Mikä vaivaa Mint Rafaelaa?

eeeeiiiii

Olen yrittänyt saada Hp Laserjetin toimimaan, ei onnistu. Sitten ajattelin jo vaihtaa käyttöjärjestelmän, ei onnistu. Lataukset menevät jonnekin huisin nevadaan. Outoa oli myös se, kun latasin ohjelmistohallinnan kautta DigiKamin, niin tuo ohjelma meni kuvien joukkoon. En ymmärrä, olenko tehnyt jotain väärin???

33

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dww

      Onhan hplip paketti asennettuna?
      dpkg -l | grep hplip

      Mikä on Laserjetin tarkka malli?

      • eeeeiiiii

        Laserjet 1000. Olen monta kertaa ladannut netistä uuden Mintin, ja ennen olen löytänyt ladatut käyttöjärjestelmät latauksista, mutta nyt tuokin tie on tukossa. Menevät vain sinne huitsin nevadaa, eeeeeiii!!!


      • juu-uhuh
        eeeeiiiii kirjoitti:

        Laserjet 1000. Olen monta kertaa ladannut netistä uuden Mintin, ja ennen olen löytänyt ladatut käyttöjärjestelmät latauksista, mutta nyt tuokin tie on tukossa. Menevät vain sinne huitsin nevadaa, eeeeeiii!!!

        Kannattaisiko kokeilla tulostinasetuksia? jos vaikka osaisi sitä kautta hakea oikeaa tavaraa, Canonilta ainakin osasi.


      • dww
        eeeeiiiii kirjoitti:

        Laserjet 1000. Olen monta kertaa ladannut netistä uuden Mintin, ja ennen olen löytänyt ladatut käyttöjärjestelmät latauksista, mutta nyt tuokin tie on tukossa. Menevät vain sinne huitsin nevadaa, eeeeeiii!!!

        "
        1. Uninstall CUPS
        2. Install foo2zjs from repo
        3. Install CUPS
        It should work after that.
        "
        http://www.openprinting.org/printer/HP/HP-LaserJet_1000


      • SePieniERO
        eeeeiiiii kirjoitti:

        Laserjet 1000. Olen monta kertaa ladannut netistä uuden Mintin, ja ennen olen löytänyt ladatut käyttöjärjestelmät latauksista, mutta nyt tuokin tie on tukossa. Menevät vain sinne huitsin nevadaa, eeeeeiii!!!

        Nää on näitä juttuja juurikin, Miksi se Ubuntu on se toimivin.
        Minttiä on yritetty keventää ja onnistuttukin siinä, mutta valitettavasti sen peruskäyttäjän ongelmien kustannuksella!

        Ubuntussa riittää kun laittaa piuhan kiinni! ja se on siinnä!


      • Öööööh
        dww kirjoitti:

        "
        1. Uninstall CUPS
        2. Install foo2zjs from repo
        3. Install CUPS
        It should work after that.
        "
        http://www.openprinting.org/printer/HP/HP-LaserJet_1000

        sudo apt-get install libcups2 cups libcups2-dev cups-bsd cups-client libcupsimage2-dev libdbus-1-dev build-essential ghostscript openssl libjpeg62-dev libsnmp-dev libtool libusb-dev python-imaging policykit-1 policykit-1-gnome python-qt4 python-qt4-dbus python-dbus python-gobject python-dev python-notify python python-reportlab libsane libsane-dev sane-utils xsane


    • jokkex_

      Mikä versio tuo Rafaela olikaan, en jaksa googlata ja kerro myös LaserJetin tarkka tyyppi.

      • fgadsfgdfg

        17.2


      • jokkex_

      • asennasehpjuttu

        Tonttu tarttee sen ohjelmiston, koska sen muistinhallinta on osaksi koneella.

        HP juttu on sovelluskaupassa.


    • debianxfce
    • minter

      On siis ladattu monta kertaa,mutta mistä se on ladattu?
      Itselläni toimii ,kun lataan vain Ruotsin lipun alta.
      Britti- ja USA lataukset-ei asennu kaikki oikein.

    • eeeeiiiii

      Olen nyt yrittänyt päästä eroon koko Mint Rafaelista, mutta jo herää kysymys onko tämä joku pilailuversio??? Löysin koneen uumenista Mint Rebecan, mutta Unetbooth ei toimi normaalista, en pysty tekemään käynnistävää tikkua. En enää ole kiinnostunut tulostimesta, vaan miten pääsen eroon tästä kauheasta Mint Rafalelista???

      • ropellihattu_trollille

        Mene katsomaan peiliin ja mieti mitä siellä syövereissä näkyy.


    • eeeeiiiii

      Peilit eivät auta. Lataus näyttää toimivan normaalista, mutta sitten ei löydy latauksista ei mistään muualtakaan.

      • käyttöohjeita

      • TooLateAsUsual

      • hehhehhee
        TooLateAsUsual kirjoitti:

        Ei kannata enää.

        Parempi myöhään kuin silloinkaan. Uusvanha sovellus sanonnasta.


      • eeeeiiiii

        Ei kannata lukea ohjeita. Lataus ei toimi, unetboot ei toimi, eikä mikään muukaan levykuva työkalu,Thunderbird täynnä punaista matoa, Hp-plugin, aina vaan virheilmoitus . Tässä Linux Mint Cinnamon 17.2 64-bit on todella jotain outoa. Mielestäni tässä ei ole kyse yksittäisestä bugista, vaan on kyse aivan jostain muusta. Kuinkahan luotettavia nuo peilit, latauspalvelimet ovat???


    • eeeeiiiii

      Vaihdoin Operan oletusselaimeksi. Alkoi pelittää, sain ladattua peilistä ja lataus löytyi normaalista paikasta, latauksista. Unetbootinkin alkoi toimia. Siis parempi kysyä, että mikä vaivaa Firefoxia???

      • ihateubuntu

        FF:llä ei ole mitään tekemistä Unetbootin:n kanssa.


      • eeeeiiiii

        Miten niin??? Ovathan Unetboot ja Firefox tekemisissä keskenään. Minulla ainakin Firefox ja Unetboot ovat samassa käyttöjärjestelmässä ja jos Firefox on oletusselaimena, niin Firefox lataa tiedostot, joista Unetboot tekee käynnistävän usb-tikun. Siis Mint Rafaelissa oli vikana ainakin Firefox, joka sensuroi Linux tiedoston lataukset ja teki valelatuksen.


      • ihateubuntu
        eeeeiiiii kirjoitti:

        Miten niin??? Ovathan Unetboot ja Firefox tekemisissä keskenään. Minulla ainakin Firefox ja Unetboot ovat samassa käyttöjärjestelmässä ja jos Firefox on oletusselaimena, niin Firefox lataa tiedostot, joista Unetboot tekee käynnistävän usb-tikun. Siis Mint Rafaelissa oli vikana ainakin Firefox, joka sensuroi Linux tiedoston lataukset ja teki valelatuksen.

        heheh, vai ovat samassa käyttöjärjestelmässä.


    • heikko_esitys

      Mikä Linux Mint 17.2 oikein vaivaa kun näytön oikean alakulman kuvake ei näytä normaalilta ja silti se väittää "järjestelmä on ajantasalla"?
      Onko Mintti saanut jonkin Wi****-tartunnan kun päivitykset eivät näytä toimivan kunnolla?
      Onko MintUpdaten kuvakkeiden korjaus mahdoton tehtävä?
      Kuka tietää? Vai eikö kukaan enää välitä Mintistä?

      Mutenkin päivitystouhu tuntuu menneen sekoiluksi Windowsin tapaan. Tulostinohjelma "Hplip" näyttää jääneen päivittämättä kokonaan. Tietokoneessani on hplipin versio 3.15.2 mutta hplipin nettisivulla jo tarjotaan uudempaa versiota jota Mintin päivitysporukka ei näytä tietävän?
      Ja diagnostiikka väittää ettei tätäkään 3.15.2 versiota tueta? Tuesta viis koska skanneritulostin näyttää kumminkin toimivan vallan hyvin väittämästä huolimatta?

      Koska ruvetaan olemaan ajantasalla päivityshuollon suhteen?

      • ihateubuntu

      • ei_toimi_siltikään
        ihateubuntu kirjoitti:

        http://hplipopensource.com/hplip-web/install/manual/distros/linuxmint.html
        saa vaikka kokeilla asennusta.

