Moottoripyörä ja ulosotto

Soppaanjoutunut

Elämä on mennyt alamäkeä kovaa vauhtia, mutta nykyaikana se lienee melko yleistä.
Töitä olen tehnyt yli 30 vuotta, ja samoin velkaa :(, tosin hieman lyhyemmän ajan, eli ehkä noin 10 vuotta..

Suhteellisen hyvillä tuloilla on saanut luottokortteja, ja siinä ei kauaa mennyt kun kortit oli tappiin kulutettu.
Yhtäkkiä ei palkka enää riittänyt , ja lainalla aloin maksamaan velkaa.
Tässä vaiheessa olin jo syvällä suossa.

Syy ostomaniaankin selvisi, olen maanis- depressiivinen , ja silloin kun meni kovaa, niin rahaa kului. Itsellä ei ollut mitään suhteellisuuden tajua rahan kanssa.
Valitettavasti olen joutunut työpaikalla sairaudestani kertomaan , ja nyt ollaankin tilanteessa, että joudun vähempiarvoisiin töihin ja palkka putoaa.

Edessä tulee olemaan ulosotto.

Se mitä kysyn on moottoripyörän kohtalo. Minulla on ollut aikaisemmin moottoripyörä, joka vaihdettiin liikkeessä toiseen pyörään. Suoraan en olisi sitä saanut myytyä, liikaa kilometrejä.

Vaihdossa tilalle tuli toinen moottoripyörä, jossa omistajaksi tuli seurustelukumppanini, ja minusta tuli ainoastaan haltija (bonuksien takia).
Seurustelukumppanini on maksanut minulle rahaa kyseisen uuden pyörän arvon verran, joilla olen maksanut velkojani.

Olen edelleen pyörän haltija, koska mulla on bonuksia ja pääasiassa ajan pyörällä, eli voidaanko se ulosmitata minulta, vaikka olen saanut siitä maksun ja maksanut velkoja kyseisellä summalla???

Ilman sairauteni paljastumista, olisin ehkä selvinnyt raha-ongelmista
Olin saanut lääkityksen, ja olin jo tehnyt suunnitelman miten olisin entisellä palkallani onnistunut selviämään ilman ulos-ottoa.
Enää se ei ole mahdollista, koska joudun nyt 50% työajalle, ja työtehtävät muuttuvat, etten stressaantuisi.
Yhtälöä en ymmärrä, koska työ jota mun pitäisi alkaa tekemään, on minun mielestä hyvin stressaavaa , yhtä ja samaa asiaa tehdään taukoamatta. Numeroita käsitellään, ja olen joskus sitä tehnyt päivän, pari, ja jo muutaman tunnin päästä on numerot menneet päässäni väärään järjestykseen.

Sairaus tuo mukanaan helvetinmoisen sopan :(.

13

2681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittääkun_

Ei siihen kuule mitään sairautta edes tarvita. Riittää kun on syntynyt vääränlaisiin olosuhteisiin. Riitttää kun ympärillä on mahdollisimman veemäisiä työnantajia, työpaikkakiusaamista ja syrjintää. Työtehtävät ja työpaikat menevät alta, vaikka kuinka olisit ahkera, tunnollinen, tehokas, raitis, savuton jne. Riittää kun on kateellisia ihmisiä ympärillä, jotka puhuvat paskaa selän takana ja soittelevat kaikki työnantajat läpi. Riittää kun sinulla on joku, joka vainoaa sinua. Riittää kun on joku ahdistelija, jolle et suostu antamaan seksiä. Riittää kun kumppanisi on osoittautunutkin peluriksi, valehtelijaksi, kusettajaksi, mustamaalaajaksi, vainoajaksi, rikolliseksi. Riittää kun ympärilläsi on korruptoituneita ihmisiä. Riittää kun pärstäsi ei miellytä, koska et kuulu sopivaan sukuun, olet väärää poliittista mieltä, et omista sopivaa poliittista jäsenkorttia tai Lions Clubiin, et omista aatelissukunimeä, et anna seksiä tietylle tyypille, olet väärää sukupuolta, olet väärän värinen/pituinen/painoinen, olet liian fiksu, pukeudut liian hienosti, herätät kauteutta ja kaunaa, olet liian hyvä koulussa, sinulla on liian hyvä koulutus jne.

• Soppaanjoutunut

Olen samaa mieltä "Riittääkuin" kanssa hyvin monessa kohtaa.
        Itse myös tehnyt ahkerasti töitä, ja lopullinen syöksy sairauden uumeniin tapahtui juuri kyykyttävän esimiehen takia. Eikä väheksyä voi muutamaa ahdistavaa suhdettakaan, jotka saivat elämäni sekaisin .
        Sitten selvisi tämä sairaus, ja johan putosi kaikelta pohja :(.

Moottoripyörällä ajo on aina rauhoittanut mieltä, ja siksi seurustelukumppanini halusi pyöräni rahoittaa. Hän on hyvä ihminen muutenkin, ajattelee minun parasta.

• Et jos se kerran ei ole nimissäsi. Monet laittavat omaisuuttaan esim lapsilleen ulosoton takia.

• jäärahaabensaan

Tiedän yhden joka myi moottoripyöränsä ja vaihtoi osan rahoista mopoon.
        Näin kirpeillä keleillä kun nytkin on tuntuu naamassa viima jo 40km/h ssa nopeuksella.

• 44332211

Ei viedä jos ette ole naimisissa, jos olette niin ei estä ulosottoa, Jos olette naimisissa niin sitten koknaan vaimon nimiin siis siinä tapauksessa jos vaimollasi on moottoripyörä kortti jos ei niin sitten se ei auta vaan uo vie, riippuu tietenkin moottoripyörän arvosta, mitään muutaman tonnin pyörää ei vie jos maksat uo maksuja kokoajan palkasta jos et niin sitten vie.

• hgyfc

Kaikki viedään kengistä lähtien ja jos vastustat niin siitä sangtoidaan erikseen voi olla että päädyt vankilaan,,etkö muuten tiennyt ettei viranomaisia saa vastustaa eikä koittaa huijata sillä uo. tahtoo oman prosentinsa ulos mitattavasta. joten mene rehellisesti pyöräs kaa voutille kertoon ett tosa noi ois motorcykel, ja saat paremin unta.

• Kuulin joskus tarinaa, että Helvetin enkeli oli ollut ulosotossa.

Vouti oli huomannut, että Helvetin enkeli oli rekisteröinyt nimiinsä uuden Harley Davidsonin ja soittanut tälle, että mitäs tämä tarkoittaa.

Helvetin enkeli oli lyönyt voudille luurin korvaan ja karauttanut samantien Harrikallaan voudin toimistoon.

Kerrotaan, että Helvetin enkeli olisi sanonut tuolla voudille, että, jos kosket mun Harrikaan niin voipi olla, että joku yö sun ikkunas takaa kuuluu kop kop ja silloin sulla on syytä olla varuillasi.

Vouti olisi kuulemma jättänyt tämän jälkeen Harrikan koskematta.

Tällaista olisi kuulemma tapahtunut jossain Pietarsaaren suunnassa.

• tyghfbv
        hullu_ukko kirjoitti:

Kuulin joskus tarinaa, että Helvetin enkeli oli ollut ulosotossa.

Vouti oli huomannut, että Helvetin enkeli oli rekisteröinyt nimiinsä uuden Harley Davidsonin ja soittanut tälle, että mitäs tämä tarkoittaa.

Helvetin enkeli oli lyönyt voudille luurin korvaan ja karauttanut samantien Harrikallaan voudin toimistoon.

Kerrotaan, että Helvetin enkeli olisi sanonut tuolla voudille, että, jos kosket mun Harrikaan niin voipi olla, että joku yö sun ikkunas takaa kuuluu kop kop ja silloin sulla on syytä olla varuillasi.

Vouti olisi kuulemma jättänyt tämän jälkeen Harrikan koskematta.

Tällaista olisi kuulemma tapahtunut jossain Pietarsaaren suunnassa.

Ja hullu-ukko uskoo joka ikisen urbaanilegendan, joka hänelle kerrotaan. Aika väsynyttä...

• tyghfbv kirjoitti:

Ja hullu-ukko uskoo joka ikisen urbaanilegendan, joka hänelle kerrotaan. Aika väsynyttä...

En sanonut uskovani, kerroin vain juttua jonka olin kuullut.

• huppistahups

Riippuu paljonko on menossa ulosottoon ja paljon myös vaikuttaa ulosotto työntekijä, Jos maksat kokoajan palkasta 1/3 osan ja uo on kohtuu summa niin korkeintaan laittaa pyörän hukkaamiskieltoon ja pyörä jää sun hallintaan. Jos jäät työttömäksi niin sitten kyllä vie.
      Jos vie niin kaikesta voi aina valittaa ja vedota ns kohtuullistamiseen, eli jos maksat säännöllisesti plkasta 1/3 osan niin sulla on myös oikeus omistaa/harrastaa ja elää ns normaalia elämää.

• kituutusta

Koskeeko myös ansiosidonnaista päivärahaa.Siitähän nuo vie kans.Mulla noin 250 euroa/kk.

• 55121234

Kuten aijemmassa on mainittu niin riippuu myös paljon uo:sta, mutta jos ajoneuvon arvo ei ole mikään kymmenien tuhansien arvoinen niin jos saavat säännöllisesti sulta rahaa niin eivät lähde ulosmittamaan omaisuutta. Autossa on rajana ollut että alle 3000e autoa ei viedä vaikka et maksaisi uo:lle mitään koska uo prosessi on sen verran arvokas niin ulosmittaus ei ole kenenkään edun mukaista. Moottoripyörissä varmaan pätee tuo sama fakta.
        Jos epäilyttää niin kannattaa soittaa omalle uo:lle ja kysyä asiaa niin ei tule sitten mikään yllätyksenä.

• eikiitossekopäälle

No ainakaan omalle UO-miehelle en soita.Täys mäntti.
        Voinko soittaa johonkin toiselle UO:lle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2172
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1436
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1075
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe