Kalibrointi

Töllö4k

Onko kenelläkään kokemuksia Gigantin tv kaupoita? Myyjä tarjoaa kalibrointia telkkuun hinta 199e??? Kuulostaa melko suolaisesta.. Onko kellään kokemuksia

2

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ähvätti

Tarjosivat aikoinaan Immu-turvaa auton CD-soittimeen. Soitin taisi olla n. 100€, vakuutus 79€. Varmaankin soitin olisi pitänyt ilmoittaa varastetuksi viikon päästä, että olisi kannattanut. Tietty olisivat vedonneet siihen pienellä painettuun, ettei olisi tarvinnut maksaa, tai poliisiraportin puutteeseen. Olkoon selvää, etten tuota "vakuutusta" ottanut. Samaa luulisin tuosta "kaliburoinnista". On se vaan tyhmää maksaa liikaa.
      Kalibroit sen telkkusi ihan itse (mitä **ttua se tarkoittaakin) tai menet johonkin KODINKONE LIIKKEESEEN, jossa osaavat neuvoa. Otat vaikka jonkun asennuspalvelun/kotiinkuljetuksen 40€? Tullee halvemmaksi. Taikka sukulais-/naapurintyttö, jolla älliä, laittamaan sen vehkeen tulille. Maksatko mieluummin tutulle, vai Gigantille? Noi Mustat pörssit sun muut saattavat olla vähän "kalliimpia", mutta tuntevat tuotteensa ja kantanevat vastuunsa ihan eri tavalla, lisäksi tuotteet tuskin mitään "perävalotakuita" ansaitsevat. No, DVD-laikkakone ei montaa vuotta **ttuillut, ennen kuin päästi savut, mutta esim. digituuppariin olen tyytyväinen (kuvaputkitelkkari prkle).

• Näytön värien kalibrointi auttaa jos työkseen tekee painotöitä. ICC-profiili ei ole käyttöjärjestelmäkohtainen. Kalibrointi pitäisi kuitenkin suorittaa tilassa missä näyttölaitetta käytetään. Ympäröivä valaistus vaikuttaa. Samoin vaikuttaa PC:n näytönohjain, kaapeli. Kalibrointi olisi kätevä jos Gigantilla on kuvapalvelu joka käyttää samaa profiilia. Niin saisi kuvat samanvärisinä mitä ne näytöllä ovat. Hyvät kalibrointilaitteet ovat kalliita. Kalibrointiin voi mennä yllättävästi aikaa. Paljon käytettyjä ovat colorvision spyderit. Jos ei tiedä mitään värienhallinnasta ja mikä on ICC-profiili kannattaa jättää väliin. Parempi ottaa kuva jostain testikortista ja säätää suunnileen sen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      179
      4896
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      106
      3989
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3410
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      56
      3379
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      36
      2838
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2569
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2296
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1929
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1788
    Aihe