Kaihileikkauksen jälkeisen valovälähdykset

vilisee

Minulta leikattiin tammikuussa molemmista silmistä kaihi. Kävin jälkitarkastuksessa ja kaikki oli hyvin. Ostin uudet rillit ja aloin näkemään keltaisia salamoita silmissä. Ostin taas uudet lasit mutta salamat eivät hävinneet.
Olen käynyt monesti optikolla ja vielä kerran silmälääkärillä mutta kaikki on kuulemma kunnossa.
Mutta lähes joka päivä silmissä vilisee keltaisia valoviivooja, ei siis koko ajan. Jossain kai pitää olla vika?

7

2314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhheijaa

      Nyt vaan uudelleen silmälääkäriin. Jotain outoa tuossa on.

      Itselleni on tehty myös kaihileikkaus, eikä lopputulos kovin kaksinen ole. Mutta näkö kaihileikkauksen jälkeen ei ole mikään joko-tai-juttu vaan näkökyvyssä on potilaitten välisiä eroja. Oma vaivasi kuulostaa siltä, että se täytyy selvittää.

    • Ehdottomasti uudelleen silmälääkäriin. Tuollaiset oireet eivät kuulu kaihileikkauksen jälkeisiin. Minulle tehty reilu 2 vuotta sitten kaihileikkaus ja kuulun niihin onnellisiin joilla se onnistui hienosti. Hämärässä käytän lukulaseja, muuten pärjään hienosti ilman. Pimeässä kirkkaat valot tekevät haloja mutta se ei haittaa kun en tuijota vastaantulevien autojen valoja.

    • MuuVika

      Ei johdu leikkauksesta. Vika on muualla, käy lääkärissä.

    • colanum

      Minulta leikattiin 6 viikkoa sitten kaihi toisesta silmästä. Samanlaista välkkymistä silmän ulkonurkassa, vaivaa joka päivä. Lääkärin mukaan keinomykiö liikkuu ja se aiheuttaa vaivat. Hän ei sanonut mitä pitää tehdä, mumisi vaan ja sanoi kaiken olevan hyvin. Toisessa silmässä ei ole vastaavaa, leikattu 2 vuotta sitten. Mitä voin tehdä?

      • EiSalamiaKasvissyöjälle

        Silmän reunassa on leikkauksen jälkeen "värinää", joka johtuu siitä, että silmä yrittää tarkentaa uutta mykiötä. Minulla oli ihan sama juttu aluksi. Sitä ei huomaa tai tapahdu joka tilanteessa.

        Vaiva häipyi hiljalleen pois eikä ole palannut. Tarkkaan en voi sanoa koska se katosi kokonaan koska se harveni enkä sitten edes ajatellut koko asiaa.

        Asiaa ei kuitenkaan voi mitenkään kuvata salamoilla tai viivoilla. Se on eri asia.


      • Räntäsateensaattelemana
        EiSalamiaKasvissyöjälle kirjoitti:

        Silmän reunassa on leikkauksen jälkeen "värinää", joka johtuu siitä, että silmä yrittää tarkentaa uutta mykiötä. Minulla oli ihan sama juttu aluksi. Sitä ei huomaa tai tapahdu joka tilanteessa.

        Vaiva häipyi hiljalleen pois eikä ole palannut. Tarkkaan en voi sanoa koska se katosi kokonaan koska se harveni enkä sitten edes ajatellut koko asiaa.

        Asiaa ei kuitenkaan voi mitenkään kuvata salamoilla tai viivoilla. Se on eri asia.

        Olipa rohkaisevaa kuulla kokemuksistasi. Olin harmaakaihileikkauksessa runsas viikko sitten. Leikatun silmän vasemmalla reunalla ajoittain silmän liikkeiden aikana värinää ja kaarimainen "reunus". Ei kuitenkaan salamointia tai ns. nokisadetta. Näkö kirkastui eikä muita tuntemuksia. Leikannut lääkäri suoritti muutaman päivän kuluttua tarvittavat tutkimukset, kun soittelin ilmiöstä ja totesi kaiken olevan kunnossa. Jos oikein muistan arvioi mykiön reunasta tulevaksi??? Toinen vaihtoehto olisi lasiaisen irtautuminen, mutta seurannassa olen ja jälkitarkastus joulukuun puolivälissä. Elän siis toivossa, että ilmiö on tilapäistä ja jää pois aikanaan.


      • 9kkleikkauksesta
        Räntäsateensaattelemana kirjoitti:

        Olipa rohkaisevaa kuulla kokemuksistasi. Olin harmaakaihileikkauksessa runsas viikko sitten. Leikatun silmän vasemmalla reunalla ajoittain silmän liikkeiden aikana värinää ja kaarimainen "reunus". Ei kuitenkaan salamointia tai ns. nokisadetta. Näkö kirkastui eikä muita tuntemuksia. Leikannut lääkäri suoritti muutaman päivän kuluttua tarvittavat tutkimukset, kun soittelin ilmiöstä ja totesi kaiken olevan kunnossa. Jos oikein muistan arvioi mykiön reunasta tulevaksi??? Toinen vaihtoehto olisi lasiaisen irtautuminen, mutta seurannassa olen ja jälkitarkastus joulukuun puolivälissä. Elän siis toivossa, että ilmiö on tilapäistä ja jää pois aikanaan.

        Joissain olosuhteissa pystyn näkemään kaarevan reunan, mutta olsouhjteiden tarvitsee olla otollioset ja valon takaa tai takaviistosta. Se ei ole kuitenkaan näkökentässä eikä sitä näe, kun tarkentaa katseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe