Sana joka seliittää paljon naisista: Nykyminä

Ikis__M

Löytyi tuo hauska ja minulle uusi sana tuolta:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/naita_asioita_naiset_eivat_kerro_suhteen_alkuvaiheessa

"En kertoisi seksikumppaneideni määrää, koska en enää arvosta villiä ja vapaata paneskelua tai pidä sitä minkään tärkeän asian mittarina. Olen muuttunut paljon vuosien aikana, ja tuntuisi epäolennaiselta nykyminäni kannalta edes puhua koko aiheesta. Voisin ehkä sanoa, että kaikenlaisia vaiheita on ollut, mutta eipä siitä sen enempää."

Ymmärsinkö oikein että vaikka naiset on ylpeitä vapaasta seksuaalisuudestaan, täällä palstallakin, niin sitten siinä vaiheessa kun "juoksut on juostu" on menneisyys täysi poispyyhitty "nykyminän" avulla, ei tarvitse kertoa mitään eikä hävetä mitään kun se "nykyminä" on ihan erilainen kuin se suojaamatonta seksiä siellä täällä harrastellut lutka. Nainen siis hetkessä muuttuu kiltiksi & kunnolliseksi vaimoihmiseksi kun ottaa vain "nykyminän" käyttöön?

Tuo naisellinen ajattelutapa selittää kätevästi myös sen miksi naiset ovat niin hanakoita jännämiesten perään, ei mitään väliä menneisyyden teoilla kun sen jännäjyystärin "nykyminä" on ihan erilainen kuin se joka menneisyydessä pieksi exiään, jyystärin "nykyminä" ei koskaan tekisi semmoista vaikka kuitenkin sitten tekee.

63

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykyminä

Tuohan on kuin joku palstalaisista tuottaisi vuosikausia naisvihaa pursuavia kirjoituksia vanhempiensa kellarista, mutta sitten yhtäkkiä päättäisi että se perhe olisikin kiva, tänään kirjoitukset on kirjoiteltu, nykyminä on aivan erilainen!

Naiset toki ajattelisivat että kaikilla on menneisyys, ketään ei voi omistaa, eivätkä tuomitsisi esim. periaatteen miestä tai naisasialooseria pikku lutkittelusta silloin tällöin.

Koska eihän nykyminä tehnyt mitään, se oli eilispäivän minä, aivan eri ihminen!

• 1212

Tämä oli kanssa hyvä:

"Yleisesti ajattelen, että mistä vain voi puhua, koska jos tyyppi säikähtää pienestä, hänen sietääkin häipyä. En haluaisi silti puhua esimerkiksi siitä, että olen pettänyt joissakin parisuhteissani. En valehtelisi, jos kysyttäisiin, mutta varoisin kyllä aihetta, koska moni suhtautuu pettämiseen niin mustavalkoisesti. Ehkä pelkäisin, että tieto estäisi uutta ihmistä luottamasta minuun täysin."

Toistan: ehkä pelkäisin että tieto (pettämisestä joissain parisuhteissa, siis monikossa, ja tämä kerrottaisiin ekoilla treffeillä) estäisi uutta ihmistä luottamasta minuun täysin. Ehkä? :D

• Rose23

Veikkaan, että pettäjät sukupuoleen katsomatta harvemmin kertovat uudelle kumppaniehdokkaalle pettämisestään. Kertominen vaatii melkoisesti rohkeutta. Jos asiaa ei kadu, sitä ei halua kertoa, koska tahtoo ehkä pelata uudenkin kanssa. Jos taas tekojaan häpeää, ei uskalla kertoa oman häpeän ja tuomitsemisen pelon takia. Olisihan se melkoisen vaikeaa luottaa ihmiseen, joka kertoisi pettäneensä aikaisemmassa suhteessa. Ja erityisen vaikeaa luottaminen olisi, jos tyyppi olisi pettänyt useita kumppaneita.

Kyllähän ihminen voi muuttua ja parantaa tapansa, mutta muutoksen pitää olla lähtöisin omasta itsestä. Ja muutoksen pitäisi näkyä jotenkin konkreettisina tekoina.

• Ex----------PUA

Jälleen hyvä löydös sinulta.

Pitää sanoa, että naisille siitä koituu monia kiusallisia hetkiä, kun miehet pääsevät lueskelemaan tätä naisten omakohtaista neuvonpitoa.

Esim. tämäkin pläjäys sisältää taas palstatotuuksia hervottoman määrän:
      - Rationalistointihamsteri (ehkä pahin mitä olen kuullut, on se kun eräs nainen petti miestään, ja selitti että hänen ja miehensä määritelmä vain pettämisestä on erilainen, joten se mitä hän tekee ei ole pettämistä)
      - Juoksut on juostu ja naisen loogiknen "nykyminä"
      - Epärehellisyys seksuaalisen "vapauden" suhteen
      - Ikäkausien tai elämänkausien teoria

Jne.

• .....tuo pettämis juttu nyt on ihan selvä, eli aivan persiistä, sekä myös itsekin suhtaudun suurella varauksella tuohon "nykyminään" - nuo kaksi asiaa on ihan samaa harhauttamista ja huijaamista, kuin esim. jos mies huijaa asioita ja "pelailee" saadakseen vain seksiä tai yhdenillan juttuja........ihan vastaavaa huijaamista ja "pelailua" nuo ovat silloin, jos mies on erillainen ja etsii jotain aivan muuta, kuin tuollaista yksilöä.

• Nainen on siis aiemmin arvostanut villiä ja vapaata paneskelua ja pitänyt sitä jonkin tärkeän asian mittarina. Aika tyypillistä. :-/

• nykyhetki_on_nyt

En ole itse harrastanut nuorena irtosuhteita ja nykyään olen pitkässä avioliitossa. Tuo sopii kuitenkin yhteen ystävättäreeni. Hänellä oli nuorena paljon irtosuhteita ja hän taisi pettääkin, jos oikein muistan. Nykyään hän kuitenkin on ollut jo vuosia naimisissa ja kolmen pienen lapsen äiti, ei irtosuhteita, ei alkoholia, ei pettämistä, ei mitään sellaista yli kymmeneen vuoteen. Minusta se on hänen nykyminänsä ja tiedän, että miehensä arvostaa hänen nykyminäänsä. Onko se niin vaikea ymmärtää, että ihmiset muuttuvat?

• Mistä tiedät, että hän ei ole pettänyt miestään?

• nykyhetki_on_nyt
        HC-ätmel kirjoitti:

Mistä tiedät, että hän ei ole pettänyt miestään?

Koska hän on bestikseni, tietysti juttelemme tällaisista asioista. Ei häntä kiinnostaa pettää eikä harrastaa irtosuhteita. Hän on nähnyt niiden sopimattomuuden itselleen ja nyt voi elää toisenlaista elämää tyytyväisenä. Jos hän pettäisi, hän varmasti kertoisi minulle, koska tietää, että minä en tuomitse. Onhan hän ystäväni, teki hän mitä tahansa.

• JormaJulma

Mikäpä sen luotettavampi ystävä kuin petturi.

• nykyhetki_on_nyt
        JormaJulma kirjoitti:

Mikäpä sen luotettavampi ystävä kuin petturi.

Valitan, et voi pilata ystävyyttämme. Jos ystäväni on joskus mahdollisesti pettänyt poikaystäväänsä, se ei ystävyyttämme horjuta. Ihmiset tekevät virheitä.

• JormaJulma

Minulla on selvästi tarkemmat kriteerit ystävien suhteen kuin sinulla. Peruskohdat ovat luotettavuus ja heidän seurassaan (yleensä) viihtyminen.

Sinun ystäväsi epäonnistuu jo ensimmäisessa kohdassa. Mutta hän ei ole minun ystäväni, vaan sinun.

• nykyhetki_on_nyt
        JormaJulma kirjoitti:

Minulla on selvästi tarkemmat kriteerit ystävien suhteen kuin sinulla. Peruskohdat ovat luotettavuus ja heidän seurassaan (yleensä) viihtyminen.

Sinun ystäväsi epäonnistuu jo ensimmäisessa kohdassa. Mutta hän ei ole minun ystäväni, vaan sinun.

Hän ei ole pettänyt koskaan luottamustani ja viihdyn erinomaisesti hänen seurassaan.

• Se, että hän on nyt muutaman vuoden kiltti perheenäiti ei tarkoita, etteikö hän taas muutaman vuoden päästä taas olisi valmis tekemään samaa, kun on lapset vähän isompia ja vapaa-aikaa enemmän. En usko, että kissa mihinkään karvoistaan pääsee.

Kyllä siinä on selvä korrelaatio lukuisten nuoruuden partnereiden ja avioliitossa pettämisien välillä.

• nykyhetki_on_nyt
        BEM kirjoitti:

Se, että hän on nyt muutaman vuoden kiltti perheenäiti ei tarkoita, etteikö hän taas muutaman vuoden päästä taas olisi valmis tekemään samaa, kun on lapset vähän isompia ja vapaa-aikaa enemmän. En usko, että kissa mihinkään karvoistaan pääsee.

Kyllä siinä on selvä korrelaatio lukuisten nuoruuden partnereiden ja avioliitossa pettämisien välillä.

Jos on kymmenen vuotta jo ollut näillä hyväksi havaituilla linjoilla, niin miksi muuttuisi? Jos eläkeläisenä pettää jostain syystä miestään, niin onko parikolmeneljäkymmentä vuotta onnellista avioelämää hukkaan heitettyä ja täysin pois pyyhittyä?

• nykyhetki_on_nyt kirjoitti:

Jos on kymmenen vuotta jo ollut näillä hyväksi havaituilla linjoilla, niin miksi muuttuisi? Jos eläkeläisenä pettää jostain syystä miestään, niin onko parikolmeneljäkymmentä vuotta onnellista avioelämää hukkaan heitettyä ja täysin pois pyyhittyä?

Valitettavasti se ei useimmitenkaan mene sinne eläkeläisyyden puolelle. Tuossa nelikymppisenä ollaan oltu usein jo 10-20 vuotta yhdessä, liitto on laimentunut, lapset vähän isompia ja iskee jokin ikäkeriisi ja petetään. Moni jo aikaisemmin.

• nykyhetki_on_nyt
        BEM kirjoitti:

Valitettavasti se ei useimmitenkaan mene sinne eläkeläisyyden puolelle. Tuossa nelikymppisenä ollaan oltu usein jo 10-20 vuotta yhdessä, liitto on laimentunut, lapset vähän isompia ja iskee jokin ikäkeriisi ja petetään. Moni jo aikaisemmin.

Miksi maalaat piruja seinille? Kysymys on kymmenen vuotta onnellisena yhdessä eläneestä parista, joilla on juuri nyt pieniä lapsia. Jos he elävät yhdessä samaan malliin kymmenen-viisitoista vuotta lisää ja lapset ovat isompia, miksi liitto laimenisi siitä? Silloinhan heillä on enemmän yhteistä aikaa ja voivat matkustella ja harrastaa vaikka kaksistaan välillä. Jos he eroavat kun lapset ovat aikuisena, niin onko heidän elämänsä silloin ollut hukkaan heitettyä ja pilalle mennyttä? Miksi olisi? miten joku _VOI_ nähdä maailman noin synkkänä? Minä näen heissä juuri nyt onnellisen perheen, joka on ollut onnellinen jo kymmenen vuotta. Mahdollisesti täältä ikuisuuteen.

• Ystävättäresi lopulta löysi aisurin. Onneksi olkoon.

• Edelleenkään en ole tavannut miestä, joka olisi olettanut, että molemmin puolin avaudutaan menneistä suhteista ja panoista. Tiedän "nyksäni" olleen kerran naimisissa, tietääkseni hän ei ole ollut kihloissa tai avoliitossa sitä ennen, ymmärtääkseni ei myöskään eronsa jälkeen, mutta en todellakaan kuvittele olevani vasta toinen nainen hänen elämässään. Hän tietää, että minä olen ollut naimisissa ja on tavannut lapseni muutamaan kertaan. Eipä hän ole ainakaan toistaiseksi osoittanut halua tietää enempää.

Ja mitä tulee nykyhetki_on_nyt -kirjoittajan ystävään, niin minun on helppo uskoa, että kyseinen ihminen on muuttunut. Itselleni on itsestäänselvyys, että parisuhteessa olen 100 % uskollinen, vaikka en aina ole ollut. En todellakaan ole 40 ikäisenä samanlainen kuin aikoinaan 20 ikäisenä - onneksi. Tekisi mieli jälleen puhua kehitysteorioista ja siirtymävaiheista, mutta en viitsi ;)

• hyvänykyminä

Hassu juttu että nyksäsi on ollut naimisissa ja oletettavasti elellyt muutenkin ihan asiallista elämää. Ei kait sillä olisi väliä vaikka olisi entinen rikollinen ja pedofiili, kunhan nykyminä on hyvä. Ihmiset kun voivat muuttua täydellisesti, vai kuinka se meni?

Sekään ei varmaan haittaisi jos mies katumisen sijaan puolustelisi historiaansa rikollisena ja pedofiilina, sanoen ettei asiat ole niin mustavalkoisia?

Tuo naisten logiikka vaikuttaa lähinnä anekaupalta. Tekee mieli piettää ja paneskella ympäriinsä, mutta samperi kun _vakituista suhdetta_ arvostavat miehet arvostavat naisia jotka ovat arvostaneet _vakituista suhdetta_ nuorempanakin. Voi hemmetti, millä sitä saataisiin syötyä ja säästettyä kakku samaan aikaan? Hei mä keksin, jos nykyminä...

• hyvänykyminä kirjoitti:

Hassu juttu että nyksäsi on ollut naimisissa ja oletettavasti elellyt muutenkin ihan asiallista elämää. Ei kait sillä olisi väliä vaikka olisi entinen rikollinen ja pedofiili, kunhan nykyminä on hyvä. Ihmiset kun voivat muuttua täydellisesti, vai kuinka se meni?

Sekään ei varmaan haittaisi jos mies katumisen sijaan puolustelisi historiaansa rikollisena ja pedofiilina, sanoen ettei asiat ole niin mustavalkoisia?

Tuo naisten logiikka vaikuttaa lähinnä anekaupalta. Tekee mieli piettää ja paneskella ympäriinsä, mutta samperi kun _vakituista suhdetta_ arvostavat miehet arvostavat naisia jotka ovat arvostaneet _vakituista suhdetta_ nuorempanakin. Voi hemmetti, millä sitä saataisiin syötyä ja säästettyä kakku samaan aikaan? Hei mä keksin, jos nykyminä...

Seksin harrastaminen on sinun mielestäsi rinnastettavissa pedofiliaan tai muuhun rikollisuuteen? :o Arvomaailmamme ovat, onneksi, kaukana toisistaan.

En liioin muista puhuneeni missään kohtaa tarpeesta puolustella mitään.

Kaiken kaikkiaan en ymmärrä toisten ihmisten tarvetta puuttua muiden parisuhteisiin. Jos sinä etsit naista, jolla ei ole "historiaa", niin olet siihen täysin vapaa ja oikeutettu. Jos joku toinen ei pidä tarpeellisena tietää joka ikistä suhdetta tai panoa toisen historiasta, niin millä perusteella katsot olevasi pätevä sanomaan, että niin pitäisi tehdä? Mikä siinä pelottaa, että toiset ihmiset kykenevät seurustelemaan vaikka tietävät tai ainakin osaavat päätellä, että toinen on "juossut juoksuja"??

• hyvänykyminä
        helka kirjoitti:

Seksin harrastaminen on sinun mielestäsi rinnastettavissa pedofiliaan tai muuhun rikollisuuteen? :o Arvomaailmamme ovat, onneksi, kaukana toisistaan.

En liioin muista puhuneeni missään kohtaa tarpeesta puolustella mitään.

Kaiken kaikkiaan en ymmärrä toisten ihmisten tarvetta puuttua muiden parisuhteisiin. Jos sinä etsit naista, jolla ei ole "historiaa", niin olet siihen täysin vapaa ja oikeutettu. Jos joku toinen ei pidä tarpeellisena tietää joka ikistä suhdetta tai panoa toisen historiasta, niin millä perusteella katsot olevasi pätevä sanomaan, että niin pitäisi tehdä? Mikä siinä pelottaa, että toiset ihmiset kykenevät seurustelemaan vaikka tietävät tai ainakin osaavat päätellä, että toinen on "juossut juoksuja"??

Pettäminen on käsittääkseni aviorikos?

Pettäminen on käsittääkseni aviorikos?

Ei ole. Rikoslaki ei tunne käsitettä aviorikos.

• moralman
        helka kirjoitti:

Ei ole. Rikoslaki ei tunne käsitettä aviorikos.

Onko tuolla merkitystä?

Huijaaminen on väärin, oli se laitonta tai ei. Pettäminen on väärin, oli se laitonta tai ei. Ihminen joka ei huijaa/petä/lyö/raiskaa vain koska se on laitonta, on moraaliton ja minun silmissäni jätettä.

Jos vain laki estäisi meitä tekemästä väärin toisillemme, yhteiskuntamme olisi romahtanut aikapäiviä sitten.

• moralman kirjoitti:

Onko tuolla merkitystä?

Huijaaminen on väärin, oli se laitonta tai ei. Pettäminen on väärin, oli se laitonta tai ei. Ihminen joka ei huijaa/petä/lyö/raiskaa vain koska se on laitonta, on moraaliton ja minun silmissäni jätettä.

Jos vain laki estäisi meitä tekemästä väärin toisillemme, yhteiskuntamme olisi romahtanut aikapäiviä sitten.

Usko tai älä, minä ja Jännämies olemme käyneet paljon keskusteluja mm. arvoista. Sekä yksilön että yhteiskunnan arvomaailmasta ja moraalista. Rikollisuudesta, rangaistuksista, rikoksen määritelmästä, ihmisten oikeustajusta vs. rikoslaki jne.

Ihan uteliaisuudesta: Onko sinusta oikein, jos mies sanoo olevansa kiltti ja kunnollinen, mutta todellisuudessa hän käyttää paljon aikaa siihen, että netissä huorittelee, haukkuu, valehtelee, esiintyy useina eri persoonina (ja vastailee niillä itselleen), jne? Jos moraalista puhutaan, niin minusta tämä on aika mielenkiintoinen kysymys ;)

• moralman
        helka kirjoitti:

Usko tai älä, minä ja Jännämies olemme käyneet paljon keskusteluja mm. arvoista. Sekä yksilön että yhteiskunnan arvomaailmasta ja moraalista. Rikollisuudesta, rangaistuksista, rikoksen määritelmästä, ihmisten oikeustajusta vs. rikoslaki jne.

Ihan uteliaisuudesta: Onko sinusta oikein, jos mies sanoo olevansa kiltti ja kunnollinen, mutta todellisuudessa hän käyttää paljon aikaa siihen, että netissä huorittelee, haukkuu, valehtelee, esiintyy useina eri persoonina (ja vastailee niillä itselleen), jne? Jos moraalista puhutaan, niin minusta tämä on aika mielenkiintoinen kysymys ;)

Valehteleminen on moraalitonta, olkoonkin että hyväksyn ns. pienen valkoisen valheen tilanteissa joissa sillä ei ole merkitystä toiselle ihmiselle. Esim. jos minä kysyisin sinulta masturboitko ikinä dildon kanssa, en tuomitsisi jos vastaisit "en", vaikkei tämä olisikaan totuus.

Huorittelu tällä palstalla on moraalitonta, koska huora tarkoittaa prostituoitua eikä kukaan ole tunnustanut olevansa sellainen.

Eri persoonina esiintyminen on vaikeampi kysymys, riippuu vähän tilanteesta. Voi olla huijaus, moraalitonta...tai harmitonta pilaa (kts. Timppa ja bicky royal "aisurivitsit").

• Edwardo_lumppua_turpaan

Voihan kiimavitut!

Ei jotenkin yllätä, että naiset kehittelee tälläisiä ajatushimmeleitä mitkä ovat kuin monopolista tuttu vapaudu vankilasta-kortti. Ei kai siinä mitään jos nuorena vähän pettää ja sekoilee, tankeroiduttua sitten ollaan niin kuuliaisia kun ei kukaan enää muutenkaan meinaa huolia. Kovin saastaista ja alhaista.

Ja vielä ihmittelette mistä kevyt naisviha kumpuaa?

• ATMaisteri

Helkalogiikka loistaa taas.

Palstalla on kuultu tarinaa kehitystehtävistä, siitä kuinka miehen tulee suoritta tehtävät oikeaan aikaan ja oikeassa järjestyksessä, tai häneltä auttamatta puuttuu seurustelussa välttämättömät p/s-taidot. Ja mikäli normaalit taidot puuttuvat kolmekymppisenä, sehän on sitten game over.

Ennen kuin jatkan, alleviivaan sanan "seurustelu".

Koska jos nainen ei seurustele vaan irtosuhteilee, tai seurustelee mutta pettää, ei sillä olekaan väliä. Aina voi muuttua! Ei tarvitse kuin tyttöenergiaa, uskoa, feminismiä, goodbye entinen minä ja hello nykyminä! Menneisyys on haudattu, mikään entinen ei kerro luonteesta, vuosien varrella opitut tavat eivät ole jääneet mielen sopukoihin muhimaan.

Itse asiassa, naisen tuleekin tehdä kaikki väärin. Koska mikä on hauskaa...siis tarkoitan, opettavaista...on lopulta hyväksi. Vähän kuin jos Feministi X tottuisi kävelemään päällään niin siihänän oppisi paremmaksi kävelemään jaloillaan, sitten kun tulisi Se Aika vaihtaa elämänvaihetta kuin katkaisijan asentoa.

Ja tätähän tukevat tilastotkin. Mitä enemmän seksikumppaneita ja pettämiskertoja, sitä parempi, onnellisempi ja luotettavampi kumppani kolmekymppisenä. Eiku...

Naiset :D

• jepjepjeesjees
        Edwardo_lumppua_turpaan kirjoitti:

Voihan kiimavitut!

Ei jotenkin yllätä, että naiset kehittelee tälläisiä ajatushimmeleitä mitkä ovat kuin monopolista tuttu vapaudu vankilasta-kortti. Ei kai siinä mitään jos nuorena vähän pettää ja sekoilee, tankeroiduttua sitten ollaan niin kuuliaisia kun ei kukaan enää muutenkaan meinaa huolia. Kovin saastaista ja alhaista.

Ja vielä ihmittelette mistä kevyt naisviha kumpuaa?

Jos on heikko itsetunto, eikä hyväksy itseään ihmisenä, tarvitsee tietenkin tuollaisen ajatushimmelin, eli nykyminän.

Hienoa tuollainen itsensä kieltäminen ja obsessiivinen täydellisyyden tavoittelu, voi vittu mitä vajakkeja.

• Ex----------PUA
        jepjepjeesjees kirjoitti:

Jos on heikko itsetunto, eikä hyväksy itseään ihmisenä, tarvitsee tietenkin tuollaisen ajatushimmelin, eli nykyminän.

Hienoa tuollainen itsensä kieltäminen ja obsessiivinen täydellisyyden tavoittelu, voi vittu mitä vajakkeja.

Ja taas tätä naisen logiikkaa: "itsetunto on tärkeämpi kuin moraali - miksi te kutsutte minua lutkaksi jos nussin muita? sehän on hyvää itsetuntoa?!"

Vittu että sinä olet kyllä tyhmä. Itsetunto ei merkitse mitään, vaan on äärimmäisen itsekkään ääliön ainoa tavoittelun kohde elämässä. SOpii siis hyvin pettäjälle.

Lisäöksi se, että olet valmis jakamaan heti tilaisuuden tullen ensimäiselle miehelle jota pidät itseäsi korkeampitasoisena, ei todellakaan ole millään mittarilla hyvällä itsetunnolla varustettu.

Vaan juuri tälläiset kurpat raivoavat meille kunnian miehille, koska ne eivät kestä sitä että niiiden saastainen elämäntapa joutuu valoon.

• ATMaisteri kirjoitti:

Helkalogiikka loistaa taas.

Palstalla on kuultu tarinaa kehitystehtävistä, siitä kuinka miehen tulee suoritta tehtävät oikeaan aikaan ja oikeassa järjestyksessä, tai häneltä auttamatta puuttuu seurustelussa välttämättömät p/s-taidot. Ja mikäli normaalit taidot puuttuvat kolmekymppisenä, sehän on sitten game over.

Ennen kuin jatkan, alleviivaan sanan "seurustelu".

Koska jos nainen ei seurustele vaan irtosuhteilee, tai seurustelee mutta pettää, ei sillä olekaan väliä. Aina voi muuttua! Ei tarvitse kuin tyttöenergiaa, uskoa, feminismiä, goodbye entinen minä ja hello nykyminä! Menneisyys on haudattu, mikään entinen ei kerro luonteesta, vuosien varrella opitut tavat eivät ole jääneet mielen sopukoihin muhimaan.

Itse asiassa, naisen tuleekin tehdä kaikki väärin. Koska mikä on hauskaa...siis tarkoitan, opettavaista...on lopulta hyväksi. Vähän kuin jos Feministi X tottuisi kävelemään päällään niin siihänän oppisi paremmaksi kävelemään jaloillaan, sitten kun tulisi Se Aika vaihtaa elämänvaihetta kuin katkaisijan asentoa.

Ja tätähän tukevat tilastotkin. Mitä enemmän seksikumppaneita ja pettämiskertoja, sitä parempi, onnellisempi ja luotettavampi kumppani kolmekymppisenä. Eiku...

Naiset :D

Palataan asiaan sitten, kun sinullakin on 30 vuoden kokemus parisuhteista. Tai edes 20 vuoden, koska onhan itsellänikin ollut useiden vuosien sinkkukausia välillä.

• 1212
        helka kirjoitti:

Palataan asiaan sitten, kun sinullakin on 30 vuoden kokemus parisuhteista. Tai edes 20 vuoden, koska onhan itsellänikin ollut useiden vuosien sinkkukausia välillä.

Miksi ATMaisterin kannattaisi pitää sinua auktoriteettina?

Sinulla on 30 vuoden kokemus epäonnistuneista parisuhteista. Liittosi päättyi eroon, ja tässä ketjussa myönsit pettäneesi jotain existäsi.

Ei mikään vakuuttava CV.

• Ex----------PUA
        1212 kirjoitti:

Sinulla on 30 vuoden kokemus epäonnistuneista parisuhteista. Liittosi päättyi eroon, ja tässä ketjussa myönsit pettäneesi jotain existäsi.

Ei mikään vakuuttava CV.

Tyypillinen tyhmä femakko.

Helkahan toimii nimenomaan elävänä todisteena siitä, että palstatotuus pitää paikkansa: et voi saada pettävästä monisuhtelevasta femakosta itselllesi vaimoa.

Silti juuri selllainen on opettamassa muille, että "kaikilla meillä on menneisyys" ja "ei voi tuomita ihmistä menneisyyden perusteella" ja että "palstapojut nyt liioittelee ja palstatotuudet eivät pidä paikkaansa". :D

• 1212 kirjoitti:

Ei mikään vakuuttava CV.

Auktoriteettina? En pyytänyt pitämään auktoriteettina. Se nyt vaan olisi helpompaa käydä keskustelua ihmis(t)en kanssa, joilla on edes jotain kokemusta parisuhteista, niiden solmimisesta, ylläpitämisestä, petetyksi tulemisesta, pettymyksistä, kriiseistä... Kun 14-vuotiaana aloin ensimmäisen kerran seurustella, olin varma että en ikinä koskaan milloinkaan pettäisi (enkä häntä pettänytkään, sen sijaan kohtalo "petti" ja osoitti, että elämä on hyvin hauras). Olin myös täysin ehdoton, etten ikinä koskaan milloinkaan antaisi anteeksi, jos minua petettäisiin. En tällä palstalla avaa enempää, mitä tuossa ensimmäisessä suhteessa tapahtui tai mitä sittemmin avioliitossani tapahtui, mutta sen olen oppinut, että on turha kuvitella tietävänsä miten jossain tilanteessa käyttäytyy ennen kuin on kokenut sen tai edes vastaavan tilanteen elämässään.

• 1plus10

Älä meriselitä. Se on säälittävää.

• nykyisinjaennen

Minusta nykyminä on tärkeämpi kuin menneisyys, mutta sinusta ilmeisesti ei. Eli jos nainen sanoo, että nuorena en koskaan harrastanut irtosuhteita enkä pettänyt, se riittää sinulle. Ei haittaa vaikka nykyminä harrastaisi niitä ja olisi petturi :)

• hyvänykyminä

Ja meinaat sitten että noilla asioilla on negatiivinen korrelaatio?

Sittenhän sun kannattaa ottaa mies joka ei ole ollut päivääkään töissä, ryyppää ja hakkaa naisia, jne...mutta sanoo olevansa muuttunut ihan just viime viikolla.

Se nykyminä kun ratkaisee! Parempi hyvä nykyminä kuin sellainen mies joka on aina ollut töissä, harrastanut liikuntaa ja kohdellut naisia rakkaudella. Koska sen miehen nykyminähän on varmasti sitten ihan täysi hirviö.

Niin että kumman ottaisit?

• nykyisinjaennen
        hyvänykyminä kirjoitti:

Ja meinaat sitten että noilla asioilla on negatiivinen korrelaatio?

Sittenhän sun kannattaa ottaa mies joka ei ole ollut päivääkään töissä, ryyppää ja hakkaa naisia, jne...mutta sanoo olevansa muuttunut ihan just viime viikolla.

Se nykyminä kun ratkaisee! Parempi hyvä nykyminä kuin sellainen mies joka on aina ollut töissä, harrastanut liikuntaa ja kohdellut naisia rakkaudella. Koska sen miehen nykyminähän on varmasti sitten ihan täysi hirviö.

Niin että kumman ottaisit?

Et sitten ymmärtänyt. Ei ole korrelaatiota.
        "Eli jos nainen sanoo, että nuorena en koskaan harrastanut irtosuhteita enkä pettänyt, se riittää sinulle. Ei haittaa vaikka nykyminä harrastaisi niitä ja olisi petturi "

Kumpi haittaa enemmän nykyminän käytös vai menneisyyden käytös tässä tapauksessa?

Halusin vain todistaa, että aina ei hyvä menneisyys takaa hyvää nykyhetkeä eikä
        aina huonompi menneisyys huonoa nykyhetkeä.

Ihminen, joka on kerran esim. pettänyt tai ollut yhden illan suhteessa, voi katua sitä lopun ikäänsä ja olla muuttunut ihminen sen jälkeen. Ei koskaan enää petä eikä ole koskaan enää yhden illan juttuja.

Ihminen, joka on aina ollut kunnolla, on voinut olla sitä vain sattumalta. Hän voi olla alttiimpi pettämään kuin edellinen.

• hyvänykyminä
        nykyisinjaennen kirjoitti:

Et sitten ymmärtänyt. Ei ole korrelaatiota.
        "Eli jos nainen sanoo, että nuorena en koskaan harrastanut irtosuhteita enkä pettänyt, se riittää sinulle. Ei haittaa vaikka nykyminä harrastaisi niitä ja olisi petturi "

Kumpi haittaa enemmän nykyminän käytös vai menneisyyden käytös tässä tapauksessa?

Halusin vain todistaa, että aina ei hyvä menneisyys takaa hyvää nykyhetkeä eikä
        aina huonompi menneisyys huonoa nykyhetkeä.

Ihminen, joka on kerran esim. pettänyt tai ollut yhden illan suhteessa, voi katua sitä lopun ikäänsä ja olla muuttunut ihminen sen jälkeen. Ei koskaan enää petä eikä ole koskaan enää yhden illan juttuja.

Ihminen, joka on aina ollut kunnolla, on voinut olla sitä vain sattumalta. Hän voi olla alttiimpi pettämään kuin edellinen.

Onko tämä joku vitsi?

Palstalle on linkattu moneenkin otteeseen tutkimuksia joissa on todettu seksikumppanien määrän korreloivan pettämisen ja avioerojen kanssa. Jo 10 entistä seksikumppania _moninkertaistaa_ todennäköisyyden että nainen pettää ja/tai eroaa. Vielä voimakkaampi korrelaatio on pettämisellä, entiset pettäjät ovat usein tulevia pettäjiä.

Tämän ei pitäisi olla yllätys.

En tiedä mistä on keksitty päätön ajatus että ihminen voisi muuttua sormia napsauttamalla ja pyyhkäistä historiansa pois. Se ei onnistu. Luonteen ja arvojen muuttaminen on työn ja tuskan takana. Siksi töihin ei haluta entistä laiskuria ja alkkista, eikä suhteeseen entistä pettäjää ja ympäriinsä paneskelijaa.

• nykyisinjaennen
        hyvänykyminä kirjoitti:

Onko tämä joku vitsi?

Palstalle on linkattu moneenkin otteeseen tutkimuksia joissa on todettu seksikumppanien määrän korreloivan pettämisen ja avioerojen kanssa. Jo 10 entistä seksikumppania _moninkertaistaa_ todennäköisyyden että nainen pettää ja/tai eroaa. Vielä voimakkaampi korrelaatio on pettämisellä, entiset pettäjät ovat usein tulevia pettäjiä.

En tiedä mistä on keksitty päätön ajatus että ihminen voisi muuttua sormia napsauttamalla ja pyyhkäistä historiansa pois. Se ei onnistu. Luonteen ja arvojen muuttaminen on työn ja tuskan takana. Siksi töihin ei haluta entistä laiskuria ja alkkista, eikä suhteeseen entistä pettäjää ja ympäriinsä paneskelijaa.

En lue palstaa kuin satunnaisesti. Mutta edelleen, minä valitsisin näistä kahdesta ensimmäisen kumppanikseni:

Olettaen että jälkimmäinen on ollut esim. uskovaisesta kodista ja tapakristitty ja pikkuhiljaa alkaa lipsua, kuten ennen hoikka ihminen alkaa yhtäkkiä paisua. itsekuri höllenee. Kunnollinen muuttuu "rennoksi".

• Ex----------PUA

En lue palstaa kuin satunnaisesti. Mutta edelleen, minä valitsisin näistä kahdesta ensimmäisen kumppanikseni:

Olettaen että jälkimmäinen on ollut esim. uskovaisesta kodista ja tapakristitty ja pikkuhiljaa alkaa lipsua, kuten ennen hoikka ihminen alkaa yhtäkkiä paisua. itsekuri höllenee. Kunnollinen muuttuu "rennoksi".

Tämä on taas tätä pettävien huorien logiikkaa, jossa vedotaan kuvitteelliseen skenaarioon.

Pettäjä on aina pettäjä - on toiveajattelua että sellainen "paranisi", ne syyt jotka ovat aluunperin sen johtaneet pettämään, ovat aina olemassa ja on osana tuota henkilön omaa mädänneisyyttä.

Ne jotka eivät petä, eivät petä koska eivät ole sitä tyyppiä.

TEKOSYITÄ löytyy aina.

Huomaa että ajattelet kuin pettävä huora, eli pidät jotenkin vakiona sitä, että on olemassa aina se hypergaminen vihreämpi ruoho aidan toisella puolella,ja että muutkin ajattelevat sitä.

(jälleen yksi syy miksi naiset pettävät enemmän: hypergaminen apina tavoittelee aina uutta oksaa)

• Ex----------PUA
        hyvänykyminä kirjoitti:

Onko tämä joku vitsi?

Juuri näin.

Tuo vanha viisaus ei muutu, vaan on nyt tieteellisesti jopa todistettua.

Nuo rationalisointihamsteroinnit ja muut tekosyyt eivät ole totta.

Onko tämä joku vitsi?

"En tiedä mistä on keksitty päätön ajatus että ihminen voisi muuttua sormia napsauttamalla ja pyyhkäistä historiansa pois."

Kuka tässä ketjussa on puhunut sormien napsauttamisesta? Entä historian pyyhkimisestä?

• Ikis__M

"Eli jos nainen sanoo, että nuorena en koskaan harrastanut irtosuhteita enkä pettänyt, se riittää sinulle. Ei haittaa vaikka nykyminä harrastaisi niitä ja olisi petturi :)"

Pelkkään sanomiseen tuskisn voi luottaa jos sanoja on nainen mutta jos teidän kyseessä olevan semmoisen naisen joka ei ole pitkin kyliä juoksennellut horoilemassa eikä pettänyt niin kyllä, sellaista naista voi arvostaa ja häneen uskaltaa myös luottaa toisin kuin jokapojan jakorasiaan joka kuvittelee olevansa nykyään erilainen. Katsos, ihmisen perusluonne ei juurikaan muutu, olet sen varmaan nähnyt ystävistäsikin. Sellainen joka oli kiltti ja kunnollinen lapsena on sitä varmaan myös aikuisena kun taas sellainen joka valehteli ja käytti muita hyväkseen tekee sitä sumielematta myös aikuisena, semmoisethan kyllä karsiutuu ystävistä mutta ainahan kuulee juttuja.

