kiusaa vaikkei huomaa

ASIALLISTAkommenttia

Olen 13 vuotias tyttö. Minulla on juuri vaihtunut koulu eli kaikki luokkakaverit ovat uusia. Eräs vanha luokkalaiseni oli minulle hyvin töykeä ala-asteella. Hän halusi aina ola minua parempi ja niin. Käyn nykyään hänen kanssaan uimassa kerran viikossa. Hän ei kuitenkaan yhtenä päivänä enää halunnut tulls. Kysyin syytä. Hän sanoi että hänellä on syntymäpäivät silloin. Kysyin että miksi hän ei ole kutsunut minua. Hän sanoi ettei halua. Sitten sanoin hänelle että voin antaa edes lahjan. Hän sanoi että ei halua minulta lahjaa. Kysyin että miksi. Hän sanoi että en tarvitse sinun räsyjä lahjojasi. Loukkaannuin hyvin paljon. Tämä samainen kaveri on sanonut minulle esimerkiksi "OLET ITSERAKAS" ja "OLEN HOMO" JA VAIKKA MITÄ. Sitten hän on laittanut minulle kuvia silmistään ja aivan selvästi piirtänyt kuvan muokkaus ohjelmalla siihen mustan rajauksen ja sanonut "KATSO SAIN TEHTYA SIISTIN RAJAUKSEN" ja vaikka kuinka yritin sanoa niin hän ei uskonut että tidän ettö se ei ole oikea. Hän huijasi myös minua että on ottanut napakorun ja että on amputoinut jalkansa. Ja meillä menee muuten aivan hyvin ja käyn niillä aina välillä yökylässäkin. Mutta hänellä on alitajunnassa tapa pilkata minua ja huijata asioita. Mutta eniten minua vaivaa se... Että minulle tulee paha mieli kun yksi parhaista kavereista valehtelee koko ajan. Onko tämä kiusaamista??? Olen itkenyt monet päivät vaan ja ajatellut että saanko enää koskaan olla parhaan ystäväni kaveri. Ja vaikka mitä sanon hänelle niin hän vain väittää vastaan. Ja tänään kerroin hänelle tunteistani, niin hän suuttui. Sanoin että eikö hän voisi pyytää anteeksi ja hän vastasi "MITÄ SE MUA HYÖVÄÄ ETTÄ SULTA PYYDÄN ANTEEKS. JA EN EES TAJUU MITÄ OON TEHNY SULLE. EN MITÄÄN!" ja toi tuntuu musta niin pahalta. Viitteko auttaa ja kertoa että onko tuo kiusaamista. Mutta pahalta se ainakin tuntuu. Ja tuota on kestäny tosiaan jo 6 vuotta... Kiitos

10

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikapoika17

      ei sinun tarvitse olla tuollaisen kaveri. valitse sellaisia kavereita joiden kanssa viihdyt. tarkoitan ettei tarvitse loukkaantua jne. toki sinun taytyy tietaa miten asiat oikeesti on.

    • Hei!

      Jos joudut pohtimaan, että onko kaverisi käytös kiusaamista, niin ehkä se ei silloin ainakaan ole ystävällistä. Harmi, ettei hän ollut valmis juttelemaan kanssasi, kun kerroit hänelle kokemastasi tilanteesta.

      Yksin sinun ei kuitenkaan tarvitse asiaa pohtia, vaan juttuseuraa löydät vaikkapa MLL:n Nuorten netin kautta esimerkiksi puhelimitse tai chatissa: http://www.mll.fi/nuortennetti/.

      Kun on juuri mennyt uuteen kouluun, niin on varmastikin kiva tavata tuttuja edellisestä koulusta. Mutta jos tapaamisen jälkeen on usein paha mieli ja loukattu olo, niin voi kokeilla viettää aikaa muidenkin kanssa – ehkäpä uudesta koulustasi löytyy mukavia kavereita, joihin tutustua :)

      Tsemppiä ja hymyjä syksyysi!

      Terveisin,
      Katja
      Kajaanin NettiSaapas

      • kiioskiitos...mm

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Mutta kaveri on niin mukava että en voi jättää häntä pois


      • 35684
        kiioskiitos...mm kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Mutta kaveri on niin mukava että en voi jättää häntä pois

        Mukava? Juuh...


    • Epätytynyymikaksoispise3

      Täs tekstis on aika paljo typoja eli kirjoitusvirheitä sanon asiat suoraan omasta näkökulmasta, joten jos et kestä kritiikkiä/kkrjoitusvirheitä, älä lue☺


      Joo unohda koko tyyppi. Luultavasti tää on viä joku lapsi
      A) Pilalle hemmoteltu rikkaasta perheestä
      B) Elämänkoulu-perheestä
      , joka alkaa polttaan, bilettään, jne.puolen vuoden sisällä ja sinä et ja silloin teidän tienne viimeistään eroavat( en nyt mene takuuseen) .Sanoit, että sulla on uusi luokka. Sieltä vaan uusia kavereita rohkeasti. Tollaset "ystävät" saat dumpata ihan välittömästi. Nyt osoitat sille, ettet oo siitä mitenkää riippuvainen.(tai vaikka vielä olet, niin hankit parempia kavereita ja sitten näytät) .
      Lukemani perusteella ulkopuolisen näkökulmasta haluat vain miellyttää kys. henkilöä, mutta hän ei arvosta sinua, koska et ole hänen mielestää coooool. Älä ikinä ole riippuvainen yhdestä henkilöstä. No ok. Parisuhde on eri asia, mutta sekään ei vielä ajankohtainen :D

      • Epätytynyymikaksoispist3

        jos näytät hänellw, että et pidä häntä mitenkään erityisenä, hänkin saattaa muuttaa suhtautumista sinuun.


    • amelien

      Kannattaa tutustua uusiin frendeihin,älä jää roikkumaan tähän kaveriin liiaksi joka saa sulle pahan mielen.Uusia kavereita tulee ole avoin ja kiinnostunut aloita vaikka jokin harrastus.Muista sun ei tarvi sietää ystävältä huonoa käytöstä ansaitset parempaa:)

    • jempuus

      Ei sinun kannattaisi olla tuollaisen kaveri jos kerta kokoajan valehtelee ja muuta. Voimia

    • 728288228

      Jos tuo kaverisi kiusaa sua väittämällä jotain niin miksi väität vastaan? Olisit vain hiljaa jos hän väittää sulle jotain päätöntä

    • wertuers

      Mitä uutta tämä muka on? Minun kaverit kutsuu minua homoksi "leikkisällä" tavalla. Ehkä hänkin yrittää olla huumorintajuinen? Sano vaikka hänelle että et pidä kun sinua haukutaan tai sitten ole huumorinen hänen "kiusaamiseen". Voit olla hänen kaveri kunnes se menee fyysisen puolelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe