Minecraft serveri

Kippar1

Hei.
Olen alkanut kaverin kanssa pelaamaan minecraftia ja olen nyt lähdössä takaisin turkuun. Kaveri jää keski-suomeen joten yhteinen pelailu jäisi aika vähäiseksi jossemme saa tuotta minecraft serveriä toimimaan.
Tarkoitus olisi että minun koneeni toimisi serverinä. Olen asentanut minecraft server ohjelman ja kaikki toimii muuten hyvin mutta minun ostamani DNA 4G mokkula ei anna minun avata porttia serveriä varten. Kyseessä on uusi ZTE MF910. Olen seurannut muutamia netin ohjeita joissa neuvotaan kuinka portin pitäisi aueta mutta en ole saanut sitä auki.
Olen mennyt tätä reittiä:
192.168.0.1 -> asetukset -> palomuuri -> porttiohjaus -> ja asetukset tähän.
Ip:n pitäisi olla oikea ja porttialueeksi on asetettu minecraftin oletus vielä tässä vaiheessa. Kuitenkin kaverin kone ei pääse yhdistämään. Minä pääsen kyllä pelimaailmaan sisään. Ja tarvitseeko minun kirjoittaa mitä muuta tuohon yhteyskenttään kuin tuo annettu ip?
Olisi hyvä saada tämä hoidettua tällä viikolla kun pääsen vielä kopeloimaan molempia koneita.
Kiitos vastauksista.

8

516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatos_kistauksista

Ei ole pakko saada hoidettua tällä viikolla, koska sinun ei tarvitse kopeloida muuta kuin sitä serveriksi aiottua konetta.

Porttiohjauksen osoitekenttään tietysti pistetään oman koneen sisäverkon IP. Saattaa olla fiksuinta määrittää sille kiinteä IP, ettei sitten käy niin, että kone saa DHCP:ltä eri osoitteen ja systeemit lakkaa toimimasta.

• Kippar1

Kiitos pikaisesta vastauksesta.
        Kuinka määritän tuon IP:n kiinteäksi?

• vaatos_kistauksista

Sen mokkulan asetuksista saattaa saada säädettyä DHCP:tä niin, että jokin tietty IP varataan tietylle laitteelle. Voi olla nimellä DHCP Reservation tjms. Tai sitten vaan isket koneen verkkokortin asetuksista sopivat kiinteät osoitteet käyttöön, esim

IP 192.168.0.100
        Aliverkon peite 255.255.255.0
        Oletusyhdyskäytävä: 192.168.0.1

Ja sitten porttiohjaus tuohon 192.168.0.100 -osoitteeseen.

• eiehkätoimikaan

onkohan tuossa nyt edes julkisia ip osoitteita koko liittymässä kun mokkulasta kyse. ja toinen juttu ettei vaan operaattori myös rajoita portteja sisäänpäin. nämä kannattaa tarkistaa.

minä käytän soneran kiinteää yhteyttä jossa ei ole mitään rajoituksia porttien suhteen ja julkiset ip käytössä.

• vaatos_kistauksista

Tämä voi kyllä olla totta. Eli operaattorin järjestelmät estävät tuollaisen käytön.

• Kippar1

Hei.
      Jotain outoa on nyt meneillään... Emme saa yhdistettyä koneita keskustelemaan vieläkään...?
      Ja huomasin muuten tuon ip:n kiinteytämisen kohdan mutta sitä ei pysty muuttelemaan.
      Onko tuolla protokollalla jotain väliä? Se nyt sallii molemmat sekä TCP että UDP liikenteet.
      Netissä olen nähnyt jotain ihme softia joilla porukat noita asentelee... Onko niistä mihinkään?

• vaatos_kistauksista

Mitä "ihme softia"? Ei kannata lähteä suin päin asentelemaan mitään. Lataamalla jostain epämääräisestä linkistä jotain millä joku tuntematon väittää saaneensa jutun toimimaan on aika hyvä keino saada koneelleen haittaohjelma.

• Kippar1

Juu tiedän :)
        Erehdyin hiukan ennen kuin luin tarkemmin. Oli kyse tosta Hamacista.
        Joka tapauksessa... Poistin ja latasin uudelleen ton serverin. Nyt kun käynnistin ja pidin netin ohjekirjaa yhtä aikaa esillä niin huomasin että mulla ei tee noita tarkistuksia ja suorita tota koodia ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä. Eli niitä mitä ohjeissa sanotaan ettei tarvi välittää... Mulla serverin hallinta ikkuna vain välähtää mutta se tekee silti ne kansiot joita siinä kuuluukin tulla.

Ja tosta Hamacista vielä sen verran että onko se nyt tarpeen kun porukka on asennellut näitä servereitä ilmankin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe