Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ranskanbulldoggi pentutehdas

39vuottakoirienkanssa

Kennel sielun aarre on pentutehdas. Koirat ovat söpöjä, mutta sairaita. Kasvattajan mukaan vastuu on ostajalla. Koirilla pahoja hengitysvaikeuksia, jotka korostuvat iän myötä. Sieraimet ummessa. Eläinlääkärin mahdodon tutkia nielua tai henkitorvea, koska kasvanut umpeen.

26

1855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PerustelutOntuu

      Samasta aiheesta mussutit jo aikaisemminkin, mutta jätit sopivasti vastaamatta kysymykseen perusteluista. Että löytyisikö niitä perusteluita ja todisteita pentutehtailusta tällä kertaa, vai haudataanko aihe taas mappiin Ö maksimissaan mahdollisena kunnianloukkauksena?

    • zsefsdf

      Edes omat valokuvat koiran tilasta tai koiran koko nimi olisivat ok.

      Muuten nämä jäävät mustamaalauksen tasolle.

      • SAarre

        zsefsdf, mistä sinä löysit sen kuvan? Minulla ei ole sen rodun!
        Jos haluat katsoa minun pentuet, tervetuloa forumiin http://frbulikifin.borda.ru/


      • SAarre
        SAarre kirjoitti:

        zsefsdf, mistä sinä löysit sen kuvan? Minulla ei ole sen rodun!
        Jos haluat katsoa minun pentuet, tervetuloa forumiin http://frbulikifin.borda.ru/

        Anteeksi, se ei ole sinulle, laitoin vastaus vääriin, mutta jos kiinosta, voit katsoa meidän kasvatit- Foorumissa tehty albuumit kaikkille pennuille.


    • 2534gw
      • todisteetpuuttuvat

        Jukopliut mitä p***aa. Ensinnäkään tuon kuvan koira ei ole ranskanbulldoggia nähnytkään ja toisekseen minä ainakin osaan tehdä googlen kuvahaun, jonka perusteella huomaan heti, että kuva on vain pöllitty netistä mustamaalaamistarkoitukseen, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä ko. kasvattajan kanssa.

        https://www.google.com/search?hl=fi-US&q=george bulldog&tbm=isch&tbs=simg:CAQSigEahwELEKjU2AQaAAwLELCMpwgaYgpgCAMSKPoYrQ_1RGbEPpAS0FYIPrw-uFaoPmi2rOKw4rTi_1JKI4nS22JKE4tSQaMJ573H40Wp4vIpPd1bAeqBDLbLCdzv1csIJLpDaN-gSBpkPTBkO60JVwDCS_1_1iancCACDAsQjq7-CBoKCggIARIEWKV4Wgw&sa=X&ved=0CBkQ2A4oAWoVChMIy9qa2_jByAIVh4gsCh2rSgWJ&biw=1366&bih=657

        Mikään noista aloituksessa mainituista koirien piirteistä ei ole todiste pentutehtailusta, vaan pahimpia ongelmia, mitä ranskanbulldoggeissa rotuna esiintyy. Koska tästä aiheesta on mustamaalaamistarkoituksessa aloitettu jo ainakin kolme keskustelua, niin se on jo sellaista ajojahtia, että jos olisin ko. kasvattaja, niin tekisin tutkintapyynnön sekä mustamaalaamisesta että ajojahdista. Molemmat ovat sitten rangaistavia tekoja, jos se sattuu yhtään kiinnostamaan ennen kuin olet kaulaasi myöten kusessa.


      • SAarre

        2534gw, mistä sinä löysit sen kuvan? Minulla ei ole sen rodun!

        Jos haluat katsoa minun pentuet, tervetuloa forumiin http://frbulikifin.borda.ru/


      • nsduiawq
        SAarre kirjoitti:

        2534gw, mistä sinä löysit sen kuvan? Minulla ei ole sen rodun!

        Jos haluat katsoa minun pentuet, tervetuloa forumiin http://frbulikifin.borda.ru/

        Tuossahan nikki "todisteetpuuttuvat" kertoo, mistä kuva löytyy. Varastettu netistä. Ja linkkikin on laitettu googlen kuvahaun tulokseen, missä siis kerrotaan, mistä kaikkialta netistä tuo kuva löytyy.


    • kirjoittajamyösnimi

      Turhaa mustamaalausta. Jos epäilet pentutehdasta, et urputa nimellä täällä palstalla vaan otat yhteyden eläinsuojeluun ja kennelliittoon.

    • griffon

      Kennel Sielun Aarre ei todellakaan ole mikään pentutehdas. Tunnen ja tiedän niin omistajat kuin koiratkin henkilökohtaisesti. Harva hoitaa ja huolehtii koirastaan ,edes siitä ainoasta, niin hyvin kuin omistajat huolehtivat Sielun Aarteen koirista. Kennelissä hoidetaan kaikki vanhat jo eläkkeelle siirtyneet koirat suurella rakkaudella ja huolenpidolla. Vanhin tyttö on nyt 10 vuotias, eikä enää jaksa ihmeitä kävellä. Tyttöä kannetaan jos ei jaksa kävellä, pääasia on ettei sen tarvitse jäädä yksin kotiin muiden lähtiessä metsään tai rantaan. Jokaisessa kennelissä voi syntyä pentu josta ei näe sairautta vielä ihan pienenä. Sielun Aarteen omistaja ei tosiaankaan ole välinpitämätön kasvattiensa terveyden suhteen.
      Olen saanut seurata kennelin elämää aivan naapurissajo kolmen vuoden ajan, joten uskon tietäväni mistä puhun.

    • SAarre

      Olen Sielun Aarre kennel kasvattaja. Tervetuloa kenneliin katsomaan minun *pentutehdas* Erik, tein rikosilmoitus poliisille, jos vielä kirjoitat että minulla on pentutehdas. Ranskanbuldoggilla on hengitusongelma, se on tämmönen rotu, ilmoitan kaikille pennun ostaille että voi olla hengitusongelma. Myyn pentuja vain eläinlääkärin tarkastuksen jälkeen! Ei piilossa minun kennelissä mitään! On oma kotisivut ja kenneliin foorumi! Erik, sinun koiran ikä jo 7 vuotta vanha, niin sairas koira ei elää niin pitkään. Kyllä, ikävä että sinun koiralla on hengitusongelma, mutta sinulla ei ole oikeuttaa laita leimaa minun kennel nimen, että minulla on pentutehdas, tästä on pakko vastata!

    • Sickdogs

      Miksi kukaan ostaa tai haluaa jalostaa koiria, jotka voivat suurella todennäköisyydellä olla sairaita, sitä en ymmärrä...
      Mutta kennel Sielun Aarre vaikuttaa vastuuntuntoiselta, tavalliselta kenneliltä, ei todellakaan pentutehtaalta! Tällaisella palstalla asioiden huutelu on typerää, varsinkin jos olet sattunut saamaan sairaan yksilön sellaisesta rodusta, missä hengitysvaikeuksia ilmenee useasti!

      • huuhaa-aloitus

        Samaa mietin minäkin... Pentutehtailu on asia erikseen, ja jos sellaista haluaa väittää useassa eri aloituksessa, niin olisi parempi todistaa väite eikä postata kuvaa koirasta, joka ei edes liity juttuun mitenkään. Kosahtaa äkkiä omaan nilkkaan, jollei tajua erottaa rotuvikoja pentutehtailusta johtuvista vioista. Juuri noista aloituksessa mainituista seikoista johtuen en missään nimessä hankkisi ranskanbulldoggia jo ihan siksi, että pidän niiden kasvatusta yleisellä tasolla hieman eettisesti arveluttavana. Jos nyt kuitenkin hairahtuisin, niin ei olisi pokkaa syyttää kasvattajaa jostain, mikä voi tulla mihin hyvänsä ranskanbulldoggiin riippumatta siitä, miten kasvattaja hommansa hoitaa.


    • eric_lappalainen

      https://www.youtube.com/watch?v=3Nnlt5LxvH4

      https://youtu.be/0be6YkSiz_s

      Pentutehtailu on rahan tienaamista koirien terveyden kustannuksella. Liian lyttyyn jalostettu kuono ja umpinaiset sieraimet ovat erittäin haitallisia koiran normaalille elämälle. Kasvattaja tietää jalostuksella invalidisoivansa koiria, mutta tekee sen, koska koirat tekevät kauppansa ja puolustelee toimintaansa rotumääritelmän vaatimilla piirteillä.
      Rodut ja rotumääritelmät ovat kasvattajien keksimiä ja asettamia, eivätkä voi olla perustelu aiheuttaa eläimille piirteitä jotka ovat niille vahingollisia.

      Suomen eläinsuojelulaki 2 luku 8 §:
      Sellainen eläinjalostus tai jalostusmenetelmien käyttäminen, josta voi aiheutua eläimelle kärsimystä taikka merkittävää haittaa eläimen terveydelle tai hyvinvoinnille, on kielletty.

      Koiraharrastajien itseasettamat rotumääritelmät eivät voi olla ristiriidassa Suomen lain kanssa tai sen yläpuolella.

      Käräjillä tavataan.

      • eric_lappalainen

      • griffon

        Ranskisten kuonot on jalostettu satojen vuosien saatossa lyhyiksi, sitä ei suinkaan ole tehty Sielun Aarre kennelissä.
        Jos olisit huolissasi rodun terveydestä haastaisit kai Kenneliiton ja rotuyhdistyksen, etkä yksittäistä kasvattajaa. Taitais vaan olla vähän hankalampi paikka. Kennelissä kaikki koirat ovat näyttelyissä palkittuja ja terveitä. On ikävää että aina välillä joku koira vanhemmiten sairastuu. Niin käy myös ihmisille. On monia rotuja joillaon niille ominaisia sairauksia. Esimerkkeinä rotikat, mäyrikset, gavalierit näin alkuun. Siinäpä sinulle työsarkaa, kun rupeat vainoamaan näiden rotujen kasvattajia yhtä uutterasti kuin Sielun Aarteen kasvattajaa.


    • canis_familiaris

      SAarre kirjoitti: "Ranskanbuldoggilla on hengitusongelma, se on tämmönen rotu, ilmoitan kaikille pennun ostaille että voi olla hengitusongelma."

      Mielenkiintoista on, että kasvattajana suhtaudut koiran invalidisoivaan sairauteen noin huolettomasti! Kuin "ylhäältä annettuna"! Minä en suhtautuisi!

      Olin aikoinaan kiinnostunut ranskiksesta rotuna. Suunnittelin jopa sellaisen hankkimista. Kävin Tampereen kansainvälisessä näyttelyssä. seuraamassa rodun yksilöitä.

      Kehän laidalla katselin järkyttyneenä, kuinka rohisevasti hengittävä, suorastaan kuorsaava, urosranskis yritti selviytyä kehän kiertämisestä. Koira kiersi puoli kehää röhisten, kuolaten ja oksennellen. Sitten se pysähtyi röhkimään ja oksentamaan! Laskin, että kehäesiintymisensä (kaikki luokat) aikana koira oksensi 12 kertaa valkoista vaahtoa pitkin kehää. Sen oli hengitysvaikeuksiensa vuoksi lähes mahdotonta pysyä handlerin vauhdissa.

      Kierrostensa välillä koira oli tajunnan rajamailla. Koiria oli kymmeniä, mutta eikös vaan, ulkomainen tuomari (taisi olla belgialainen) valitsi tämän oksentelevan röhkivän luonnonoikun ROTUNSA PARHAAKSI! Täysin käsittämätöntä! Oli maaliskuun puoliväli, eikä halli ollut edes lämmin. Mietin, että hengitykoneessako nämä koirat viettävät hellepäivät?

      Silloin minä päätin, että ranskista ei minun huushoolliini tule! Ei ikipäivinä!

    • canis_familiaris

      huuhaa-aloitus kirjoitti: "Kosahtaa äkkiä omaan nilkkaan, jollei tajua erottaa rotuvikoja pentutehtailusta johtuvista vioista."

      Tarkastellaanpa tuota kirjoitusta vähän. Vertailun vuoksi kaksi keissiä:

      1. Losautan jotakuta kirveenhamaralla otsaan.
      2. Ajan tahallani jonkun päälle autolla, ensin ilmoitettuani, että saatan niin tehdä.

      Olisin varmaan nimimerkkien "Sickdogs" ja "huuhaa-aloitus" mielestä täysin syytön 2. tapauksessa. Olisinhan ilmoittanut, että niin saattaa käydä, ja että ihmisten pitää olla tietoisia siitä, että liikenteessä sattuu ja tapahtuu!

      Tässä keississä ei välttämättä täyty väitetyn pentutehtailun tunnusmerkit kaikilta osin, mutta koiran terveydestä piittaamattoman kasvatuksen tunnusmerkistö mahdollisesti täyttyy. Tähän on melko mahdoton sanoa varmaa mielipidettä, näkemättä ranskanbuldoggien lisäämiseen (jalostuksesta ei voida puhua) käytettyjä yksilöitä. Se on ilman muuta selvää, että tätä yksilöä ei pitäisi käyttää osapuolena kasvatuksessa missään tapauksessa!

      https://www.youtube.com/watch?v=3Nnlt5LxvH4

    • eric_lappalainen

      Kasvattajasta tehty rikosilmoitus eläinsuojelulain nojalla 17.6. ja ilmoitettu myös Suomen Kennelliittoon. Perusteluja kyllä löytyy riittävästi ja ne selvitetään nyt asianmukaisella tavalla.

    • evakaarina

      Eric Lappalainen, et ilmeisesti tunne Sielun Aarre kennelin omistajaa lainkaan. Se että tyttöystäväsi on joskus vuosia sitten ostanut koiran ko kennelistä, ei tee sinusta asiantuntijaa kennelin toiminnan suhteen. Koirallasi vuosien päästä ilmennyt hengityselinten sairaus on rodulle ominainen vaiva, mikä pitää ottaa huomioon koiraa hankkiessa. Itse tunnen kasvattajan todella hyvin ja voin sanoa ettei tekemilläsi ilmoituksilla ole mitään pohjaa. Olen jo vuosien ajan seurannut kennelin toimintaa aivan läheltä, enkä tiedä miten koiriaan voisi paremmin hoitaa. Johtuuko jatkuva herjaamisesi kenties saamastasi kunnianloukkaussyytteestä ja vahingonkorvausvaatesta, vai mistä?
      Itselläni on kaksi griffonia joiden molempien isä sekä toisen emä ovat Sielun Aarteen koiria. Koirat hankkiessani olin tietoinen tämän, myös lyhytkuonoisen koiran rotuominaisuuksista. Kasvattajalta molempien koirien hoitoon ym. saamani tuki on ollut vertaansa vailla. KAIKKI TÄSTÄ KENNELISTÄ MYYTÄVÄT KOIRAT KÄYVÄT LÄÄKÄRINTARKASTUKSESSA. KASVATTAJA EI MYY SAIRAITA KOIRIA, TOSIN EN KYLLÄ YHTÄÄN TAPAUSTA TIEDÄKÄÄN, ETTÄ KOIRA OLISI SYNTYT SAIRAANA. EIKÄ SYNTYNYT TEIDÄNKÄÄN HANKKIMA KOIRA.
      Neuvoni kasvattajalle onkin ilmoittaa tästäkin kirjoituksesta poliisille.

      • eric_lappalainen

        Tässä sinulle hieman asiantuntemusta "evakaarina":

        Suomen Ranskanbulldogit ry:n lausunto Marina Stratun kasvatustyöstä tehtyyn valitukseen:
        Nykyisen ranskanbulldogin rotumääritelmän mukaisesti täysin sulkeutuneet sieraimet ja hengitysvaikeudet ovat hylkääviä virheitä eikä niitä kuulu rodussa olla.
        Myös erittäin ahtaat sieraimet ovat ei toivottu ominaisuus.
        Ranskanbulldogilla tulee olla helppo ja vaivaton hengitys ja koiran tulee selvitä päivittäisistä seurakoiran tarpeista ilman vaikeuksia. Sen tulee kyetä nukkumaan, syömään, leikkimään ja ulkoilemaan ongelmitta. Nämä vaatimukset eivät saa olla mahdottomia edes kesällä.
        Valituksen kohteena olevan kasvattajan motivaatio ja moraali eivät kohtaa Suomen Ranskanbulldogit ry:n jalostusohjeiden ja rodun tavoitteiden kanssa.
        Myöskään hänen kasvattiensa ulkomuodolliset ominaisuudet eivät täytä rotumääritelmän vaatimuksia/toivomuksia kovinkaan hyvin, kuten jalostustietojärjestelmästä käy ilmi.
        Kasvattaja ei ole Suomen Ranskanbulldogit ry:n jäsen, joten yhdistys ei voi tehdä kasvattajan toiminnan kohdalla muuta kuin toivoa valistustyön auttavan pentua harkitsevien ihmisten kohdalla.

        Ystävällisin terveisin,
        Toni Saira
        Puheenjohtaja / Suomen Ranskanbulldogit ry


    • eric_lappalainen

      Koiran kuono jalostettu niin lyttyyn, että hengitystiet ovat pehmytkudoksen tukkimat. Sieraimet umpinaiset. Myös korvakäytävät niin ahtaat, että lääkäri ei pysty tutkimaan tärykalvoa tulehduksen varalta. Hengitysongelmat ollut aina, ei vasta vuosien kuluttua. Koira on jalostettu sairaaksi. Koiralle tehty hengitysteita avartava kirurgia lääkäriasemalla. Suomen eläinsuojelulaki kieltää tällaisen eläintä vahingoittavan jalostamisen. 2 Luku 8 pykälä: "Sellainen eläinjalostus tai jalostusmenetelmien käyttäminen, josta voi aiheutua eläimelle kärsimystä taikka merkittävää haittaa eläimen terveydelle tai hyvinvoinnille, on kielletty." Koirarodulle ominaisia vaivoja luovat juuri tällaiset kasvattajat, jotka eläimen terveyden kustannuksella harjoittavat kenneltoimintaa. Olen tehnyt kasvattajasta rikosilmoituksen ja seison sanojeni takana 100%. Ole myös sinä tietoinen siitä, että minkään koiran rotuominaisuuksiin ei kuulu pehmytkudoksen tukkimat hengitystiet ja hengitys vaikeudet ja lämmönsäätelykyvyn puuttuminen. Käräjillä tavataan.

      • sivustaseuraaja8888888

        Totta. Semmoisia eläimiä ei saisi jalostaa mitkä ei edes pysty hengittämään! Korvatkin näköjään ihan vammaiset. Eläinrääkkäystä kasvattaa noin vammaisia eläimiä koska koira siinä kärsii ja pahasti.. Toivottavasti kasvattaja saadaan vastuuseen vaikka koiria noin muuten hoitaiskin hyvin mutta ei ole koiranelämää jos ei saa edes henkeä enkä edes tajua kuka haluaa semmoisen koiran!!


      • hgjhghg
        sivustaseuraaja8888888 kirjoitti:

        Totta. Semmoisia eläimiä ei saisi jalostaa mitkä ei edes pysty hengittämään! Korvatkin näköjään ihan vammaiset. Eläinrääkkäystä kasvattaa noin vammaisia eläimiä koska koira siinä kärsii ja pahasti.. Toivottavasti kasvattaja saadaan vastuuseen vaikka koiria noin muuten hoitaiskin hyvin mutta ei ole koiranelämää jos ei saa edes henkeä enkä edes tajua kuka haluaa semmoisen koiran!!

        Tämä ei ole uusi toimintapa. Onneksi Keski-Euroopasta puhaltaa uusia tuulia.

        Kaikki terveemmistä ranskanbulleista kiinnostuneet, googlatkaa Hawbucks French Bulldogs. Ne ovat rotukoiria, aitoja ranskanbulldoggeja! Eivät edes roturisteytyksiä, kuten moni "terveeksi jalostettu" nykykoira. Kennelin pennut ovat suosittuja. Pitkäkuonoisia, korvallisia ja jalallisia koiria. Itse vierastan pitkänmallista runkoa, mutta se on pieni hinta muuten terveestä koirasta!


    • eric_lappalainen

      On hämmästyttävää miten kennelharrastajilla on vääristynyt käsitys siitä, että ahtaat hengitystiet ja hengitysvaikeudet ovat rodulle ominainen piirre. Tällainen jalostaminen on täysin epäeettistä ja Suomen lain vastaista. Olisiko koko porukalla aika ottaa terve järki käteen, ettei tarvi jokaista vatipäätä yksitellen kärrätä raastupaan.

      • 5y4564y

        Venäläis- ja virolaiskasvattajat sekoittavat hvyäluonteisuuden ja sairaalloisuuden keskenään. Tämä on huomattu muissakin roduissa. Kenneleissä on rauhallista eikä koiria tutkita. No ei ihmekään että on rauhallista, koska koirat eivät halua eivätkä pysty liikkumaan. Lonkkavika löytyy AINA tai lähes aina, hengitystieongelmia, selkäongelmia... Sielun Aarre, Scandyline tulee mieleen ensimmäisenä. Kyllä näiden jutut tunnetaan, "julkinen salaisuus" seurakoirapuolella...

        ÄLÄ OSTA VIROLAISTA/VENÄLÄISTÄ KOIRAA TAI NIIDEN JÄLKELÄISTÄ. Jos joku tietää poikkeuksen, niin saa mainita... niitä ei montaa löyty seurakoirapuolelta, jos yhtäkään... :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe