HÄÄ MATKALLE!

CEYLON BOY

Heipparalla vaan tännekin. olen kai löyttänyt oikean keskustelu paikan josta saa srilankasta tietoa.
eli olen itse syntynyt srilankassa ja asunut 16 vuotta siellä ja tulin suomeen pakolaisena ja asunut tarkallen 7 vuotta. nyt olen lähdössä srilankaan suomalaisen tulevan morsimameni kaa hää matkalle. ja matkan ajan kohtana on heinäkuun puolessa välissä kun on mulla kesälomakin. ja jännittä mennä sinne pitkästä aika ja on mahtava nähdä rakas perhettäni. mitä harmitta eniten on se että meitsi on unohtanu puoliksi oma kieltäni eli tamiilin kieltä. mut tällä hetkellä koen olevani suomalainen ja puhun aivan täydellistä suomen kieltä omasta mielestäni vaikka pientä kirjoitus virheittä ilmestykin:=)
onneksi mun ei tarvi miettiä paljon hotelleistä ym.. kun sen mulle hoitavat perheni ja matka oppaana oma veli.
me lähdetään suomesta ceylonkeskuksesta ostetun matkalla(vain lennot) eli praha-dubai-srilanka reitillä. ja sit ollaan pari viikko colombossa perheeni kaa sit lähdetään malelle pariksi viikoksi ja sit suomeen sieltä. mut vaikka siihen on pitkä aika kun mennän srilankaan niin matka kuume mulla on kuin pienessä kylässä)

menen täältä srilankaan ihan kuka tahansa suomalainen kun en ole hirveästi perehtynyt mihinkään srilankaan liittyviin asioihin niin ei hätä kun perheni hoitavat kaiken.

haluaisin tietä kuitenkin että vieläkös siellä on niitä tarkastus pisteitä älyttömästi vai onko se muuttunu mihinkän suuntaan sen jälkeen kun meitsi pakkasi kamat sieltä?

entäs onko kulta tavarat kalliita vai halpoja verrattuna suomessa?
mut tässä oli mun näyttävä sisän tulo keskustelemaan teidän kanssa(pitkän tarinan kertomuksella) mut kirjoitelen lisää srilankasta mitä olen kokenut asuessani siellä jos teitä kiinnosta?

T:hartsa

7

2984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähystäjä 69

      Opettajan viestissä oli hyvä pointti ja hänenlaisiaan pitäisi olla enemmän, että palstan taso nousisi. Keskittyy oikeinkirjoitukseen, muuten teidän viestejä lukiessa tarvii osata tulkita hieroglyfejä.

      • tähystäjälle

        Sinun _tarvii_ keskittyä oikeinkirjoitukseen ja verbien taivutukseen!!


      • ...
        tähystäjälle kirjoitti:

        Sinun _tarvii_ keskittyä oikeinkirjoitukseen ja verbien taivutukseen!!

        ...sinun tarvitsee...


    • ???

      mikään näistä viesteistä ei liity aiheeseen...


      kulta, hopea timantit jne. on halpaa verrattuna suomen hintoihin, jos osaa tinkiä

    • Nimetön

      ...varma, että sukulaisesi ovat hengissä???

      • .....

        ovatkunnossa mutta menettivät kotinsa batticalossa).


      • Nimetön
        ..... kirjoitti:

        ovatkunnossa mutta menettivät kotinsa batticalossa).

        ... oli onnettomuudessa! Hyvä että säilyivät hengissä.
        Tsemppiä!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe