Myllyjärvi?

Insomniac

Millainen on asuinpaikkana Myllyjärvi? Olen sinne muuttamassa alkuvuodesta. Ainakin on rauhalliseksi kehuttu... Omia kokemuksia?

13

3790

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaakesta ja mäjellä - kjäh....

Luonnoton asuinpaikka keskellä korpea kaatopaikan vieressä. Kun kaatis lopetetaan -rottalaumat valtaavat Myllyjärven asuinalueen. Myy äkkiä asuntosi jos olet itse maksamassa sitä.

• nisulassa asuva

ei tältä palstalta löydy yksiselitteistä vastausta jos muualtakaan parhaasta asuinpaikasta. olet kai huomannut jos olet juttuja seurannut. katotaas nyt kuin kauan menee kuin joku kommentoi nisulaa.

• selvä joulu
        nisulassa asuva kirjoitti:

ei tältä palstalta löydy yksiselitteistä vastausta jos muualtakaan parhaasta asuinpaikasta. olet kai huomannut jos olet juttuja seurannut. katotaas nyt kuin kauan menee kuin joku kommentoi nisulaa.

Anna sinäkin naapureillesi selvä joulu.

• penmus

Taidat asua Kangasvuorella tai Kuokkalassa itse , sinne ne rotat tulevat ja syövät sinut ensimmäiseksi, kyllä pitää olla lapsellinen joka väittää tuollaista ...Kun kaatopaikka suljetaan n. 10 vuoden päästä niin rotat lähtee sinne mihin tulee uusi kaatopaikka, koska rotat ovat ihmisiä viisaampia eivätkä edes harkitse muutto esim. Myllyjärvelle, mutta sinut ne käy syömässä ...

• kaatopaikka suljettiin...
        penmus kirjoitti:

Taidat asua Kangasvuorella tai Kuokkalassa itse , sinne ne rotat tulevat ja syövät sinut ensimmäiseksi, kyllä pitää olla lapsellinen joka väittää tuollaista ...Kun kaatopaikka suljetaan n. 10 vuoden päästä niin rotat lähtee sinne mihin tulee uusi kaatopaikka, koska rotat ovat ihmisiä viisaampia eivätkä edes harkitse muutto esim. Myllyjärvelle, mutta sinut ne käy syömässä ...

Tuhannet rotat suunnistivat asutuskeskukseen kun ruoka loppui. Näin ei välttämättä käy Jyväskylässä mutta kaikki on mahdollista.

• Uskova yrittäjä

Tehkää parannus ja rukoilkaa uutta elämäänne

• nisulassa asuva

kyllä minulta on mennyt usko monen asuinalueen rauhallisuuteen, mihin toivoisin parannusta.

• korpikuusi

Mikäs siinä. Teollisen rakentamisen helmiä riittää Myllyjärvelläkin (70-luku-80-alku) jos kerrostaloista puhutaan. Harmaita BETONIELEMENTTILAATIKOITA jyrkässä rinteessä. Välissä kasvaa synkkiä korpikuusia.

Jos muutat luxusosaan Myllyjärvellä niin vieläkin ylempänä (jos mahdollista) mäellä on tasakattoiset MINKKITARHAT (lue rivitalot). Niissä on tummanvihreät lautaseinät edessä. Päädyissä likaisenharmaanvalkoinen tiiliverhous. Ikkunapellitys tummanruskea.

Parhaat paikat Myllyjärvellä taitavat olla ihan alueen alareunassa kaupungin suuntaan. Vähän uudempia ja sijainniltaan mukavampia rivareita...

• ei enää koskaan roninmäelle

Jos olet jo valmiiksi masentunut, Myllyjärvi osuu kuin nenä päähän.

• juulia

minä muutin pari viikkoa sitten tänne myllyjärvelle ja minusta tämä on ihan jees paikka. Ei liikaa liikennettä ja pakokaasua vaan on myös luonnon rauhaa, metsäpolkuja sun muuta. Ja aina korvestakin kulkee busseja keskustaan.
      Ihmiset ihan mukavia ja juttelevat vieraallekin.
      Makunsa kullakin ja täällä samat hyvät ja huonot puolet kuin muissakin osissa kaupunkia.
      Ja sitä paitsi........tuohon kaatopaikka asiaan vielä. Jos sitä ei olisi niin paskaanpa hukkuisitte .... :)
      Eli sinä tänne muuttava.......tervetuloa!

• McPeppu

Myllikällä on rauhallista mutta toisaalta jos haluaa menoa, sitä myös löytyy ;) Mihin päin myllikää olet muuttamassa? Ite oon asunu kohta vuoden, aivan loistava paikka. Eikä tää nyt niin kaukana keskustasta ole, kävellenkin vaan 20-30 minsaa. Ja aboriginaalit on tosi mukavia.

• sälli

Asun Myllyjärvellä opiskelijakämpässä, tätä viestiä kirjoitan itseasiassa juuri Myllyjärvellä.. Paljon haukkuja saanut paikka natiivien jyväskyläläisten mukaan. Täällä asuu paljon alaikäisiä opiskelijoita, ja yleensä ottaen häirikköjen määrä lienee suuri. Toisaalta mukavia ihmisiä löytyy myös.

Jos joku on sinulle puhunut rauhallisesta paikasta, on hän valehdellut. Täällä on: viillelty polkupyöristä renkaat paskaksi, rikottu ikkuna, murtauduttu ainakin yhteen autoon ja taitettu kaikista saman parkkipaikan autoista antenni. Nämä siis tiedän, ja tapahtuneet autoon murtautumista lukuunottamatta 100 % varmasti puolen vuoden sisällä.

Olen itse kuullut ja nähnyt tapahtumia, ja kyllä, ei täältä ehkä asuntoa kannata ostaa.

Mutta opiskelija-asunnossa pystyy vielä olemaan.

Teollisuusrakentaminen kieltämättä oli saanut paljon töitä Myllyjärveltä, joten kaunista seutua tämä ei ole.

Opiskelijaverkossa netti on erittäin nopea.

Mutta kukaan ei ole vielä tehnyt minulle pahaa (en ole tarkastanut pitkään aikaan, onko joku pöllinyt pyöräni lukollisesta varastosta), ja ainakaan opiskelijakämpässä solun vuokra ei ole paha.

Myllikseltä löytyy Siwa ja sen takaosasta paikallinen juottola Charlie´s Pub, jossa ei liiemmin ikkunoita ole. Muita kaupallisia palveluita en henk. koht. tiedä. Toisaalta isot marketit pienen kävelyn päässä. Busseja kulkee normaaliin tyyliin.

• Zubu

Kymmenisen vuotta sitten asuin Myllyjärvellä soluasunnossa - terveisiä vaan naapurin kannabisviljelijälle. Onneksi pääsi pian pois. Epämiellyttävin seutu missä koskaan olen asunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6798
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1011
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe