Ei tarvitse ihmetellä syytä siihen että sähköpostiin tulvii ns. kalasteluviestejä (http://keskustelu.suomi24.fi/t/13900644/tietoja-kalastellaan-sahkopostitse).
Suomi24:n palvelu on suojaamaton, eli kaikki verkkolikeenne on avoin, kenen tahansa seurattavissa. Moneen kertaan täällä on pyydetty suojaamaan ja salaamaan verkkoliikenne, ilman tulosta.
Sähköpostiosotteesi on näkyvillä sivuilla jatkuvasti ja liikkuu salaamattomassa verkossa. Sähköpostioiste on näkyvissä jopa palautesivulla ja palstoilla Ilmiannossa.
Paikka jossa noita omia tietoja/asetuksia hallitaan (https://oma.suomi24.fi/asetukset) ja sisään kirjautuminen on suojattu, mutta eihän se riitä jos palvelu leipoo joka väliin sähköpostiosoitteen esille.
Minä saan siihen vaihtoehtoiseen sähköpostiin (@luukku.com) jatkuvasti roskapostia ja ainoa väylä on Suomi24, koskapa en ole käyttänyt sähköpostia muuhun. Miksei näitä reikiä voisi viimein tukkia eikä yrittää selitellä ja pestä omat kätensä???
Syypää kalasteluviesteihin on SUOMI24 itse
9
147
Vastaukset
- HTTPS_rules_the_Web
Verkkoyhteyden salaus näkyy osoiterivillä, osoitteen alussa lukee https ja osoitteen etupuolella on lukon kuva. Jos yhteys on salaamaton lukkoa ei ole vaan sen paikalla näkyy maapallo, joka kertoo sen että koko maailmalle auki. Symbolit poikkeavat hieman toisistaan eri selaimissa.
Lukkoa klikkamalla saa lisätietoja salauksesta, mm. sertifikaatin toimittaja ja voimassaoloaika. Jos sertifikaatti ei ole enää voimassa tai konfiguroitu virheellisesti, osoitteen edessä on lukko mutta sen päällä on ruksi/viiva. - suvaitkaa
On hyvä, että nykyisessä avoimessa globaalissa monikulttuurisessa Suomessa kaikkien sähköpostit ovat kaikkien luettavissa.
- kunhan.mainokset.pyörisi
Suomi24 tahallisesti riskeeraa käyttäjiensä tietoturvan.
Näin on toimittu aina. Ei tarvii tosiaankaan ihmetellä mistä johtuu roskaposti ja mistä aiheutuvat kalasteluyritykset. Nämä Suomi24 palvelut täynnä reikiä. Myöskään Treffit ei ole suojattu/salattu. Siellä kulkee myös yhteystietoja, osoitteita, puhelinnumeroita etc. Ei Suomi24 ylläpitoa kiinnosta pätkän vertaa.- miksikiinnostais
Ylläpito vuotaa kuin seula,mitä sitä täällä ihmettelemään. Varmaan hauskaa lueskella sähköposteja ja lähetellä niitä toisilleen, näin on ollut ja tulee olemaan.
- HTTPS_rules_the_web
Suosittelen jokaiselle olemaan kirjautumatta palveluun jos haluaa turvata sähköpostiosoitteensa ja omat tietonsa. Jos olet kirjautunut, mm. sähköpostiosoitteesi kulkee netissä suojaamattomana kun kirjoitat viestin, ilmiannat viestin tai annat palautetta palautelomakkeella. Lisäksi Treffit-palvelussa kaikki viestikirjoittelu on suojaamatonta.
- kunhan.mainokset.pyörisi
Asiaan on yritetty vuosien varrella vaikuttaa. mutta jääräpäinen Suomi24 ei päätään käännä. taitaa olla mainokset se syy miksei liikennettä salata. Se on mun veikkaus.
- Töttöröö.vaan
Se joka noita kalasteluviestejä lähettää, kuuntelee selvästikin nettiliikennettä joka kulkee Suomi24-servereille. Suomi24 tekee asian liian helpoksi. Miksei siis Suomi24 toimi ja suojaa verkkoliikennettään?
- ottaapäähän
Lopetin suomi24-meilin käytön vajaa vuosi sitten, koska kyllästyin roskapostiin ja selkeästi huonontuneeseen yleisilmeeseen. Kävin tänään pitkästä aikaa katsomassa mitä sinne oli tullut ja kyllähän oli viestejä! Päätinkin käydä siirtämässä tärkeät vanhat arkistot gmailiin. Vaihtoehtoisesti yahoo.com on myös ehdottomasti parempi kuin suomi24. Yahoon käytössä ärsyttää mainokset ja hienoinen epävakaus, siksi en käytä sitä mihinkään tärkeään meiliin. Mutta olisiko jollakin vielä tiedossa joku muu ilmainen ja hyvin suojattu s-posti??
- piste.com
Honest Joe's mailbox. Itse käytän tuota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman552151- 652004
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!771448Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊911303Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841300Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee2371239Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761105- 891076
Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s211046- 82921