        Et siis ymmärtänyt kirjoittamaani. Minun EI tarvitse kokeilla (saa kokeilla) Linux Mint 17.2 ILMAN asennusta koska se on jo asennettu tietokoneen kiintolevylle pysyvästi.
        Kyse ei siis ole ollenkaan kokeilusta vaan päivitysten suorituksesta jo asennettuun käyttöjärjestelmään. Tämä päivittely näyttää tökkivän ajoittain, nyt se kuvake siellä alakulmassa ei aina näy edes oikein.
        Ja koneessa on nyt hplip versio 3.15.2 ja hplipin nettisivulla on jo tarjolla uudempi versio 3.15.9 ja tämä ei vielä ole tullut Linux Mint 17.2 versioon.
        Ja tästä ohjelmaversiosta riippumatta HP tulostimeni jatkuvasti ilmoittelee "lisää paperia" vaikka lokero on täynnä paperia. Eli se paperin tunnistus ei toimi oikein tulostimessa. Onko tämä ohjelmavirhe vain tulostimen oma virhe, tämä ei ole selvinnyt.

        Mikä saisi tulostimen tunnistamaan sen, että paperilokero on TÄYNNÄ paperia?
        Eihän se tulosta yhtään mitään kun se luulee olevansa TYHJÄ paperista.
        Tästä oli kysymys.
        (Tulostimen malli on kyllä tuettujen tulostimien listassa hplipissä. Tieto on tarkistettu: perfect. Ei siis se useimmin eli mostly vaihtoehto)


      • ihateubuntu
        ei_toimi_siltikään kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt kirjoittamaani. Minun EI tarvitse kokeilla (saa kokeilla) Linux Mint 17.2 ILMAN asennusta koska se on jo asennettu tietokoneen kiintolevylle pysyvästi.
        Kyse ei siis ole ollenkaan kokeilusta vaan päivitysten suorituksesta jo asennettuun käyttöjärjestelmään. Tämä päivittely näyttää tökkivän ajoittain, nyt se kuvake siellä alakulmassa ei aina näy edes oikein.
        Ja koneessa on nyt hplip versio 3.15.2 ja hplipin nettisivulla on jo tarjolla uudempi versio 3.15.9 ja tämä ei vielä ole tullut Linux Mint 17.2 versioon.
        Ja tästä ohjelmaversiosta riippumatta HP tulostimeni jatkuvasti ilmoittelee "lisää paperia" vaikka lokero on täynnä paperia. Eli se paperin tunnistus ei toimi oikein tulostimessa. Onko tämä ohjelmavirhe vain tulostimen oma virhe, tämä ei ole selvinnyt.

        Mikä saisi tulostimen tunnistamaan sen, että paperilokero on TÄYNNÄ paperia?
        Eihän se tulosta yhtään mitään kun se luulee olevansa TYHJÄ paperista.
        Tästä oli kysymys.
        (Tulostimen malli on kyllä tuettujen tulostimien listassa hplipissä. Tieto on tarkistettu: perfect. Ei siis se useimmin eli mostly vaihtoehto)

        "Et siis ymmärtänyt kirjoittamaani" etkä linkkiä?
        Siinä ei missäään vaiheessa puhuttu LinuxMintin kokeilusta.
        Sen "tar xvfz hplip-3.15.9.tar.gz" asennusta voi kokeilla jotta auttaako se mutta se tietysti vaatii linkin avaamisen ja vähän vaivaa, ei liene liian vaikeaa?


      • hidasta_on
        ihateubuntu kirjoitti:

        "Et siis ymmärtänyt kirjoittamaani" etkä linkkiä?
        Siinä ei missäään vaiheessa puhuttu LinuxMintin kokeilusta.
        Sen "tar xvfz hplip-3.15.9.tar.gz" asennusta voi kokeilla jotta auttaako se mutta se tietysti vaatii linkin avaamisen ja vähän vaivaa, ei liene liian vaikeaa?

        Voisihan tuota kokeilla, mutta miksi tuo uusi versio ei ole tullut sinne Linux Mintin "omaan" pakettivarastoon. Ohjelmistonhallinta edelleen tarjoaa vain sitä vanhempaa versiota.
        Periaatteessa tuon ohjelmistonhallinnan käyttö on se oikea tapa asentaa ja poistaa sovelluksia. Minulla on edelleenkin se hplipin 3.15.2 versio koska se tuli ohjelmistohallinnan kautta. (Päivitystä ei ainakaan ole VIELÄ näkynyt koska järjestelmä sanoo järjestelmän olevan "ajantasalla")

        Onhan siellä yli 40 000:tta sovellusta valittavana joten uusimpien versioiden ilmestyminen vie oman aikansa. Ehkä?
        Tiedän kyllä varsin hyvin, että se uusi versio on saatavilla Hplipin nettisivulta, mutta ei vielä Mintin omasta pakettivarastosta.
        Onko tämän ERON ymmärtäminen liian vaikeaa?

        Olisit nyt kertonut vielä nämäkin vaihtoehdot: 1) lähdekoodista kääntäminen ja 2) alienin käyttäminen(vieraspaketin käyttö).
        "Tar" pakettia en ole ladannut koska olen odotellut päivityspaketin tuloa sinne pakettivarastoon. Kyllä minä unixin ja linuxin käytön hallitsen mutta tätä päivityksen HITAUTTA vaan ihmettelen. Versio 3.15.2 ei vieläkään ole päivittynyt versioksi 3.15.9 ohjelmistonhallinnan kautta.


      • ihateubuntu
        hidasta_on kirjoitti:

        Voisihan tuota kokeilla, mutta miksi tuo uusi versio ei ole tullut sinne Linux Mintin "omaan" pakettivarastoon. Ohjelmistonhallinta edelleen tarjoaa vain sitä vanhempaa versiota.
        Periaatteessa tuon ohjelmistonhallinnan käyttö on se oikea tapa asentaa ja poistaa sovelluksia. Minulla on edelleenkin se hplipin 3.15.2 versio koska se tuli ohjelmistohallinnan kautta. (Päivitystä ei ainakaan ole VIELÄ näkynyt koska järjestelmä sanoo järjestelmän olevan "ajantasalla")

        Onhan siellä yli 40 000:tta sovellusta valittavana joten uusimpien versioiden ilmestyminen vie oman aikansa. Ehkä?
        Tiedän kyllä varsin hyvin, että se uusi versio on saatavilla Hplipin nettisivulta, mutta ei vielä Mintin omasta pakettivarastosta.
        Onko tämän ERON ymmärtäminen liian vaikeaa?

        Olisit nyt kertonut vielä nämäkin vaihtoehdot: 1) lähdekoodista kääntäminen ja 2) alienin käyttäminen(vieraspaketin käyttö).
        "Tar" pakettia en ole ladannut koska olen odotellut päivityspaketin tuloa sinne pakettivarastoon. Kyllä minä unixin ja linuxin käytön hallitsen mutta tätä päivityksen HITAUTTA vaan ihmettelen. Versio 3.15.2 ei vieläkään ole päivittynyt versioksi 3.15.9 ohjelmistonhallinnan kautta.

        Seli seli, vittuako sinä minulle vihottelet, ei ole minun vikani että sinä et osaa, mint ei päivitä paketteja sinun haluamaasi tahtiin, että sinulla on joku vanha lasertulostin yms.
        Pyydän anteeksi että edes yritin auttaa, paskaa siitä näköjään ääliöltä niskaan sataa.


    • Mintinongelma

      En muista nyt juutujen nimiä, mutta vaida se mintin tulostusjuttu siihen mikä on ubuntussa, Täässä jonkiaikaa sitten painin kanssa vastaavan ongeman kanssa mintissä. Se ratkesi juurikin noin!
      Koska Ubuntusissa ei ole ongelmia.

      Joskus mm Matessa se pitää käydä pistämässä päälle, siittä tulostin jutusta joka kerta jos se käynistetään pc:n jälkeen.

    • Minttiminttinä

      Sitä HP juttua ei tarvita !
      Se on Ubuntu softa ja melko raskas. Pilaa Mintin idean! Eikä Ubuntukaan sitä tarvitse, jos ei haluta hallita isoamäärää verkkotulostimia.

      En siteeraa tänne netistä laserjettien linux asetuksia, ne löytyy netistä helpolla

    • ploiuytr

      Tarkista että bittisyys on oikeat.
      Minun vanha Canon laser alkoi toimimaan kun asensin USB 32 bittisen ajurin. Siis Canon ei toiminut 64 b järjestelmässä ilman 32 b usb-ajuria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe