Tietoja kalastellaan sähköpostitse

Hei!

Olemme saaneet tietoomme että viime aikoina käyttäjille on lähetetty sähköpostitse viesti Suomi24:n ylläpidolta, jossa kerrotaan että tunnus tulee vahvistaa jotta sitä ei poisteta.

Suomi24 ei ole lähettänyt näitä viestejä. Meidän ei myöskään tarvitse emmekä tule koskaan kysymään käyttäjän salasanaa sähköpostin välityksellä, puhelimitse tai muussakaan tilanteessa.

Ylläpito ei kysy salasanoja, salasana on käyttäjän henkilökohtainen avain eikä sitä tule koskaan kertoa kenellekään muulle. Mikäli tunnus tarvitsee vahvistaa, meillä on sitä varten erilliset työkalut ja keinot sekä tiedotamme toimintatarpeista erikseen.

Jos joskus tämäntapainen yhteydenotto tulee tai saat muunlaisen epäilyttävän viestin, ilmoita siitä ylläpitoon (kuvakaappaus tai kopio viestin sisällöstä sekä lähettäjän tiedot ovat tärkeää lisätietoa) ja poista viesti. Älä missään tapauksessa vastaa siihen kertomalla kirjautumis-, henkilö- tai maksutietojasi, äläkä klikkaa viestistä mahdollisesti löytyviä linkkejä.


Alla näyte viestin sisällöstä:

"Tietokantamme tilien hallintatoimenpiteen aikana huomasimme, että tiliäsi ei ole vahvistettu. Tekninen valvontamme sulkee kaikki vahvistamattomat tilit, joten estääksesi tilisi sulkeutumisen sinun täytyy klikata 'vastaa'-painiketta vastataksesi tähän viestiin ja syöttää alla olevat puuttuvat tiedot uudistaaksesi tilisi.

Nimi ...................................................................................
Suomi24-käyttäjätunnuksen .........................................
Salasana ............................................................................
Syntymäpäivä ...................................................................
Maa/alue ..........................................................................

Varoitus!! Mikäli tilinomistaja ei suostu uusimaan tiliään viikon kuluessa tämän varoituksen saamisesta he menettävät sen lopullisesti. "



Terveisin,
Suomi24 ylläpito

77

8273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmeittelevä

      Hei,
      Tällainen edellä kuvattu viesti tuli minunkin ähköpostiini tänään 23.10.

      • tanttara

        Miten reagoit ?
        Nyt viesti on puhtaalla suomen kielellä ja jotkut lankeaa siihen, on saletti.
        Mietin mistä lähtenyt ja kenen toimesta.


      • JRuu

        Oli se minunkin lootassa eilen. Roskiin lähti.


      • VOISAATANASENTÄÄN
        tanttara kirjoitti:

        Miten reagoit ?
        Nyt viesti on puhtaalla suomen kielellä ja jotkut lankeaa siihen, on saletti.
        Mietin mistä lähtenyt ja kenen toimesta.

        Voi teitä onnettomia, että uskotte noihin. Tämä on sitä globaalia yhteiskuntaa, ja jos jonkun pitäisi se ymmärtää, niin kaikkien netin käyttäjien. Koittakaa nyt ymmärtää, että jos joku kalastelee käyttiksiä, niin se ei ole oikeaa toimintaa. Mikään instanssi (ei edes tämä sivusto) kysele kenenkään tietoja. Hullu saa olla, mutta ei tyhmä!!


    • Perkules

    • Kyllä sain tänään tuollaisenviestin. En vastannut siihen.

      • mulle_ämpäri

        Kannattaisi vastata, eikö siinä ollut mahdollisuus saada ämpäri ilmaiseksi jos vastaa


      • nähdään_ämpärijonossa

        Voi, miksei mulle tule tälläisiä viestejä, haluaisin ehdottomasti ämpärin!
        (niitä muuten saa taas ilmaiseksi muistaakseni tammiston tokmannin avajaisista ensi viikolla, siis sinne joukolla jonottamaan)


    • Viestissä sanottiin ettäellei sitä viikon sisällä vahvisteta tili lopetetaan eikä sitä vii enää palauttaa. On ihan varma,että moni menee tähän lankaan

      • VOISAATANASENTÄÄN

        Niin. Olisiko siitä kauhiaa vahinkoa vaikka Suomi24 tili lopetettaisiin ? Ei olisi.Tämähän olisi loistava tapa testata aitous. Ei menettäisi yhtään mitään, mutta jos pankki- tai muita erittäin tärkeitä asioita kyseltäisiin, niin silloin jokaisen pitäisi ymmärtää ottaa puhelimitse yhteyttä esim sinne pankkiin. Eihän ole vaikeaa? Nämä rosvot ovat aina askeleen edellä, ja tämä globaali tietoyhteiskunta suorastaan tyrkyttää rikollisille sen rikollisen puuhan.. No, olen itse aina ollut sitä mieltä, että tästäkään hommasta ei voi sanoa "vain taivas on rajana", pää tulee vetäjän käteen jossain vaiheessa ja sitten opetellaan lyijykynän käyttöä, eikä tarvita kuin pieni sota, jonka uhka kasvaa päivä päivältä


    • salamyhkäistätosiaan

      Jaa...
      Mitenkähän tuohon nyt pitäisi suhtautua?
      Itse en ole päässyt omaan sähköpostiin pitkiin aikoihin, koska mikään salasana ei kelpaa.
      Niin, että eipä tuo asia minun yöuniini vaikuta tippaakaan.

      • valitettavasti

        sama vika täälläkin, ei ole sähköposti avautunut enää aikoihin, salasanaa en ole muuttanut... samapa tuo.


    • Hei!
      Ei ole

    • moi

    • epäilevä

      heippa ..jotenkin tuli heti sellainen olo kun luin tuon postin tänään iltapäivällä,ettei kaikki ole kohdallaan..onneksi en vastannut tuohon...

    • turhautunut2

      Heippa,
      Mitä ihmettä, kun tulee lainatarjouksia, lisää lainaa, lehtitilauksia ja yms. Mielestäni en halua tilata mitään, en tarvii lainaa , enkä suoramainontaa tms. turhaa krääsää. Tämmöisistä pitäisi päästä irti, koska se ei kuulu sähköposti toiminnan "hyvään tapoihin". Minun sähköpostiani ei saa käyttää suoramainontaan. En myöskään kaipaa mitään turhaa lässyttelyä tms. vastaavaa.
      Nämä kaikki sähköpostin häiritsijät vaan munista irti ....
      On se roskakori hyvä asia ja sinne voi laittaa turhat krääsät, että näin.

      • Se voi olla ystäväsi joka on ilmoittanut s-postiosoitteesi peliin tai kilpailuun saadakseen edun itselleen,eli alappa kysellä niiltä jotka tietävät posti osoitteesi tai useamman


    • kauhistussentään

      En ole saanut kyseistä sähköpostia,ainakaan vielä. En kyllä vastaa, jos sen saan.

    • TÄMÄ_ON_JULKINEN

      ÄLKÄÄ KIRJOITTAKO TÄHÄN KETJUUN TIETOJANNE.

    • Asia ok

      • tarkkanaolen

        Jospa käyttäjät oppis ei anna tietoja urkkijoille.


    • VAIHDA_SALASANASI

      Vaihda salasana HETI, jos olet kertonut sen kenellekään!
      Suomi24:n tiedote olisi voinut kertoa tuon.

      • puutteellinen_ohje

        Niin, miksi tiedote ei pyydä vaihtamaan salasanaa?


    • jos mun tiedot menee muualle ne tärkeitä lasku juttuja ymmärtäkää jo helvetti

    • KIITOS Suomi24.fin ylläpidolle hyvästä ja asiallisesta tiedottamisesta. Ehkä kaikki eivät huomanneet, että salasanan vaihtaminen olisi hyvä tehdä.
      Tyytyväinen käyttäjä

      • I__

        Ai asiallista? Postin sivuilla ei ole asiasta mitään. Pitää eksyä tälle palstalle jotta näkee asiasta mitään:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13900644/tietoja-kalastellaan-sahkopostitse#comment-81363972


    • kyllä sielä tiedot on

    • Nyt ei kaikki mennyt perille

    • I__

      Miksei Suomi24 ylläpito laita filtteriä joka estäisi ko. viestin läpipääsyn??

      Ja miksi asiasta tiedotetaan näin? Pitää eksyä tälle palstalle jotta asiasta tiedon saisi. Asiasta ei ole mitään mainintaa edes Postin sivuilla. Myös tiedottaminen Facebookissa tai Twitterissä loistaa poissaolollaan.

      Tiedottamisessa olisi kovasti kehitettävää jotta tiedottaminen olisi edes vanhan Suomi24 palvelun tasolla. Täytyy olla tarkoituksellista ja tahallista että tiedottaminen ajettu minimiin.

      • anttiK8

        Hienosti meni roskapostiin suoraan ko. viesti.


    • Kunhan tämä edes saatais toimimaan, vanha oli parempi ja kaikki nyt kusee. En haluais muuttaa gmailiin, perkele

      • sähköpostia_riittää

        No älä sitten muuta gmailiin, huonohan se onkin. Sähköpostipalveluita on maailmassa miljoonia.


    • kävin katsomassa asetukset kyl siel tiedot on ja vahvistettu

    • ei ole minulla ollut vielä mitään ongelmaa

    • minulla ei ole ollut ylimääräisiä viestejä

    • Minulle ei ole tullut ylimääräisiä viestejä

    • ei ole tullut viestejä

    • ei ole myöskään 1516 saanut mitään viestejä :D

    • ei oo tullu viestejä

    • ei ole tullut viestiä

    • parempiniinkuinilman

      Annoin pyydetyt tiedot kaiken varalta etteivät sulje koko paskaa.

    • Ikävä kyllä ehdin vastata tuohon kalastukseen.

    • töttöröö.sullekki

      Näköjään tullut ilmoitus-sivu Postiin, eli näkyy kirjautumisen jälkeen. Ilmoitussivulla tästä asiasta vain kovin lyhyt ilmoitus:

      "Tietoja kalastellaan sähköpostitse
      Olemme saaneet tietoomme että viime aikoina käyttäjille on lähetetty sähköpostitse viesti Suomi24:n ylläpidolta, jossa kerrotaan että tunnus tulee vahvistaa jotta sitä ei poisteta. Suomi24 ei ole lähettänyt näitä viestejä."

      Miksei ole edes linkkiä tähän "tiedotteeseen", saisi lisätietoa.

      Suomi24 unohtaa täysin kaikki IMAP-palvelun käyttäjät. Ainoa oikea tapa ilmoittaa tällaisista ongelmista on lähettää sähköpostia asiasta sekä suomi24.fi-ositteeseen että siihen vaihtoehtoiseen sähköpostiosoitteeseen. Onko Suomi24 ylläpito unohtanut että IMAP on nykyään kaikkien käytettävissä? Olen käyttänyt sitä siitä lähtien kuin käyttö vapautui kaikille, on meinaan ainoa

    • miksi.ei.enää.tärkeä

      Onkohan tämä jo vanha juttu, kun ei ole enää kiinnitetty ensimmäiseksi?

    • tärkeähän.tämä.on

      Nosto, tämäkin on tärkeä!
      Ylläpito, miksi tätä ei ole enää kiinnitetty kärkeen?

      • Lopeta-jo-parkuminen

        Älä itke. Tulosta paperille niin voit lukea tän missä vaan.


    • Tietoomme on tullut, että Suomi24-käyttäjiä on lähestytty tällä viikolla näillä samanlaisilla viesteillä.

      Haluamme muistuttaa, että näihin ei pidä missään nimessä vastata.

      Vastaavista viesteistä voi ilmoittaa meille jatkossakin palautelomakkeella http://www.suomi24.fi/palaute

      Suomi24 Ylläpito

      • salasana_vaihtoon

        Jos on jo vastattu, niin vaihtakaa salasana heti!


      • salasanat.kiellettävä
        salasana_vaihtoon kirjoitti:

        Jos on jo vastattu, niin vaihtakaa salasana heti!

        Minusta kukaan ei tarvitse mitään salasanoja tässä nykyaikaisessa ja moniarvoisessa ja monikansalliset yhteiskunnassamme


      • tämä.peli.ei.vetele

        Miksei ylläpito tiedota asioista siten että kaikki palvelun käyttäjät näkisivät ja voisivat lukea tärkeistä tiedotettavista asioista??? Ainoa paikka on tämä kälynen palsta johon pitää eksymällä eksyä, ei löydy edes aihealuehaussa!

        Vanhassa Suomi24ssa oli sentään oma palstansa tiedotteille ja viimeisimmät tiedotteet näkyivät jokaisella sivulla palvelussa. No, poislukien Treffit ja Posti!

        Tiedotuksenne ei toimi ja vaarannatte sillä myös käyttäjienne tietoturvan kun tällainenkaan tärkeä asia ei mene perille kun on tänne piilotettu!!!!!


      • Aaltopahvi.kierrätykseen

      • ponderrosa

        Siis tuo evästeiden käyttö liittyy tähän s24 sivuston huonoon toimintaan ja noihin kalastelu viesteihin? Samsungin huollosta sanottiin että nuo evästeet sisältävät viruksia tjn


      • HTTPS-RULES__JEES

        Mistähän ne Suomi24-peräiset sähköpostiosoitteet vuotavat? Se on tämä palvelu itsessää koska verkkoliikenne palveluista on suojaamaton. Ei se riitä että Postin liikennen on suojattu kun kaikki muu on suojaamatta!!

        Jo meno palautelomakkeelle ja lomakkeella palautteen lähettäminen liikuttelee verkossa asiakkaan tietoja,. mm. sähköpostiosoitteen samoin tapahtuu jos keskustelupalstalla ilmiantaa sääntöjenvastaisen kommentin/viesdsti, taas pakosti lähtee köyttäjäntiedoista sähköpostiosoite aina jos on palveluun kirjautuneena.

        Koska verkkoliikenne on suojaamaton, ainoa keino säilyttää tietonsa turvassa on olla kirjautumatta palveluihin ja kaikissa viesteissä välttämään omien tietojen paljastamista, edes Treffeissä jossa tarkoitus on sopia tapaamisesta ja mm. lähetellä puhelinnumero ja sähköpostiosoite, oma oikea nimi... Eli älkää käyttäkö suojaamattomia palveluja!!!

        Suomi24:lle terveisiä:
        LAITTAKAA KIIREENVILKKAA VERKKOLIIKENTEENNE SUOJAAN. SSL-YHTEYDEN KONFFAUS JA KÄYTTÖÖNOTTO ON NOPEASTI TEHTY!!!


    • topcat

      Hei! Olen saanut ko. viestin ja lähetin sähköpostin siihen osoitteeseen, joka oli viestissä. En ole saanut vastausta! Olen jo aikaisemminkin saanut vastaavan viestin. Silloin olen vastannut viestiin.

      • töttöröö.sullekki

        Siis täh?


    • jojo26

      Kalastelkoon ei minua haittaa...

    • p-a-a-t-t-i

      Tehkää samanlainen järjestelmä kuin treffeihin: YKsikään viesti ei mene perille, edes ne huonot.

    • aatillitir

      Sain samanlaisen viestin 11.11, mutta en vastannut. Miten kerron viestistä suoraan ylläpitäjälle ja miten tällainen voi vielä tapahtua, vaikka ensimmäisistä on tieto jo viime kuulta. Sain myös huonolla Suomen kielellä tosi epäilyttävän viestin.

    • Herääötyyya

      Muistakaa että oli se ihan sama mikä paikka pyytää salasanoja esim
      Fakebook tai pankki tunnuksia ni älkää ikinä antako koska ei kai mikään virallinen taho niin pyydä. Jos luovuta ni sit oot vastuussa siitä jos sähköpostisi tai muuta mitä oot luovuttanut.. eihän kukaan edes henkkari tietoja anna eteenpäin

    • Tarkkanavaan

      Tuo täsmälleen sama viesti tuli minulle, epäilykset heräsivät heti, koska salasanoja ei koskaan kysellä noin. Eikä tuollaisia "suljemme viikon kuluttua"-uhkauksia voi ottaa edes tosissaan, kun asioi kunnollisen toimijan kanssa, joka tiedottaa ainakin itselleni aivan riittävästi ongelmista jos/kun sellaisia toisinaan ilmenee. Perus netinkäytön tietotaito suojelee huijauksilta. Otin heti yhteyttä asiakaspalveluun palautelomakkeella, enkä vastannut viestiin. Maalaisjärki matkaan, niin säästyy isommilta harmailta :)

    • trueman63

      asia ok!

      • trueman63

        Avaus ilmiannettu, koska kakastelitte.

        Ilmoitin YLE:lle tämän roska-avauksen.


      • onko toi trueman63 sun oikee nimes


    • hehehefsns
    • tuleeko_noita_vielä

      Onko tämä vielä ajankohtainen? Tämäkin voisi olla kiinnitetty foorumin alkuun!

      • oma.vikasi

        "Et saa vastauksia, kun kirjoitat niin huonosti. Ei se määrä, vaan laatu.
        Et nytkään kirjoittanut otsikon aiheesta. Jos vastaat jollekin, niin älä kirjoita mistä tahansa."

        No, hyvä jos sentään roskapostit saapuvat perille.


    • paskakanvava

      paskemmin toivimaa foorumia saa hake!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      mikään ei toimi pätkii tukkii, jumittaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      mainokset sotkee ja pilaa !!!!!!!!!!!!




      Ilmianna

    • https_rules

      Syyllinen kalasteluihin on kuitenkin itse SUOMI24.
      Verkkoliikenne on Suomi24:n palveluissa suojaamaton. Sivuille tuodaan täysin pyytämättä mm. sähköpostisoite esim. jos haluat ilmiantaa viestin keskustelupalstalla tai haluat antaa palautetta palautelomakkeella.

      Kannattaisi käyttää Suomi24:n palveluja kirjoautumattomana ja reisteröimättä mutta kun Chat ja Treffit toimii vain rekisteröitynä ja kirjautuneena.

      Suomi24 ei välitä käyttäjiensä tietojen suojaamisesta. Nyt varsinkin kun on tämä uusi omituisuus "Kirjautumisen muistaminen", on alkanut tulla entistä enemmän epämääräistä sähköpostia siihen rinnakkaiseen sähköpostiin jota Suomi24 käyttää aina em. tilanteissa kuten ilmianto ja palaute. Roskapostia ja kalasteluja ei tule siihen rekisteröityyn @suomi24-osoitteeseen.

      LAITTAKAA VIIMEIN VERKKOLIIKENNE SUOJATUKSI JA SALATUKSI!!!!!

    • Noin-simppeliä

      Syyllinen kalasteluihin on kuitenkin itse SUOMI24:nn käyttäjä.

      Hän aivan ilmeisesti haluaa käyttää suojaamatonta liikennettä. Jos ei haluaisi, ei käyttäisi.

      Jos taas ei käytettäisi, ilmaantuisi suojaus aina äkkiä.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1492
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      922
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe