoisin kuulla muiden keskosena syntyneiden kokemuksia elämästä. Onko jotain selittämättömiä kammoja tai onko jotkut asiat tuottaneet ongelmia tavallista enemmän vaikeuksia oletettavasti keskosuuden takia? Tahtoisin saada aikaiseksi mukavaa keskustelua vertaistuki hengessä kun en ole ainakaan vielä oikein löytänyt mitään sivua tai keskusteluakaan asiaan liittyen. Ja ehkäpä nykyiset keskosten vanhemmatkin saisivat täältä näkökulmaa tulevaisuuteen :)
Eli itse synnyin vajaan 2kk etuajassa ja painoin n. kilon (äitini ei suostu juuri puhumaan asiasta niin tarkempia tietoja minulla ei ole) elämä on mielestäni sujunut varsin normaalisti mitä nyt oppimisen kanssa on ollut ja on yhä vähän ongelmia. En tahdo siis muistaa oppimaani. Ja erityisesti minua kiinnostaa kuulla että onko muilla tälläistä ongelmaa: eli ahdistutteko ylitsepääsemättömästi esim. poolopaidoista, liian tiukkaan kääritystä peitosta, tiukasta pitkähihaisesta paidasta tai vaikka vain siitä että joku vaikka halaa pitkään ja pitää raajoja siten että et voi vapaasti liikuttaa niitä. Itse en ole keksinyt tälle ahdistukselle mitään kunnon syytä niin olen miettinyt että tehdäänkö keskosvauvoille jotain mikä voisi aiheuttaa jonkun trauman asiaan liittyen?

2

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flosh

Niin ja olen siis syntynyt vuonna 1990 eli nyt 25 vuotias

• elämänormaali

Valokaappi ja ne kokeet muistan kuin eilisen päivän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rydman "elämäni hirveimmät päivät" Entäs uhrisi?!

https://yle.fi/uutiset/3-12515383 Rydman valittelee että vaikeaa on ollut kun jäänyt kiinni mutta entäs uhrisi? Ei yhtään empatiaa uhreja kohtaan!
      Maailman menoa
      375
      5826
    2. Nakkilassa on raiskattu wanhus

Wanhus on raiskattu nakkilassa palvelutalossa. ( näin uutisoivat molemmat iltapäivälehdet sekä yle )
      Nakkila
      19
      4025
    3. Haluaisin tietää miten sulla menee

Onko kaikki hyvin? Ja onko sulla yhtään ikävä mua? Itse haluaisin niin kovasti nähdä sut taas :(
      Ikävä
      95
      1678
    4. Natoon liittymisen hinta kova.

Suomi joutuu luovuttamaan kurdeja Turkkiin, maksoiko Suomen Nato-jäsenyys monien kymmenien ihmisten vankeus ja kidutuskohtalon vai peräti kuoleman. ht
      Maailman menoa
      376
      1513
    5. Sofia kertoo et halusi luvan kokeiluihin seksin suhteen Lontoossa asuessaan..

Katos nainen alkaa kertoa et seksikokeilut alkoi maistua, kun muutti Lontooseen.Marokkolainen räppäri ja tietenkin sekin on varsttu mies ja itse sen k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1474
    6. Mikamika missä mika

Polliisi etsii https://poliisi.fi/-/epailty-henkirikos-torniossa?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
      Tornio ja Haaparanta
      13
      1468
    7. Totuus on että

Se kaikki sattui ihan vit**ti koska mä tykkään susta todella paljon. Oikeesti tosi paljon. Menin ihan pois raiteilta enkä tajua tätä itekään. Oon mä j
      Ikävä
      42
      1458
    8. Uskallatko paljastaa

Kaivattusi nimikirjaimet ja sukupuoli? Minä aloitan, KA, nainen.
      Tunteet
      61
      1391
    9. Aiotko saattaa sen loppuun

..mikä on meillä pahasti kesken..ja milloin...en jaksa odottaa enää..
      Ikävä
      54
      950
    10. En halua satuttaa sinua

Mutta tässä ei ole järkeä!..
      Ikävä
      39
      948
    Aihe