Honkaharjun lääkäri

Potilas34

Honkaharjussaon lääkärinä tämä eräs venäläinen mies. Miksi hän saa siellä olla edelleen? Hän on tehnyt vaikka kuinka paljon hoitovirheitä. Olen kuullut että eräs henkilö olisi käynyt siellä niin tämä venäläinen lääkäri antoi väärän diagnoosin ja potilaalta on pitänyt amputoida jalka

40

2206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä_olen_hänen_potilas

      Tiedän tuon lääkärin. Jos menet hänelle ja valitat jotain vaivaa niin hän vain sanoo että saat vähän sairaslomaa ja jos vaiva jatkuu niin tule takaisin

    • Puttin

      Ei sitä voi irtisanoa ku se ois muuten rasismia venäjää kohtaan ja putin suuttuisi.

    • normalna

      En tunne tapausta, mutta kuulostaa normaalilta. Venäjällähän lääkäriin ei luoteta ja diagnoosi kuuluukin käydä varmistuttamassa parilla muullakin lääkärillä. Hän vain on tuonut monen ihannoiman kulttuurin tänne.

    • Kansalainen_kalle

      Honkaharjussa toimii potilasasiamies, ota häneen yhteyttä. Täältä käsin ei voida tuollaisia asioita hoitaa.

      • Potilas34

        Siihen on otettu mutta sama homma jatkuu. Täytyy Imatralla olla aika kova lääkäri pula kun tuo voi jatkaa


    • Tyytyväinenpotilas

      Minä olen tuon kyseisen lääkärin potilas ja olen erittäin tyytyväinen häneen. Osaava lääkäri, joka aidosti välittää potilaistaan...

      • Väärän_diagnoosin_saanut

        Kuulut sitten niihin hyvin harvoihin joiden mielestä hän on hyvä lääkäri. Jos ei tutki potilaitaan riittävän hyvin ja antaa vääriä diagnooseja niin ei se ole minun mielestäni välittämistä, mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä


      • HarjuHonka

        Minä olen myös hänen potilaansa, ja ei voi muuta kuin kehua.
        Välittää todella potilaasta ja aina on aikaa kuunnella mikä vaivaa.
        Suosittelen!


      • Tyytymätön_potilas

        Lukasin ja arvasin heti että ketä tarkoitetaan mutta en ymmärrä miten jotkut häntä kehuvat. Olisikohan kehuja itse tämä lääkäri tai joitain henkilöitä hänen perheestään?


      • Vuoksenniska
        Tyytymätön_potilas kirjoitti:

        Lukasin ja arvasin heti että ketä tarkoitetaan mutta en ymmärrä miten jotkut häntä kehuvat. Olisikohan kehuja itse tämä lääkäri tai joitain henkilöitä hänen perheestään?

        Ihmettelin itse myös että miten häntä jotkut kehuu. Olen ollut hänen potilaanaan ja tuntuu että hänelle on tärkeintä että saa nopeasti käytyä potilaat läpi. Samaa ovat sanoneet kaikki tutut jotka käyvät hänellä. Sinä HarjuHonka olet oikeassa yhdessä asiassa. Lääkäri kyllä kuuntelee että mikä vaivaa mutta siinä se sitten on


      • Anonyymi
        Väärän_diagnoosin_saanut kirjoitti:

        Kuulut sitten niihin hyvin harvoihin joiden mielestä hän on hyvä lääkäri. Jos ei tutki potilaitaan riittävän hyvin ja antaa vääriä diagnooseja niin ei se ole minun mielestäni välittämistä, mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä

        Ihan hyvää hoitoa oon saanu, paitsi siltä vanhalta venäläiseltä nais lääkäriltä. Sain tehottomat lääkkeet, ja jouduin sit l rannan sairaalaan tiputukseen.


    • Sergei.V

      Venäjällähän on jo neuvostoajoista lähtien ollut tällainen "välskärin tutkinto" joka on hieman vaativampi kuin venäjän sairaanhoitajan tu tkinto ( 1 vuosi koulutusta)
      Välskärit saavat parin vuoden koulutuksellaan rajoitetut lääkärin oikeudet Venäjällä, mutta ongelma on että monet heistä ovat muuttaneet Suomeen ja saaneet täydet lääkärin oikeudet, kuten tässäkin tapauksessa.

    • hyvätlääkärit

      Jos valittamista on niin kannattaa valittaminen hoitaa asiallisesti, Honkaharjussa on useampikin venäläinen lääkäri ja nyt he kaikki ovat epäilyn alaisena, eipä ole kovinkaan viisasta menettelyä. Väitän että virheitä sattuu kaikille lääkäreille uransa aikana eikä ne virheet ole lääkärin kansalaisuudsta johtuvia. Honkaharjussa on hyviä ja ystävällisiäkin lääkäreitä.

      • Kokemusta2x

        Kokemuksesta voin sanoa, että potilasasiamies on aika turha, sama kuin seinille puhuisi. Muuta kautta pitää toimia, jos valituksen aihetta on. Tosin kyse ei ole Honkaharjusta.


      • ihanparhaat

        Juuri noin! "Honkaharjussa on hyviä ja ystävällisiä lääkäreitä". Jostain syystä nämä venäläiset ovat olleet kaikkein ystävällisimpiä ja myös osaavimpia, mitä omalle kohdalleni on osunut. Johtuisiko siitä, etteivät ole niin "leipiintyneitä" kuin monet suomalaiset lekurit?
        Lisään vielä, etten ole lainkaan Venäjää ihannoiva henkilö, päinvastoin!


    • Puhumme_eri_henkilöistä

      HUOM! Puhumme selvästikin eri henkilöistä!

      • Matara1

        Juri


      • ihanparhaat

        Voi olla, että puhumme eri henkilö(i)stä. Toin vain esille ne pari-kolme venäläissyntyistä lääkäriä, jotka ovat olleet erittäin ystävällisiä ja työhönsä paneutuneita. Kukaan suomalainen lääkäri ei ole niin hyvin ottanut ihmistä huomioon, kuin nämä venäläiset kollegat. Paitsi kuuleman mukaan se yksi suom. valelääkäri, joka kärähti nimenomaaan ystävällisyytensä takia! :D
        Enkä edelleenkään sympatiseeraa Venäjää!


      • Miika_1

        Ai Matara1 on laittanu sen nimen


      • jönssi41

        Näköjään


    • asiallistakiitos

      Ei kenenkään ihmisen jalan katkaisusta yksi lääkäri päätä ja sitä jalkaa ei Honkaharjussa katkaista. Pitäisi olla jotain todellista tietoa ennen kuin tänne tuollaisia juttuja kirjoitetaan ja lietsotaan ihmisiä turhiin pelkoihin.

      • talviajassa

        Hyvä huomio. Se näissä kirjoituksissa on monesti ongelmana, että äänessä on vain toinen osapuoli ja itse kirjoituksen kohde tulee hyvin harvoin kertomaan oman versionsa tapahtumien kulusta.


      • Naapuri11

        Onhan sillä ollu paljon muitakin hoitovirheitä joista olen kuullut. Yhden niistä olen kuullut potilaalta itseltään joka oli saanut väärän diagnoosin. Häneltä ei jalkaa pitänyt amputoida mutta hengenlähtö ei ollut kaukana


      • Klohtava

        Lisää hevosmiehen tietotoimiston uutisia. "Olen kuullut..." Jep jep


      • totuudennimissä

        Juuri niin, miksi aina on noita "olen kuullut/yks tuttu kertoi" tyyppejä, jotka lietsovat turhaa pelkoa ja epävarmuutta? Ottakaa ihmiset selvää epäselvissä tapauksissa kun siihen kuitenkin on mahdollisuus.


      • Hanski51
        totuudennimissä kirjoitti:

        Juuri niin, miksi aina on noita "olen kuullut/yks tuttu kertoi" tyyppejä, jotka lietsovat turhaa pelkoa ja epävarmuutta? Ottakaa ihmiset selvää epäselvissä tapauksissa kun siihen kuitenkin on mahdollisuus.

        Siis tavallinen ihminen ei saa tietää että onko lääkäri tehnyt hoitovirheitä. Jos nuo saisi tietää niin eihän joillain esimerkiksi tuolla venäläisellä lääkärillä kävisi enää ketään. On se aika outoa että moni on kirjoittanut siitä lääkäristä että tekee hoitovirheitä ja vääriä diagnooseja ja silti jotkut väittää vastaan. Epäilen että vastaan väittäjät ovat jotain sukua tälle lääkärille


      • Plau

        "moni on kirjoittanut siitä lääkäristä että tekee hoitovirheitä ja vääriä diagnooseja ja silti jotkut väittää vastaan."

        Ja taas.. "moni on kirjoittanut". Ketkä? Kirjoittaa aina voi, mutta onko jutuissa mitään perää.
        Monelle taitaa se todellinen syy näittten juttujen levittämiseen on se, että lääkäri on venäläinen, ja ryssä-viha istuu syvällä.


      • Potilas34

        Kun aloitin tämän ketjun niin en aloittanut sen takia että vihaisin venäläisiä vaan aloitin siksi että miksi lääkäri joka antaa vääriä diagnooseja ja potilaat kärsivät niistä saa olla honkaharjussa töissä. Jos kyseessä olisi ollut suomalainen lääkäri niin olisin tehnyt tämän hänestä.

        Nykyään on sellaisia ihmisiä että jos sanot ulkomaalaisista jotain väärää niin heti leimataan rasistiksi. Tuo ärsyttää suomalaisissa


      • Zorbas123

        Kun aloitit tämän ketjun, sanoit: "Olen KUULLUT että ERÄS henkilö olisi käynyt siellä niin tämä venäläinen lääkäri antoi..."
        Eli koko ketju perustuu kuulemiisi huhupuheisiin, ilman mitään todellisuuspohjaa.

        Tosin nyt tuossa ylläolevassa viestissä toteat: "miksi lääkäri joka ANTAA vääriä diagnooseja ja potilaat kärsivät niistä .."
        Oletko itse tuo kyseinen potilas, kun voit varmana heittää lääkärin antavan vääriä diagnooseja?

        Ja koska lääkärikin on nimeltä mainittu, olisi reilua että potilaan nimikin mainittaisiin samassa ketjussa, jos häntä nyt on edes olemassa.

        Huhujen aloittaminen tai jatkaminen, etenkin tällaisella julkisella keskustelupalstalla, on hyvin arvelluttavaa ja aika mautonta.
        Jos lääkäri todellakin on antanut väärän diagnoosin, on sen selvittämiseen viralliset tiet jota seurataan, ei yleiset keskustelupalstat.


      • Potilas34
        Zorbas123 kirjoitti:

        Kun aloitit tämän ketjun, sanoit: "Olen KUULLUT että ERÄS henkilö olisi käynyt siellä niin tämä venäläinen lääkäri antoi..."
        Eli koko ketju perustuu kuulemiisi huhupuheisiin, ilman mitään todellisuuspohjaa.

        Tosin nyt tuossa ylläolevassa viestissä toteat: "miksi lääkäri joka ANTAA vääriä diagnooseja ja potilaat kärsivät niistä .."
        Oletko itse tuo kyseinen potilas, kun voit varmana heittää lääkärin antavan vääriä diagnooseja?

        Ja koska lääkärikin on nimeltä mainittu, olisi reilua että potilaan nimikin mainittaisiin samassa ketjussa, jos häntä nyt on edes olemassa.

        Huhujen aloittaminen tai jatkaminen, etenkin tällaisella julkisella keskustelupalstalla, on hyvin arvelluttavaa ja aika mautonta.
        Jos lääkäri todellakin on antanut väärän diagnoosin, on sen selvittämiseen viralliset tiet jota seurataan, ei yleiset keskustelupalstat.

        Lääkäri on antanut minullekkin väärän diagnoosin. Sukalaiseni on se jonka jalka piti amputoida, joten kun häneltä kysyin asiasta niin hän kertoi että jalkaa ei olisi pitänyt amputoida jos lääkäri olisi tutkinut kunnolla heti alussa. En usko että kukaan menee huvinvuoksi amputoimaan oman jalkansa. Jos vaivautuisit lukemaan vähän enemmän näitä viestejä niin huomaat että en ole ainut kuka on saanut häneltä vääriä diagnooseja ja hoitoa. Virallisia teitä on käyty. Täällä olenkin ihmetellyt että miksi hän saa jatkaa siellä työskentelyä edelleen


      • teeseheti

        Tee virallinen valitus itsestäsi ja kehoita sitä sukulaistasikin tekemään valitus virallisesti ja lopeta pötypuheesi täällä, on todella törkeää levitellä väärää tietoa ja mustamaalata ihmisiä.


      • Julkisuusperiaate
        Zorbas123 kirjoitti:

        Kun aloitit tämän ketjun, sanoit: "Olen KUULLUT että ERÄS henkilö olisi käynyt siellä niin tämä venäläinen lääkäri antoi..."
        Eli koko ketju perustuu kuulemiisi huhupuheisiin, ilman mitään todellisuuspohjaa.

        Tosin nyt tuossa ylläolevassa viestissä toteat: "miksi lääkäri joka ANTAA vääriä diagnooseja ja potilaat kärsivät niistä .."
        Oletko itse tuo kyseinen potilas, kun voit varmana heittää lääkärin antavan vääriä diagnooseja?

        Ja koska lääkärikin on nimeltä mainittu, olisi reilua että potilaan nimikin mainittaisiin samassa ketjussa, jos häntä nyt on edes olemassa.

        Huhujen aloittaminen tai jatkaminen, etenkin tällaisella julkisella keskustelupalstalla, on hyvin arvelluttavaa ja aika mautonta.
        Jos lääkäri todellakin on antanut väärän diagnoosin, on sen selvittämiseen viralliset tiet jota seurataan, ei yleiset keskustelupalstat.

        Potilastietojen julkaiseminen on rikos, mutta virkamiehiä, poliitikkoja ja julkisuuden henkilöitä heidän tekemisiään tai tekemättä jättämisiään saa kyllä arvostella julkisesti, tietysti arvostelulla pitää olla totuuspohjaa.


    • kookaksoo

      Kun katsoo kellon aikaa milloin olet tuon järjettömän viestisi kirjoittanut, ei voi tulla muuhun tulokseen kuin että olet aloittanut viikonlopputissuttelun ajoissa. Ei terveyskeskuslääkäri tee mitää amputaatiopäätöksiä.

      • hölmöjenhölmö

        Ja sinulle sanon, että olet aika taukki kun vanhoja ketjuja kaivelet ja niihin vastailet , hölmö!!!!!!!!!!


    • Horton.kicks

      minä kyllä kuulin että potilaalta Honkaharjussa
      piti amputoida pää koska Jari-lääkäri ei osannut heti tehdä oikeaa diagnoosia

      Potilas kyllästyi lopulta kovaan pääkipuun
      ja amputoi itse päänsä haulikolla

      Jari-lääkäri on kyllä ihan kantasuomalainen
      vai olikohan Jukka?
      tai Pekka..
      ei, se olikin Maija-Pekka
      tai Sisko-Matti...

      kun olis saanut potilas HETI oikean diagnoosin,
      ei olisi amputaatioon päätynyt

    • totuus.on

      ei ollu ku vittumoinen Ville

    • jokainentietää

      Parasta ja ystävällistä hoitoa saa venäläisiltä ja virolaisilta lääkäreiltä, toisin kuin parilta imatralaiselta mies-lääkäriltä, joiden vastaanotolle ei monikaan halua ja jotka ovat myös tehneet pahoja virheitä, sillä virhe on pelkästään sekin, jos ei hoida potilasta vaan passittaa sairaan ihmisen heti tutkimatta ulos.

    • Anonyymi

      Niin suomalaisista kuin venäläisistäkin lääkäreistä löytyy hyviä ja osaavia lääkäreitä ja samoin on potilaittenkin laita. Voi olla, että potilas on jo valmiiksi tehnyt itselleen diagnoosin ja mikäli lääkäriksi kouluttautunut lääkäri onkin eri mieltä, niin se on sitten huono ja epäystävällinen lääkäri.
      Omakohtaisena kokemuksena monisairaana olen kokenut yhden ainoan kerran lääkärin epäystävällisyyden ja tämä lääkäri on suomalainen.

    • Anonyymi

      Aloittajaltakin on amputoitu pää ............

    • Anonyymi

      Aloittaja voisi lukea ITSE ITSENSÄ lääkäriksi ja lopettaa sen ruosteisen kitinän
      Ammu itse aluksi itseäsi polveen ja aloita hoito siitä ,,, ❗

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe