Onko kellää käynyt 96- passatissa tai vast korimalli, että ovi jäätyy siten, että lukko toimii ja oven saa auki, mutta kiinni se ei mene. On aika typerää ajella hetken matkaa pitämällä ovee kiinni kahvasta. Kun auto saa vähän lämpöä, niin sitten oven saa pysymään kiinni.
Onko tähän mitää lääkettä?
Oviongelma
11
2812
Vastaukset
- mittakirvesmies
Vasta työkaveri noitui päivällä samaa pulmaa. Hän oli ratkaissut ongelman vetämällä oven kiinni mustekalalla penkkiin :)
Oletan, että kansanvaunuun toimii sama lääke kuin baijerilaiseenkin: riittävän ahkera liikkuvien osien käsittely öljyllä. Aseöljy on osoittautunut aika eteväksi aineeksi lukkoihin. - sama vika
Mulla on autona Bluebird ja aina silloin tällöin sama vika. Kokeile laittaa ovi kiinni ja samalla laitat sen oven lukkoon...(painamalla sisäpuolelta tapin alas). Sitten se varnaan pysyy kiinni, ainakin mulla toimii. Kun auto lämpeää, niin oven saa toimimaan taas normaalisti.
mulla on passat variant 2,0 16 v-94 ja sama vika kuin sulla ainakin pakkasella aukee hyvin mutta ei mee kiinni kun vasta auto lämpee hiukan olen saanut neuvoja että putsaa lukot ja laittaa ase öljyä se on kuulema paras lääke en ole vielä itse koittanu mutta koitan kyllä sitä konstia.
- Ja itse toimin näin...
Otan mukaan kuumaa vettä esim. pulloon ja kaadan sitä hieman ulkopuolelle ovea, aivan lukkopesän yläpuolella olevalle oven pinnalle, ja kas kas, lukko ja ovi toimii jälleen normaalisti.
Ongelma on kuitenkin taas esillä seuraavana aamuna, mutta pääsee ainakin heti liikeelle. - JC5
... ongelma oli mulla edellisessä autossa, Passat Variant -91. Huollossa sitä ei osattu korjata.
- TLA
Oli 96-Passatissa sama vika. Millään muulla ei saatu korjattua kuin seisottamalla lämpimässä tallissa ikkunat auki, jotta kosteus vähän edes haihtui ovista. Kerran yritin saada oven jäämään kiinni pamauttamalla sen täysillä kiinni. Sillä seurauksella, että turvavyönkiristinpanos räjähti ja vyö veti tiukasti penkkiin. Heti viikon päästä saatiin turvavyö korjattua, kun piti tilata koko vyösysteemi Saksasta. Nykyisessä faceliftissä ei ole ollut lainkaan samaa ongelmaa, joten autoa nuorentamalla ongelmasta pääsee eroon. Tulee vaan vähän kalliiksi.
- Toisinpäin
Tuttu vaiva o2 Passatissa. Joskus ei mene lukkoon, toisinaan taas lukko ei aukea. Niin ja sitten, sedanin takaluukku on pysyvästi jäätynyt kiinni kautta pakkaskauden. Sakemanni saisi käydä testailemassa vehkeitään joskus täällä Suomen talvesa.
- passat 96
Toisinpäin kirjoitti:
Tuttu vaiva o2 Passatissa. Joskus ei mene lukkoon, toisinaan taas lukko ei aukea. Niin ja sitten, sedanin takaluukku on pysyvästi jäätynyt kiinni kautta pakkaskauden. Sakemanni saisi käydä testailemassa vehkeitään joskus täällä Suomen talvesa.
Mulla myös Passatin kanssa lukko-ongelma-perusvika.Audi ja volkkari ovat testanneet jo ainakin kymmenen vuotta Olostunturin kupeessa Muoniossa olevalla testausradallaan ja niin vaikea kuin se on uskoa niin nimenomaan talviominaisuuksiaan.Ovat siellä lähes puolivuotta
joka talvi-jospa jotain opittais.
- Aamumirri
sanoo autoni huoltaja. VInkkinä että mieluummin ajamaan lähtiessä antaa oven olla hieman auki, niin että lämmin ilma pääsee sulattamaan. Harmi homma, jolle ei voi mitään - enää.
- -Jk-
Mulla vanhempi passatti -88 ja vika sama.
Se tulee esiin silloin kun on ensin kostea, lämminilma (plussan puolella) ja sen jälkeen pakkanen.
Lukoissa ei vikaa, öljyttyki on, eka vuonna koitin kaikenlaista öljyä, ei eroavaisuuksia.
Yks volkkarimies "tiesi" että oven sisällä on joku tanko, ilmeisesti sisäpuolen aukaisukahvassa kiinni, joka jumiutuu.
Pari päivää ku temppuilee niin taas toimii.. - passat 96
Ei auttanut vaikka kuinka voiteli lukkoja. Poista syksyllä lukkojen muoviset kopat, vesi jää niihin ja jumittaa oven auki. Nyt toiminut 2 talvea moitteetta tällä konstilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475465Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612326Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181860Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1451761- 171585
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol331513Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5137881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171117Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771088Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2221008