Vanhassa purkamista oikasemista uuden asentamista, alkaa pikkuhiljaa mietityttää että olisko se sittenkin kätevämpää rakentaa uutta... Voiko uuden talon rakentaminen olla niin haastavaa, ettei remonttireiskalla ole mitään mahkuja
Uusi mukavampi kuin vanhan remppa
4
68
Vastaukset
- Mikähänolis
Vanhaa kun purkaa, niin sieltä voi tulla vastaan Ihan Mitä Tahansa. Eli vaikka ajattelisit, että tuosta vaan väliseinä pois "pikkujuttu", niin odotas vaan, eipä olekaan. Materiaalit ovat rakennusajankohdan mukaisia. Ratkaisut sen aikaisia "mitä oli tapana tehdä". Sitten päälle timpurin-putkimiehen-kirvesmiehen-rakennuttajan omat mielipiteet ja oikaisut. Terve!
Uutta kun rakentaa, niin ainakin tietää mitä saa. Ja tuntuu, että saa paljon helpommalla. - NäinMeillä
Vanha kannattaa rempata silloin kun taloon/asuntoon, sen miljööseen tai sijaintiin liittyy jotain sellaista jota ei voi uudessa saada. Historiallinen erityisen kaunis puutalo, ihana vanha puutarha tai sijainti ainutlaatuisessa ympäristössä ovat hyviä syitä satsata vanhan huonokuntoisenkin rakennuksen kunnostamamiseen. Samoin jos rakennukseen liittyy joitain erityisiä henkilökohtaisia tunnesiteitä, se on esim. ollut oma mummola, suvun hallussa 100-vuotta tms.
Mutta jos tällaisia erityisiä siteitä ei ole niin uuden rakentamisella saa yleensä parempaa vähemmällä vaivalla ja usein vähemmällä rahallakin.
Toki kokonaan eri asia on se että vanhan kunnostaminen on usein ekologian kannalta hyvä ratkaisu ja pitää rakennetun vanhan rakennetun ympäristön elävänä ja hyväkuntoisena joten on hyvä että jotkut aina haluavat nähdä sen vaivan. - mattimeikäreikä
Olen kuullut myös sellaisista, että oltiin remontoitu viimesenpäälle mutta kuitenkin oli purkukuntoinen...
Kyllähän se vanha on aina huono lähtökohta esim.piiput,perustat, katot, ikkunat, ilmanvaihto(tärkeä), pesutilat, seinänvahvuudet... Omasta mielestä jos näitä alkaa uusimaan niin on se.mmmmmhh
Mutta sitäkin olen ihmetellyt että uuden rakentaminen on kalliimpaa vai johtuuko siitä että yleensä remontit tehdään itse vai materiaali???
Jos itse lähtisin korjaamaan vielä vanhaa täytyisi talo pistää rungolle asti ja talo ei saisi maksaa mitään vain tontin hinta- mattimeikäreikä
Jos puhutaan tosiaan ns.rmtalo tyylisistä jotka ovat huonoskunnos, uusimmissa voi olla vielä omansa juttunsa ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798