Kuka maksaa pakolaisen taksin Aavarantaan?

Harvoin_pirssillä

Sattumalta olen ollut kahtena iltana peräkkäin Kirkkonummen bussiasemalla klo 18 - klo 20. Molempina iltoina on tullut pakolainen kysymään, meneekö Aavarantaan bussi. Osaavat siis sanoa sanan Aavaranta, ja elehtivät, mutta eivät osaa englantia. Kun kerron niinikään eleillä päätäni puistaen, ettei bussia Aavarantaan tähän aikaan mene, niin kysyvin ilmein "taksi". Osoitan taksiasemalle.

Kuka taksin maksaa? Mitä pakolaiselle tapahtuu, jos hänellä ei ole rahaa? Ajaako Aavarannan pihaan ja siellä joku hallintoihminen maksaa taksin? Vai maksavatko itse?

Katsoin reittioppaasta aikataulut. Sen mukaan viimeinen bussi Kirkkonummelta lähtee ainakin arkipäivisin klo 18.06. Voisiko siellä Aavarannassa tiedottaa?

Tiedän että sosiaalitoimisto lain nojalla pimittää vastaukset, mutta voisiko vastata sellainen, joka todella tietää. Esim. maahanmuuttoviraston edustaja.

Toivon, ettei tästä palstasta tule pakolaisvastaisten räävitöntä leuanrepimistä, itse en sitä ole, ihmettelen vaan.

25

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taksarikirkkonummelta

Taksi matkan maksaa Aavarannan vahtimestari. Respassa on tätä toimintaa varten taksikortteja. Taksikortteja ei anneta turvapaikan hakijoille. Tilikauden päätteeksi tositteet lähetetään Kirkkonummen kunnalle. Kunta kuittaa ne kuluihinsa.
      Yhtä turvapaikan hakijaa kohden on 14 taksikorttia per. viikko.

Olen tällaiseen toimintaan todella tyytyväinen, ajoa riittää.

• Jepjepelel

Ei muuten pidä paikkaansa. Itse maksavat taksikyytinsä.

• TässäTietoa

Ai kuka maksaa? No vittu mietipä sitä. Kukas se on joka maksaa koko pakolaisen luksus-elämän? Valtio.

Kuka/mikä on tämä mystinen "valtio" jolla tuntuu olevan pohjattomat taskut täynnä rahaa laittaa muslimien perseen pyyhintään?

Sinä ja minä.

Valtio on yhtä kuin veronmaksajat, joka on yhtä kuin sinä ja minä.

• Kaivetaan YYA-sopimus esiin ja liitytään Varsovanliittoon. Ei tarvise Brysselistä kysellä neuvoa.

• nääs

Sinä ja Minä. Nyt olisi korkea aika päättää kuka meidän rahoja hassaa.
      Minä en halua maksaa penniäkään ulkomaan loisiin, kotimaassa on jo tarpeeksi.
      Ja hetken päästä ei ole enää peruspalvelujakaan jotka me suomalaiset olemme jo itsellemme maksaneet.

• taksarikirkkonummelta

Älkääs nyt. Tää touhu on hyvää bisnestä. Ellet usko, kysy poliitikoilta ja virkamiehiltä.

• Lopetetaan_vaan

Niinpä. Hyvällä syyllä voi kysyä KENELLE ne rahat menevät.
        Jos lähdetään aloittajan kysymyksestä, että pakolainen maksaa niillä matkan, niin seuraava porras on siis taksari. Pitäisikö nyt kaikkien huutaa, että saatana me rahoitetaan taksareita meidän verovaroilla! No ei. Tuskinpa ne taksarinkaan lompakkoa kauaa pullistaa. Raha on luotu kiertämään. Seuraavaksi se raha on sitten vaikka huoltamon kassalla. Ei se häviä mihinkään. MEIDÄN systeemistä se häviää vasta kun se ajautuu Portugaliin veroja karanneelle eläkeläiselle. Siihen asti se kiertää ja siitä kerätään pikkuhiljaa veroja joka kerran kun se vaihtaa omistajaa.

Mutta noin huvin vuoksi olen kyllä valmis kieltämään ne taksikortit, jotta taksareiden hyysääminen saadaan loppumaan. :D

• taksarikirkkonummelta
        Lopetetaan_vaan kirjoitti:

Niinpä. Hyvällä syyllä voi kysyä KENELLE ne rahat menevät.
        Jos lähdetään aloittajan kysymyksestä, että pakolainen maksaa niillä matkan, niin seuraava porras on siis taksari. Pitäisikö nyt kaikkien huutaa, että saatana me rahoitetaan taksareita meidän verovaroilla! No ei. Tuskinpa ne taksarinkaan lompakkoa kauaa pullistaa. Raha on luotu kiertämään. Seuraavaksi se raha on sitten vaikka huoltamon kassalla. Ei se häviä mihinkään. MEIDÄN systeemistä se häviää vasta kun se ajautuu Portugaliin veroja karanneelle eläkeläiselle. Siihen asti se kiertää ja siitä kerätään pikkuhiljaa veroja joka kerran kun se vaihtaa omistajaa.

Mutta noin huvin vuoksi olen kyllä valmis kieltämään ne taksikortit, jotta taksareiden hyysääminen saadaan loppumaan. :D

No, sitten saatten yhden taksarin lisää hyysättäväksi. Kyllä se mulle kelpaa. Istun päivät pitkät rokkarissa olusilla, ja työssäkäyvät tarjoaa oluet.

• Lopetetaan_vaan

No juuri sitä tarkoitan.
        Minusta se on parempi, että sinä ( ja kaikki muut, jotka tämänkin rahan kiertoon osallistuvat) saat palkkasi rehellisellä työllä, kuin että sen saa työttömyyskorvauksena tai sosiaaliturvana. Ei sillä, että olisin kumpaakaan vastaan, mutta jotenkin se vaan tuntuu paremmalta vaihtoehdolta.

• PIIKKIAUKIÖLJYMAALLE

LEIKATAAN VAIN LISÄÄ PALKOISTA JA ELÄKKEISTÄ

KYLLÄ TE HÖLMÖT VOITTE VIELÄ LISÄÄKIN MAKSAA

• turismiako

Olen nähnyt uutisissa haastateltuja turvapaikanhakijoita jotka ovat kertoneet tulleensa Suomeen EU-alueen halki tuhansien eurojen summilla. Yksikin kertoi Ylen pakolaisillassa tulleensa taskussa 12000 euroa matkabudjettina. Kuulostaa turismilta mutta sitä kutsutaan turvapaikan hakemiseksi. Näillä nuorilla miehillä on todellakin varaa ajella takseilla, vaikka moni ei sitä hiffaa. Sitten on vielä eri juttu jos näitä turis.. eikun turvapaikanhakijoita kuskataan verovaroin tai valtion ottamalla velkarahalla. No tietysti joku tykkää eikä näe asiassa mitään kyseenalaista. Unelma, rikkaus jne.

• Rikkaat_kyykkyyn

Mikä sinusta olisi sellainen vuositulo tai varakkuus, jonka jälkeen ei saa enää lähteä pakoon? Saako keskituloinen vielä käyttää säästönsä paetakseen? Entäs jos ottaa lainaa? Saako paeta, kun on alle keskituloinen, mutta lainan kanssa onnistuu maksamaan? Jos määrämaassa havaitaan, että on ollut yli määrittämäsi tulorajan, niin kannatatko niiden ihmisten palauttamista? Vai onko kertakaikkiaan niin, että paetakseen on ensin köyhdyttävä tavalla tai toisella?

Tai mitäs jos vaan todetaan, että kun tuttavia ja sukulaisia aletaan tappamaan, niin saa lähteä, oli tulotaso mikä vaan. Ja että rahaa oman henkensä säilyttämiseksi saa käyttää.

Sama keskustelu on käyty silloin kun yhdysvaltoihin pakeni juutalaisia.

Jälkikaneettina vielä, että eikös se olisi HYVÄ, että tänne pakenisi varakkaita ihmisiä ennemmin kuin tyhjätaskuja. Sinunkin verovaroistasi menee sitten vähemmän ihmisten auttamiseen.

• Realismia
        Rikkaat_kyykkyyn kirjoitti:

Mikä sinusta olisi sellainen vuositulo tai varakkuus, jonka jälkeen ei saa enää lähteä pakoon? Saako keskituloinen vielä käyttää säästönsä paetakseen? Entäs jos ottaa lainaa? Saako paeta, kun on alle keskituloinen, mutta lainan kanssa onnistuu maksamaan? Jos määrämaassa havaitaan, että on ollut yli määrittämäsi tulorajan, niin kannatatko niiden ihmisten palauttamista? Vai onko kertakaikkiaan niin, että paetakseen on ensin köyhdyttävä tavalla tai toisella?

Tai mitäs jos vaan todetaan, että kun tuttavia ja sukulaisia aletaan tappamaan, niin saa lähteä, oli tulotaso mikä vaan. Ja että rahaa oman henkensä säilyttämiseksi saa käyttää.

Sama keskustelu on käyty silloin kun yhdysvaltoihin pakeni juutalaisia.

Jälkikaneettina vielä, että eikös se olisi HYVÄ, että tänne pakenisi varakkaita ihmisiä ennemmin kuin tyhjätaskuja. Sinunkin verovaroistasi menee sitten vähemmän ihmisten auttamiseen.

Tänne pakenisi varakkaita ihmisiä ennemmin kuin tyhjätaskuja? Luuletko tosiaan että he ei käytä SUOMEN sosiaaliturvaa ja pimitä varojaan? Ei voi olla noin hyväuskoinen hölmö!

• Rikkaat_kyykkyyn

No jos tänne pakenee joku joka on oikeasti varakas, niin kumman luulet sen valitsevan, vastaanottokeskuksen vai hotelli Kämpin?

Ilmeisesti et ole koskaan elänyt sosiaaliturvan varassa. Ei se kuule sellaista herkkua ole, että siihen kukaan vasiten pyrkisi. Vaikka tulisi heikommmistakin oloista. Sellainen joka tulee tänne rahan perässä pyrkii kyllä tienaamaan ne rahansa muualta kuin sossun luukulta. Se miten siihen annetaan mahdollisuus, on se kysymys.

Oliko sinulla jotain kommenttia siihen pakenijan tulorajaan?

• PESISMAILAA

PESIS MAILAA

• Kay44

Kysymys kuuluu, miksi olet itse seisonut bussiasemalla 2 tuntia. Juttusi ei ole uskottava.

• älä.vääristele

Ei aloittaja kirjoittanut, että oli ollut 2 tuntia bussiasemalla, vaan 18-20 välisenä aikana jonkin aikaa.

• minä_sinä_he

Turis.. eikun turvapaikanhakijat maksavat Sinulle ja Minulle (suomalaisille veronmaksajille) nykyisellä määrällään miljoona (1 000 000) euroa päivässä. PÄIVÄSSÄ. Sinä ja Minä maksamme koko ylläpidon. Lue melko kattava lista siitä mitä turvapaikanhakijat saavat ja mitä Sinä ja Minä EMME saa Suomessa linkin takaa.

http://uutismaailma.com/seppo-huhta-ex-uutisankkuri-tata-et-saa-edes-viiden-tahden-lomallasi/

Joitain poimintoja:

- asunnon, mahdollisesti jopa kylpylässä, siivoukset päivittäin, sisällä saa polttaa
      - matkat
      - ruoat neljä kertaa päivässä
      - rokotukset
      - reseptilääkkeet
      - oikeusavun
      - puhelut ja puhelimenkin jos ei sellaista satu olemaan

Jne. lue koko lista linkin takaa. Sinä ET saa ilmaista asuntoa, Minä EN saa neljää kertaa päivässä ilmaista asuntoa. Turis.. eikun turvapaikanhakija SAA.

• oujeebaby

Sinä et saa edes kertaakaan koko vuonna, mutta eihän se ole pakolaisten syy. Kaljamahainen, työtön, kouluttamaton suomalaismies ei ole suuressa huudossa naisten keskuudessa.

• todentottajoo
        oujeebaby kirjoitti:

Sinä et saa edes kertaakaan koko vuonna, mutta eihän se ole pakolaisten syy. Kaljamahainen, työtön, kouluttamaton suomalaismies ei ole suuressa huudossa naisten keskuudessa.

Toden totta. Sekauaalisuua on tapauskohtaista mutta fakta on se että kukaan suomalainen ei ole oikeutettu niihin etuihin joista turvapaikanhakijat nauttivat. Tai ehkä tasavallan presidentti korkeintaan.

• Lohtua_veli

"turvapaikanhakijat maksavat Sinulle ja Minulle (suomalaisille veronmaksajille) nykyisellä määrällään miljoona (1 000 000) euroa päivässä. "

Eli 18 senttiä. No -sulle se varmaan on iso raha. Toisaalta, jos se on sinulle iso raha, niin oma osuutesi siitä ei varmaankaan ole ihan noin suuri.

• Hetipois

Kaikki pakolaiset joutavat huitsin helvettiin,niistä tulee olemaan paljon harmia tulevaisuudessa.Sen täytyy olla hullu joka näitä tänne haalii.

• Hannele7890

taksin maksaa valtio, eli veronmaksajat. vielä maahanmuuttajilla ei ole muuta pääomaa kuin tietotaito ja moniosaaminen. Sitten kun sopeutuminen on tapahtunut, käy niin että heistäkin tulee veronmaksajia. Kauanko yhteiskuntaan sopeutumiseen menee, sitä ei osaa sanoa kukaan. itse veikkaisin ettei mene kuin vuosi. Onhan se nähty aiemmin maamme muissakin ryhmissä.

• det.blir.dyrt

Joku oli laittanu tonne keskusteluun Kuningas Jaakon käännöstä Habakukin
      profetiasta, onko ne tosiaan niitä kaldealaisia, sieltäkö ovat lähtöisin kaikki?

http://keskustelu.suomi24.fi/t/11147909/ihmeet-ovat-vakeva-eksytys-!

http://www.ooa.fi/Ajankohtaista/ TARKOITATKO TÄTÄ "OUT OF AFRICA.n"

Michael Howardia. Pätevä voimakas julistaja, kävin kerran Hankasalmella kuulemassa, ja luin jokun kirjankin, Esirukouksesta.
      http://www.ooa.fi/Uutiskirjeet/Michael-Howard-kirjoittaa-uutiskirjeessa-2015-10.html

#""...Kristityt ovat maailman valkeus, ja kaikki se, mitä teemme, tuo valkeutta ja elämää, koska meidät on siirretty pois pimeydestä Hänen ihmeelliseen valkeuteensa.
      Ps.119:105 Sanasi on jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
      Pakolaiset tuovat Eurooppaan ja USA:han pelkkää pimeyttä, hämmennystä ja kaaosta. Kaiken sen takana on suunnitelma, eikä se ole paremman elämän saaminen vaan sen tuhoaminen, mitä vuosisatoja kestänyt juutalaiskristillinen kulttuuri on rakentanut...

...Totuus juuri tekee ihmiset vapaiksi, mutta me uskomme valheen. Jopa seurakunta uskoo valheen, koska me olemme joutuneet humanismin ihmiskeskeisyyden uhreiksi.

Kysy Herralta, mitä oikein on tapahtumassa. Luonnollisessa maailmassa tapahtuva länsimaiden valloitus on maailman eliitin suunnitelma hämmennyksen, epäjärjestyksen ja kaaoksen luomiseksi.

Eliitin tavoitteena on saada ihmiset taistelemaan keskenään ja vihaamaan ja vastustamaan toisiaan, niin että Obama voi kutsua merijalkaväen hätiin ja julistaa poikkeustilalait ja eurooppalaiset voivat hoidella pois tieltä kaikki ne, jotka vastustavat heidän antikristillistä järjestelmäänsä.

Mikä on tämän valloituksen syy? Yksinkertaisesti Jumala. Raamattua on todistettava Raamatulla. Länsimaat ovat avanneet linnoituksen portit, ja puuhevonen on jo sisällä.
      Meidät on todella eksytetty, kun tietämätön paavi voi julistaa Koraanin ja Raamatun olevan samanarvoisia, kutsua Allahia Jumalaksi ja Jumalaa Allahiksi (miten häpeällistä) ja puhua yhdestä maailmasta ja uudesta utopiasta.

Katselin kauhuissani, kun USA:n kongressi ja senaatti osoittivat seisten suosiotaan miehelle, joka eksytti ja vietteli julkisesti koko kansakunnan johtajat. Myös Ison-Britannian parlamentti vieteltiin ja eksytettiin juuri tuolla uutiskuvalla. Kysyn sinulta: onko nykyinen humanismi eksyttänyt ja vietellyt myös sinut?

Salli minun antaa sinulle Herran Sana Hab. 1:6–7, 9–11

”Sillä katso, minä nostan kaldealaiset (tulijat ovat nimenomaan kaldealaisia), tuiman ja rajun kansan, joka kulkee maata lavealti ja ottaa omaksensa asuinsijat, jotka eivät ole sen.

Se on hirmuinen ja peljättävä, siitä itsestään tulee sen oikeus ja sen arvokkuus. –

– Se tulee väkivallan tekoon, heidän kasvojensa suunta on suoraan eteenpäin
      kuin itätuulella; he kokoavat vankeja kuin hiekkaa.

Ja he pilkkaavat kuninkaita ja nauravat ruhtinaille. He nauravat kaikille varustuksille, kasaavat kokoon hiekkaa, ja valloittavat ne.

Sitten hänen mielensä muuttuu ja hän kulkee ohitse ja syytää loukkauksia, tuo, jonka voima tulee hänen omalta jumalaltaan.” (Hab. 1:6–7, 9–11, Kuningas Jaakon raamatunkäännös.)

Koska länsimaat ovat hyljänneet Jumalan, myös Jumala on jättänyt meidät täysin vihollisen armoille.

Kristityt eivät ole suurimmaksi osaksi olleet niitä ihmisiä, joita meidän tulisi olla, vaan he ovat rakastaneet mammonan jumalaa, enemmän kuin pyhää, vanhurskasta ja majesteettista Jumalaamme ja Herramme Jeesuksen Isää.

Nyt maksamme hintaa.""

• mullekanssataxi

Niin seisonut kaksi tuntia kyttäämässä. Ei kai se ole pakolaisen vika, että täällä Takahikiällä on huonot bussiyhteydet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      121
      2328
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      207
      1964
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      58
      1490
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      174
      1306
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1228
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1036
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      63
      952
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      907
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      884
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      851
    Aihe