Mitä teillä on eniten ikävä Suomesta?

VilmaEventasta

Moikka, mitä teillä ulkosuomalaisilla on eniten ikävä Suomesta?

Olemme kehittelemässä Lahja kotoa -pakettipalvelua, jossa lähetetään paketteja ulkomailla asuville suomalaisille. Paketista löytyy suomalaisia suosikkituotteita, joita ei saa ulkomailta. Palvelu on tarkoitettu ulkomailla asuville suomalaisille ja heidän lähipiirilleen.

Alla on linkki lyhyeen (1min) kyselyyn, ja olisin kiitollinen jos auttaisit meitä vastauksillasi kehittämään palvelusta mieluisan! Kysymykset löytyvät täältä: https://www.surveymonkey.com/s/5ZG5GKG

11

149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happylander

Ei ole ikava yhtaan mitaan.

• Tässäpävastaus

Suomalaista vesijohtovettä ;) muulle löytyy aina korvaaja

• nimimerkki-

Suomalaiset toimivat viranomaispalvelut olisi hyva juttu. Esim. juuri pyysin rikosrekisteriotteen Suomesta ja se tuli kahdessa tunnissa sahkopostilla.

Hassua, kun Suomessa on tottunut, etta julkiset ja yksityiset palvelut ovat samalla tasolla, mutta taalla taas niista ei voi puhua samana paivanakaan.

• xyxfg

kalakukkoa

• ärjylä

suolamuikkuja

• pohjakaava

Lähinnä jotkin suomalaisen asumisen / asuntojen pohjakaavaan ymv. kuten asunnon sisäänkäynnin ja keittiön ergonomiaan liittyvät asiat.

Saunaa en juurikaan ole kaivannut, mutta jos sellainen asunnossa olisi, niin tokihan sitä aika ajoin tulisi käytettyä, vaikka se tosin olisi melko tyyristä paikallisilla sähkön hinnoilla.

Suomalaisia tuotteita taasen ei juurikaan ole ikävä. Mahdollisesti voisi joskus (harvoin) syödä poronkäristystä kirpakalla puolukalla, sekä hyvin tehtyjä karjalanpiirakoita tai kalakukkoa ;-)

Ps. Ikea on paha kilpailija siellä missä se on, sillä sen ruokatarvikkeiden toimipisteistä saa myös suomalaistyyppisiä tuotteita hapankorppuineen.

• sjhfaisfhasifhdiogh

Kunnollisia karjalanpiirakoita, mustaa makkaraa. Vaan taitaapa olla vaikeat toimittaa.
      Laittakaa listallenne äitiyspakkaus suomalaiseen tyyliin.

• Skånepåg

Joskus tulee äitee mieleen :´-(

• pulmallinen_asia

Joskus................ aika usein on äiti, isi ja sisarukset mielessä minulla : ((((

• kuwaitista

Mahdollisuutta kommunikoida aidinkielella. Aitia, isaa ja siskoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1642
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      884
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe