Onko keskosuus vaikuttanut elämääsi aikuisena?

Flosh

Hei!
Tahtoisin kuulla muiden keskosena syntyneiden kokemuksia elämästä. Onko jotain selittämättömiä kammoja tai onko jotkut asiat tuottaneet ongelmia tavallista enemmän vaikeuksia oletettavasti keskosuuden takia? Tahtoisin saada aikaiseksi mukavaa keskustelua vertaistuki hengessä kun en ole ainakaan vielä oikein löytänyt mitään sivua tai keskusteluakaan asiaan liittyen. Ja ehkäpä nykyiset keskosten vanhemmatkin saisivat täältä näkökulmaa tulevaisuuteen :)
Eli itse synnyin vajaan 2kk etuajassa ja painoin n. kilon (äitini ei suostu juuri puhumaan asiasta niin tarkempia tietoja minulla ei ole) elämä on mielestäni sujunut varsin normaalisti mitä nyt oppimisen kanssa on ollut ja on yhä vähän ongelmia. En tahdo siis muistaa oppimaani. Ja erityisesti minua kiinnostaa kuulla että onko muilla tälläistä ongelmaa: eli ahdistutteko ylitsepääsemättömästi esim. poolopaidoista, liian tiukkaan kääritystä peitosta, tiukasta pitkähihaisesta paidasta tai vaikka vain siitä että joku vaikka halaa pitkään ja pitää raajoja siten että et voi vapaasti liikuttaa niitä. Itse en ole keksinyt tälle ahdistukselle mitään kunnon syytä niin olen miettinyt että tehdäänkö keskosvauvoille jotain mikä voisi aiheuttaa jonkun trauman asiaan liittyen?

2

1055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flosh

Niin ja olen siis syntynyt vuonna 1990 eli nyt 25 vuotias

• elämänormaali

Valokaappi ja ne kokeet muistan kuin eilisen päivän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      102
      2605
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      101
      1647
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1505
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      14
      1226
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      21
      1017
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      963
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      45
      911
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      119
      886
    9. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      334
      814
    10. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      813
    Aihe