Alkoholi Egyptissä?

Viininlitkijä

Miten se menee se taxfree-sääntö?

- mikä siinä oli aikaraja
- paljonko saa ostaa
- määrääkö prosentit jotain näihin määriin
- mistä kannattaa ostaa jos menee Hurghadaan
- taxfree juomien hintataso
- ja mites sitten jos nämä taxfree juomat loppuu ja haluais lisää juomaa
- onko alkoholijuomat kalliita ravintoloissa ja hotellialueilla
- muuta huomioitavaa?

Eniten tuo viinipuoli kiinnostaa. Enkä välittäisi lukea asiattomia viestejä.

10

4445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaa..

      - mikä siinä oli aikaraja
      Tuontialkoholin kohdalla 24h maahan saapumisesta.
      Paikallista/tuontialkoholia saatkin sitten hotelleista ja ravintoloista kovaan hintaan koko loppu loman ajan..

      - paljonko saa ostaa
      Tietääkseni ei ollu mitään rajaa... En ainakaan muista.

      - määrääkö prosentit jotain näihin määriin
      Ei tietääkseni

      - mistä kannattaa ostaa jos menee Hurghadaan
      Hurhadassa on tax free- kauppa ennen Sakkalaa (etelästä päin). Taksit osaa perille helposti.

      - taxfree juomien hintataso
      Halpaa, ostin whiskypullon 5 egellä.

      - ja mites sitten jos nämä taxfree juomat loppuu ja haluais lisää juomaa
      Itse ostin mukaan jo lentokentältä omat viinat (myönnän sen)ja paikalline olut on hyvää ja halpaa. Paikallinen viinikin oli ihan juotavaa. Näitä ostin ainoastaan ravintoloista ja baareista.

      - onko alkoholijuomat kalliita ravintoloissa ja hotellialueilla
      Paikallinen alkoholi, siis olut ja viini, mutta kaikki tuontiviina maksaa ja paljon!

      - muuta huomioitavaa?
      Sakkara olut. Kannattaa aloittaa aamu aina alkoholihörpyllä, niin voit säästyä vatsataudilta. Minä tein näin ja en kärsinyt mistään vatsavaivoista.

    • PDS

      Smirnoff martinivotka oli taxfreessä 17 dollaria litran leka.

      • Mitä maksaa alkossa?

        ************


    • Taisto

      Tulin viikko sitten Hurghadasta. Sinne kannattaa ostaa täydet lastit tax-freestä jo ennen matkaa. Kalja on halpaa. Viineistä suositttelen Obeliskia, se maksaa 40- 80 puntaa ravintolassa (4-8 euroa) pullolta. Kaupoista ei saa mitään alkoholijuomia.

      • Viininlitkijä

        Tarkoitatko Suomen kentältä?


      • Taisto
        Viininlitkijä kirjoitti:

        Tarkoitatko Suomen kentältä?

        Kentältä, koneesta tai vaikkapa alkosta. Hyvää matkaa. Muista kokeilla vesipiippua.


    • Kerttu

      Egyptissä on harvoja alkoholiliikkeitä, olen nähnyt niitä mm. Kairossa ja Luxorissa. Muistaakseni Hurghadassakin oli siellä jossain sivussa sen torin takana, missä maalaiset myyvät tuotteitaan.

      Ulkomainen alkoholi niissä kallista ja paikallista en ole ostanut, ties mitä myrkkyä. Olen ostanut niistä ainoastaan stella-olutta, joka on ihan juotavaa.

    • ATO

      Alkoholijúomat tulee ostaa 24 h sisällä maahan saapumisesta tax free-myymälästä joissa valikoima saattaa olla riemunkirjavaa. Joten jos tarve väkevimmistä, suosittelen suomen kentältä ostamista koska hintataso on (jopa) korkeampi paikallisissa taxfree mymälöissä kuin HKI-Vantaalla.
      Tuontiviinit ovat erittäin kalliita ja varsinkin ravintoloissa alkoholijuomat ovat tosi kallita, ehkäpä olutta lukuunottamatta (olut suomen hinnoissa kuppiloissa). Olutta sitten saattaa löytyä ihan muualtakin kuin vain taxfree myymäälöistä; olen ymmärtänyt että ainakin turistirysissä joku kauppa on saanut luvan myydä olutta (ja paikallista viiniä ?)ilman 24 h rajoitetta. Näin ainakin Sharm el Sheikissä lokakuussa oli. Paikallinen viini, no ehkäpä sitäkin juo mutta jos olet viinifriikki, koita kantaa nekin vain kotimaan lentokentältä(olutkauppa muuten löytyy sharmista) kävelykadun pohjoispäästä, kääntymällä päätiellepäin noin 100 m.

      Tein itse ostoksia viimeiksi sharmin kentällä myös saapuessa, josta ostin olutlaatikon, sainpahan samalla sille matkatoimiston bussilla kuljetuksen hotellille. Hinta taisi olla jotain 15 €/laatikko. Paikallisessa kaupassa hinnat olivat 1€/pullo/tölkki, merkillä/prosenteilla ei väliä..

      • yleistä

        Ensinnäkin, tax free osto aika on nykyisin 48h saapumisesta (marraskuussa itse Sharmista tulleena..) Toiseksi, viineistä..valkoviini paikallinen, suurimmassa osassa pulloja outo sivumaku, voi kyllä juoda, mut en menis kehumaan, sen sijaan paikalliset punaviinit todella hyviä. tavallisesta "ruokakaupasta" viiniplon saa noin 47LE :llä (noin 5-6€), viinaa ei ostettu muutakun tax free myymälästä(sitäkin olisi saanut ruokakaupasta).Paikallinen hyvä olut 0,5l n.7LE (alle euro ~0,80€)kaupassa.


    • Anonyymi

      Paljonko väkeviä alkoholijuomia saa tuoda Suomeen Egyptin matkalta, koneen taxfreessa kovin on edullista, .

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe