mikä on paras puhelinmyyntituote?

puhelinterroristi

Kertokaas puhelinmyyjät miten esim. sähkön tai kanavapaketin myynti onnistuu puhelimitse. Lupaavat hyviä provikoita/myynti. onnistuuko yhdellä kontaktilla/kauppa näin monimutkaiset tuotteet? Montako kauppaa/pvä onnistuu huippumyyjä hanskaamaan?

16

1235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lipevä.kieli

      työnantajan näkökulmasta.

    • toinenterroristi

      molemmat edellämainitut ovat näennäisen haasteellisia(ei kuitenkaan monimutkaisia) ainakin jos teet uusmyyntiä. kanavapaketteja haastaa netti ja smart-tv:t, joten kysyntä ei ole suurta. Sähkösopimukset on hyvä tuote(riippuu mikä yhtiö tietenkin kyseessä) mutta ihmiset ovat kovin skeptisiä kiitos huijareiden, joita alalla on luvattoman paljon.
      Haasteellisuuden vuoksi niistä sitten tietenkin maksetaan enemmän kuin esim. aikakausilehtien myynnistä, jotka todella simppeli tuote.

      muista kuitenkin, että huono myyjä ei myy edes kultaa paskan hinnalla mutta osaava myyjä myy vaikka sitä paskaa (joskaan ei ehkä ihan kullan hinnalla:D).
      Jos työpaikallasi tarjotaan mahdollisuus valita myytävää tuotetta, niin suosittelen kokeilemaan rohkeasti. kaveri, joka pärjää esim. liittymämyynnissä tms. ei välttämättä handlaa kuitenkaan sähkösopimusten myyntiä ja taas toisinpäin. joku osaa kumpaakin.

      PS.Kyllä sen kaupan voi kummassakin tuotteessa tehdä yhdellä kontaktilla mutta ei varmasti jokaiseen kontaktiin.

      PPS. huippumyyjät liikkunee 10-15 sopimusta/pvä keskiarvolla...kaikki on tietysti suhteellista.

      • puhelinterroristi

        Olen liekeissä,kiitos toiselle puhelinterroristille. Huippumyyjiä itse? Puhelinmyynti ei näytä olevan kovin arvostettu ala, ja taitaa tännekin palstoille kirjoitella schaissea huonosta palkkauksesta vain ne urallaan epäonnistuneet ex puhelinmyyjät. Se parhaiten nauraa joka ensimmäisenä näkee tulevan tiliotteeni. :)


    • 32vuottaIlmoituskoirana

      Ilmoitusmyynti

      • puhelinterroristi

        Kunnioitettavan pitkä ura! Mukava huomata, että näinkin voi olla


    • äänipuhelimessa

      Onnistuu, molemmat. Mikäli on hyvä sähköyhtiö hyvällä tarjouksella, kauppa käy. Lipevästä kielestä ei hyötyä ole, sensijaan uskottavuudesta kyllä. Huijarisähkösopimusmyyjät ovat tehneet asiakkaista varovaisia, mikä on pelkästään hyvä asia osaavalle myyjälle. Helposti menee se 10-15kpl/päivä.
      Kanavapaketeista maksetaan hyvin myyjälle, siinä on enempi työtäkin, kun nopeasti pitää asiakkaalle kertoa sisältö.
      Totta tuo, ettei välttämättä kaikki osaa myydä hyvin kaikkea, eikä aiemmasta kokemuksesta puhelinmyynnissä uudessa firmassa olekaan hyötyä.
      Hyvä myyjä opettelee jatkuvasti, ja pyrkii kehittämään taitojaan, ja osaa itsekin hoksata omat virheensä. Huonoja päiviä on kaikilla toisinaan, mutta jos itselläni toinen päiväkin menee huonosti, heitän luurit nurkkaan, ja alan kuunnella nauhoistani mikä mättää. Sieltä se syy löytyy.
      Se asia, onko puhelinmyynti arvostettua vai ei, on yks hailee minulle. Puhelinmyynnillä elätän itseni ja maksan laskuni, ja veroni. Arvostusta ja gloriaa kaipaavat menkööt muihin töihin, jos niitä nykypäivänä jostain löytävät. Jääpä meille isompi potti jaettavaksi, ja kyllä ne meidän esimiehet meitä arvostavat, ihan omankin tilipussinsa takia.

      • puhelinterroristi

        Hyviä vinkkejä. Vielä kysyisin; Pystyykö/jaksaako henkisesti puhelinmyyjänä toimimaan tehokkaasti(huippumyyntejä) kokopäiväisenä, vai kannattaako ottaa sivutyö ennemmin kylkeen?(Myyjä,14:-/h)Työntekoa en pelkää, vaan tuloksia.


      • anselmi2323

        "Mikäli on hyvä sähköyhtiö hyvällä tarjouksella"

        Monet asiakkaat menee retkuun kun luvataan vain halpaa hintaa ja säästöä. Jokainen fiksu voi kilpailuttaa netissä omat sähköt ja hommata sähköt tunnetulta isolta toimijalta. Se on vain naurettavaa että jos tyyliin "Mikko Energy" soittaa ja teet sopparin tuntematta ehtoja koska puhelimessa niitä ei kerrota niin olet kusessa. Laskut on mitä on ja asiakaspalvelu, no se ei toimi. Mutta hei kuvittelit että saat säästöä.

        Olen itse myynyt kanava/viihdepaketteja ja se on melko haastellista mutta niistä saa isommat pisteet.

        "Hyvä myyjä opettelee jatkuvasti, ja pyrkii kehittämään taitojaan, ja osaa itsekin hoksata omat virheensä."

        Ja pitää olla valmis kuulemaan kritiikkiä ja ohjeita. Jos myynti tökkii niin asia pitää korjata, vaihtamalla tapaa ja ottamalla neuvoja vastaan.

        Puhelinmyynti on aliarvostettu laji mutta se johtuu kun epämääräisiä firmoja on toimijoina ja pilanneet maineet. Itse arvostan ammattia silloin kun se on eettistä ja rehellistä. Tuotteet on hyviä ja asiakas on tyytyväinen. Esimerkkinä vaikka nettiliittymä kauppa jossa kyselet asikkaan tarpeen ja saat sille toimivan nettiliittymän sopuhintaan. Oma logiikka hyvässä kaupassa menee niin että törmäät asiakkaaseen parin viikon jälkeen ja se tyytyväinen kauppaan eikä lyö turpaan että kusetit jne.


    • äänipuhelimessa

      Jaksaa, se on asennekysymys. Itse teen 7,5 h/5pv/viikko, ja joskus käyn lauantaina tekemässä muutaman tunnin sisään saadakseni vaikka ylimääräisä vapaita.
      Jaksaminen riippuu firmasta ja sen ilmapiiristä, joka puolestaan riippuu esimiehistä. Hyvässä firmassa esimiehet osaavat kannustaa, neuvoa, ja antaa työntekijöiden tehdä työnsä rauhassa.

    • kaikillalistoilla

      Velka paljastaa kuka on ketäkin.

    • kääröistäkaivettu
    • revityinmyyjä

      Nykyään ehdottomasti sähkö. Itse saan 14e / sopimus ja sopimuksia menee normipäivänä 8-10, huippupäivänä 15-20. Kuukaudessa yleensä n. 180-250 välille jääpi ja peruutukset on poistettu tuosta, nykyään niitä tulee n. 15-20%, ne on tippunu merkittävästi. Reilun vuoden olen nyt saman yhtiön sähköä myynyt. Ei tälläkään rikastu, mutta mukavaa duunia!

      Kanavapaketeista löytyy kahdesta suurimmasta kokemusta, sanoisin että markkinat alko hiipumaan jo 1-2v sitten. Ja varsinkin satelliitteja yms mistä maksetaan hyvin, on älyttömän vaativaa myydä. Vaatii monta soittoa ja niistäkin tulee yllättävän paljon pakkeja, jos ei samalla saanut molempia perheenjäseniä jututeltua. Palkkio huomattavasti isompi, mutta tosiaan paljon paljon haastavampaa. Tuotetta ei meidän toimistolla nykyään myydä, niin aivan uusinta tietoa ei itsellä ole mutta en usko että maikkarin urheilutarjonnan alasajon myötä ainakaan sitä saa kaupaksi. Viaplay on kova juttu, mutta ainakaan aikanaan sitä pelkkää viaplayta ei voinut myydä, joka tuntuu ihmisillä olevan poikkeuksetta kun smart tv tarjoaa sovelluksen suoraan ja näkyy älylaitteilla jne..

      • Minkä yhtiön sopimusta saat menemään 8-10 kappaletta päivässä.
        Tällä hetkellä myyn erään suuren sähköntoimittajan sopimusta ja tavallinen tahti on noin yksi kauppa neljässä tunnissa.

        Muutkaan myyjät eivät myy tätä sopimusta samassa ajassa sen enempää.
        Neljä vuotta sitten möin erään toisen yhtiön puolen vuoden testisopimusta ja se meni kyllä hyvinkin 6-8 kaupan päivätahtia ja parhaana 14 kappaletta.

        Kun myyt sähkösopimustasi niin onko sinulla ongelmana se, että suunnilleen puolella potentiaalisista kontakteista on voimassa oleva määräaikainen sopimus? Myymässäni rekisterissä tämä on yksi suuri kompastuskivi.

        Entä onko myymäsi sopimus määräaikainen vai toistaiseksi voimassaoleva?
        Toistaisethan varmasti menevät paremmin kaupaksi.
        8-10 sopimusta päivässä on hurja tahti esimerkiksi eräs tuntemani Fortumin myyjä kertoo myyvänsä koko kuukauden aikana keskimäärin 30 sopimusta vaikka tekee täyttä kahdeksan tunnin päivää.


    • Turkumias

      Itse möin sähköä (itse Suomen Energiayhtiötä) reilu vuosi sitten ja joka päivä tulos oli 15 - 20 sopimusta. Ennätykseni ja samalla myös koko yrityksemme ennätys oli 27 sopimusta päivään.

    • myyjä69

      Jos todella sähköä myyty tuohon tahtiin, niin pakko nostaa hattua! Meillä muutama jantteri myy sähkösoppareita ja jos 5-6 kauppaa saavat vuoroon niin on jo pirun hyvä. Yleensä vuoroa kohden 1-4 kauppaa tekevät.

      Mutta kuten joku tossa yllä joku kirjoitti, niin aliarvostettu ala. Töihin pääse helposti, harvat menestyy ja eniten itkee ja paskaa jauhaa ne, jotka eivät mitään saaneet aikaseksi. Menestyä voi ja tiliä tehdä, jos hommansa oikeasti osaa.

      Sähköllä ja kanavapaketeilla toki saa hilattua palkkaa nopeammin ylös jo muutamalla kaupalla, koska ovat ennakkoon vaikeammin kaupattavia (joskin sekin taitolaji, jonka jotkut vaan osaa). Muista tuotteista yleisesti joko halvat aloitussetit (tosin pitää myydä hitokseen paljon että mitään kerryttää) tai samantyylistä aiemmin tilanneille kauppaaminen. Esim. Tieteen kuvalehden tilaajille Tieteen kuvalehti historiaa, tai Historia-lehden tilaajille aiheeseen liittyviä kirjasarjoja yms.

    • MT-Power

      Teknokemian tuotteet, esim. konepuolen öljyt,rasvat ,aerosolit,pesuaineet,vahat jne.
      Kauppoja tulee 2-5 päivä ,mutta palkkiot heiluvat siinä 40€ - 100€ välissä per kauppa. Teknokemian asiakkaat ovat myös aika uskollisia asiakkaita,eikä tarvitse loputtomiin soittaa uus asiakashankintaa vaan voi alkaa heti keräämään asiakasrekisteriä.
      Tietenkin tuotteiden tunnettuus vaikuttaa paljon ja kun se puoli on kunnossa ,niin homma toimii.

      T. MT-Yhtiöt Finland Oy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe