Oviongelma

Ei viitsi ajaa kahvasta kii...

Onko kellää käynyt 96- passatissa tai vast korimalli, että ovi jäätyy siten, että lukko toimii ja oven saa auki, mutta kiinni se ei mene. On aika typerää ajella hetken matkaa pitämällä ovee kiinni kahvasta. Kun auto saa vähän lämpöä, niin sitten oven saa pysymään kiinni.
Onko tähän mitää lääkettä?

11

2820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mittakirvesmies

Vasta työkaveri noitui päivällä samaa pulmaa. Hän oli ratkaissut ongelman vetämällä oven kiinni mustekalalla penkkiin :)

Oletan, että kansanvaunuun toimii sama lääke kuin baijerilaiseenkin: riittävän ahkera liikkuvien osien käsittely öljyllä. Aseöljy on osoittautunut aika eteväksi aineeksi lukkoihin.

• sama vika

Mulla on autona Bluebird ja aina silloin tällöin sama vika. Kokeile laittaa ovi kiinni ja samalla laitat sen oven lukkoon...(painamalla sisäpuolelta tapin alas). Sitten se varnaan pysyy kiinni, ainakin mulla toimii. Kun auto lämpeää, niin oven saa toimimaan taas normaalisti.

• mulla on passat variant 2,0 16 v-94 ja sama vika kuin sulla ainakin pakkasella aukee hyvin mutta ei mee kiinni kun vasta auto lämpee hiukan olen saanut neuvoja että putsaa lukot ja laittaa ase öljyä se on kuulema paras lääke en ole vielä itse koittanu mutta koitan kyllä sitä konstia.

• Ja itse toimin näin...

Otan mukaan kuumaa vettä esim. pulloon ja kaadan sitä hieman ulkopuolelle ovea, aivan lukkopesän yläpuolella olevalle oven pinnalle, ja kas kas, lukko ja ovi toimii jälleen normaalisti.
      Ongelma on kuitenkin taas esillä seuraavana aamuna, mutta pääsee ainakin heti liikeelle.

• JC5

... ongelma oli mulla edellisessä autossa, Passat Variant -91. Huollossa sitä ei osattu korjata.

• TLA

Oli 96-Passatissa sama vika. Millään muulla ei saatu korjattua kuin seisottamalla lämpimässä tallissa ikkunat auki, jotta kosteus vähän edes haihtui ovista. Kerran yritin saada oven jäämään kiinni pamauttamalla sen täysillä kiinni. Sillä seurauksella, että turvavyönkiristinpanos räjähti ja vyö veti tiukasti penkkiin. Heti viikon päästä saatiin turvavyö korjattua, kun piti tilata koko vyösysteemi Saksasta. Nykyisessä faceliftissä ei ole ollut lainkaan samaa ongelmaa, joten autoa nuorentamalla ongelmasta pääsee eroon. Tulee vaan vähän kalliiksi.

• Toisinpäin

Tuttu vaiva o2 Passatissa. Joskus ei mene lukkoon, toisinaan taas lukko ei aukea. Niin ja sitten, sedanin takaluukku on pysyvästi jäätynyt kiinni kautta pakkaskauden. Sakemanni saisi käydä testailemassa vehkeitään joskus täällä Suomen talvesa.

• passat 96
        Toisinpäin kirjoitti:

Tuttu vaiva o2 Passatissa. Joskus ei mene lukkoon, toisinaan taas lukko ei aukea. Niin ja sitten, sedanin takaluukku on pysyvästi jäätynyt kiinni kautta pakkaskauden. Sakemanni saisi käydä testailemassa vehkeitään joskus täällä Suomen talvesa.

Mulla myös Passatin kanssa lukko-ongelma-perusvika.Audi ja volkkari ovat testanneet jo ainakin kymmenen vuotta Olostunturin kupeessa Muoniossa olevalla testausradallaan ja niin vaikea kuin se on uskoa niin nimenomaan talviominaisuuksiaan.Ovat siellä lähes puolivuotta
        joka talvi-jospa jotain opittais.

• Aamumirri

sanoo autoni huoltaja. VInkkinä että mieluummin ajamaan lähtiessä antaa oven olla hieman auki, niin että lämmin ilma pääsee sulattamaan. Harmi homma, jolle ei voi mitään - enää.

• -Jk-

Mulla vanhempi passatti -88 ja vika sama.

Se tulee esiin silloin kun on ensin kostea, lämminilma (plussan puolella) ja sen jälkeen pakkanen.

Lukoissa ei vikaa, öljyttyki on, eka vuonna koitin kaikenlaista öljyä, ei eroavaisuuksia.
      Yks volkkarimies "tiesi" että oven sisällä on joku tanko, ilmeisesti sisäpuolen aukaisukahvassa kiinni, joka jumiutuu.

Pari päivää ku temppuilee niin taas toimii..

• passat 96

Ei auttanut vaikka kuinka voiteli lukkoja. Poista syksyllä lukkojen muoviset kopat, vesi jää niihin ja jumittaa oven auki. Nyt toiminut 2 talvea moitteetta tällä konstilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      96
      2375
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      22
      1844
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      127
      1623
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      88
      1336
    5. Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta

Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden
      Maailman menoa
      17
      1301
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      127
      1189
    7. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      136
      936
    8. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      48
      918
    9. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      29
      847
    10. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      846
    Aihe