• Ikis__M

Vedit sittten oivan esimerkin, ei tässä nyt puhuttu kertn pettäneestä vaan tavoiltansa lutkasta joka väittää nykyminänsä olevan ihan erilainen. Ihminen joka on aina ollut kunnollinen on sitä todennäköisesti jatkossakin, lutka taas lutkailee hautaan asti.

• aivopesusoopaa

Ahaa, itsepetos havaittu. Ei ole mitään nykyminää, on vaan ihminen ja yksilön tekemät valinnat.

Nykyminä ei pyyhi pois ihmisen menneisyyttä.

Tuollaisia paskalehtiä pitää sitten vielä lukea ja sisäistää aivopesu itseensä, säälittävää. Naiset on sekaisin ja kaikkien naisten lehtien aivonussintainformaation jälkeen vielä enemmän, tai jopa lopullisesti itsestään pihalla.

• muuttuvaa

Mitäs vikaa sanassa nykyminä on? Kyllä minä ainakin allekirjoitan, että minulla on nykyminä ja sitten joskus on ollut toisenlainen minä, jota aika ja kokemukset ovat sitten muuttaneet. Ei tietenkään persoonallisuustyyppi ole muuttunut, mutta ihminen kokonaisuutena on muuttunut kuitenkin niin paljon, että voi puhua entisestä ja nykyminästä.

• Luojan kiitos minäkin olen nyt erilainen kuin 20 vuotta sitten, puhumattakaan 30 vuotta sitten, kun ensiaskeleitani ihmissuhteissa otin :)

• Edwardo_laulu_lumpuille
        helka kirjoitti:

Luojan kiitos minäkin olen nyt erilainen kuin 20 vuotta sitten, puhumattakaan 30 vuotta sitten, kun ensiaskeleitani ihmissuhteissa otin :)

Melkoista sekoilua helguraiseni... Ihminen toki vähän muuttuu yleensä, mutta alhainen käytös ja luonteen saastaisuus ei katoa minnekään. Kerran tahriutunu, aina tahriutunu. Jotenkin kuvottavaa kuinka kepeästi yrität selitellä noin synkkää käytöstä valkoiseksi.

Jos itse olisin sortunut johonkin noin alhaiseen joskus, niin katuisin joka päivä jaloilla sisuskaluillani, mutta sinä pidät sitä jonain hienona kasvutarinana. Voihan kiimavidukka sentään miten typerää. Ei se vuosien karttuminen auta mitään, jos pään sisäinen liikenne on kuollut.

Typerykset ovat ikuisia, aaaa, ääää.

• moralman

Itse kysyisin miksi nainen on paneskellut ympäriinsä ja pettänyt, ja miten tarkalleen ottaen hän on muuttunut?

Esim. tunnen kaksi naista jotka paneskelivat hetken aikaa ympäriinsä koska he olivat masentuneita ja kaipasivat hyväksyntää. He olivat nuoria ja hölmöjä, mutta tietysti huomasivat pian etteivät irtosuhteet ollet heitä varten. Tunnen yhden naisen joka ei ollut koskaan juonut itseään kovaan humalaan, mutta kerran joi, sekosi täysin ja petti poikaystäväänsä. Luultavasti tilanteessa mentiin hyväksikäytön puolelle, mutta nainen oli niin häpeissään ettei nostanut syytettä. En tuomitse.

Mutta sitten mennään toiseen ääripäähän. Tunnen naisia jotka ovat paneskelleet ympäriinsä KOLMEKYMPPISEKSI asti, ja kokevat tämän nautinnollisena asiana josta jää kuumia muistoja. Ei siinä mitään. Mutta tämä kertoo luonteesta, en ikinä seurustelisi näiden naisten kanssa, vaikka he sanoisivat mitä saadakseen perheunelmansa nyt kun biologinen kello tikittää. Tuollaiset mieltymykset joita on toteutettu 10 vuotta eivät muutu enää 30v tienoilla, kyse on vain siitä että niiden toteuttamisesta (ehkä) luovutaan koska halutaan lapsi ja talo. Haluan naisen joka haluaa suhteen, en naista joka haluaa juoksuja mutta luopuu niistä saadakseen sen mitä suhteessa on tarjolla. Tässä on iso ero.

Pettäminen on selvä kuin pläkki. Jos nainen puolustelee pettämistä ("suhteemme kylmeni", "kaipasin vain rakkautta"), on hän täysin kelvoton eikä hänellä ole minkäänlaista moraalia. P/s-mielessä tällainen nainen on roskaa, jätettä. Vaikka olisi kaunis. Kaikissa suhteissa on joskus hiljaisia kausia, jos se oikeuttaa pettämisen, luottamusta ei voi koskaan olla. Jos taas nainen ei hillitse itseään ja on siksi pettänyt, miten hän aikoo välttää 100% varmuudella otolliset tilanteet jatkossa?

• 1plus10

Kai sinä ymmärrät, että naisen seksuaalisuuden rajoittaminen on ihmisoikeusrikos?

Et siis voi vaatia uskollisuutta parisuhteessa, koska kaikilla on oikeus toteuttaa seksuaalisuuttaan ilman rajoituksia (pl. raiskaus, pakkoavioliitto, tmv.).

Mikäli naisen toteuttaessa vapaata seksuaalisuuttaan eroat naisesta ja naisen taloudellinen asema tämän seurauksen heikentyy, niin syyllistyt myös väkivaltaan naista kohtaan.

• Ex----------PUA

Erittäin hyvää analyysia.

On tietysti vaikea sanoa, että pettääkö nainen siksi, että on luonnoltaan huora, vaiko onko kyse lkullikoukusta ja lutkautumisesta. Sikäli aivan sama, koska lopputulos on kuitenkin miehen kannalta ihan sama: huorasta ei saa vaimoa.

• Ex----------PUA
        1plus10 kirjoitti:

Kai sinä ymmärrät, että naisen seksuaalisuuden rajoittaminen on ihmisoikeusrikos?

Et siis voi vaatia uskollisuutta parisuhteessa, koska kaikilla on oikeus toteuttaa seksuaalisuuttaan ilman rajoituksia (pl. raiskaus, pakkoavioliitto, tmv.).

Mikäli naisen toteuttaessa vapaata seksuaalisuuttaan eroat naisesta ja naisen taloudellinen asema tämän seurauksen heikentyy, niin syyllistyt myös väkivaltaan naista kohtaan.

Tässä esimerkki suoraan siitä, mitä feminismi oikeasti on ja mitä sille haetaan: moraalittomille huorille lisää etuoikeuksia.

Lisäksi hyvä että myönnät, että seksuaalisuuden rajoittaminen on ihmisoikeusrikos.

Tällöin syytetyn penkiltä löydetän monia kiimavittunsa viemiä hypergameja, jotka syrjivät miehiä.

Paitsi jos tarkoitat sen vain koskevan naisia, mikä jälleen todistaa pointin siitä että feminismi on tyhmille ja itsekkäille huorille. Mikä sinäkin jutuista päätelllen olet.

• Ikis__M
        1plus10 kirjoitti:

"Et siis voi vaatia uskollisuutta parisuhteessa, koska kaikilla on oikeus toteuttaa seksuaalisuuttaan ilman rajoituksia (pl. raiskaus, pakkoavioliitto, tmv.).

Mikäli naisen toteuttaessa vapaata seksuaalisuuttaan eroat naisesta ja naisen taloudellinen asema tämän seurauksen heikentyy, niin syyllistyt myös väkivaltaan naista kohtaan."

Ai, kummallista kun aika moni liitossa olevista varmaan odottaa ettei kumppani jukse ympäriinsä nussimassa muita. Miksi muuten tuosta jälkimmäisestä unohtui mainita huoraavan naisen harjoittama henkinen väkivalta? Ei kai kukaan voi olla noin tyhmä että ihan tosissaan uskoo noin kun kirjoitat?

• 1plus10
        Ex----------PUA kirjoitti:

Tässä esimerkki suoraan siitä, mitä feminismi oikeasti on ja mitä sille haetaan: moraalittomille huorille lisää etuoikeuksia.

Lisäksi hyvä että myönnät, että seksuaalisuuden rajoittaminen on ihmisoikeusrikos.

Tällöin syytetyn penkiltä löydetän monia kiimavittunsa viemiä hypergameja, jotka syrjivät miehiä.

Paitsi jos tarkoitat sen vain koskevan naisia, mikä jälleen todistaa pointin siitä että feminismi on tyhmille ja itsekkäille huorille. Mikä sinäkin jutuista päätelllen olet.

Ihmisoikeudet eivät koske niitä vastaan toimivia...

• Ex----------PUA
        1plus10 kirjoitti:

Ihmisoikeudet eivät koske niitä vastaan toimivia...

Kannatat siis sitä, että hypergamiset naiset menettävät ne?

Luulen että tuota saa palstalla kannatusta.

• Tuosta ylen TV-sarjasta voikin tulla paljon keskusteltavaa tänne :-)

• Ex----------PUA

Tästä tulee muutenkin mieleen eräs naiskamu/säätöhoito.

Sellainen jonka kanssa ollaan kveria, mutta jonka kanssa hommat menevät aina tilaisuuden tullen limaisiksi.

Sillä on ollut tosiaan tuollaista historiaa, ja kuinkas ollakaan, kun se otti yhteyttä kun sillä ja sen avomiehellä menee huonosti, niin oli se valmis pienestä ehdotuksesta ottamaan ja tulemaan tänne - mikä meinaisi yökylää. Tähän lisättiin hienovaraisesti: tätä mies ei saa sitten tietää, kun se on niin mustasukkainen.

Hmm, miksi ihmeessä se tietää olla mustasukkainen?

Miehet, luottakaa vaistoonne!

Lisäksi tiedän, etät tuo muija kertoo kyllä kaiken, joten ei ihme jos ei ole luottoa.

• Ikis__M

heh, ajatella jos tuon naisen nykyminä olisi kiltti ja uskollinen, joutuisi raukka ihann turhaan kärsimään miehensä epäilyistä :D

• Ex----------PUA
        Ikis__M kirjoitti:

heh, ajatella jos tuon naisen nykyminä olisi kiltti ja uskollinen, joutuisi raukka ihann turhaan kärsimään miehensä epäilyistä :D

Älä muuta sano!

Tein tuon oikeastaan testaataakseni sitä.

Joskus tuohon muijaaan tutustuin jo PUA-aikoina. Sillä oli silloin poikkiksena huumeita diilaava jännäpoitsu.

Silloinkin siitä oli jännää lähetellä minulle alusvvaatekuvia "voi jos se arvaisi".

Sitten edellisen avoliiton mennessä pieleen, oli sama muija mennyt jo sen loppuvaiheilla treffeille jonkun miehen kanssa, "jonka tykö joutuisi jäämään".

Siispä päätin testata, että miten ennustettavaa tuo käytös on.

Ja olihan se!

Ja aina se sama juttu: miehet ovat raivohulluja ja epäilevät häntä aina kaikesta. :D

• ToisetKehittyy

Ätmit ne vaan on samanlaisia vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Mikään ei muutu...

• Tässähäntämäkuvaua

Entinen minä:rohkea,ennakkoluuloton,sosiaalinen,toimelias.Nykyminä.Pelokas,arka,epäsosiaalinen.lamaantunut.

• EnnenOlinKokonaan

Ihmisen persoonallisuus on aika pitkälti geneettistä. Nykymaailma antaa paljon enemmän tukea tietyille persoonallisuustyypeille, kuin esim 50v aikaisempi. Jos on taipumusta pettämiseen, ei se ´minä´ siitä muutu. Tietysti kuka tahansa voi tehdä mitä vain, jos elämäntilanne johtaa siihen. Kannattaa todellakin välittää ihmisen historiasta parisuhdetta etsiessään.

ex..pua taas on tainnut kohdata monia persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä ja tuntee viehätystä heitä kohtaan. Niin minäkin joskus. Heistä ei vaan voi tehdä yleistyksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      434
      6163
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      87
      5470
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      51
      4467
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      54
      3996
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      78
      3961
    6. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3616
    7. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3549
    8. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      121
      3274
    9. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3251
    10. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2309
    Aihe