snorklaus / sukellus Khao lakissa

Monet matkustavat Khao lakkiin sukeltaminen mielessään. Ja varmaankin ansaitustikin vannotaan Similanin tai Surin saarien nimeen. Sinne eniten sukellusreissuja tehdäänkin.

Lähin koralli riutta on kuitenkin Khao Na Yak Reef joka on ihan rannikon tuntumassa. n. kolmevarttia pitkähäntäveneellä.

boonsong hylky on lähellä bangsakin kylää. Boonsong oli tinayhtiö jonka laiva uponnut sinne. hylkyyn on kertynyt vuosien saatossa koralleja, ja hyvä suoja kohde kaloille. siellä voi nähdä mm barracudaa ja leopardihaita ja tietty pikku kaloja, meriatanoita yms.

Aika uusi sukellushylky on 2009 uponnut teaklastissa ollut laiva. Se on muutaman kymmenenmetrin syvyydessä joten sinne ei ilman pulloja pääse. Varmaan tunnin verran tab la musta sinne matkaa. siellä ei kaikki saa sukeltaa, ryöstön estämiseksi.

5

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulukuussa

      Hei! Mistä näille snorklaus reissuille ja silmilian saari reissuille voi ilmoittautua / reissuja voi ostaa ? Kun ei haluta matkatoimiston kautta ottaa?

      • happipullo

        Raya Divers vois olla ihan hyvä,niillä on ainaski suomenkielistä henkilökuntaa


    • vettenalle

      Khao Lakissa toimii tosiaan ihan supisuomalainen sukelluskeskus nimeltä Raya Divers. Se tarjoaa niin opetusta kuin retkiä ja vasta-alkajatkin saavat tarvittava opastusta lajiin. Läheiset saaret, Similan Island ja Surin Island tunnetaan muuten maailman ehdottomasti parhaimpiin lukeutuvina sukelluspaikkoina. Niiden vesien syvyyksissä vastaasi saattavat uida niin leopardihait kuin mustekalat ja upeita korallejakin pääsee ihastelema.

      Muistathan tutustua Khao Lakin muuhunkin tarjontaan, joka on monipuolista ja suomalaiseen makuun sopivaa. Esimerkkeinä mainittakoon Chong Fahin vesiputoukset, Khao Lakin läheisyydessä oleva kaunis golfkenttä, Khao Sokin tai Khao Lak Lamrun kansallispuistot sademetsineen, ja uskomattoman ihastuttava Wat Suwan Khuhan temppelialue.

      Khao Lakista on kirjoitettu mielenkiintoinen esittely Thaimaa-aiheiselle sivustolle osoitteessa:

      http://thaimaahan.net/kohteet/khao-lak/

      • käynytkin

        Ihan kuin ton linkissä olleen kirjoituksen kirjoittaja ei olisi koskaan käynyt itse khao lakissa. Suoraan kopsailtu vastaavilta sivuilta. Missään nimessä ei ainakaan ollut khao lak asiantuntija, niin monta virhettä.

        Kaikkia edes pahimpia en ala korjaamaan, koska pidetään tää saitti edes asiallisena.

        Mitenkäs vesihiihtelet khao lakissa, kun moottoriveneellä ei saa rantaan tulla?

        Montako purjelautailijaa olette khao lakissa nähneet?

        Myang thain ranta muistuttaa paljolti khao lakin rantoja paitsi: On äkkisyvä. Vesivirtaukset on lähes aina voimakkaita, joista myös paljon varoitellaan. Ihan eriluokkaa kuin khao lakissa. Itse olen käynyt siellä kyllä uimassa, mutten sitä kaikille uskaltaisi suositella. Esim.lapsia en sinne veisi. Kilppari festivaaleille korkeintaan.

        Mut noi Khao Lak South Beach:n ihastuttavat putiikit oli kyllä hauska :)


    • m.y.m

      myös Dive Dimension, Khao Lak (suomalainen) on toimisto khao lakissa.
      http://www.divedimension.com/fi/
      Jos tahtoo suomenkielisen opastuksen.
      Love andaman järjestää myös retkiä suomenkielellä.
      http://www.loveandaman.fi/420876811

      Jos kieli ei ongelma niin noita retkienjärjestäjiä on pilvin pimein, joka nurkalla.

      Itse käytän komols tourin palveluita, kuuluu tarvitsemani heidän valikoimiin tai ei. Aina järjestyy. Voi olla ettei ole ihan halvin, mut ei kalleinkaan. Ja parin euron säästön takia en viitsi matkalla vaivautua. Tosin käytän heidän palveluitaan muutenkin niin on luontevaa myös retket ja kyydit järjestää heidän kauttaan.

      Ilmeisesti noi suomalaiset sukeltajat eivät ihan joka hylyllä saa sukeltaa. Mut en ole varma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe