vw junakeula

Sana-vapaa

On sellainen pohjansa maahan sulattanut raato.
Yläosa jotenkin restauroitavissa.
Ei konetta mutta penkit ja ohjaamossa kaikki paikallaan.
En ole vielä tarkistellut junakeulan papereita mutta sellainen ikkunaton paku jossa pariovet sivulla, olen miettinyt sen laittamista toisen rungon päälle uudemmalla tekniikalla. Säästyy ne paperihommatkin selvityksissä, tosin saa kaikki ok.
Ei tollasta kannata alkaa enää pystyyn hengittämään orkkiskuntoon mielestäni.
Vaatisi uuden vaihtomoottorinkin. Olen pikkasen uudemman tekniikan kannalla.
Mielipiteitä voi tosin olla muitakin.

11

2644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Junisjuuso

      Ajatuksena hyvä, kannatan. Valitse sellainen ato phjalevyksi, vaikka neliveto että saa hinata kunnolla.

    • Taitaa-mennä-eteenpäin

      Tutkiskelin tänään uudemman kerran sitä aihiota.
      Pohjassa pituussuuntaiset palkit ovat ihme ja kumma ok.
      Eikä varsinaisessa pohjassa ole juuri mitään ylivoimaista, muuten on todella rapea.
      Kaikki menee uusiksi, ei ole mikään nopea projekti.
      Akselit nivelet jousitus jne tuntuu olevan ok.
      Mikä tuollaiselle olisi kohtuuhinta jos laittaisi eteenpäin, ikkunaton pariovellinen paku vm 66 junaleula transporter.
      Paperit ok katsastusta silmälläpitäen, puuhaa oikein paljon.

      • Saksassa

        tuonikäinen maksaa hyvin kunnostettuna lähemmäs 100 tonnia mutta siellä termi "hyvin kunnostettu"tarkoittaa vähän muuta kuin Suomessa.


      • oiuytre11

        Tuollasia hintoja ei oikein saa mistään paitsi tehtaan museon autoista. Kuntoluokka kakkosesta ei enää tuollaista makseta. Lähimpänä korkeita hintoja on orkkiskuntoinen ja Samba-versio. Jota tämä ei kylläkään ole, normaali paku vaan.


      • Anonyymi

        Vaikka aihe on vanha niin juurikin tuon ehjän yläosan vuoksi voisi kiinnostaa.
        Jos auto on vielä olemassa ja siitä on jokin ajatus luopua, niin minuun voisi olla yhteydessä.


    • CaliforniaTyyliin

      100 tonnia moisesta "hyvin kunnostetusta"on siinä mielessä ihan hadusta vedetty että vasta siinä vaiheessa kun joku maksaa ihan rahana moisen summan niin hinta on se.
      Pyyntöjä nyt on kaikenmoisia ja nettiautossakin näemme aivan älyttömiä hintoja joillain autoilla,vaan siellähän ne ovat vuodesta toiseen vaihtamatta omistajaa...
      Mikäli kyseessä olisi ajamaton yksilö vuodelta 1966 ja sisätiloissa säilynyt priimakunnossa niin silloin tuommoisia voitaisiin pyytää.

      Maksaako joku,epäilen,eikä taatusti Suomessa eikä kyllä muuallakaan nykyaikana...

      Hyviä ruosteettomia yksilöitä nimittäin löytyy yhä Kaliforniasta ja naapuri osavaltioista edulisestikkin,toki muualtakin USA:sta hienoja yksilöitä löytyy ja Meksiko tuohon päälle.

      "100 tonniin"verrattuna kannattaa pikkasen matkailla,korjailla ja mahtuu isompiakin rahtikustannuksia jos oikein moista halajaa.

      Mutta kyseessä oleva yksilö on talteenotettava jos siltä tuntuu ja kädet on vapaat koska mitäänhän ei voi "pilata"kun pilattavaa ei pahemmin ole.
      Ei sitä entisöidä taatusti kannata jos myynti rahavoitot mielessä,puuttuu kaiken lisäksi orkkis tekniikkakin ja paljon muuta että ihan moinen homma olisi realistinen.

      Entisöinti on kallista hommaa,tonnilla ei tehdä paljon mitään eikä viidelläkään vaikka lähtökohta olisi katsastettu ja monen mielestä jo "hieno".

    • vwJunakeula

      Aloittaja..ei ole museoon tarkoitus entisöidä.
      Aivan typerää alkaa tehdä autosta alitehoista leikkikalua jolla ei voi edes mopoautoa ohittaa.
      Lisäksi pitää konetilaa äänieristää kunnolla mikäli aikoo edes radiota tuollaisessa kuunnella.
      Mieluimmin jättää museointihommat perfektionisteille.
      Pallokeulastakin saa modifioimalla tehtyä pohjaratkaisun lyhentelemällä jne.
      Turhaa kiusata millään museointiajatuklsilla luovia prokkiksia.

    • VW350CID

      Museoautoissa tai alkuperäisinä säilytettävissä vanhoissa autoissa harvemmin muutenkaan on tarve ohitella,kiihdyttää tai muuten kuin nautiskelemalla itseään viihdyttää=tarkoittaa että kohde on sinulle väärä entisöintimielessä jos se pitää olla kulkevaa sorttia nykynormienkin mukaan ja pakupuolella siirryttävä Chevy-GMC-Dodge-Ford USA tyylisiin laitteisiin ja isolla vinkkelillä varustettuun niin "kyllä lähtee"niskat naksumaan kumi sulamaankin joka pykälällä kesäkelillä.
      Mikäänhän ei estä iskemästä Volsuun vaikka mitä "hirviökonetta "mistä merkistä tahansa jossa vähintään mahdollisimman" iso 4 pyttyinen" turbokone tai mieluusti 6-8 sylinteriä,vain mielikuvitus,taito,aika ja raha rajana sekä katsastusmies jolle se myös on kelvattava perustellusti mikä taas tarkoittaa että koko alusta jarruista alkaen on jotain aivan muuta kuin orkkistaso tuossa eikä montaa VW osaa jää jäljelle muilta kuin ulkopeltien osalta.
      Radio on huuhaata ja amispoikien juttuja" tumps tumps "melusaasteineen,tosimies kuuntelee vinkkelin lotkotusta,nauttii ihmisten katseita ja ei ole kuin tavikset autoiltaankaan.

    • FordEconovan

      Justiinsa noin kuin tuossa edellinen kirjoittelikin,jos kerta Volkkarista ei paljon omia peltejä tai tekniikkaakaan toimivaa jäljellä eikä entisöinti kiinnosta anemisin tekniikoin mutta ulkonäkö vissiin kiinnostaa enempi on ratkaisu tietty iskeä pökköä pesään enempi ja nykysäännökset antaa melkoisesti mahdollisuuksia niin paljon että on miehestä kiinni minkä kokoisen muskelimasiinan sovittaa Volkkariin!
      Tuossa on taas sit iso ristiriita !
      Äänieristykset ym lisäkrääsä nostaa painoa kuten musavehkeet kaikenmaailman subbareineen,taidat olla siis näitä jotka luukuttavat mieluusti aivonsa pihalle ja kaikkien 200m sätellä olevien ulkopuolistenkin riesa ,jopa oikein mölypainekisoissakin käyvä jopa?

    • Olen kiinnostunut,jos et itse ala laittaan ja jos ei ole mahdottoman kaukana,kunhan on siinä kunnossa,että renkaat pyörii ja saa trailerille. Textaile [email protected]

    • Päivitetty_VWanhus

      "Ei tollasta kannata alkaa enää pystyyn hengittämään orkkiskuntoon mielestäni.
      Vaatisi uuden vaihtomoottorinkin. Olen pikkasen uudemman tekniikan kannalla."

      Vanha ketju, mutta aihe kiinnostaa. Samaan aiheeseen on useampia eri lähestymistapoja.

      Miten homma luokitellaan _katsastuksessa_, mikäli haluaisi tuollaisen mainion junakeulan päivittää uudemmalla tekniikalla, eli ei edes museokuviota harkitsi. Teknisessä päivityksessä kuitenkin kannattaisi koettaa säilyttää alkuperäisen fiilistä mahdollisimman paljon.

      Niin, ja millaisen modernimman koneen vetoakseleineen tuollaiseen voisi istuttaa? Diesel, bensa, VW vai jopa jokin muun valmistajan kone?

      Olisiko seuraamuksen " jonkin asteinen" tyyppikatsastus EURO-luokituksineen?

      Parhaummillaan tuollaisesta saisi todella symppiksen ja liikenteen mukana helposti pysyvän laitteen vaikka arkeen. Lisäksi hieman lisää äänieristyksiä ajomukavuutta kohentamaan.

      Mutta olisihan se siltikin hieman "sääli" tuollainen symppis vanha koria ltista tiesuolille & Co, vaikka muu teknikka olisikin modernisoitua.

      Ps. Onko jossakin sivustoja joissa esitellään pleikkari-projekteja uudemmalla tekniikalla toteutettuina?

      Kuten tuossa ylempänä jo mainittiin, niin jostain Meksikostahan voisi halutessaan löytää ja / tai teettääkin maltillisempaan hintaan koko komeuden, sillä sielläkin on todella osaavia tekijöitä, mutta kustannukset matalemmat.

      Californiassa hintaluokka riskeeraisi olla aivan toista luokkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      943
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      879
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      738
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe