silmien valonarkuus ja tulehdukset

tulehdus

Olin medi-laserin silmäleikkauksessa 3kuukautta sitten.En nähnyt kunnolla eteeni kun tulin sieltä,silmät vuotivat niin paljon. ovat nyt vuotaneet joka päivä ja mieheni on tipottanut silmiäni.Heti kortisonitipan loputtua silmäni tulehtuivat eikä lääkärin kirjoittamasta tipasta ollut hyötyä.Lääkärin ollessa lomalla menin toiseen silmälääkäriin, joka määräsi kortisonitipat uudelleen käytettäviksi.
Hetken ajan silmäni olivat vähän paremmat mutta nyt taas on sen tuntuiset että
niitä kirvelee ja epäilen että tulehdus on uusinut. Valonarkuus on kuitenkin ollut jatkuvaa ja aina kun katson tv:tä tai olen tietokoneella tarvitsen aurinkolaseja enkä voi ollenkaan olla auringossa ilman laseja plussana vielä se etten pysty kunnolla ajamaan autoa pimeässä, koska valot hajaantuvat.En menisi leikkaukseen jos nyt pitäisi päättää.Lähinäkö on kyllä melko hyvä mutta kauas en näe kunnolla . Ehkä asia paranee ajan myötä mutta hinta ja laatu ei mielestäni kohdanneet tässä asiassa. Huumorintajuisena ihmisenä olen ajatellut positiivisesti:en ainakaan tullut sokeaksi!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipeätsilmät

      Mulla oli jokunen vuosi sitten sarveiskalvon tulehdus silmässä,erittäin hankala hoidettava kesti melkein puoli vuotta.Kiinnostuin kirjoituksestasi,koska oireet olivat samanlaiset,kova särky ja valonarkuus,joka oli niin pahana,että en voinut katsoa tv:tä,tietokonetta,enkä olla valoisassa.Mulla ei oikein koskaan selvinnyt mistä se tuli.Mielestäni olet saanut sen ehkä silmien laseroinnista ja sinun pitäisi tehdä potilasvahinko ilmoitus asiasta.

    • vakavaasia

      Sidekalvotulehdus tai värikalvotulehdus? Pelkkää kortisonitippaako laitat? Miksei voiteena joka hoitaa paremmin? Eikö yhtään antibiootti-tipaa? Mene uudestaan silmälääkärille ja vaadi kunnon hoitoa, tulehdukset voivat vaurioittaa näköä pysyvästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe