Hei!
Olen jo monen monta vuotta halunnut ottaa yhteyttä koskien poikiemme nimiä. Kun joskus ammoin kävin Arkadian Yhteislyseota luimme mm. Aleksis Kiven Nummisuutarit. (Taisi olla ennen lukiota.) Silloin päätin, että jos joskus saan pojan, on hänen nimensä oleva Kristo. Ja kuinka ollakkaan, syntyi esikoisenani poika huhtikuussa 1976. Isänsä kanssa piti käydä pieni keskustelu, ennenkuin hän hyväksyi nimen, ja Kristo pojasta tuli. Asuimme silloin Etu-Töölössä. Kolme vuotta myöhemmin syntyi toinen poika, ja hänelle piti tietenkin löytää nimi samasta kirjasta, jotta veljesten välille ei syntyisi riitaa nimien alkulähteestä, ja niin nuoremmasta veljestä tuli Karri. (Hänen appivanhempansa ovat todella tykästyneet tähän nimeen.) Ajattelematta sen enempää poikiemme nimien alkuperää, muutimme Nurmijärvelle 30 vuotta sitten, jolloin he olivat kahdeksan ja viisivuotiaat. Nykyään he asuva perheineen Espoossa ja Vantaalla.
Kun poikasi, joka on omiani vähän vanhempi sai nimekseen Kristo, harmitti se minua valtavasti, sillä ajattelin, että nyt koko Suomen kansa hoksaa, miten kaunis nimi se on, ja kaikki antavat pojilleen tämän nimen. Onneksi ei niin ole kuitenkaan käynyt.
Terveisin
Kristina Turunen
stina,[email protected]
PS. Olen nähnyt Sinut mm. Kansallisteatterissa Eskona, se oli huima kokemus! En koskaan unohda loikkaasi aidan yli!!
PS:n Ps. Kuulun sarjaan yökyöpelit! Siitä tämä myöhäinen, tai paremminkin aikainen kirjoitus.
S-a.
Poikiemme nimet
4
107
Vastaukset
- motherperson
Onhan noita sentään muutama muukin
Etunimitilasto 19.10.2015 Kristo
Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 alle 5 alle 5 alle 10
1900-19 alle 5 alle 5 alle 10
1920-39 alle 5 alle 5 alle 10
1940-59 alle 5 alle 5 alle 10
1960-79 121 0 121
1980-99 425 0 425
2000-09 89 0 89
2010-15 24 0 24
Yhteensä alle 679 alle 20 alle 699- motherperson
ups, sarakkeet ei oikein toimi. välilyönti erottaa numerot
- 22pp
Oliko tää viesti esko salmiselle ?
- 093
Karri on myös kaunis nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225827Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744871935Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk221296Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111243Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861103Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481005- 64981
- 64916
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59895Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24884