Oletko ollut retriitissä koskaan, minä en oleollut

jaanamo

onko ne maksunsa väärtejä?

11

67

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku-ehkä-nauttiikin

Ne jotka ovat olleet ja maksaneet, väittävät, että juu oli kyllä elämys ja maksunsa väärti. Kun eivät ilkeä tunnustaa vitutustaan, että rahat meni kankun kaivantoon.

• nököhammas

Voi kait sitä mököttää kotonaankin eikä tarvi maksaa mitään.

• ent.siivoojaparka

Näin on.
        Minä pidän välillä ihan omaa retriittiä. Ei siihen tarvitse valmiiksi räätälöityä ohjausta ja sääntöjä, mihin aiheeseen pitää milloinkin keskittyä.
        Minusta olisi ahdistava sellaisessa valmiiksi ruudutetussa retriitissä toisten määrätessä ajatusmaailmaani johonkin tiettyyn suuntaan.

• nököhammas
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Näin on.
        Minä pidän välillä ihan omaa retriittiä. Ei siihen tarvitse valmiiksi räätälöityä ohjausta ja sääntöjä, mihin aiheeseen pitää milloinkin keskittyä.
        Minusta olisi ahdistava sellaisessa valmiiksi ruudutetussa retriitissä toisten määrätessä ajatusmaailmaani johonkin tiettyyn suuntaan.

Mun ennätys on reilu viikko.

• ei_uskoa

Ilmaisessa olen ollut, maksulliseen en mene, ryöstöä on.

• ainaainaaina

tuleeko ne siellä sit aamulla pikku kilikellolla kilkuttaen herättämään oven taa hiljaa...

• kesivä

Uskoisin, että samanlaista huuhaata on kuin Rosen-terapia, enkelihysteria, tarot-kortit jne.

• Esi.ennustaja

Minä ennustan lanta kasoista. Aina keväisin jos/kun pelloille ilmestyy lanta kasat, hankien päälle, pystyn ennustamaan tulevaisuuden. Ennustukseni kattaa syksyyn saakka ja yleensä se pätee, ellei halla vie ja sateet runtele viljaa.

• Retriittiä olen monasti miettinyt, voisi olla ihan hyvä - myönteinen kokemus, kun aikaa on, toisaalta kynttilä - tumma suklaa- viinlasi ja runokirja on myös kevytretriitti, eikö

• ähAjatusHarhaili
        kawe kirjoitti:

Retriittiä olen monasti miettinyt, voisi olla ihan hyvä - myönteinen kokemus, kun aikaa on, toisaalta kynttilä - tumma suklaa- viinlasi ja runokirja on myös kevytretriitti, eikö

Yhdyn sinuun... eiku yhdyn kevytretriitti ajatukseesi, se on hyvä.

• kylmätotuus

Aloittaja nimim."jaanamo", aloituksestasi ei käynyt ilmi minkälaista retriittiä tarkoitit, joten laitan tähän Wikipedian linkin retriiteistä.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Retriitti

Kenties kuitenkin tarkoitit hiljaisuuden retriittiä?!

En ole koskaan ollut sellaisessa, joten en osaa sanoa asiasta mitään.

Olen samoilla linjoilla kuin "ent.siivoojaparka", joskaan en koe retriittiä mökötykseksi.

Voisin sanoa, että jonkin asteinen hiljaisuuden retriitti on osa elämääni.
      Minulle tekee hyvää irtautua kaikesta ulkopuolisesta ja mietiskellä asioita omassa rauhassani.
      Jos joku taho sitä ohjailisi, niin se ei olisikaan retriittiä laisinkaan.

Varmaankin nykyisessä kiireisessä ja stressaavassa työelämässä mukana olevat tarvitsevat retriittejä irtautuakseen edes hetkeksi paineistaan. Ei se varmaan voi pahaksikaan olla.
      Maksulliset retriitit, jotka sisältävät vain korvauksen "täyshoidosta" ovat aivan ok. Muut maksut haiskahtavat bisnekseltä.
      Kannattaahan niitä kokeilla, muttei maksaa maltaita!

Itse olen jo pois työelämästä ja voin viettää omaa retriittiäni silloin kun haluan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      112
      6949
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      103
      4648
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      47
      3918
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3314
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      665
      1958
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      215
      1318
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1318
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1273
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      50
      1256
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      952
    Aihe