Matkapuhelinliittymä ilman nettiä

Onko enää millään operaattorilla olemassakaan ihan tavallista puhelinliittymää, jossa ei ole nettiä. Siis ihan sellaista perussettiä, jolla voi soittaa ja laittaa tekstiviestejä.

30

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhunjatekstaan

Todella vaikea saada. Itse en halua puhelimeeni nettiä, ainakaan tähän mitä käytän päivittäin, sain lehtitilauksen yhteydessä ilman nettimahdollisuutta olevan puhelimen, toimii mainiosti. Jos ei ole halvinta mahdollista nettiyhteyttä voi puhelin olla vahingossa yhdistettynä nettiin jos se on mahdollista puhelimella, tulee koko ajan laskua. Minulla on älypuhelinkin missä on nettiliittymä, siis minulla on kasi SIM korttia. Tietokone on tähän asti riittänyt, puhelimella saa hyviä valokuvia.
      Ulkomailla ollessani olin mielestäni katkaissut älypuhelimesta nettiyhteyden onnistumatta. Lasku olisi ollut valtava jos ei olisi ollut saldorajoitusta.

• 1eero

Jaa mulla tavillinen ilman nettiä, nyt tallinen puh. Puh lääh. Alko reistalee ei Alko mutta puhelin oisko uus puhe-elin hommattava, ostanko netin kanssa vai sellasen haloo haloo kuka sillä minä täällä haloo kuuloko. Anteeksi mun puhelin toimiin siis peruspuhelin nytte ihan miten haluaa. Ymmäsitkö ai et.

• Minkä operaattorin peruspuhelin sullon? Sii mistä niitä vielä saa? Siis perusliittymää onko olemassakaa ilman nettiä?

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Minkä operaattorin peruspuhelin sullon? Sii mistä niitä vielä saa? Siis perusliittymää onko olemassakaa ilman nettiä?

Niih onkose pakko liittymä mulla on kolme netti liittymää. Peruspuhelimeen otin aikoinnaan hommattu preepaniin on yhtiöstä soitelleet miksi preapanista oon sanonu mitäs teille kuuluu vaan nytte ent meinoo känny tehä lakon sehän tässä mulle on tärkeintä puh puh nii tyttö armas sano hää laittaa mulle älyn puh puh, jaa jaa mitä se minä liero sellasella maan matonen.

• 1eero kirjoitti:

Niih onkose pakko liittymä mulla on kolme netti liittymää. Peruspuhelimeen otin aikoinnaan hommattu preepaniin on yhtiöstä soitelleet miksi preapanista oon sanonu mitäs teille kuuluu vaan nytte ent meinoo känny tehä lakon sehän tässä mulle on tärkeintä puh puh nii tyttö armas sano hää laittaa mulle älyn puh puh, jaa jaa mitä se minä liero sellasella maan matonen.

Mikä pakkoliittymä? Yks älynvälläys ja läppäri. Liero on tarpeellien tässä elämän kiertokulussa :).

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Mikä pakkoliittymä? Yks älynvälläys ja läppäri. Liero on tarpeellien tässä elämän kiertokulussa :).

Onkimatoko ! Mikä heleskutti liero onko hyvä nimi, kyllä vanhana onkijana tiedän miten liero pujotetaan koukkuun sillee vähän katkomalla että pysyy koukussa,päh ja päh minä voisisin pitää teille kanssa kuulijat oikein luennon LIEROSTA sen elämän kiertokulusta jopa kastemadoksi, nonii liero sikisi paskasta muhi ja muhi ja niin edelleellen, en jaksa naputella kun oli kysymys puhelimesta puh ja puh kuuluuko.

• soonkyllähyvä

Prepaidin saa netittömänäkin.

• Aijaa. Mut eikös se ole aika vaivalloinen jatkuvassa käytössä vai miten se toimii?

• soonkyllähyvä
        siilimuori2 kirjoitti:

Aijaa. Mut eikös se ole aika vaivalloinen jatkuvassa käytössä vai miten se toimii?

Helppo se on lataat vain etukäteen puheaikaa. Netissä esim. Voit tarkistaa saldon ilmaiseksi ja ilmoittavat kun olisi aika ladata uutta aikaa.

• soonkyllähyvä kirjoitti:

Helppo se on lataat vain etukäteen puheaikaa. Netissä esim. Voit tarkistaa saldon ilmaiseksi ja ilmoittavat kun olisi aika ladata uutta aikaa.

Nii. Mut jos käyttäjä on sellainen et siltei se onnistu tai on liian monimutkaista.

• mimmimum-mi

Minulla ollut yli kymmenen vuotta tämä nettoliittymä.....ovat monesti tarjonneet pakettia... en ole vielä suostunut. Luulen että ei enää tee tällaista netto liittymää....en tiedä varmasti sanoa...

• LÖYTYY-uskokaa-JO

Esimerkiksi TeleFinland ja DNA. Perusmaksu 1 euro per mykkä kuukausi. Höpötyksestä veloittavat erikseen. Samoin tekstareista.
      Itsellä 3 liittymää parkissa TeleFinlandissa. Aiemmin maksoi 0,67 euroa kuukausi. Kesällä nousi euroksi. Nyt maksan 3 euroa kuukausi.
      KUN valitsee liittymää, siellä ekana tuputetaan vaikka mitä pakettia. Mutta kun on tarkkana, kyllä sieltä loppu päästä löytyy se kuukausimaksullinen vaihtoehto. Eli maksat vain käytetyistä puhe minuuteista ja tekstiviesteistä öböy niin ja niin monta centtiä

• Esimerkiksi-tuo-MINI

• 1eero

Ju näin on mullekkin tyrkytelleet mut älä mene halpaan kun tiedät mistä on kysymys jos et tiedä ota selvää, kyllä he osaa, nyt yksipäivä keskustelin jos vaikka äly liittymä uuteen puhelimeen tosin mulle ei välttämätön nii muutamalla €erolla kuukausi lupasivat netin täytynee katella jossain mielessä ehkä hyvä yyhh en kun tiedä pääasia et äänen kuulee.

• JuuEurollaKuubaan

Niillä muutaman euron per kuukusi nettiyhteyksillä ei tee yhtikäs mitään. Kun ne eivät aukene kehä ykkösen sisäpuolellakaan kuin etanan vauhtia, niin kehä kolmosen ulkopuolella ne eivät aukea ollenkaan.
        Jo 3 G yhteys alkaa olla rajoilla, kannataako ottaa. Juurikin viime viikolla itä-suomessa pätki kummasti ja oli suht hidas. Ainakin mokkulassa. Jos netin ottaa puhelimeen, mieluummin ottaa 4 G yhteydellä heti.

• 1eero kirjoitti:

Ju näin on mullekkin tyrkytelleet mut älä mene halpaan kun tiedät mistä on kysymys jos et tiedä ota selvää, kyllä he osaa, nyt yksipäivä keskustelin jos vaikka äly liittymä uuteen puhelimeen tosin mulle ei välttämätön nii muutamalla €erolla kuukausi lupasivat netin täytynee katella jossain mielessä ehkä hyvä yyhh en kun tiedä pääasia et äänen kuulee.

Juups. Miun äitein on kaheksanmymmenen ja alkaa jo pikkasen olla hakusassa tämä nykytekniikka. Kattelu käydessäin hänen puheinliittymäjuttuja kun oli pikkasen pihalla laskutuksesta sun muusta. Sillepä oli myyty rajaton nettiliittymällinen paketti ja kun hällä ei ees ole nettiä siin puhelimessa. Saapi siinä sitten käyttää ihan rajattomasti.

• JuuEurollaKuubaan kirjoitti:

Niillä muutaman euron per kuukusi nettiyhteyksillä ei tee yhtikäs mitään. Kun ne eivät aukene kehä ykkösen sisäpuolellakaan kuin etanan vauhtia, niin kehä kolmosen ulkopuolella ne eivät aukea ollenkaan.
        Jo 3 G yhteys alkaa olla rajoilla, kannataako ottaa. Juurikin viime viikolla itä-suomessa pätki kummasti ja oli suht hidas. Ainakin mokkulassa. Jos netin ottaa puhelimeen, mieluummin ottaa 4 G yhteydellä heti.

Nyt oliki hakusessa pelkkä puheluihin ja tekstareihin tarkoitettu perusliittymä.

• vjant
        siilimuori2 kirjoitti:

Nyt oliki hakusessa pelkkä puheluihin ja tekstareihin tarkoitettu perusliittymä.

Sellaista ei taida olla.....
        Saunalahden "Saunalahti Huoleton 2G", siinä on netti,mutta sillä ei tee mitään:))
        Hinta 17,90€/kk ja saat höpöttää ja tekstailla niin paljon kuin ehdit,ei rajoituksia.
        Eiköhän muiltakin operaattoreilta löydy vastaava.

• SIIS-HALOO-HALOO

• täällä.vastaa

Löytyy.

Minulla on yksi liittymä jossa on vaan puhelut ja tekstarit multimediaviestit.
      Toinen liittymä missä netti.

• DNA.on.hyvä

Esimerkiksi niiden "DNA Mini Data, Perusliittymä". Siinä on pieni netti, mutta ei se minua haittaa. Kuukausimaksu on 2,90. Puhe 0,07 €/min ja tekstiviestit 0,07 €/kpl.

Sanoivat kaupassa että kannattaa ottaa tälläinen pieni netti kun on älypuhelin kuitenkin, niin että puhelin voi sitten päivittää itseään.

Ostin kun siellä DNA:lla oli niin hyvä asiakaspalvelu. Kaikkia muita operaattoreita tulikin jo vuosien aikana kokeiltua, ja tarpeeksi saatua.

• 1eero

Tätä tarkoitin jos muutamalla eerolla netti ota ihmeellä, eikai se netti pahasta en tiedä mut kun muutennii nettiä nettiä nettiä. Mulle periaattessa pelkkä puhuminen riittänee , voihan nenä mitä tuohon sanoisi.

• Saattaa olla , ettei ole.
      Mulle innokas nuorukainen kauppas uutta liittymää viime viikolla, ei puhuttu netistä mitään.
      Oli kakskyppiä kuussa, rajaton puheoikeus ja tekstarit myös. Ei siinä säästöä tule, viime lasku oli 21 euroa..
      Seuraavana päivänä soitti toinen kloppi, ja taatusti huonoimpaan aikaan, ja alko alentuvan lässytyksen, että onko käytössä netti.
      Minä siihen murisin, että sinä oot kiillelly himona isäs silimissä, kun mulla oli jo netti, Pitää varmaan paikkansa.
      Poika ei ymmärtänyt tilannetta, jatkoi lässytystä, että liittymään olisi mahdollista saada netti.
      Minä siihen, ettei kiinnosta. Sen se usko kerta linttuulla.
      Jäi kyllä kysymättä maksaako se lisää.
      Mutta voit kysellä Elisa huoleton-liittymää, sieltä selviää.
      Se kun hydraulisylinterintiiviste pettää, ja 30 litraa öljyä volahtaa tantereelle, päivänalku ei ole paras. Se öljy maksaa jo melkein satasen.
      Sanotaan, että tekevälle sattuu, mulla on näitä sattumia ollut, ettei niin väliksi, jos loppuvuonna ei sattus mitään.

• kylmätotuus

Nimim."siilimuori2" teitpä asiallisen aloituksen.
      Toivottavasti se tavoittaa myös operaattorit, että saisimme niiltä ajantasalla olevaa tietoa! Toiveeni lienee kuitenkin turha.

En ole itse tullut ajatelleeksi koko asiaa, koska perheellämme on ollut jokaisella jo vuosia käytössään tavallinen matkapuhelinliittymä ilman nettiä. Älypuhelimia emme älyttömät tarvitse, vaan mainiosti ovat riittäneet keskinäiseen kommunikointiimme "Aatamin aikaiset kännyt".
      Netti on ollut kaikilla, mutta vain tietsikassa.

Minä maksan kolmesta kännyliittymästä ja yhdestä nettiyhteydestä n.30 euroa/kk. Käyttörajoitusta ei ole.
      Operaattoria en mainitse, koska en halua ketään mainostaa.Monet muut operaattorit ovat soitelleet ja tehneet tarjouksiaan. Yksikään niistä ei ole pystynyt tarjoamaan palvelujaan halvemmalla.

Viikonloppuna tai alkuviikolla yritän saada selvyyttä kysymykseesi.

Vielä tuohon äitisi tapaukseen.
      Oliko sopimus tehty puhelimessa? Jos näin oli, yrittäkää purkaa se.
      Ota yhteyttä vaikka kuluttaja-asiamieheen, jos operaattori ei suostu purkuun vapaaehtoisesti!

Lähes kaikki puhelinmyyjät käyttävät häikäilemättömästi hyväkseen iäkkäitä ihmisiä.
      Kannattaa myös estää puhelinmyynti kokonaan-myös meidän hiukan nuorempien.

• Kiitos kannanotosta. Vanhempani ovat iäkkäitä, toinen liki 80 ja toinen 85. Kovasti koittavat olla vielä nykytekniikassa mukana mutta nyt olen huomannut että varsinkin äidillä alkaa mennä noiden nettikännyköiden, läppäreiden ja tablettien kanssa asiat pikkasen sekaisiin. Joten häytyneepi pikkasen perehtyä tapauksen ennen kuin alkaa ketää syyllistää. Ja mennä mukaan sinne.

• Vittu-te-ootte-sokeita

• siilimuori2
        Vittu-te-ootte-sokeita kirjoitti:

Haloo haloo perkele kuuluuko? DNA on toinen.

https://kauppa.tele.fi/telefinland/valikoima/liittymat.aspx?&Subscription=Mini

No äidilleni on liittymä dna:lta. Hän varmaan oli itse kehunut käyttävänsä nettiä myös puhelimessa kun menee jo sekaisin netit ja tabletit ja tietokoneet. Sitten ihmettelee kun tieto laskusta tulee sähköpostiin, jota juurikaan ei koskaan enää avaa. Pitänee mennä mukaan oikomaan asioita nyt kun sopimus vaihtuu.

• 1eero

Toit sekosesti, esiin, lopuksi on kysymymys mitä haluat, sanoin aiemmin se riittäisisi kaksi liityymää kotona ellessai riittäisi kaksi liittymää "areena" josta voin katsa netin kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45