Fröjd

Hannele

Onko kenenkään suvussa Fröjd nimeä?

16

1619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töhö

      joo kaveri on Fröjd nimeltään. miksi?

    • Hannele

      Suvussani on kyseistä nimeä eli mummuni on tyttönimeltään Fröjd.

      • zoozan

        Miksi kyselet?


      • zoozan
        zoozan kirjoitti:

        Miksi kyselet?

        Miksi kyselet netissä vain noin? Arvelen ettei siitä ole paljon iloa, vaikka saisi vastauksiakin...


      • kysyjän puolesta
        zoozan kirjoitti:

        Miksi kyselet netissä vain noin? Arvelen ettei siitä ole paljon iloa, vaikka saisi vastauksiakin...

        Sukututkimus on kyselyä ja etsimistä. Kun saa asiallista tietoa vastaukseksi voidaan etsiä eteenpäin.
        Netistä voi kysyä kun tämä on vapaa foorumi.


    • Miniä

      Anoppini oli omaa sukua Fröjd, hänen isänsä oli lähtenyt amerikkaan v.1912.

    • kalle

      Hannelle

      Hieman myöhässä. Suomessa oli noin kymmenen vuotta
      sitten 80 Fröjd-sukunimeä. Lienee jo osa muutanut
      muihin maihin ja saattaa olla että on tullut lisää.
      Tiedän että Fröjdejä on Oulun seudulla,Etelä-Savossa,Tampereella, Vacouverissa,
      Kotkan seudulla ja ehkä länsi-Suomessakin jossakin.
      Fröjdit - ainakin osa tuli Suomeen Orisbergin kar-
      taloon sepiksi ja sieltä suku levisi eri puolille
      maata. Fröjdit ovat suomentaneet nimeään ja heitä
      on eri nimisinä Suomessa ja ulkomailla.

      • ...Maarit...=Hannele

        Kiitos vastauksestasi. Ymmärsinkö oikein, että osa Fröjdeistä on siis tullut Suomeen ulkomailta?
        Jos on niin mistä ja milloin ja mitä muuta tiedät?


      • ...Maarit...

        Mummuni yksi setä on vaihtanut Fröjd nimen Fred nimeen. Mummuni papan veli on vaihtanut Fröjd nimen Teräkseen (muuttanut 1911 Kotkaan).


      • ...Maarit...
        ...Maarit... kirjoitti:

        Mummuni yksi setä on vaihtanut Fröjd nimen Fred nimeen. Mummuni papan veli on vaihtanut Fröjd nimen Teräkseen (muuttanut 1911 Kotkaan).

        Mummuni yksi setä ei olekkaan vaihtanut Fröjd nimeä Fred nimeksi vaan siis hänen vaimonsa on mennyt uudelleen naimisiin ja ottanut Fred nimen.


      • kalle
        ...Maarit...=Hannele kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Ymmärsinkö oikein, että osa Fröjdeistä on siis tullut Suomeen ulkomailta?
        Jos on niin mistä ja milloin ja mitä muuta tiedät?

        Moi vaan

        Minulla on aika paljon tietoja Fröjdeistä. Joten
        jos haluat lisää tietoja, ota yhteyttä sähköpostilla. Fröjdejä on tutkinut 70-luvulla
        varatuomari Lauri Orispää. Hyviä pyhiä.


    • subbe

      Mun suvussa on!!!

    • Pirjof

      Olen Fröjd Oulusta miksi kyselet ?

    • geni

      Löytyy Erik Juhanpoika Fröjd.s,1798. Puoliso Helena iisakintytär Fröjd Os. Grönroos s.1803 Eura

      • geni

        Lapsiaan olivat.Maria ,Kustaa ja Fredrika.


    • jasdns

      f00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000r

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      937
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      823
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      98
      780
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      633
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe