Suositelkaa sopivinta käsigepsiä

Historijoitsija

Hei, mitä käsigepsiä suosittelette hintaluokassa n. 300 euroa tällaiselle maastossa liikkujalle, jonka pitää löytää tietty paikka maastosta pääasiassa WGS84 tai ETRS-koordinaattien perusteella, kun molempia on datassamme käytössä? Tähän saakka on menty pitkälti kartalla, kompassilla ja lähemmäs 20v. wanhalla Garminin muinaisgepsillä, jossa ei ole esim. karttapohjaa. Wanhuudestaan huolimatta laite on toiminut hyvin ja aina on kohteet löytyneet. Koordinaattien konvertointi on tosin ollut aikaa vievää puuhaa, kun em. laite ei ymmärrä näitä nykyisiä ETRS-koordinaatteja sellaisenaan ja niitä on varsin paljon. Nyt on tulossa runsaasti maastoinventointeja, joten tarkoituksenmukaisemman käsigepsin hankinta on ajankohtainen. En löytänyt osuvampaa palstaa aiheelleni, joten kirjoitin tänne, kun onhan tässä omassa työssäni selkeästi yhtäläisyyksiä hienon harrastuksenne kanssa. Tiedä häntä sitten, jos vielä itsekin innostun geokätköilystä, kunhan saan ensin "työperäiset kätköt" inventoitua? Yhtenä vaihtoehtona olen katsellut sellaista, kuin Garmin GPSMAP 64s. Onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta? Onko jokin toinen laite mielestäsi soveltuvampi tarkoitukseeni, kuin tuo? Kiitos ajastanne ja hyvää alkutalvea!

59

2363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raumankätköilyäs

      Itsellä Garmin Dakota 20, tosi hyvä laite ja laajat ominaisuudet :) hp 200 e paikkeilla, itse ostin tarjouksesta 175 e:D

    • Oregon600

      Garmin Oregon 600, hinnat alkaen 296,-

      Uusi malli, nopea, kartta latautuu nopeasti, saa muistikortin ja omaakin muistia on riittävästi. Hyvä näyttö ja tuntuu olevan kestäväkin, ei naarmuja toistaiseksi.

      • EpäileväTuomas

        Joko tuossa Garmin Oregon 600 -gepsissä on saatu softa kuntoon? Serkullani on tuollainen ja kyseinen laite jumii usein niin, että akut joutuu poistamaan, laittamaan takaisin ja laitteen käynnistämään uudestaan. Tämän olen nähnyt itsekin. Hänen käsityksensä mukaan ongelma johtuu bugisesta softasta, johon päivityskään ei ole tuonut parannusta.


      • SoftaKunnossa

        Minulla ei ole ollut mitään ongelmia. Laite ostettu heinäkuussa ja siinä oli uusi softa (uudempi kuin mitä silloin sai jos haki julkisia päivityksiä). En muista mikä oli versionumero.


      • Oregon600-650ongelmia
        SoftaKunnossa kirjoitti:

        Minulla ei ole ollut mitään ongelmia. Laite ostettu heinäkuussa ja siinä oli uusi softa (uudempi kuin mitä silloin sai jos haki julkisia päivityksiä). En muista mikä oli versionumero.

        on kerrottu mm. alla olevissa linkeissä suomeksi. Googelilla löytyy lisää esim. Garmin Oregon 600 issues -hakusanoilla, jos englanninkieli ei tuota ongelmia. Eli tuon pikaisen otannan perusteella näyttää todellakin siltä, että jumiutumista esiintyy po. laitteessa ainakin joissakin sen softaversioissa.

        http://www.geocache.fi/bulletin/viewtopic.php?f=6&t=4059
        http://www.geocache.fi/bulletin/viewtopic.php?f=28&t=4995
        http://www.6123tampere.com/2014/03/06/testissa-garmin-oregon-650/


      • UusiSoftaToimii

        Joo, näin ne kertovat vanhoista softaversioista. Mutta minulla ei ole ollut mitään ongelmia. Softaversio on 4.50

        Linkkiesi perusteella ongelmat näyttävät olevan 650-mallissa tai sitten käyttäjissä (toinen linkki). Käyttöohjeen lukeminen tai ymmärtäminen tuntuu olevan monille mahdoton tehtävä.


    • geocache

      Kävisikö Garmin GPSMAP 64s? Minulla ainakin on laitteesta pelkästään positiivisia kokemuksia.

      • Tuosta_mallista

        on pikaiseltaan vilkaistuna raportoitu ainakin kompassiongelmia. En sitten tiedä, että millainen haitta se on käytännössä. Itse en omista "kuusnelosta".


      • EiVaanYmmärrä

        En pysty ymmärtämään miksi kukaan käyttää tuota kompassiksi kutsuttua (kompassihan se ei ole) suuntanuolta. Kun siinä laitteessa on karttakin.


      • kosanäin
        EiVaanYmmärrä kirjoitti:

        En pysty ymmärtämään miksi kukaan käyttää tuota kompassiksi kutsuttua (kompassihan se ei ole) suuntanuolta. Kun siinä laitteessa on karttakin.

        Koska kompassi se on:D


      • EiVaanYmmärrä

        Kompassi näyttää (magneettiseen) pohjoiseen, se suuntanuoli ei.

        Mutta edelleen: miksi käyttää sitä?


      • kyllämetiedetään
        EiVaanYmmärrä kirjoitti:

        Kompassi näyttää (magneettiseen) pohjoiseen, se suuntanuoli ei.

        Mutta edelleen: miksi käyttää sitä?

        Jotta kätköt löytää paremmin:) Et näytä olevan kätköilijä kun et tiedä näistä asioista paskaakaan!


      • EiVaanYmmärrä

        Päinvastoin, olen kokenut kätköilijä ja siksi tiedän paremmin.

        Kun nyt luulet tietäväsi vastauksen niin kerropa miksi sitä suuntanuolta käytetään? Kun kartan avulla löytää paljon paremmin perille ja voi suunnitella koko ajan parasta reittiä.


      • hehhehhehhehehh
        EiVaanYmmärrä kirjoitti:

        Päinvastoin, olen kokenut kätköilijä ja siksi tiedän paremmin.

        Kun nyt luulet tietäväsi vastauksen niin kerropa miksi sitä suuntanuolta käytetään? Kun kartan avulla löytää paljon paremmin perille ja voi suunnitella koko ajan parasta reittiä.

        Juu siltä näyttää tosiaan:D Nyt saa kunnolla nauraa:D:D


      • EiVaanYmmärrä

        Olipa fiksu kommentti.

        Kun nyt luulet tietäväsi vastauksen niin kerropa miksi sitä suuntanuolta käytetään? Kun kartan avulla löytää paljon paremmin perille ja voi suunnitella koko ajan parasta reittiä.


      • hehhehheehehehe
        EiVaanYmmärrä kirjoitti:

        Olipa fiksu kommentti.

        Kun nyt luulet tietäväsi vastauksen niin kerropa miksi sitä suuntanuolta käytetään? Kun kartan avulla löytää paljon paremmin perille ja voi suunnitella koko ajan parasta reittiä.

        hehehehehehhehehehehehehhehehehehehehhehehehehehehhehehehehehehhehehehehehehhehehehehehehhehehehehehehhehehehehehehhe:D:D


      • VoiSitäNoinkin

        Ei siis löydy mitään järkevää perustelua.

        Voi sitä tyhmyytensä noinkin julistaa.


      • epätoivoa

        geocache kirjoitti:
        "Kävisikö Garmin GPSMAP 64s? Minulla ainakin on laitteesta pelkästään positiivisia kokemuksia".
        Olen hankkinut saman laitteen. Taisteluksi se on minulla mennyt. Ostin myös TOPO Suomi v3 PRO kartan. Kartan asennus jatkuuuu.... En ole mistään löytänyt kansantajuista ohjetta lataamiseen. MapInstall on myös hukassa.


    • ostakännykkämieluummin

      Ei ole järkevää ostaa käsigps laitetta vaan 450 euron älypuhelin.

      Älypuhelimen etuina on

      - Ajantasaiset kätkötiedot logeineen
      - Saa eri karttasovelluksia
      - Voi käyttää muutenkin navigointiin
      - Sisäänrakennettu taskulamppu
      - Nopeampi käyttää
      - Suurempi ja tarkempi näyttö eli kartan luku onnistuu paljon paremmin.

      Akunkesto ongelmat eivät ole enää esteenä tähän. Nykyään kun saa halvalla erillisiä vara-akkuja.. Lisäksi vedenkestävyyteen voi hankkia sellaisia covereita jotka kestää vettä.

      • Täällähän_onkin

        mielenkiintoinen keskustelu menossa. Itsellänikin on gepsin hankinta ajankohtainen tai sitten tuohon Samsungin android -puhelimeen pitäisi saada joku mukana tullutta goggelia parempi karttasovellus, jotta sitä voisi paremmin hyödyntää. Mitä siis te arvon geokätkötietäjät suosittelette? Onko jotain ilmaisia ja samalla toimivia karttaratkaisuja olemassa android -alustalle?


      • Suosittelennäitä
        Täällähän_onkin kirjoitti:

        mielenkiintoinen keskustelu menossa. Itsellänikin on gepsin hankinta ajankohtainen tai sitten tuohon Samsungin android -puhelimeen pitäisi saada joku mukana tullutta goggelia parempi karttasovellus, jotta sitä voisi paremmin hyödyntää. Mitä siis te arvon geokätkötietäjät suosittelette? Onko jotain ilmaisia ja samalla toimivia karttaratkaisuja olemassa android -alustalle?

        Geokätköilyyn: C:geo ja siihen suomen offline OSM kartat.

        Navigointiin; HERE maps

        Maastonavigointiin: Oruxmaps ja siihen koko Suomen ilmaiset MML maastokartat.

        Nämä kaikki ovat täysin ilmaisia ja löytyy näillä nimillä Google Play storesta. Lisäksi suosittelen että asennat GPS status nimisen softan jolla voi kalibroida kompassin ja joka myös nopeutta paikannusta. Tämäkin on ilmainen.

        http://nekkiplusnakki.blogspot.fi/2013/03/oruxmapsilla-tarkat-vektorikartat.html?m=1


      • Kiitti_vinkistä
        Suosittelennäitä kirjoitti:

        Geokätköilyyn: C:geo ja siihen suomen offline OSM kartat.

        Navigointiin; HERE maps

        Maastonavigointiin: Oruxmaps ja siihen koko Suomen ilmaiset MML maastokartat.

        Nämä kaikki ovat täysin ilmaisia ja löytyy näillä nimillä Google Play storesta. Lisäksi suosittelen että asennat GPS status nimisen softan jolla voi kalibroida kompassin ja joka myös nopeutta paikannusta. Tämäkin on ilmainen.

        http://nekkiplusnakki.blogspot.fi/2013/03/oruxmapsilla-tarkat-vektorikartat.html?m=1

        pitääpä tutustua noihin ihan ensitilassa!


      • Hyvinpelaa
        Kiitti_vinkistä kirjoitti:

        pitääpä tutustua noihin ihan ensitilassa!

        Oruxmaps on aika monimutkainen mutta kun sen asetukset saa kuntoon niin hyvin palaa! On tarkat maastokartat ja sen karttaruudun alaosaan saa samanlaisia tietokenttiä kuin vaikkapa Garminin laitteissa.


      • juuhelikkäsei

        Käsigps:t on vedenpitäviä ja kestävät rankkaakin kolhimista. Kännykän käyttö minkään suojamuovien läpi on jo sinänsä aina aivan hirvittävää. Vedeltähän ne muovit toki suojaa, mutta eivät auta kolhuja vastaan juuri ollenkaan.


      • kömpelöitäovat
        juuhelikkäsei kirjoitti:

        Käsigps:t on vedenpitäviä ja kestävät rankkaakin kolhimista. Kännykän käyttö minkään suojamuovien läpi on jo sinänsä aina aivan hirvittävää. Vedeltähän ne muovit toki suojaa, mutta eivät auta kolhuja vastaan juuri ollenkaan.

        Mutta ne on äärimmäisen kömpelöitä käyttää:)


      • Helppokäyttöisiä

        Mitenkä niin? Nehän ovat hyvin helppoja käyttää. Vai olenko vain normaalia älykkäämpi?


      • vaikeitaovat
        Helppokäyttöisiä kirjoitti:

        Mitenkä niin? Nehän ovat hyvin helppoja käyttää. Vai olenko vain normaalia älykkäämpi?

        Eivät ole. Vaativat mm tietokoneen mitä taas älypuhelin ei vaadi. Lisäksi kätköjen laitto on hidasta ja epäkäytännöllistä..


      • Helppoakunosaa

        Puhelin vaatii verkkoyhteyden ja sen että sammakon palvelimet vastaavat. Ilman ei pelitä ollenkaan.

        Lataan 1500 lähintä kätköä alle minuutissa hyvin helposti. Hidasta? Samalla saan valittua että vain omia merkintöjä sisältävät mysteerit tulevat mukaan. Näin ratkaisemattomat eivät ole turhaan häiritsemässä.


      • väärässäolet
        Helppoakunosaa kirjoitti:

        Puhelin vaatii verkkoyhteyden ja sen että sammakon palvelimet vastaavat. Ilman ei pelitä ollenkaan.

        Lataan 1500 lähintä kätköä alle minuutissa hyvin helposti. Hidasta? Samalla saan valittua että vain omia merkintöjä sisältävät mysteerit tulevat mukaan. Näin ratkaisemattomat eivät ole turhaan häiritsemässä.

        Vaatii vaan alkuvaiheessa:D Senjälkeen toimii offline tilassa vaikka 10-vuotta jos niin haluaa:D:D Toki kätkötiedot kannattaa välillä päivittää mutta ei missään huonossa kentässä sillä siitä ei tule yhtään mitään

        Kyllä on hidasta. Täytyy laittaa usb piuha koneeseen.. Se jos mikä hidastaa..


      • MikäSeEroOlikaan
        väärässäolet kirjoitti:

        Vaatii vaan alkuvaiheessa:D Senjälkeen toimii offline tilassa vaikka 10-vuotta jos niin haluaa:D:D Toki kätkötiedot kannattaa välillä päivittää mutta ei missään huonossa kentässä sillä siitä ei tule yhtään mitään

        Kyllä on hidasta. Täytyy laittaa usb piuha koneeseen.. Se jos mikä hidastaa..

        Kepsissäkin täytyy laittaa usb-piuha kiinni koneeseen. Sitten ladataan kätköt kepsiin koneesta.

        Joten ihan samalta tuntuu kuin puhelimen kanssakin ...


      • eriasiahei
        MikäSeEroOlikaan kirjoitti:

        Kepsissäkin täytyy laittaa usb-piuha kiinni koneeseen. Sitten ladataan kätköt kepsiin koneesta.

        Joten ihan samalta tuntuu kuin puhelimen kanssakin ...

        Mutta on hitaampaa ja epäkäytännöllistä tapella usb piuhojen kanssa:D


      • näinhoituuse
        eriasiahei kirjoitti:

        Mutta on hitaampaa ja epäkäytännöllistä tapella usb piuhojen kanssa:D

        Puhelimessa kätköt ladataan kätköilysodtan kautta langattomasti. Ei tarvita mitänä vanhanaikaisia usb piuhoja...


      • joskustoiste
        Suosittelennäitä kirjoitti:

        Geokätköilyyn: C:geo ja siihen suomen offline OSM kartat.

        Navigointiin; HERE maps

        Maastonavigointiin: Oruxmaps ja siihen koko Suomen ilmaiset MML maastokartat.

        Nämä kaikki ovat täysin ilmaisia ja löytyy näillä nimillä Google Play storesta. Lisäksi suosittelen että asennat GPS status nimisen softan jolla voi kalibroida kompassin ja joka myös nopeutta paikannusta. Tämäkin on ilmainen.

        http://nekkiplusnakki.blogspot.fi/2013/03/oruxmapsilla-tarkat-vektorikartat.html?m=1

        c:geossa ongelmia:
        Viimeaikaiset muutokset geocaching.com:issa rikkoivat c:geon. Korjaamme tilannetta, tarkistathan tilanteen pian uudestaan.

        Joskus toiste sitten taas kätköilemään.


      • huonokänny
        joskustoiste kirjoitti:

        c:geossa ongelmia:
        Viimeaikaiset muutokset geocaching.com:issa rikkoivat c:geon. Korjaamme tilannetta, tarkistathan tilanteen pian uudestaan.

        Joskus toiste sitten taas kätköilemään.

        Jaa ei minulla:)


      • helppoajahauskaa

        Saivat vian korjattua. Olisi kyllä harmittanut jos olisi lähtenyt kätköilemään ja vasta perillä huomannut ettei juuri silloin toiminutkaan.

        Päivän kännyongelma:
        Geocaching Pro Lumiassa. Tähän asti oon saanu tuolla kirjattuu löydöt heti ja saman tien ilman ongelmia, eli ovat näkyneet .com sivulla kun olen sieltä tarkistanut. Vaan eiliset ja tämänpäiväinen kätkökirjaus ei olleetkaan menneet "perille".


      • Huonopuhelin
        helppoajahauskaa kirjoitti:

        Saivat vian korjattua. Olisi kyllä harmittanut jos olisi lähtenyt kätköilemään ja vasta perillä huomannut ettei juuri silloin toiminutkaan.

        Päivän kännyongelma:
        Geocaching Pro Lumiassa. Tähän asti oon saanu tuolla kirjattuu löydöt heti ja saman tien ilman ongelmia, eli ovat näkyneet .com sivulla kun olen sieltä tarkistanut. Vaan eiliset ja tämänpäiväinen kätkökirjaus ei olleetkaan menneet "perille".

        Minulla toimi koko ajan :) Ei ole softan vika jos puhelin on täysin susi.


      • helppoajahauskaa

        Päivän kännyongelmia:

        CGeo sovelluksesta taas että käyttääkö kukaan? Onko viime päivityksen jälkeen toiminut ok muilla? Kätkökuvauksista puuttuu mulla ainakin kaikki attribuutit. Karttakaan ei zoomaantunu niin tarkaksi kuin ennen. Yhyyy....

        Mulla taas tämmöstä ongelmaa monesti... karttaa lähemmäs zoomatessa itse kätkön merkki jää "liian suureksi" ja osoittaa väärään kohtaan. Tosi turhauttavaa jossain semmosessa paikassa missä olis tärkeää nähdä maamerkin tms vuoksi se tarkka sijainti.

        Minulla temppuilee enemmän silloin kun puhelin on täysi (ei erillistä korttipaikkaa). Kun olen tyhjännyt kuvia yms. Reilusti pois, niin on toiminut paremmin.


      • hyvinpelaatäällä
        helppoajahauskaa kirjoitti:

        Päivän kännyongelmia:

        CGeo sovelluksesta taas että käyttääkö kukaan? Onko viime päivityksen jälkeen toiminut ok muilla? Kätkökuvauksista puuttuu mulla ainakin kaikki attribuutit. Karttakaan ei zoomaantunu niin tarkaksi kuin ennen. Yhyyy....

        Mulla taas tämmöstä ongelmaa monesti... karttaa lähemmäs zoomatessa itse kätkön merkki jää "liian suureksi" ja osoittaa väärään kohtaan. Tosi turhauttavaa jossain semmosessa paikassa missä olis tärkeää nähdä maamerkin tms vuoksi se tarkka sijainti.

        Minulla temppuilee enemmän silloin kun puhelin on täysi (ei erillistä korttipaikkaa). Kun olen tyhjännyt kuvia yms. Reilusti pois, niin on toiminut paremmin.

        Kyllähän tuo on hyvin pelannut usean kuukauden ajan kun olen sitä käyttänyt. Kannattaa ladata suomen offline kartat siihen niin ei tule näitä "lataus" tai "tarkkuus" virheitä karttapohjalla.

        Tottakai puhelin jumittelee jos sen täyttää roinalla. Sama homma on tietokoneissakin jos niiden vapaa tila vähenee liikaa.


      • helppoajahauskaa
        hyvinpelaatäällä kirjoitti:

        Kyllähän tuo on hyvin pelannut usean kuukauden ajan kun olen sitä käyttänyt. Kannattaa ladata suomen offline kartat siihen niin ei tule näitä "lataus" tai "tarkkuus" virheitä karttapohjalla.

        Tottakai puhelin jumittelee jos sen täyttää roinalla. Sama homma on tietokoneissakin jos niiden vapaa tila vähenee liikaa.

        Kepsin käyttö on helppoa meille muille vaikka sinulle se onkin ylivoimaisen vaikeaa.


      • kännynykyaikaa
        helppoajahauskaa kirjoitti:

        Kepsin käyttö on helppoa meille muille vaikka sinulle se onkin ylivoimaisen vaikeaa.

        Maasto gps laite on kivikaudelta kun taas Android älykännykkä on nykyajalta:D Ei kukaan järkevä hanki enää käsi gps laitetta paitsi kolmikymppiset "esiteinit".


      • helppoajahauskaa
        helppoajahauskaa kirjoitti:

        Saivat vian korjattua. Olisi kyllä harmittanut jos olisi lähtenyt kätköilemään ja vasta perillä huomannut ettei juuri silloin toiminutkaan.

        Päivän kännyongelma:
        Geocaching Pro Lumiassa. Tähän asti oon saanu tuolla kirjattuu löydöt heti ja saman tien ilman ongelmia, eli ovat näkyneet .com sivulla kun olen sieltä tarkistanut. Vaan eiliset ja tämänpäiväinen kätkökirjaus ei olleetkaan menneet "perille".

        Päivän kännyongelma:
        alkuun ei saatu kirjautumaan näitä löytöjä c:geoon ollenkaan ja ne näkyi vaan omassa laitteessa hymiönä. Tänään sitten löyty miten ne kirjautuu. Jes! Mutta yks kohde ei meinannu mennä millään läpi ja nyt se näkyy lokissa kolmena käyntinä. (Yksi oikeana päivänä ja kaksi tänään) Ja sehän sotkee löydettyjen listaa kahdella.


      • helppoajahauskaa
        vaikeitaovat kirjoitti:

        Eivät ole. Vaativat mm tietokoneen mitä taas älypuhelin ei vaadi. Lisäksi kätköjen laitto on hidasta ja epäkäytännöllistä..

        Mitenkähän sitä on nyt kännykkäkätköilty Keski-Suomessa ja Pirkanmaalla kun matkapuhelinverkot eivät toimi?


      • näinonnistuu
        helppoajahauskaa kirjoitti:

        Mitenkähän sitä on nyt kännykkäkätköilty Keski-Suomessa ja Pirkanmaalla kun matkapuhelinverkot eivät toimi?

        Lataa kotona wlan verkon kautta päivän kätköt jos mobiiliyhteys ei toimi. Helppo ja nopea homma.


      • helppoajahauskaa

        Sekin on vähän vaikeaa jos kotona ei toimi sähköt ...


      • helppoajahauskaa
        Huonopuhelin kirjoitti:

        Minulla toimi koko ajan :) Ei ole softan vika jos puhelin on täysin susi.

        Päivän kännyongelma:
        "Olen tottunut käyttämään neongeoa ja ny se sitten hyytyi. Tultiin kätköilyreissulle Salon ympäristöön ja matkalla sille tuli jonkinlainen ähky liioista kätköistä. Ilmoittaa, että kätköjen määrä ylittynyt tai tms ja vaihtaa aina pois livemapista."


      • helppoajahauskaa

        Päivän toinen kännyongelma:
        "Vähänkin jos selailee enemmän niin cache bird menee reissussa aina jumiin ja ilmoittaa että sallittu päivälatausmäärä ylitetty. Ei auta asetukset eikä mitkään. Seuraavana päivänä vasta uudelleen toimii"


      • käyttäjän.kokemuksia
        helppoajahauskaa kirjoitti:

        Päivän kännyongelma:
        alkuun ei saatu kirjautumaan näitä löytöjä c:geoon ollenkaan ja ne näkyi vaan omassa laitteessa hymiönä. Tänään sitten löyty miten ne kirjautuu. Jes! Mutta yks kohde ei meinannu mennä millään läpi ja nyt se näkyy lokissa kolmena käyntinä. (Yksi oikeana päivänä ja kaksi tänään) Ja sehän sotkee löydettyjen listaa kahdella.

        viikonlopun kokemuksesta voin kertoa ettei edes uuden puhelimen (S6) gps-tarkkus riitä mihinkään... sattuneesta syystä yritin puhelimen avulla löytää purkin.... eipä onnistunut... syötin naatit vanhaan garminin 60:een.... matka puhelimen 0-pisteestä oikeaan 60:n 0-pisteeseen 23m..... sieltä heti löytyi.... että näin... käytännössä käsigpsiä käyttäessäni en etsi vain etäisyyteen tuijottaen vaan seuraan karttamerkkejä polkuja rakennuksia yms ja kätkön paikkaa niihin verraten...


      • huonoluurion
        käyttäjän.kokemuksia kirjoitti:

        viikonlopun kokemuksesta voin kertoa ettei edes uuden puhelimen (S6) gps-tarkkus riitä mihinkään... sattuneesta syystä yritin puhelimen avulla löytää purkin.... eipä onnistunut... syötin naatit vanhaan garminin 60:een.... matka puhelimen 0-pisteestä oikeaan 60:n 0-pisteeseen 23m..... sieltä heti löytyi.... että näin... käytännössä käsigpsiä käyttäessäni en etsi vain etäisyyteen tuijottaen vaan seuraan karttamerkkejä polkuja rakennuksia yms ja kätkön paikkaa niihin verraten...

        Niin no S6 on muutenkin hintaansa nähden huono luuri koska Samsung on asentanut sen täyteen hidastavaa tauhkaa.

        Paremman ja tarkemmalla gps/glonass paikantimella varustetun Android luurin saa alta 440 euron..


      • pakkanen.hyydyttää

        Tuossa aamutuimaan kun pyörähdin purkilla oli pakkasta tuollaiset reilut 28 astetta, niin tuo androit puhelin hyyty ja jäätyi povitaskussa.
        Oli tarkoitus ottaa kuvia matkalaisista tuolla purkilla vaan ei onnistunut. Puolentunnun lämmittäminen sai puhelimen uudelleen heräämään toiminta kuntoon.
        Garminin kepsi riippui hakasestaan repun remmissä ja toimi täysin moitteettomasti.
        Mitenkäs noi älylaitteet toisilla toimii näillä keleillä ja miten pitää ne lämpiminä.


      • pakkanen.hyydyttää kirjoitti:

        Tuossa aamutuimaan kun pyörähdin purkilla oli pakkasta tuollaiset reilut 28 astetta, niin tuo androit puhelin hyyty ja jäätyi povitaskussa.
        Oli tarkoitus ottaa kuvia matkalaisista tuolla purkilla vaan ei onnistunut. Puolentunnun lämmittäminen sai puhelimen uudelleen heräämään toiminta kuntoon.
        Garminin kepsi riippui hakasestaan repun remmissä ja toimi täysin moitteettomasti.
        Mitenkäs noi älylaitteet toisilla toimii näillä keleillä ja miten pitää ne lämpiminä.

        Ei noissa pakkasissa kuulukaan pahemmin kätköillä vaan pitää suosiolla tauko.


      • vinkkejä
        Huonopuhelin kirjoitti:

        Minulla toimi koko ajan :) Ei ole softan vika jos puhelin on täysin susi.

        Onko kellään kokemusta vinkkejä puhelimen gepsin paikannusongelmiin. Käytössä huawei p8lite ja gepsi jumittuu aika usein niin et saatan olla kartalla kymmenienkin kilometrien päässä todellisesta paikasta. Sanomattakin selvää et hiukka haittaa harrastusta ja en vaan o keksiny miksi. Aina lopulta saan toimiin räknäämäl ja leikkimäl, mut tähän voi kuluu puolisenki tuntia.


      • 1-15

        omasta kokemuksesta voin sanoa ettei puhelimen kanssa kunnolla onnistu.....laiskuuttani ensin olen yrittänyt helpon kätkön löytää puhelimella..... no kun ei.... käsi gps:n naatit..... heittoa puhelimeen 25-30m .... 1 min ja purkki kädessä.....


    • Historijoitsija

      Hei taas ja kiitoksia vinkeistänne, joita onkin tullut jo varsin runsaasti. Olin jälleen maastossa ja siellä ollessa meillä oli kolleegan kanssa keskustelua työasioiden lisäksi käsi-GPS- laitteista. Hänelle oli tuttu tuo Garmin Oregon 600, kun oli sitä aiemmilla inventoinneillaan käyttänyt, ja myös hän kertoi laitteen jumiutumisista. On hyvä asia, kun ne ongelmat kerran on jo saatu korjattua tuoreemmissa softaversioisssa ja niin ollen sekin on potentiaalisten vaihtoehtojen listalla mukana, kuten tuo toisen käyttäjän mainitsema Garmin GPSMAP 64s. Osaatteko kertoa, että kumpi noista olisi käyttömukavuudeltaan parempi, kun laitetta kuitenkin käytetään usein rukkaset kädessä? Entä miten tuon Garmin Oregon 600:n kosketusnäyttö toimii pakkasessa tai vesisateessa ja onko se muuten kestävä? Ja jos hankkisin käsigepsin asemesta älypuhelimen po. tarkoitukseen, kuten eräs käyttäjä esitti, niin minkä ja millaisilla sovelluksilla sen valitsisitte? Nykyinen "viestikapulani" on sekin wanha(olenhan historijoitsija :-D) ja kestää näköjään melkein mitä vain, kun se on tehty työpuhelimeksi ja suojattu kunnolla. Tämä onkin ollut tarpeen, sillä laitteet ovat välillä kovilla maastossa rymytessä ja kolleegoilla on muutama älypuhelin rikkoutunut näillä reissuilla. Yllättävin rikkoutuminen oli ehkä se, kun eräs kolleega hikoili puhelimen, joka oli tuolloin povitaskussa, pimeäksi, eikä sitä enää kannattanut korjauttaa(käytti kyllä huollossa arvioitavana).

      • kät-köi-li-jä

        Täältä ääni tuolle 64 S:lle. On ollut reilun vuoden ahkerassa käytössä ilman muita ongelmia, kuin tuo kompassinuoli, josta oli jotain jo aiemmin.


      • Vanhanaikaista12
        kät-köi-li-jä kirjoitti:

        Täältä ääni tuolle 64 S:lle. On ollut reilun vuoden ahkerassa käytössä ilman muita ongelmia, kuin tuo kompassinuoli, josta oli jotain jo aiemmin.

        Kallis ja vanhanaikainen kuten muutkin tällaiset laitteet. Ei jatkoon.


      • Wanhanaikaistako
        Vanhanaikaista12 kirjoitti:

        Kallis ja vanhanaikainen kuten muutkin tällaiset laitteet. Ei jatkoon.

        Kerro sitten "uudemmanaikainen", toimiva vaihtoehto?


      • nykyaikaa
        Wanhanaikaistako kirjoitti:

        Kerro sitten "uudemmanaikainen", toimiva vaihtoehto?

        Android älykännykkä:)


    • Garmingpsmap64s

      64s toimii hyvin geoillessa. Ei ota nokkiinsa kolhuista ja toimii rukkaset kädessä.

    • Garmin60

      myynnissä Garminin gpsmap 60Cx. laite ylimääräisenä. 0466201218

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe