Austraaliaan

tutustumaan

Tässä vaihtoehtoja:

- lento Ausseihin, yhden matkalaukun kanssa, pari viikkoa perillä.
--lento kestää 10h -2vrk.
- pakettiautolla laivaan > sillä perille ja perillä kuukausi tai pari.
--ei aavistustakaan meneekö sinne yhtään laivaa, joka ottaisi kyytiin.

Ensimmäinen mahdollisuus olisi joulun tienoilla -15 ja seuraava kesällä -16.
Millaiset kelit siellä joulukuussa? Vuodenajat menevät päinvastoin, mutta voiko Aussien talvi olla pahempi kuin Suomen kesä?

Tahtoisin lomalle, jonnekin todella kauas, aurinkoon, kohde josta olisi hyötyä...saisi näkökulmaa. Australia on kiinnostanut jo kauan, eikä pelkästään niiden suurkaupungit.

Mahtaako sinne päästä satunnainen turisti edes kuukaudeksi? Vai onko sekin jotenkin luvanvaraista?

6

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Down_Under

      Tekstistäsi päätellen reppu ei sinua kiinnosta mutta reissaaminen kuitenkin. Onhan sinulla rahaa 3000-5000 euroa. Isommalla summalla vuokraat jo auton, asut motelleissa, saat valita kohteen mielesi mukaan ja elellä siellä viisi viikkoa (vähintään) - ehkä pitempääkin valinnoistasi riippuen. Tietysti laadit matkaohjelman itse. Netistä saat tietoa yllin kyllin.
      Vuoden vaihde on kuuminta aikaa. Ennen tai sen jälkeen pakkaseen tottuneelle viileämpää.
      Jos saat luotettavan kaverin mukaan jakamaan kiinteitä kustannuksia, nuo summat voivat olla pienempiäkin. Oman kokemukseni mukaan kaksin on paras yhdistelmä, vaikka olen joutunut olemaan kuski joka kerta.

    • Mali7

      Lähdössä olen ja enää neljä viikkoa, jee jee! Pari viikkoa perillä ja kuumaa luvassa, kovimman kuumuuden aikana tosin kaikki ovat silloin hyvin ilmastoiduissa kodeissa ostoskeskuksissa tai autoissa, ettei lämpö käy liiaksi voimille.

      Siellä on helppo matkata, matkustan yksin ja olen kuuskymppinen. Olen pääosan Itä-rannikolla ja sitten paluumatkalla piipahdan vanhalla suomalaisten siirtolaisten asuttamalla länsirannikolla ja tapaan sinne muuttaneita suomalaisia. Aussit juttelevat junissa, busseissa ja kadulla yms. kysyt vaan ja jos onnistaa, saat kutsun tapahtumaan ...kannattaa jutella siis!

      Austarliaan turisti tarvitsee viisumin ja voi reissata sitten kolme kuukautta kerrallaan vuoden aikana, vaikka useampi reissu. Eikä sitten muuta kuin omia vaatteita reppuun, on tarkka tarkastus maahansaapuneille esim. kaikki ruoka/kasvit yms. Katso telkkarista Australian rajalla ja kaikki on ihan totta.

      Matkaan siis ...

      • Toluca

        Kun tuossa alussa veisteltiin auton kanssa laivaan, sanoisin että ei ole mitään syytä moiseen. Lentoja on ollut tarjolla alle tonninkin, riippuen lähtöajasta ja matkan kestosta. Joskus saa pitemmälle ajalle edullisemmin kuin parille viikolle meno-paluun. On tietysti sellaisiakin tapauksia että muutaman päivän edestakainen on tosi halpa, järjetön kuitenkin muille, kuin kiireisille bisnesmatkaajille.
        Sen viisumin saa itse haettua netistä, katso aiemmat neuvot.
        Ensikerran Sydneyssä siinä yksikiskoisessa huviajelulla tuli puhuttua että onkohan tässä tällä kertaa suomalaisia. Siihen yksi rouva vastasi, että ainakaan tässä vaunussa ei olekaan muita kuin suomalaisia!
        Eikä siellä niin vakavasti oteta, vaikka hyppäisi väärään junaan; pääseehän sitä takaisinkin.
        Lämpötila saattaa ajoittain vielä helmikuussa ylittää 40 astetta.
        Auton voi perillä vuokrata, ja muistaa sitten ajella vasenta puolta.
        En minä ole saanut kulutettua kahtakaan tonnia parin viikon reissulla.
        Vaatimattomia majapaikkoja on kyllä valinnut eri kaupungeissa. Onpa joku suomalainenkin majoittanut.


      • Toluca

        Jokos Mali7 on noussut koneeseen? Mulla olisi ollut kutsu Brisbaneen, mutta ei ole ollut aikaa varmuudella reissuun.
        Nyt saattaisi loppukuu olla käytettävissä.


      • Mali715

        Heips,
        nyt on reissu heitetty, ihan älyttömän kivasti meni. Olin Adelaidessa ekaksi, siellä oli jo nelkytastetta pari päivää muuten tuossa alle kolmekymmentä ja ihan vaan tavallista tallustelua siellä, nähtävyyksinä kävin yhden paikan, kasvipuutarhan katsastastamassa ja siellä sitten barossavalleyn viinittestaukseksiksi meni, kortti vaan seinään ja lasiin tipahti maistiaiset. Ihan siistiä! Kulttuuriakin tuli harrastettua kun thebeachboys heitti keikan sielläjust silloin. Jeejeemeno! Rannalla käväisin maisemat tsekkaa mutta järkeä oli pois.tua rantsulta kun tuuli kävi. kerran olen elämässäni jäänyt ihailee rantamaisemia tuossa säässä ja seurauksena oli kaamea silmätulehdus...kyllä kantsii katsoa onks muita rantsussa, vaikka kuinka aurinko paistais.
        Bris olikin sitten kuin suoraan viidakosta tuon Aden jälkeen! Uiminen onnistuin ihan joenrannalla ja jokiristeily on ihan "must". Tuntui ett ihan kaikki oli kiinnostuneita just must, vaikka yritin pitää hattua päässä ja näyttää turistilta. Käteinen vaan kävi jossain paikois, varmaan tietyist syyst. mutta kortilla sai masun täyteen ja matkalaukun, siellä tilaa riittikin, kun mitään matkariepui en takas pakannu.
        Koko reissus vaan Singas veloitettiin turistilisää, mutta sitten säästin sen osuuden matkaamalla siellä bussilla ja junalla. Joten sekin pysähdys meni ihan OK. Ja tällä kertaa opin, että jatkossa otan kenttähotellin lentojen välissä. On vaan niin ihana nukkua sängyssä!
        Enää vajaa pari vuotta seuraavaan reissuun!


    • PaljonMatkustellut

      Olen asunut Australiassa muutaman vuoden. Jos olet keskitasoa energisempi niin vuokraa asunto vaikka Neutral Bayssa, Manlyssa tai katsele muita paikkoja mutta nuo ovat keskeisimpia kaupungin pohjoisrannalla missa on parempitasoista kaupunginosaa. Paaset bussilla tai jopa lautalla Manlysta keskustaan aika halpaan hintaan. Ranotoja on paljon ja touhu on rentoa. Suomen kesalla (Aussi talvi) voi lampo olla Suomen kesaa kuumempi mutta siina 15-20C paikkeilla, ja Suomen talvella (Aussi kesa) lampo voi nousta yli 40C ja suojaa ihosi silla et huomaa miten helposti palat kun ozone kerros on niin ohut Australiassa. Kun vuokraat asunnon ja kayt kaupassa ostamassa ruoka tarpeet saastat melkoisen summan rahaa ja sinulle jaa paljon enemman matkustamiseen paikallisiin kohteisiin. Muista etta Sydney on yksi maailman kalleimpia paikkoja, et osta taloa alle muutaman miljoonan. Mutta jos olet rantaa rakastava olet menossa oikeaan paikkaan. Olin asunut Sydneyssa 3 vuotta ja pidin paikasta tavattomasti, mutta minun $140,000 vuosi tulot ei riittaneet elamiseen joten muutin takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe