mäsää, masennusta, ahistusta, skitsofreniaa?

vittukuvituttaa

Koko ajan pyörii päässä silmät kiinni. Asentohuimaus todettu mutta asentohoidoilla apu vain silmät auki tuntuvaan huimaukseen. Silmät kiinni pyörintä hyvin stabiili. Silmät auki huimaus provosoituu yleensä pään asennon muutoksista, joten uskon itsekin asentohuimaukseen, siis hyvänlaatuiseen sellaiseen. Pahenee flunssita mutta niin myös silmät kiinni oleva huimauskin, siis korva- vai psyykkisperäistä? Muita korvaoireita on jonkin verran huonontunut kuulo ja korvakivut, jotka ehkä enemmänkin tuntuvat lihaskiputyyppisiltä. Niskaongelmina helvetin jäykät niskat, paukkuvat nikamat. Kiristystä takaraivolla, paineen tunnetta päässä, pään lihakset täysin kosketusarat toisinaan. Tension neck siis varmaan.
Nykyään vatsaa kylmää ja polttaa. Selkää juilii. Sydän muljahtelee esim. rasituksessa. Joskus ei saa happea. Liikunta alkaa huimaamaan ja pyörryttämään. Laulaminen alkaa huimaamaan ja pyörryttämään. Nauraminen alkaa huimaamaan ja pyörryttämään. Syöminen helpottaa oireita. Aiemmin oli myös fibromyalgia-tyyppistä oireilua eli solisluiden yläpuolella erittäin kosketusarat kohdat, ja kun niitä hieroi edes minuuttia, niin seuraavana päivänä turposvat sentin paksuisiksi ja punaisiksi. Pienikin niskahieronta aiheutti hirveän janon tunteen. Nyt aineenvaihdunta ilmeisesti paremmassa kunnossa.
Hurja ahdistus oli aiemmin, ja paljon stressaavia elämän tapahtumia. Lähestulkoon kaksi vuotta jatkuvasti flunssassa mutta ilmeisesti nyt viimisen vuoden aikana vähemmän flunssassa kuin aiemmin.
Polvissa on kasvukiputyyppistä kipuilua mutta uskoisin sen johtuvan virheellisistä kehon asennoista johtuen huonosta taspainosta. Vaikka huimaus ei provosoituisi asennoista, niin koko ajan jonkin asteinen keinutus päällä. Kaikki oireet pahenevat pms:sän ja menkkojen aikaan. Niska vetää ihan lukkon vasta menkkojen jälkeen. Joskus niin pahan, että joutuu viikon syömään buranaa. Oireet ehkä viimeisen puolen vuoden aikana lieventyneet jonkin verran. Tämä uusi kylmäpolte vatsassa siis alkanut, ja se vituttaa. Ja taas tyypilliseen tapaan oireilee heti menkkojen jälkeen.
Koko ajan tinnittää tai suhisee korvissa. Joskus korva vetää lukkoon ja kuuluu matala hurina. Hisseissä ja esim. autoissa korvat vetävät lukkoon ja alkaa huimaamaan. Varsinkin jos on yhtään flunssapöpöä. Yleensä kun huimaus on pahana näen kahtena. Voisi olla mäsän oire mutta olen nyt jo pitkään sairastaneena huomannut, että asentohimaushoidot auttavat jonkin verran.
Menkkojen aikan on muitakin oireita kuten juuri herättyä esim. käden liikkeen perässä tulee jälkikuva. siis ihan kuin silmät tai aivot prosessois jotenkin jäljessä sitä liikkuvaa kuvaa. En usko, että kyseessä on mikään aivokasvain tai vastaava koska tämä oire oli silloin ku huimaus alkoi todella pahana mutta on sittemmin lievittynyt ja huomaa vain jos asiaa tarkkailee. Erityisesti väsymys pahentaa oireita, ja ne helvetin flunssat. Jotenkin tuntuu, että kun keho on nk. burnout-tilassa/väsynyt, niin oireet alkavat
Jos edes vähääkään yrittää rehkiä esim. harrastaa liikuntaa, niin palautuminen on outoa. Ainakin aiemmin se tuttu seuraavana päivänä oireileva lihaskipu iski heti mulle päälle liikunnan jälkeen. Joskus niin voimakkaana etten päässyt edes sängystä ylös. Tämä oli silloin useampi vuosi sitten kun huimaus alkoi. Enkä edes harrastanut mitään rääkkiä vaan ihan kilometrin mittainen kävely saattoi aiheuttaa sellaista. Eikä rajoittunut ainoastaan liikuntaan vaan esim. jos yritti lukea jotain, jaksoi ehkä puoli tuntia. Sitten alkoi helvetillinen pyörintä päässä, kauhea väsymys. Silmät ihan luppas ja nukahdin. Liikunnan jälkeen oli sama juttu. Pyöri niin vitusti päässä ja sit vaan suorastaan nukahdin, hyvä kun joskus sänkyyn asti ennätin. Tätä tapahtuu edelleen menkkojen aikana. Pyörintä, nukahtaminen ja nukun noin 10min ja herään hirveään pyörintään. Joutuu hetken makoilemaan aloillaan, toiset 10min, sitten se helpottaa. Ton "kohtauksen" aikana näkökenttään tulee jotain kimaltavia valoja, siis lähinnä migreenityyppistä oireilua. Joskus kädet ja jalat puutuu ton kohtauksen lähettyvillä. Toisinaan aamulla herään jalkapohjat puutuneina.
Ajattelin esim. epilepsiaa mutta ei kuulosta kyllä perusepilepsialta. Jostain syystä en usko epilepsiaan. Oon miettiny migreeniä muttei kyllä päätä säre. Auramigreeni on mutta se ei oireile kuitenkaan noin. Visual snow mulla on ollu yli kymmenen vuotta ja sen tyyppistä oireilua nuo näköhäiriöt omasta mielestä on. On ollut myös niitä muita, otka on mahdollisesti ahdistuksen aiheuttamia. Niitä haloja valojen ympärillä, ja siis sellaisia jotka ei ole silmien anatomisesti aiheuttamia. näköpuoli on muutoin hoidossa.
Mulla on myös harmaakaihi, ja oon miettiny että voisko noi oudot varjokuvat selittyä sillä, ja on myös muuta vikaa silmissä, joten ehkä silmän neuronit jotenkin tilttailee siitä syystä. Kahtena näkeminen voi selittyä väsymyksellä, mulla on myös piilokarsastusta sekä silmistä johtuvaa että korvasta johtuvaa. Ne on todettu ihan kunnon tutkimukissa. Mihinkään aivokasvaimeen en usko kosk

2

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vittukuvituttaa

      ...a pää kuvattu. Niin, ja nuo kuvailemani näköhäiriöt ei johdu silmistä, sen on useampi lääkäri jo sanonnu. Toisekseen noi mun oireet on lieventynyt. Liikunta myös auttaa jonkin verran, ja oon yrittäny liikkua noita perusjuttuja enemmän. Siis esim. ostaa vähemmän kerralla kaupasta, jotta on pakko seuraavana päivänä mennä uudelleen. Ihan mitään liikuntaharrastusta en voi aloittaa koska en vaativaa liikuntaa jaksa kovinkaan pitkään huimauksen vuoksi.
      Mulla on monia aistiongelmia, johtuen erilaisista anatomisista vaivoista. Oon miettiny onks keho tiltannu jatkuvasti vaihtuvista aistikanaviin liittyvistä ongelmista. Oudoint tässä on, että oon alkanu oireilemaan aspergertyyppisesti. saan jotain hiton sähköiskuja päähän stressin aikana, vääntelen käsiä omituisesti, tökin silmiä sormella ja ärsyynnyn helvetin nopeasti. On paljon muitakin mut lähinnä vaa valotan tota jäävuorenhuippua. On kyl aiemminkii sanottu assityyppisestä persoonasta mutten itse jaksa uskoa siihen. Oon miettiny, et voiko moniaistilliset ongelmat johtaa nk. sekundaarisee aspergeriin tai vastaavaan. Assiuteehaa liitetää aistiruuhkaisuus, niin voiko anatomisesta syistä johtuva aistiruuhkaisuus aiheuttaa assityyppistä oireilua. Alkaa jo vituttaa tää kaikki paska.
      Mitäää ei vloi enää tehä normaalist. Ei voi sopia mitään menoja tai muita koska voi olla niin, että on niin paska päivä fyysisest ettei pääse paikalle. Flunssit kestää toipuu vittu ikuisuus. Oon helvetin ärtyny. Ei voi käyä lenkeil tai voi, mut toipumisee menee koko helvetin loppupäivä. Ei voi mennä saunaan ku oireet pahenee kuumasta, ei voi mennä ulos ku oireet pahenee kylmästä. Liian pitkää keskittyminen aiheuttaa jonkuu hemmetin kohtauksen. Ei voi harrastaa laulamista, ei voi nauraa, ei voi ahistua, ei voi tuntea, ei voi surra, niiku mitä vittua helvetti.
      Tai sit mun on vaa pakotettava itteni elämää normaalisti. Ainakii huomasin sen, etkun itku kurkussa väänti joogaa ja vaikka kaatusin sata kertaa johtuen huimauksesta, niin jokusen viikon rääkkääminen lopult tuotti tuloksia. Pystyn nykyään seisomaan esim. yhdellä jalalla kaatuamatta. Lisäks ne fibromyalgiatyyppiset oireet on helpottanu saatanallisesta siedettävään, kun oon pitäny aineenvaihduntaa käynnissä. Pakotin vaikka tuli se tyypillinen tension neckkii liittyvä saunakrapula tai vaan krapulainen fiilis. Liikunnan kanssa just seuraavana päivänä tuntui kun olis ollu viikon ryyppäämässä. Mut se lieveni ajan myötä kun vaan pakotin itteni. Buranaa ja volttareenia kuureina ja niskaliikuntaa vaikka tuntui, että henki lähtee. Huimauksen aikana sydän jyskytti tuhatta ja sataa koska olin niin paniikissa, mutta silti vaa joogasin tai tein niskaliikkeitä. Sitten se sydämen jyskytys tuntui ja kuului korvassakin liikkumisen aikana, esim kun koski käsillä varpaita/lattiaa tai teki liikkeitä, josta nous syke. Hirvee huimaus ja pum pum pum, mut vaa ajattelin että siinähän saatana poksahtaa päässä, että sittenhän toi paska loppuu.

    • Satunnainenlukija

      Voisitko ajatella käyväsi vaihtoehtohoidoissa? Akupuntio, homeopatia. Tuntuu että kroppasi on ihan sekaisin. Ravintoterapeuttikin tulee mieleen. Noilla oireilla kokeilisin kaikkea mistä ei ole haittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe