tarvitaan apua!!!

neuvottomanataas

Eli täytin tänä vuonna 18vuotta ja mulla on 15-vuotiaasta asti tullu vasemmasta rinnasta nestettä. Tää rinta on ihan alusta alkaen ollut se isompi rinta. Tässä rinnassa on paljon möykkyjä ja kuhmuja ja toisessa rinnassa ei ole niitä melkein yhtään. Olen kuitenkin tarkkaillut näitä möykkyjä jo vuoden ajan ja ne vaihtavat "koostumusta" kierron mukana. Esim ennen menkkoja ovat kivikovia ja kipeitä. Muuten miltei kivuttomia ja pehmeitä. Neste oli ihan aluksi vain kirkasta mutta kun aloin sitten peloissani rintaa räpläämään niin nykyään tulee maitoa. Maitoa tulee eniten yhdestä tietystä tiehyestä mutta vähäm myös muutamista muista. Olen usein ajatellut että jos jättäisin tissin rauhaan niin loppuisiko maidontulo ja pienenisivätkö möykyt. Mutta stressaan asiaa niin paljon että tissi on vaikea jättää rauhaan. Olen myös huomannut että jos onnistun olemaan esim: 3 päivää puristamatta ja sitten puristan niin maitoa tulee paljon enemmän kuin silloin jos puristan päivittäin. Tämä rinta kipuilee myös useammin kuin toinen. Olen neuvoton ja stressaantunut koska pelkään tietty kaikkea kamalaa. En uskalla mennä gynelle koska pelkkä ajatuskin inhottaa. Mitä ihmettä tekisin?

20

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedätvastauksen

      Menet gynekologille.
      Ei tuota ongelmaa netissä hoideta.

    • kannattaiskäydä

      Kannattaisin tietysti itsekin että menet gynekologille, mutta voit soittaa ensin gynelle ja kysyä ongelmasta.

    • medicin

      JOKU hormonaalinen häiriötila elimistössä on joka täytyy lääkärillä tutkia,ja ilman tutkimuksia et saa ongelmaan apua ja lääkehoitoa,saattaa olla jopa aivolisäkkeen kasvainkin joka aiheuttaa tuota vaivaa,eoänormaalia ,sun täytyy varata aika lääkäriin tai gynelle ,vaikka ei huvittaisikaan kyse on hoitoa vaativasta terveysongelmasta joka ei itsestään hoidu.

    • aloittajavastatkaajooko

      Kiitos vastauksista. Toi aviolisäke juttu kyllä pelästytti tosissaan. Mutta toisin kuin aivolisäkkeen hormonihäiriössä niin minulta tulee maitoa vain yhdestä rinnasta ja kuukautiskierto on myös normaali. Olen kyllä joskus lääkärissä tästä maininnut ohimennen ja he sanoi vaan että se räplääminen pitäisi lopettaa koska se yksinään voi aiheuttaa kuulemma maidontuottoa ja patteja. En kyllä itsekkään ole nyt varma. Mutta en sitä maininnut että nesteen tulo alkoi silloin kun olin 15 koska olin luulosairas ja tutkin rintojani yli-innokkaasti. Ja se räplääminen jäi päälle. Kerran onnistuin 3-viikkoa olemaan räpläämättä ja sen jälkeen ku puristin ni ei tullu enää. Tosin aloin sen jälkeen puristelee uudestaa ni maitooki alko tulla uudestaan. Ja maitoa ei siis tosiaankaan tule kuitenkaan niin paljon että pystyisin esim. Lasta syöttämään. Sitä tulee usein kolme neljä tippaa. En tiedä tosta gynelle menosta koska ei tää asia ol mulle aiheuttanu ku ainoastaan stressiä viimeisen kolmen vuoden ajan. Mitä gynellä käynti sitten auttaisi? Tuskin hän voisi minua auttaa ongelmassa joka taitaa enimmäkseen olla korvien välissä. Kun en ahdistukseltani osaa tissiä jättää rauhaan.

    • äitykkä

      Kannattaa jättää jos se on ennenkin loppunut nesteen kertyminen.Lopeta se räplääminen,anna mieskamun aikanaan räpeltää niitä,se ärsyyntyy ja stimuloi koko ajan uutta nestettä kun et anna olla ja kuivua,ne kipeät patit saattaa oll a rintarauhasten tukkeumia mitkä voi tulehtua ja sitten ne vasta kipeät ovatkin.

    • samankokenut

      HEI
      Eoi ongelmaa olin samanikäinen ja rinnasta tuli maitoa, aivoissa olevassa käpylisäkkeeessä joku häiriö. Meni lääkkeellä ohitse.

    • polpyyppi

      Tätä tosiaan tarkoitinkin josta kirjoitin aivolisäkkeen kasvaimesta mainiten,se on luonnotonta että synnyttämätön nainen valuu maitoa! MENE tutkiiimuksiin,siellä voi olla oikeesti kasvain tai kystä,ylimääräinen kasvain joka oireilee,vaikka syöpää.Älä jää enää odottamaan,oikeesti kyse ei ole itse hoituvasta ongelmasta,kasvain saattaa levitä ja tehdä lisää outouksia.

      • rintasyöpä.leikattu

        Mene heti lääkäriin. Itselläni oli samanlainen erittely toisesta rinnasta nuorena ja nyt 24v myöhemmin rinnasta löytyi syöpä. En halua pelotella, mutta rintasi on tutkittava heti.


      • Aloittajavastauksia

        Kiitos vastauksista. Pitää kai sitten mennä lääkäriin. Nyt iski kyllä kunnon paniikki.Stressaan itteni loppuun koska pienenä keuhkoistani otettiin röntgen kuva joten pelkään että se aiheutti jotain. Oon ollu kolme päivää puristamatta ja nyt kun puristin niin tuli vaan tosi pieni tippa eikä sit enempää. Ja tuliko sulla se syöpä siis 24-vuotiaana vai 24-vuotta myöhemmin ku vuoto alkoi? Voin tähän lisätä myös sen että menen rintojen poistoon (tai ainakin pienennykseen) kahden vuoden sisällä koska ne aiheuttavat minulle paljon harmia koska ovat valtavan kokoiset(lisäksi ovat äärettömän kipeä ennen kuukautisia) Lääkärille meno vaan pelottaa kovasti. Nyt kun oon yleisesti vähentäny puristelua niin maitoa tulee paljon vähemmän onneksi. Mutta mille läkärille pitäisi sitten hakeutua?


    • kiike

      J OS sulla on varaa mennä yksityiselle gynelle,varaa sinne aikaa,mutta tavallinen terveyskeskusaikakin käy kun kerrot terveyteesi liittyviä haittoja mm eritteen tuloa.Sieltä pyydä tutkimuksiin ja painota että se häiritsee ja haittaa elämääsi ka mielenrauhaasi.En oikein usko että röntgensäteillä olisi syytä ,mutta voihan se olla harmitonkin vaiva eli käspy tai aivolisääkkeessä joku kavannainen joka on vaaraton ja saadaan se lääkehoidolla -tutkumusten jälkeen hoidettua sut tavalla tai toisella.Älä nyt syöpää heti pelkää,ennaltaehkäisevää sun on mennä se selvittämään lääkärille.Sieltä saa apua kun itse on aktiivinen ja painottaa elämän tason haittaavan vaivan kanssa hakea lääketiettestä apuja! tsemppiä.

    • aloittajatäällätaas

      Hei. Aloittaja täällä. Sain ajan terveyskeskuslääkärille kolmen viikon päähän. Päätin soittaa kun sain eilisiltana niin kovan stressi kohtauksen että räpelsin rintani "hajalle" nyt vasen rinta on niin kipeä että siihen ei voi edes koskea. Hyvä juttu on se että maitoa tulee vähemmän (olen vähentänyt puristelua tuota eilistä lukuunottamatta) En tiedä tuleeko maitoa itsestään, en ole ainakaan koskaan huomannut länttejä paidoissani. Olen hermorauniona ja nyt pitää odottaa vielä kolme viikkoa. Aargh! No enpähän ainakaan voi koskea tisseihin muutamaan päivään. Puhelimessa hoitaja sano että luultavasti kehitykseen liittyviä juttuja ja sano että valkonen erite on hyvä juttu. Esim: keltanen olisi kuulemma ollut hälyyttävämpää. Mietin vaan kun sitä tulee melleen ainoastaan tosta yhestä tiehyestä. Pelkään kauheasti mutta yritän pysyä positiivisena. Olo on kuitenkin muuten ihan normaali. Ei väsymystä tai kipuja muualla kehossa eikä patteja kainaloissa. Aargh olen niin stressaantunut. No koetan kestää. Kiitos neuvoistanne.

    • aloittajanytaas

      Alottaja taas. Kävin lääkärissä ja hän ei tuntenut mitään patteja. Sanoi että voi ottaa maitohormoni kokeet ja saan lähetteen ultraan. En kyllä itekään tunne mitään pattia toi maito vaan kummastuttaa. Tosin lääkäri mainitsi että voi johtua masennus/psyykelääkkeistä. En niitä enää oo puoleentoista vuoteen käyttäny mutta sillon ku vuoto alko niin sillon kyllä käytin. En vaa tajunnu mainita lääkärille. Lääkäri puhu aika huonoa suomea ja sano että mun huomenna pitää ilmeisesti soittaa terveysasemalle siitä ultralähetteestä? En kyllä tiedä miksi. Tietääkö kukaan mitä mun pitää sanoa?

    • lukuja

      Sano että haluat selkeän tulkinnan siitä miksi rintasi erittää maitoa ja liittyykö se hormonihäiriöön aivolisäkkeessä? Ikävää kun nykyään ulkomaalaiset lääkärit eivät osaa täyttä suomenkieltä tai tulee väärinkäsityksiä,sekin on ongelma potilaille.

    • aloittajatäällä

      Sain ultrajan herttoniemeen. Onko kellään tieto että onko herttoniemen terveysasema vai sairaala? Sairaala uskoisin koska en usko että terveysasemalla on ultralaitetta? Onko kukaan käynyt näissä paikoissa ultrassa?

    • aloittajastressissä

      Aloittaja täällä. Kävin maitohormonikokeissa miltei neljä viikkoa sitten. Lääkäri lupasi soittaa tuloksista heti seuraavalla viikolla. Ei sitten kumminkaan soittanutkaan joten en tiedä onko vaiva siis hormoneista johtuva. Sitten terveyskeskusvirkailija soitti päivä ennen ultraa että aika peruttu, pääset vasta tammikuussa. Alko lievästi ketuttaa. Tänään sitten tuli postissa lappu että ultra onkin tässä kuussa muutama päivä joulun jälkeen. Olen nyt ihan sekaisin kun terveyskeskusvirkailija anto mulle jo uuden lääkärin soittoajan tammikuulle sen tammikuun ajan yhteydessä. Eli menenkö nyt sitten joulun jälkeen ultraan ja joudun odottaa lääkärin soittoa monta viikkoa? Oon todella hämilläni ja huolestunut. Maitoa tulee yhestä kohdasta kunnolla mutta pattia ei tunnu. Rinta tuntuu myös normaalilta.

    • seuraavaksi

      Mene sitten joulun jälkeen niin saatat saada soittoajankin nopeammin ja muutenkin pääset asiassa eteenpäin.Kyllä siihen sitten varmaan jo lääke löytyy ja nimi asialle,anna nyt asian olla ja mene vaan joulunjälkeen ettei asia vaan pitene taas,sekin sressaa.Nyt odotat rauhassa joulunjälkeistä aikaa ja sovit sinne ja odotat.Päivä ja hetki kerrallaan,älä ajattele asiaa jos mahdollista,käy lenkillä ja tee kivoja asioita,tsemppiä!

    • helpottunut

      Okei hei kaikki! Aloittaja täällä. Kävin ultrassa ja molemmat rinnat oli normaalit. Mietin että olisiko kyseessä sitten se maitohirmoni juttu josta minulta otettiin verikoe. Lääkäri vain ei koskaan soittanut maitohormonikokeiden tuloksista vaikka lupasi joten en tiedä että oliko niissä arvoissa vikaa. Huomenna mulla on puhelinaika eri terveyskeskuslääkärin kanssa. Hän ei siis ole koskaan nähnytkään mua. Mietin vain että pystyisikö hän sitten kertomaan ne maitohormoni arvot. Mutta kiitos siitä että saitte painostettua minut ultraan koska kivi tosiaankin putosi sydämeltä.

    • seram

      Heippati,kiva kun ilmota tilanteestasi ,kysy soittoajalla lääkäriltä siitä maitohormoni kokeen tuloksesta,koska lääkärin piti jo sulle mainita siitä mutta kaiketi unohti,sun täytyy ottaa se puheeksi ja kerro että asia vaivaa kun et ole saanut kokeesta mitään vastausta! Hieno homma ettei mitään vakavammasta kyse,ei muuta ku tsempit ja käytä se soittoaika siihen maitohormonikokeen tulosasiaan ja vaikka uusintaan jos joku unohdus...mutta kyllä sen toisen lääkärinkin täytyy sada sa tulos koneelta näkyviin,

    • Aboriginaali
    • Helpottunut

      Aloittaja täällä. Tulin vaan keromaan oman kokemukseni loppuin siltä varalta jos joku toinen nuori joskus joutuu samaan tilanteeseen. Eli maitohormonit oli myös ok. Syytä maidon tuloon ei tiedetä, mutta ei ole siis vaarallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe