Olin koeajamassa uuden Opel Astra K. On hieno ajettava! Suosittelen lämpimästi. Kunhan tulee vielä automaattivaihteinen saataville (keväällä), niin sitten kaupoille.
Uusi Opel Astra K
103
18099
Vastaukset
- piilomainontaa
Ajettavuus voi olla kohallaan, mut mikään muu ei!
- HaluanTietää
Jos täällä kehuu jotain automerkkiä, se on heti piilomainontaa. Moittia pitää!
"Mut mikään muu ei!" Kerro lähemmin? - Astra_K
Opeleissa on kaikki kohdallaan. Luultavasti sekoitit merkin vw:hen, niissä kun ei ole ainakaan luotettavuus, ulkonäkö eikä päästöt kohdallaan.
- tgjgöoyöi
Tuleeko jo työkalujen mukana jo nippu antureita noin ensihätään? Katalysaattori voisi olla myös pikasiteellä kun takavuosina myös kulutustavaraa kun kone kävi liian rikkaalla.
- vivazapata
Saako neliveto automaattina Vauxhall vaivaa?
- voivaaa
Saako neliveto automaattina Vauxhall vaivaa?
Ymmärtääkö Englantilaiset kun suomeksi kysyt?
- eijoululaulua
Tuota noin. Olen ajanut Astra J:llä jonkun vuoden enkä huomaa erikoisesti juurikaan muutosta tässä uudessa. Hehkutus uutuudesta oli hirmuinen joten odotin jotenkin uudenlaista tuntumaa. A.Ovet sulkeutuvat halvemmin lätkähtäen ts. huonommin uudessa koska rakenteet ilmeisesti kevyemmät, B. kytkin ihan sama liian pitkäliikkeinen ja vaihteisto yhtä epätäsmällinen edelleen. Näkyvyys ulos samanlainen ja alustan tuntuma ihan sama. Takajalkatilat ihan yhtä isot kuin ennenkin.
Ne B epäkohdat ovat edeltäjässä ja edelleen näköjään uudessakin mallissa. Toki kaikki muoviosat ohjaamossa ovat muuttuneet ja radion käyttö voi olla selkeämpää pitemmän päälle.
Astra ei ole Golfin veroinen J- eikä K-mallisena. Golf on hiotumpi kokonaisuus.- Audisti
Kyllähän Astra on autona ihan eri luokkaa kuin Golf, lähdetään vaikka ajo-ominaisuuksista. Golfissa on jäykkä mutta täysin tunnoton ohjaus. Astrassa keveämpi mutta erinomainen ohjaustuntuma ja tarkkuus. Myös varustelussa ja ulkonäössä Astra vie Golffia 6-0. Tavaratila on suurinpiirtein sama. Opelin valot ovat erinomaiset, varsinkin k-Astran ledimatriisivalot. Missäs viipyy Volkkarin vastaavat? Ja nythän VW aikoo vielä leikata tuotekehityksestä ja käyttää enemmän vanhan mallin osia tulevassa Golfissaan. Ei hyvältä näytä....
Mutta mitä tuohon hiotumpaan tulee niin olet tavallaan oikeassa, VW:t on niin loppuun asti hiottuja että vievät jo uudenkarheina litratolkulla öljyä. - eijoululaulua
Kyllä nyky-Golfin ohjaus on todella hyvä kovissa nopeuksissa ts. moottoritiellä Golfissa ei tarvitse ajatustakaan uhrata ohjaamiseen kun Astraa pitää hieman paimentaa koko ajan ja tuuliherkkyys häiritsee verrattuna Golfiin. Omassa Astrassa on edeltäjän hyvät AFL-valot ja sport-penkit ja ne ovat kyllä hyvät.
Tilankäytössä Golf voittaa mennen tullen, Golfilla voi matkustaa 4 185cm ukkoa kun taas Astran takana loppuu jalkatila jo165cm tytöllä. Ikävä kyllä. Astran lasit huurtuvat helpommin kuin Golfin ja lämmönjakautuma hytissä ei ole yhtä tasainen kuin Golfissa.
Vedin edellisellä 04 1,6 FSI Sportline Golfilla 300tkm eikä se kuluttanut missään vaiheessa öljyä. Huhua liikkuu, mutta ei ne näköjään ainakaan kaikki yksilöt kuluta. Oli miten oli minä palaan Golfiin takaisin seuraavassa vaihdossa 2-3v kuluttua. - haloohei
Vieläkö, oikeesti uskallat vag-tuotteen ostaa, rohkee olet, vai etkö ole ehkä lukenut tsi-dsg-diesel-ongelmista ja asiakkaiden huijauksista, saati huollosta joka maksattaa asiakkaalla kaiken mahdollisen ja mahdottoman.
Multa -12 ajettu 65tkm. golf lähti pari kk. sitten, toista ei tule. - Audisti
eijoululaulua kirjoitti:
Kyllä nyky-Golfin ohjaus on todella hyvä kovissa nopeuksissa ts. moottoritiellä Golfissa ei tarvitse ajatustakaan uhrata ohjaamiseen kun Astraa pitää hieman paimentaa koko ajan ja tuuliherkkyys häiritsee verrattuna Golfiin. Omassa Astrassa on edeltäjän hyvät AFL-valot ja sport-penkit ja ne ovat kyllä hyvät.
Tilankäytössä Golf voittaa mennen tullen, Golfilla voi matkustaa 4 185cm ukkoa kun taas Astran takana loppuu jalkatila jo165cm tytöllä. Ikävä kyllä. Astran lasit huurtuvat helpommin kuin Golfin ja lämmönjakautuma hytissä ei ole yhtä tasainen kuin Golfissa.
Vedin edellisellä 04 1,6 FSI Sportline Golfilla 300tkm eikä se kuluttanut missään vaiheessa öljyä. Huhua liikkuu, mutta ei ne näköjään ainakaan kaikki yksilöt kuluta. Oli miten oli minä palaan Golfiin takaisin seuraavassa vaihdossa 2-3v kuluttua.Ei Astraa tarvi paimentaa yhtään, menee kuin juna ja myös sisätilat ovat erittäin hyvät. Kommenteistasi huomaa että sinulla ei ole otsikon Astra k-mallista yhtään mitään kokemusta.
Ei tässä mistään vanhoista autoista puhuta, ne VW:n öljynsyöntiongelmatkin koskee uudempia TSI-moottoreita, ei mitään kivikautisia vaparimyllyjä. Sama pätee myös VW:n ohjaus ongelmiin, koskee uusia sähkötehostettuja ohjauksia. - eijoululaulua
Kuten on kerrottu, K-Astrasta on vain koeajokokemusta. Aika harvalla siitä enempää voi vielä ollakaan kun auton myynti on ollut vasta viikon online. Enkä huomaa lainkaan kehuttuja eroja J-mallisiin joilla taas on ajettu montakymmentätuhatta km.
Pitäkää mielipiteenne. Niin minäkin. - tunnoton_kolopallo
eijoululaulua kirjoitti:
Kyllä nyky-Golfin ohjaus on todella hyvä kovissa nopeuksissa ts. moottoritiellä Golfissa ei tarvitse ajatustakaan uhrata ohjaamiseen kun Astraa pitää hieman paimentaa koko ajan ja tuuliherkkyys häiritsee verrattuna Golfiin. Omassa Astrassa on edeltäjän hyvät AFL-valot ja sport-penkit ja ne ovat kyllä hyvät.
Tilankäytössä Golf voittaa mennen tullen, Golfilla voi matkustaa 4 185cm ukkoa kun taas Astran takana loppuu jalkatila jo165cm tytöllä. Ikävä kyllä. Astran lasit huurtuvat helpommin kuin Golfin ja lämmönjakautuma hytissä ei ole yhtä tasainen kuin Golfissa.
Vedin edellisellä 04 1,6 FSI Sportline Golfilla 300tkm eikä se kuluttanut missään vaiheessa öljyä. Huhua liikkuu, mutta ei ne näköjään ainakaan kaikki yksilöt kuluta. Oli miten oli minä palaan Golfiin takaisin seuraavassa vaihdossa 2-3v kuluttua.No ei ainakaan 2014 koeajamani (vuokra-auto, käytössä 2 päivää, mittarissa alle 10 tk = oletettavasti uusi auto, vaikka ulkomuoto onkin 15 vuoden takaa) Golfin ohjauksesta tarvi ylistyslauluja kirjoittaa.
Suuntavakavuun kunnossa = tiellä pysyy, mutta näköaistin varassa mennään, kun ohjauspyörästä ei palautetta saa. Ihan sama ajettiinko 40 vai 100 km/h. Liikaa tehostettu. Kuten myös 2012 koeajamani Astran ohjaus ja varmaan liki kaikki muutkin uudet autot. - EkaOpel
Minulla on jo oikeaa kokemusta K-Astrasta. En aikaisemmin ole harkinnut Opelia vähän tylsän muotoilun takia mutta nyt se alkoi mielyttää. Vanhana Volvomiehenä käytin piruuttani Astraa koeajolla. En meinannut uskoa todeksi että se oli niin paljon parempi ajaa. Kuume nousi samantien niin että V70 2008 meni vaihtoon. Sain ostaa 2700km ajetun esittelyauton niin ei tarvitse odotella kuukausia ja saa kerätä katseita liikenteessä. Nyt kun pakkasta on ollut yli 20 voi todeta myös että uusi Astra lämpiää nopeammin ja on lämpimämpi kuin ex. Volvoni. Samaten kuskilla on väljemmät olot. (Olen 198cm pitkä) Kulutusta aloin heti seuraamaan ja se on 5,8l/100km nurkissa 1,4 litran 125heppaisella koneella. Rattikin oli kiva pistää lämpiämään Jouluna kun tulin kynttilöitä sytyttelemästä, vaikka se varusteluettelossa ensin vähän hymyilytti. Voin rehellisesti suositella tutustumista kyseiseen automalliin ilman ennakkoluuloja tai ahdistavia merkkiuskollisuushöpinöitä. Mitään negatiivista sanottavaa ei kyllä vielä ole löytynyt.
haloohei kirjoitti:
Vieläkö, oikeesti uskallat vag-tuotteen ostaa, rohkee olet, vai etkö ole ehkä lukenut tsi-dsg-diesel-ongelmista ja asiakkaiden huijauksista, saati huollosta joka maksattaa asiakkaalla kaiken mahdollisen ja mahdottoman.
Multa -12 ajettu 65tkm. golf lähti pari kk. sitten, toista ei tule.Skoda Roomster 105 TSI:n turbo levisi 55 tuhannessa öljynvaihtovälin puolittamisesta huolimatta, joten ehkä en. Nuo turbot ei välttämättä ole yhtään parempia näissä uusissa hihnakoneissa, vaikka ketjumurheet olisikin takana. TM:n käyttötesti antoi vähän vinkkiä, että nopeasti kuluvat yhä.
Nyt Opel Meriva 136 hv:n diisselillä, 32 000 km eikä toistaiseksi muita "murheita" kuin auton kovat kulkuhalut.:)tunnoton_kolopallo kirjoitti:
No ei ainakaan 2014 koeajamani (vuokra-auto, käytössä 2 päivää, mittarissa alle 10 tk = oletettavasti uusi auto, vaikka ulkomuoto onkin 15 vuoden takaa) Golfin ohjauksesta tarvi ylistyslauluja kirjoittaa.
Suuntavakavuun kunnossa = tiellä pysyy, mutta näköaistin varassa mennään, kun ohjauspyörästä ei palautetta saa. Ihan sama ajettiinko 40 vai 100 km/h. Liikaa tehostettu. Kuten myös 2012 koeajamani Astran ohjaus ja varmaan liki kaikki muutkin uudet autot.>Ihan sama ajettiinko 40 vai 100 km/h. Liikaa tehostettu. Kuten myös 2012 koeajamani Astran ohjaus ja varmaan liki kaikki muutkin uudet autot.
Merivan ohjaus ainakin on jopa vähän raskaan puolella. Voi tietysti johtua painavasta dieselistä. Ihan hyvä näin.
- eijoululaulua
En tosiaan saanut vaihdossa Golfista Astraan samaa laatuauton tunnetta kuin odotin. Golfin kaikki verhoilu on parempaa, pehmeämpää materiaalia ja jokainen ruuvi on kiristetty oikeaan momenttiin. Golf ei rapise ja pärise enemmän ajettunakaan. Astrassa jokainen muoviosa on kovaa ja ääntäpitävää.
Astran ulkonäkö vei ukkoa autoliikkeessä ja epäkohdat ryömivät esiin pikkuhiljaa... Nyt tuo on mitä on seuraavaan vaihtoon. Hyvänä puolena kyllä pitää mainita isolla, että Astra lämpenee yhtä nopeasti kuin Toyotan Auris. Siis tosi nopeasti verrattuna Golfiin.- joululauluja
Minkä ikäisistä Golfeista oikein puhut? Uudet kun ovat melkoisia nitisijöitä ja natisijoita.
- IhanOKpeli
Kesällä ajelin parillakin Herzin Astralla ja jopa tuhansia kilometrejä (minileasing). Pidin, ajettavuus ja ulkonäkö ok ja kohtuullisesti tilas mutta toivoin uutta ja säästäväisempää konetta. Nyt sellainen on ilmeisesti tullut. Joten jos tykkää niin ostaa. Ihan soiva peli.
jos itte olisin autoa ottamassa niin olis vaikea nähdä tätä paremmaksi kuin 308 tai Focus. - Paska_kinneri
Opel-Lepo Saksan Mosse!
- fkfjhfhfdhd
Kovasti vaan hinnalla hehkuttaa mutta taas epäilyt mistä säästetty.GM on kuuluisa kyllä teräksen kilpailuttamisesta kun ensimmäiset astrat kärsi ruostumisesta kun myös hintaa tuolloin hilattiin alaspäin.
- hfghghfgh
Ooppeli vaan Saksan mosse ja pitkä tie kuljettavana.Koko astra aika mennyt puolivalmiisiin ja hätäilyillä tehtyhin mallehin joita face-lift malleilla sitten epätoivoisesti korjailtu.
Muistetaan vielä nämä anturi sulkeiset ja vikakoodit jotka juoksuttivat niin toista kertaa ei sitten monelle tullut vaikka myynti tilastojen kärjessä aikanaan keikkuikin.- gokudku
Taidat nyt kuule muistella 90 luvun alun Opeleita,hiukan on ajat muuttuneet niistä ajoista. Herää nyt tähän päivään.
- kolkytseitten
Tulipa tänään tutustuttua uuteen Astraan. Todella hieno peli, myös ulkoisesti vaikka etukäteen vähän epäilin. Kuvat eivät tee tuolle autolle oikeutta.
- Astraali
Minusta tuo uusi Astra näyttää kuvissakin hyvältä. En ole vielä ehtinyt "livenä" tutustua, mutta houkuttelevalta autolta näyttää ja hinnat ovat varsin kohtuulliset. Voisin harkita vaihtoa, kunhan farkku-malli tulee myyntiin.
Tehoakin näyttää näissä uusissa koneissa olevan mukavasti. Astraali kirjoitti:
Minusta tuo uusi Astra näyttää kuvissakin hyvältä. En ole vielä ehtinyt "livenä" tutustua, mutta houkuttelevalta autolta näyttää ja hinnat ovat varsin kohtuulliset. Voisin harkita vaihtoa, kunhan farkku-malli tulee myyntiin.
Tehoakin näyttää näissä uusissa koneissa olevan mukavasti.Hinnat ovat erittäin kohtuulliset. Kannattaa piruuttaan konfiguroida Saksan ja Suomen sivuilla mahdollisimman samanlaiseen varustelutasoon. Lopputulos voi etenkin dieselin osalta olla melkoinen ylläri.
- Laittoman_halvalla_menee
Aion osta uuden Astran! Myydään 12 tkm ajettu 2014 Opel Astra halvalla!
Turbo opeli etsii uutta omistajaa.
Uuttavastaavassa kunnossa oleva astra, erittäin hienolla ruskehtavalla metallivärillä.
Tehokas, vähäruokainen ja ekologinen bensaturbo.
-ilmastointi
-aux & usb sissäntulo
-automaatti
-vain 12tkm
Tule katsomaan saksalainen laatuauto paikan päällä ja ihastu!
http://www.nettiauto.com/opel/astra/7601903- kiinnostaakyllä
Uusi maksaa just ja just 20000, niin tarjoat kai hintaan 9900? Kuitenkin ajettu noinkin paljon joten uutuudenjäykkyys on karissut kauan sitten...
- LMKT
Valitettavasti tuo J-malli on ylipainoinen ja sitä kautta keskikulutus nousee korkeaksi. Muuten kai ihan ok.
- Opelisti
Itse sain uuden k malli astran marraskuun lopussa.Voin sanoa että kokonaisuus on hyvä.Se mitä tämän hintaisella autolla voi nyt varusteita ja ajettavuutta olla.Kolmisen vuotta vanha hyundai i 30 meni vaihdossa joka sekään ei ole huono auto.
Autojen eroavaisuudet tulee esille kun käy ajamassa eri merkkejä läpi.Minulla oli useita koeajoja takana ajoin mm honda hr-v,nissan pulsarin skodan ym saman hintaluokan pirssejä läpi.Golf oli myös lähes vastaava jämäkkä auto hieman huonoilla varusteilla melkein tuli ostettua se mutta pienen mietinnän jälkeen hylkäsin sen.Opel miellytti eniten joten ajoin sen uudestaan toisessa liikkeessä jossa oman auton hyvityskin oli parempi joten päätös oli sitten helppo.Aikaa tähän meni noin kaksi ja puoli viikkoa kaiken kaikkiaan ja silloin perus työ on tehty huolella ja kaikki vahvimmat ehdokkaat käyty läpi.
Mitä enemmän näitä tutkailee niin hullummaksi menee.No tavallisen duunarin ei tarvitse katsoa kuin lompakkoon niin jo tietää rajansa mikä on varaa ostaa.Kaikissa autoissa on jotain sanomista täydellistä ei ole kun tekninen laite kyseessä eikä mikään virkkuu koukku.
Mutta niin kuin sanoin eroja on ja paljon.Osa autoista ei istu käteen ollenkaan.Jos etsii autoa sen perusteella miten sillä olisi kiva ajaa erottuu sellaiset autot heti jotka seilaa eikä mene vahtimatta suoraan, raskas on sellaisen auton kanssa pidemmän päälle ajella.
Positiivisiä autoja oli nissan pulsar tosi hilainen jämäkkä auto.Hieman muovinen olemus yllättävän iso auto mm takajalkatilat hyvät.Hinta kallis huono hyvitys omasta.Honda hr-v,siisti ja laadukkaan oloinen sisältä kaikki kohdallaan.Koeajolla häiritsi jäätävä moottorin melu joka kuului sisälle ja häiritsi.1,5 bensa koneen vääntö aivan olematone ei innostanut.Puolen vuoden jonotus aika pilasi kaupat saman tien siihen.Skodaa koeajoin ja sillä olisi ollut jopa 4 kk odotus joten se siitä.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan tuotteisiin,jos auton vaihto on ajankohtainen.Positiivisiä ylläreitä tulee.
Ps.
Miksi en ostanut uutta hyundai i 30:stä?
Siitä ei ole kuin facelift ero omaan joten en ostanut samanlaista tilalle.En ole niin merkki uskollinen.Nyt sain samalla rahalla turbo moottorisen auton.Suosittelen hyundaihin tutustumista se on hyvä laadukas auto eikä sen hinnan pudotus ollut yhtään sen enempää kuin valtamerkeissä. - PitäneeOstaaGolf
Uuden Astran värivalikoima ei ole kaksinen. Kaikenlaisia harmaita ja myrkynvihreitä kyllä löytyy, mutta ei esim. viininpunaista eikä mitään punaista metallihohtona. Myös esim. metallihohto shampanja ynnä tummansiniset sävyt olisivat hienoja.
Myös ihan tavalliset nahkapenkit ilman mitään hienouksia saisi kernaasti kuulua valikoimaan. - orwellslave
Ei näillä uusilla Opeleilla mitään tee, pelkkää rahastusta. Palasin G-mallin Astrasta F-malliin. niin sain taas kunnon jarrut eteen ja pääsin eroon muovisista ruosteen haudutus kynnyksistä. Uusimmissa Ooppeleissa on kertakäyttöturbo, joka kyllä löytyy kilpailijoiltakin. Tällainen pirun kallis pakoputken lisävaruste poistaa tehokkaasti auton purkaamolle, kun ei kannata korjata. Ja se jatkuva piipitys käy hermoille näissä uusissa autoissa, ei ole 1997-mallin ooppeli vielä piipannut kertaakaan. Myyn heti, jos piippaa.
- perheturvassa
Niin, kyllä noille antiikkiautoille on oma kannattajakuntansa, se johon sinä kuulut. Onha se taitolaji sinänsä ajaa auto kirjaimellisesti loppuun... Vuodesta toiseen katsastuksesta rimaa hipoen korjaamalla ja paikkaamalla läpi ja taas on "ajoaikaa"... Siitä syystä Suomen autokanta pysyy vuodesta toiseen Euroopan vanhimpana. 20-vuoden päästä ajelet hymy korvissa Astra K:lla ja käyt täällä puhumassa paskaa Astra O tai P mallista.
Sehän on aivan oma asia ajaako 20-vuotta vanhalla ruostepommilla vai uudella, turvallisella, hyvin varustetulla ja vähäpäästöisellä / kulutteisella autolla.
- CalleM
On Poistettava Euroopan Liikenteestä.
Älä vaan erehdy ostamaan.>On Poistettava Euroopan Liikenteestä.
Heh, mainiota! :D
Kyllä silti seuraavakin autoni on mitä todennäköisimmin Ooppeli.
- astramallikasauto
Täällä volkkari ja skoda kuskit käy hädissään kommentoimassa vuoden autoa. Varmaan kohmeiset sormet ei ole osuneet oman automerkin kohdalle kun on juuri ryömineet takaluukun kautta ulos talven jäädyttäneestä vakkineesta.
- odottavanaikaonpitkä
Astra tilauksessa 1.4 6 lovisella automaatilla toimitus maaliskuussa. Aivan mahtava ajettava ja niin hiljainen. Sitä odotellessa.
- Jomppali
Pitkän harkinnan ja useiden eri koeajojen jälkeen päädyin uuteen astraan. Astralla on tullut ajeltua nyt muutama päivä ja fiilikset on hyvät. Malli on 1.4 turbo 125 hv enjoy more varustein.
Muutamia mietteitä
Lähtövarustelutaso on mielestäni laaja ja kohtuu hinnalla saa varustetasoa päivitettyä.
Ajotuntuma on mitä mainioin. Kaupunki ajossa ketterä ja kääntyy melko pienellä säteellä 180 astetta. Maantie ajossa 25 asteen pakkasessa ja tien ollessa epätasainen, pysyy astra tiessä kiitettävästi ja etenee tosiaan kuin juna, ohjaukseen ei tarvitse pahemmin keskittyä sen kun antaa mennä.
Sisätilojen ulkoasu ja käytettävyys selkät ja helpot käyttää pienen tutustumisen jälkeen, sormi osuu nätisti kohdalleen ilman karvoitusta.
Ajoasennon säätö peruspenkeissä on hieman jäänyt kaivelemaan, mm. Ristiseläntukea ja kallistettavuutta ei voi säädellä ja selkä alkaa kipuilemaan 100km ajon jälkeen. Eli kuskin penkin ottaisin laajemmilla säädöillä. Muuten ajoasento on keskikonsolin tukineen kuin sohvalla istuis.
Kulutus näyttää olevan mitä luvataan. 6l/100km näyttää ajotietokone ja pakkasta -25, oheislaitteita päällä ajoittain.
Astra kiihtyy riittävästi omiin tarpeisiin ja luistonesto pelaa mainiosti. Ajonäkyvyys on mielestäni hyvä ja kuskin paikalle mahtuu isompikin jässikkä, itellä mittaa 185. Takapenkkiläisen tilat näyttää kohtuullisilta tän kokoluokan autoksi, en sinne oo vielä istunut enkä meinaa istuakkaan, jos tarpeita olis kyydittää isompaa väkeä useesti niin harkitsisin farmaria.
Aika näyttää millaiseksi peliksi osottautuu, mutta parjataan sitten myöhemmin jos niikseen tulee.- Ihahahaaa
Eihän siinä farkussa ole takana sen enempää istumatilaa kuin normi 5-ovisessa. Vai takakontissa meinasit kuljettaa ;) Odotan innolla uutta Astraa pitäis tulla Helmi/Maaliskuun taitteessa. Innovation 150hv automaatti, bensalämppärillä, ledmatrix valoilla.
- OlisiKivaaTietää
Onko kukaan kokeillut koeajossa erikokoisten pyörien (16", 17" tai 18") vaikutusta rengasmeluun?
- OPELnainen
Tämä Opel on muuten ollut ihan hyvä auto mutta nyt tullut vikoja.
Tuttu korjaaja on jo kahdesti korjannut pakoputkenpainelaakerit.
Korjaus maksanut ilman kuittia 455€/kerta.
Nyt se sano että pakko uusia männänpalautusjouset.Ettei koko moottori hajoa.Se sano että korjaus maksaa 470€ ilman kuittia.
Kiva että auto on kunnossa taas.- ooppelikin_on_auto
Paljastit itsesi trolliksi ja huijariksi. Ei ole ooppelissa pakoputkenpainelaakereita ollenkaan vaan pakoputkenkannatinlaakerit kylläkin. Hyi sinä.
- Halooooooo
Oletko muuten muistanut ottaa lääkkeesi,kuten lääkäri on määrännyt??
- vaihteistovika
onkohan yhtä huono vaihteisto kuin edeltäjässäkin ,M 32
- UusiOpelisti
Farkun hinnat tuli maanantaina, laitoin 1.4 turbo tomaatin tilauksen sisään keskiviikkona, n.3kk toimitusaika tällä hetkellä
- astraj
k astraa kävin ihailemassa nykyisen vuosihuoltamisen yhteydessä.tykkäsin kovasti.koeajolla en käyny
- Alexi1
Kävin koeajamassa uuden Astran ja kun vielä PP autossa on 3:n vuoden huollot ja 3:n vuoden takuu (90tkm asti) 0 EUROA!!!Tuli tilattua kaikilla herkuilla...on tosi laadukas Das Auto...eikä mikään Volkkari romu laatikko neljällä pyörällä!!!
- allekuudenlitranmenee
Kyllä Golf ja Astra on toistensa kovia kilpailijoita nyt. Astraan saa saman varustetason muutaman tonnin halvemmalla. Kestosta ei tiedä vielä kukaan. Astra lämpenee todella nopeasti verrattuna Golfiin ja se ratkaisi hierovien etuistuinten lisäksi Astran hankinnan. Saa nähdä mikä tuli. Jos ei miellytä niin seuraavalla kerralla taas Golf tai joku muu sen aikainen laite.
- OpelNro1
Eipä taida Vokkari enään kiinnostaa kaikkien TSI/DSG/päästösekoilujen jälkeen.
Toivotaan että Opelisi päätöksesi oli oikea ja Opeli kestää.
- MikaF.Jokin
Olen omistanut uuden 2016 mallisen astran kaksi kuukautta ja kilometrejä on tullut 6000. Malli on innovation ja nyt kehut. Valot on erinomaiset , valitsin sportpenkit ja hyvät on. Ohjaus on tunnokkaampi kuin edellisessä jonka vaihdoin tähän malliin. Nappulat ovat selkeytyneet. Moottorina 1.6 CDTI 136hv kivasti vääntävä moottori ja kulutus noin 5L satasella. Miinukset: Hieman pintakova ja kokoaikana ilmenneet pienet sähköhäiriöt, korjaamolla ollut kaksi kertaa. Radion näyttö menee välillä mustaksi, kanavia ei voi vaihtaa , äänenvoimakkuutta voi säätää vain ratista, mittaristo meni nolliin kesken ajon, ohjaus vääntää joskus oikealle voimakkaasti vaikka kaistanvahti on pois päältä, törmäysvarotin toimiin sattuman varaisesti, auto jyristää joskus kierrosalueella 1500 vaihteella kuin vaihteella.
Korjaamolla ei vielä voida tehdä mitään vaan odotellaan jos
tulisi uusi tietokoneohjelma. Hieman olen pettynyt, edellinen 2014 farkku Astra toimi moitteetta. No, ajellaan ja odotellaan. - Autokuumetta
Osaisiko joku k- mallin omistaja kertoa, että pystyykö autoon vaihtamaan kesä- / talvi-renkaat itse? vai pitääkö käyttää pajalla jotta rengaspaineen valvonta ei sekoa. Pitääkö ne jotenkin ohjelmoida uudelleen vaihdon yhteydessä? Tästä on netissä kahdenlaista kirjoittelua ja en tiedä kumpi on nyt totta.
- Renaultisti
Astrasta en tiedä, mutta itselläni vajaan vuoden vanha Rellu jossa on samaiset tpms painetunnistimet ja ainakin tästä saa ohjelmallisesti koko painetunnistusjärjestelmän pois päältä kun käyttää autoa testerissä. Itse ostin talvirenkaille "tarvikealut" joissa ei ole mitään tunnistimia. Ennen hankintaa varmistin katsastuskonttorilta, että miten käy jos tämän teen. Sieltä sanottiin ettei haittaa vaikka paineentunnistimen virhevalopalaisi / järjestelmä ollisi kokonaan pois käytöstä katsastukseen vietäessä, eivät siihen puutu.
Näin olen talven yli ajellut ja tiellä pysynyt vaikkei järjestelmä ole käytössä. - nykyaikaaseon
Pitää ohjelmoida joka kerta renkaiden vaihdon jälkeen. Jos teet vaihdot aina itse niin osta se painevahtien opettaja Opelilta tai netistä. Oranssi Bosch maksaa muutamasta kympistä sataseen paikasta riippuen ja tee itse. Jos ostat tarvikerenkaat ilman vahteja niin taulu hälyttää koko ajan. Tarvitset siis painevahdit.
- opela
Uusi Opel Astra 1.l koneella ja automaatilla.Jyristää kun laittaa vaihteen päälle.Aikamoiset viiveet vaihteissa.Ajoin vain koeajo autoa ja se jyristäminen jäi mieleen.Kuuluukohan ominaisuuksiin vai oliko säädöt jotenkin pielessä.Olen aika paljon ajanu toyotan ja wv.n automaateilla eikä ne jyristä vaihteen päälle laittaessa.Harmi,muuten auto tuntu ajoltaan hyvälle.
- Opelisti
Vastaus autokuumetta nimimerkille.Kesä-talvirenkaat voit vaihtaa itse ihan normaalisti.Molemmissa rengassarjoissa on oltava omat anturit joka pyörässä.Ja kyllä käy niin että joutuu koodaamaan sen seuraavan sarjan kun auto ei ymmärrä seuraavaa rengassarjaa.Ilmeisesti ei ole kuin neljä muistipaikkaa tai jokaisella anturilla on oma id.
Renkaan vaihdon jälkeen auto antaa ajaa muutaman kilometrin ja sitten syttyy vikavalo ja teksti herjaa huoltamaan järjestelmän.
Itse koodaus on helppo mutta vaatii ulkopuolista apua laitteen muodossa joka on ostettavissa opel liikkeestä 100 e hintaan.
Auton valikosta otetaan esille opetusohjelma ja sitten käydään jokaisen vanteen kohdalla seuraavassa järjestyksessä. Vasen etu,oikea etu,oikea taka ja vasen taka.Joka vanteen kohdalla auton äänimerkki antaa merkin onnistuneesta toimenpiteestä.Viimeinen vanne kun on tehty äänimerkki siitä ja ohjelma on valmis ja virhe poistuu kojelaudasta.
Tämä maksaa 20 e kerta ja joka vuosi joutuu sen kaksi kertaa tekemään,tai sitten ostaa sen laitteen omaksi satasella:(
Ilmeisesti tällä on jokin tarkoitus jota tavallinen ihminen ei ymmärrä tai rahastusta mene ja tiedä.Mutta kun katsoo huolto ohjeitakin niistäkään ei juuri mitään tietoa irtoa joten kaipa tämä jonkin sortin mallisuojaus on ja huolto saa rahaa taloon.Ja artisti maksaa jee jee:)- Autokuumetta
Kiitos Opelisti asiallisesta kommentista. Sen verran Astra kiinnosti, että sellaisen tilasin joten täytyypä käydä kyselemässä tuota laitetta ja hankkia se samalla kertaa. Tuo laite ilmeisesti mahdollistaa myös sen, että renkaita voi kierrättää auton alla eli aina ei tarvitse samaa rengasta laittaa samalle paikalle.
- Astra-K-1.0-Enjoy
Tervehdys, Ostin 1.0 Enjoy K-Astraan (kaverilla 1.4T Innovation) Aliexpress verkkokaupasta (TPMS) rengaspainesensorin opetuslaitteen.
Hintaa kertyi n.50€ ja toimitusaika n.14 työpäivää. Ohessa linkki toimivaan laitteeseen.
http://www.aliexpress.com/item/EL-50448-Auto-Tire-Pressure-Monitor-Sensor-TPMS-Activation-Tool-OEC-T5-for-g-m-vehicle/32563931306.html
Ohessa E-Corsan sensoreiden opetuslinkki joka toimii myös K-Astraan, helppoa kuin heinänteko...., jos sen nyt niin helppoa enää on!
https://www.youtube.com/watch?v=zoyqx6Ovu-A - Opelisti
Onko kellään K astran 2016 omistajalla tietoa miten lähtee takapenkin istuinosa auki?Etureuna tuntuu olevan muoviklipseillä tosiaan niin kiinni ettei raavas mies tunnu sitä irti saavan.Tarkoitus olisi laittaa ja kokeilla vibroplastilla hieman äänieristystä lisää.
Mielummin vaikka kuva tai linkki tänne millä saa auki.
Tavaratilan lattian saa esille helposti ja sinne voi ja kannattaa laittaa vibro,sen verran pellit resonoi kun hieman sormilla peltiä kolistelee varsinkin takaosasta.
PS.harrastuksia pitää olla ja se on väärä jos siihen ei mene kaikki rahat - Opelisti
Ja vastaus omaan kysymykseen.Etureunassa on klipsit kuten yleensä mutta sen sisällä on metalliset liuskat jotka haraa vastaan.Sopivan kokoista talttapää ruuvaria keskelle ja vääntö/kääntö kohti reunoja liuskat antaa myöden ja istuimen etureuna irtoaa.Takareunassa on neljä isompaa koukkua ja ne aukeaa istuinta taakse päin runnoessa.Keskellä takana on vielä yksi huomattavasti pienempi koukku joka helppaa samalla tavoin.Istuimen alla on tosi paljon johtoja mm turvavyö ym sälää niitä kannattaa varoa.Pellissä on myös tehtaan äänieristeet joten pellit ei kolise eli vibron laitto on varmaan turhaa.Mutta harrastuksia pitää olla tulipahan tämäkin katsottua:)
- Opelnisti
Hyvä tietää niin ei tartte ite ruveta penkkejä irti repimään.
- Volkkaristi
Lisäänpä minäkin omia kokemuksiani tähän kirjoitusten ketjuun.
Astra K 2016 on ollut käytössäni nyt vajaa 2 kuukautta ja matkaa on kertynyt 3500km. Ajoa on ollut suunnilleen puolet kaupungissa, puolet maantiellä. Keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 6,4l/100km. Bensiininä olen ensi tankkauksesta lähtien käyttänyt Shellin V-Poweria. Nyt saan tästä kommentista palauteryöpyn jossa jossa arvostellaan valintaa. Totean heti, että siirryin edellisessä autossani VW Borassa käyttämään 95:n sijaan 98:a kun "vanhan" korva kertoi moottorin nakuttavan kuormitettaessa. Sen vain kuulee jos tietää mitä kuunnella. EGR -venttiilin karstoittumisen ja vaihdon jälkeen (samalla tehtiin polttoaineen sekaan Forte -puhdistus) siirryin Borassa käyttämään Shellin V-Poweria. Bora tuntui kulkevan paremmin V-Powerilla kuin tavallisella 98:lla, siis vetävän tasaisemmin. Siksi myös Opeliin V-Poweria. Tämä on oma valintani ja jokainen voi tankata mitä parhaaksi havaitsee.
Astrani on 1.0 5 -v manuaali ja More Enjoy varusteilla. Otin tuon varustepaketinkun niillä varusteilla auton sai parin viikon toimitusajalla vaikka en niist varusteista juuri välittänyt.
Tässä alkaa varsinaiset ajokokemukseni:
1.0 turbomoottori on yllättävän vääntävä ja sopii niin kaupunki- kuin maantieajoonkin. Hain valinnassa nimenomaan hybin vääntävää moottoria kuin suurta tehoa. Boran 1.4 75hv vapari oli kaupunkiajoon sopiva juuri alakierosten väännön ansiosta (suurin vääntö 3300 /min) jolloin kadunkulmat pystyi ajamaan kolmosella. Opelin välitykset ovat viisivaihteisessa laatikossa sen verran pitkät että kadunkulmiin vaihtaa mieluummin kakkosen kuin jyristelee kolmosella jos vauhti vähänkin putoaa. Toisaalta 3-sylinterinen moottori jarruttaa yllättävän vähän jolloin auto rullaa kaupunkiajossa mukavasti. usein vasta kierroslukumittarista huomaa että päällä onkin kakkonen eikä kolmonen. Kolmen-neljänkympin alueilla melkein mukavinta onkin ajaa kakkosella kuin kolmosella vaikka vaihtovahti neuvoo vaihtamaan suuremmalle. Hyvän rullauskyvyn takia en ottaisi automaattia, ehkä automaattiin päätyisin jos ajaisin runsaasti ruuhka-ajoa jolloin automaatilla voi ryömittää hitaasti matelevassa jonossa. Kokemusta automaattivaihteisita autoista on kahdestakin, 10 vuoden ajalta.
Astra K on kaupunkipyörityksessä näppärä vaikka on leveämpi (180cm) kuin moni muu kokoisensa. Näkyvyys etuviistoon on leveän A-pilarin takia huono -risteyksissä ja suojateiden lähellä saa olla tarkkana ettei pyöräilijä tai jalankulkija jää katveeseen. Näkyvyys takaviistoon on leveiden pilarien ja pienten takasivuikkunoiden takia huono. Tässä jäin kaipaamaan Boran hyvää näkyvyyttä. "Vanhan koulukunnan" edustajana olen ajanut neliovisella sedanilla viimeiset 21 vuotta joten viistoperään ja nykymuotoihin totuttelu vie aikansa. (Tosin minulla oli viistoperiä 80 -luvulla kolmekin kappaletta mutta silloin ne olivat enemmän laatikkomaisia kuin nykyiset).
Astra lämpenee liikkeelle lähdettäessä yllättävän nopeasti ja parin tunnin tauon jälkeen (nyt kevät- ja kesäsäässä) lämpömittari nousee todella nopeasti verrattuna Boraan. Talviajosta ei ole kokemusta kun sain Astran vasta huhtikuussa.
Maantiellä Astra K on yllättävän hiljainen. Pidin Boraa varsin hiljaisena mutta Astra saattaa olla jopa hiljaisempi. Jotkut moittivat rengasääniä mutta tässä on alla Michelinin jotkut eco -renkaat eivätkä ne mielestäni juurikaan melua häiritsevästi. Rengaspaineet olen nostanut joka renkaassa 300 kpa:ksi ja valinnut ajotietokoneen asetuksista paineiksi Eco. Kuopissa tuo tuntuu hieman pintakovalta mutta Borassa totuin pintakovaan jousitukseen joten antaa olla siinä. Kokeilin maantiellä kulutusta ja sain varovasti ajellen 4,4 l/100km ajettaessa yksin satasen nopeutta. ilmastointi oli päällä, päiväajovalot ja puhallin nopeudella "kaksi pistettä".Normiajossa perheen kanssa kulutus varmaan nousee 5 litran yli. Ei paha kun Bora vei kaupunkiajossa 9,5 l/100km ja maantiellä varovasti ajellen 6,5 l/100km. Motariajossa menikin 7,2 l/100km. Toisaalta kerran ajoin Boralla Tampere-Helsinki tasan 5,0 l/100km mutta silloin oli ilmastointi ja puhallin pois päältä, nopeus 80-100km/h ja jokainen mäki meni "puristaen viimeisetkin bensapisarat hyödyksi".
Moottorin olen sisäänajanut vanhan Vauhdin Maailman artikkelin ohjeiden mukaan. Ensin ajo lämpimäksi maantiellä, sen jälkeen kiihdytyksiä aluksi kolmosella 80-100 km/h ja kierrätys 4000 rpm, moottorijarrutus kaasu ylhäällä ja taas uudelleen. Ajoin hiljaiseen aikaan jolloin haitta muulle liikenteelle oli vähäinen. Samoin katsoin taustapeilistä että takanatulijat olivat useamman sadan metrin päässä. Myöhemmin kiihdytykset 60-120 km/h ja kierrätys 4500 rpm, hetkellisesti ylikin. Tätä tein 100-150km lenkeillä.
Edellinen VW Bora oli "varovasti" sisäänajettu ja öljysyöppö. Oliko sisäänajolla vaikutus öljynkulutuksee, en tiedä. Kuitenkin perehdyin Opelin kanssa runsaasti nettiartikkeleihin sisäänajoista ja Astran kohdalla tein toisin. - Volkkaristi
... jatkoa
Kun ostin Boran uutena v 2003, tein siihen heti liikkeessä kahteen kertaan Autoglym Extra Gloss Protection (Autoglym kulta) käsittelyn. Joidenkin nettikirjoitusten mukaan parempiakin tuotteita löytyy mutta Boran maalipinta oli hyvässä kunnossa vielä 13 vuoden jälkeen kun Bora meni kolarin jälkeen lunastukseen. Lisäksi teetin Boraan ruostesuojauksen vaikka VW:n omaa suojausta pidetään riittävänä. Bora oli koko käyttöajan täysin ruosteeton vaikka se oli koko ajan ulkona.
Astraan tein saman Autoglym -käsittelyn ja teetin laajemman Finikor -ruosteenestokäsittelyn. Kun autoa pitää pitkään niin silloin ruosteeneston hyöty tulee esiin. Jos on tottunut vaihtamaan auton 3 vuoden välein niin voi harkita tekeekö vai ei.
Astran ajotuntuma maantiellä on hyvä ja auto menee suoraan enkä ole havainnut ohjauksen keskialueella tunnottomuutta mitä moititaan sähköisen ohjaustehostmen yhteydessä. Ohjauksen tehostusta on moitittu liialliseksi mutta omasta mielestäni tehostus on ok. Seurataan miten sähköinen ohjaustehostin kestää. Hydrauliset tehostimet ovat edellisissä autoissani kestäneet ilman öljyvuotoja ja ilman ongelmia. Tosin olen vaihtanut niihin öljyt 100 tkm välein. Tehostimen öljyinä on ollut niin Valvolinea kuin Redlinea ja nämä ovat toimineet hyvin myös kovissa pakasissa.
Mitä huonoa olen havainnut?
Vikoja on ilmennyt kaksi: automaattisen kaksialueilmastoinnin "Sync" -toiminta ei mene pois päältä. Molemmilla puolilla on sama lämpötila vaikka miten painaisi Sync -näppäintä.
Konepellin tukitanko on irronnut korin puoleisesta päästä. Borassa oli kaasujousi ja voisi sellanen olla Opelissakin. Käyn huollossa lomien jälkeen, testaan tuleeko lisää pikkusanomisia.
Monet lisävarusteet ovat turhia. Ok, tämä on makuasia mutta tämä on oma näkemykseni. Kosketusnäyttöisen radion olisin valmis heittämään pois. Onhan suuri ruutu suurine radio-ohjelman teksteineen mukavan näköinen mutta radioaseman valinta näytöstä ei aina reagoi painallukseen. Radiokanavia on 32 mutta käytän vain viittä. Perinteiset 5 painiketta radion pikavalinnoille olisivat täysin riittävät. USB ja muita liitäntöjä en ole käyttänyt.
Ratin ottaisin "puhtaana", siis ilman mitään näppäimiä. Seuraavaan autooni ratti tulee ilman näppäimiä, jos ei muuten saa niin huolto saa vaihtaa ratin. Pari kertaa olen kokeillut radion äänenvoimakkuuden säätöä ja kanavan vaihtoa ratista mutta ei ole oma juttuni. Säädän volyymin radion nupista ja vaihdan kanavat radiosta.
Ratissa on lisäksi Bluetooth puhelimen kytkemiseksi. En käytä, kytken puhelimeen langallisen handsfreen, se säästää samalla puhelimen akkua.
Vasemmalla puolella on vakionopeudensäädin ja nopeudenrajoitin. En ole syttynyt kummastakaan. Pari kertaa kokeilin vakionopeudensäädintä maantiellä mutta en ole sen jälkeen käyttänyt. Jollekin toiselle voi olla hyvinkin tarpeellinen mutta itse en ole syttynyt vaikka ajan Helsinki-Tampere väliä 2-4 kertaa kuussa.
Jos näistä lisukeista joutuisi maksamaan erikseen, jättäisin pois. Lisää hintaa ja lisää vikakohteita, varsinkin auton ikääntyessä.
Peruutustutka on ärsyttävä. Autoa käynnistettäessä piippaa joko edestä tai takaa, tämän tunnistaa äänen korkeudesta. Usein painan peruutustutkan pois päältä heti käynnistyksen jälkeen, tosin kytkettäessä peruutusvaihde päälle, peruutustutka menee jälleen päälle. Jos takana on toinen auto, sivussa aita tms niin taas piippaa, Arrrgh!
Seuraava auto tulee ilman peruutustutkaa.
Tämä on ensimmäinen autoni jossa on start-stop ja varmasti viimeinen jos markkinoilla on autoja joissa sitä ei ole. Auton käynnistyttyä painan start-stopin heti pois päältä mutta joskus se unohtuu. Silloin moottori sammuu lämmettyään pysähdyksessä ja sisällä tulee joko kylmä tai kuuma. Ilmastointi menee pois päältä ja kuumalla tulee hiki. Kylmällä taas moottorin jäähdytysvesi ei kierrä jolloin tulee kylmä. Täysin perseestä Suomen olosuhteisiin.
Tuttu autokorjaaja kertoi että start-stop vie sekä akkuja että starttimoottoreita todella runsaasti. Toinen syy pitää start-stop pois päältä.
Automaatti-ilmastointi on "ihan ok" mutta ottaisin mieluummin manuaali-ilmastoinnilla- Automaattiasennossa ilmastointi puhaltaa "milloin mistäkin suuttimesta" ja puhaltimen nopeus vaihtelee. Siksi käytän ilmastointia puhaltamaan joko ylös tuulilasille tai alas jalkatilaan ja vain lämpötilan säätö on automaatilla.
Automaatti-ilmastoinnin kestävyys on toinen kysymysmerkki. Kestääkö läppien säätömoottorit vuosikausia? Boran manuaali-ilmastoinnissa suuntaus oli vaijerilla eikä vikoja ollut. Ilmastoinnin kompressori kesti 210.000km (12 vuotta) mikä on ok käyttöikä.
Ajotietokone on "ihan ok" mutt Eco -moodi on turhaa viherhörhöilyä. Jättäisn sen valikon kokonaan pois. Rengaspaineen valvonta on turhaa. Jos tulisi ohjelmistopäivitys niin pyytäisin ensimmäisenä jättämään tämän pois. "Vanha" osaa katsoa rengaspaineet kerran kuussa huoltoasemalla. - Volkkaristi
Automaattisesti himmenevä taustapeili on todella huono. Pahin tilanne on keväisin alkuillasta kun on vielä varsin valoisaa. Takanatuleva ajaa kaupunkialueella xenonein tai huonosti suunnatuin lähivaloin. Häikäisee mutta taustapeili ei himmene. Muutaman kerran olen kääntänyt taustapeilin sivuun. Jälleen perseestä. Jäin kaipaamaan Borasta nuppia jolla peilin häikäisyn sai käännettyä pois.
Opel Astra K jättää jotenkin kahdenlaisen olon. Toisaalta laatuvaikutelma on hyvä, materiaalit ja viimeistely tuntuvat laadukkailta. Joidenkin moittimia nitinöitä ei ole kuulunut. Ovet sulkeutuvat pitäen laadukkaan tömähdyksen. Ovien tiivisteet tuntuvan olevan pitkäikäistä, notkeaa materiaalia. Istuimet ovat kovahkot ja ryhdikkäät. Boran myötä totuin koviin istuimiin ja tämä on makuasia, joku toinen haluaa pehmeämmät.
Vaihteisto ja moottori ovat hyvä yhdistelmä. Vääntöä on sopivasti ja tehoa riittävästi. Boran 75hv jälkeen jopa runsaasti. Kovissa kiihdytyksissä ohjaus vetelee hieman mutta ei pahasti. Vaihteensiirto menee hyvin päälle niin ylös kuin alaspäinkin.Seurataan alkaako kakkosen synkronointi pitää ääntä mikä taitaa olla ensimmäisiä kulumisen merkkejä. Viisivaihteinen vaihteisto on riittävä ja välitykset ovat pitkät. En halunnut missään tapauksessa kuusivaihteista. Mieluummin pitkät välitykset viisivaihteisena kuin tiheämmät ja kuusi.
Moottorin vääntö ja käyntiääni kiihdytettäessä tuo mieleen 70 -luvun alun Ford 20M:n 2-liraisen vee kuutosen. Hetken ajan kuulostaa kuin olisi aikakoneessa, ajotuntuma on vain nykypäivää.
Satasen nopeudessa moottori kiertää noin 2000 rpm kun Bora kiersi 3000 rpm. Vaihtamisopastin neuvoo vaihtamaan aivan liian pienillä kierroksilla. En tiedä kestääkö laatikko tai moottori pitkän päälle vedättämistä pienillä kierroksilla. Itse ajan perstuntumalla ja vaihdan noin 3000 rpm kohdalla suuremmalle ja pienemmälle noin 2000 rpm.
Moottorin kestävyydestä on vaikea sanoa. Jotenkin tuntuu ettei tätä olisi tehty kestämään 300.000 km mutta harvalla 1.0 litraisella ajetaan niin paljon -paitsi tietysti legendaarisilla japanilaisilla.
Turboa yritän hoitaa ajamalla varoen eli kylmällä moottorilla ei turhia kierroksia ja kuuma moottori saa jäähtyä 1-2 min tyhjäkäynnillä ennen sammutusta. Jälleen start-stop pois päältä. Taitaa start-stop tuhota monta turboa kun moottori sammuu esim motarin jälkeen ensimmäisiin liikennevaloihin pariksi minuutiksi ja jälleen käyntiin. Korjaaja kiittää suunnittelijaa.
Pikkuasiat kuitenkin harmittavat. Start-stop, peruutustutka, ratin säätimet, taustapeili. Ehkä näiden kanssa oppii elämään tai sitten ei. Jos harmitus pysyy niin Opel menee vaihtoon parin vuoden sisällä. On vain aika vähän vaihtoehtoja jos nuo kaikki edellä mainitut asiat haluaa pois uudesta autosta. Tehdastilauksena tietysti saa perusmallin ilman mitään turhaa.
Sen ajan seuraan laatua ja vikojen esiintymistä. Jos vikoja ei takuuaikana ole niin ehkä pikkuasioiden kanssa voisi elää. Jos taas vikoja tulee niin asetelma muuttuu.
Tämä on yksi mielipide ja jokaisella on omansa. - Opelisti
Kokemuksia omasta astra K ajettu noin 7500km.Talvella kojelauta rämisee pikku pakkasella siitä keskinäytön ja nopeusmittarin takaa olisko johtosarja?Sitten kun lämpenee on suht ok.
Radiossa ollut monta kertaa häiriö,äänet kun muoviämpäristä ja vilkun ääni katoaa kokonaan.Ei nollaannu kun sammuttaa virrat,sitten kun on koko päivän töissä parkissa sitten kyllä.Moottorin vikavalo syttyi ja auto oli ollut hieman puhditon jo ennen sitä.Ahtoputki oli löysä ja vuosi ja korjaamon pihalla irtosi kokonaan.Yläpää putkesta on sokalla kiinni ja siitä ei saa selvää onko pohjassa ja kiinni muutakuin repimällä ja nykimällä onko osa pohjassa ja kiinni.Takuuseen meni ja asia hoidettiin hienosti länsiauto raisio.
Muita huomioita ja puutteita jotka kaipaisi korjausta ja saisi ehdottomasti olevan.Varustetaso se enjoy more.
Hansikaslokerosta puuttuu valo,aivan käsittämätön:(
säilytys lokeroita aivan liian vähän,keskikonsolin kyynärtuen alla oleva lokero aivan liian pieni,ei kartta lokeroa etupenkkien takana selkänojassa.Ei kääntymisvaloa joka on jo hyundai kiassa.
Ei ristiselätukea,tai ainakaan en ole löytänyt olenko sokea.
Katossa ei ole lokeroa silmä/aurinkolaseille vaikka lähes kaikilla muilla on.(Meikkipeili valolla aurinkolipasta löytyy jopa kuskin puolelta,ihan kuin sillä olisi käyttöä kun koko naamakaan edes mahdu kuvaan;)
Jonkin verran avattu purettu ehjänä sisustaa kun laitettu vibroa jo hiljaiseen autoon tavaratilan lattia/akkukotelo,pyöräkopat ja takaistuimen alle.Pellit suht vahvat ja pokatut saatu jäykkyytä ja räminät pois.Laatuvaikutelma huokuu koko autosta ja aika näyttää onko se oikeasti sitä.
Jos tulee kaikenlaista korjausta ja vikaa niin siinä se astra ja opel on sitten yleensä sitä minkälaisena sitä on aina pidetty.Ympyrä ja nuoli siitä alkaa huoli.Silloin kun auton vaihto on taas ajankohtainen mietin hyvin tarkkaan menenkö takas hyundain leiriin.Hyundai i 30 meni melkein neljä vuotta yhtään takuu tai takaisinkutsua eikä räminöitä ollut.Toinen vaihtoehto on toyota kun ikää alkaa olla jo sen verran että jokin sedan corolla tai avensis kiihottaisi:)Sellaisen kun saisi ja uudet kumisaappaat niin kyllä se siitä;)Toisaalta,täytyy varmaan miettiä vielä:) - Volkkaristi
Ajelin viikonloppuna Opl Astra 1.0:lla mökkireissun ja mittasin kulutuksen. matkaa tuli 602km ja keskikulutus oli 5,4 L/100 km. Mukana oli noin 400km motariajoa 120 nopeudella ja loput ajoa 100 / 80 /60 alueilla. Ajotapa oli "hiukan tavallista varovaisempi" eli alamäissä vähän lisää vauhtia ja ylämäissä kaasua ylös jos sitä pystyi tekemään, ei ohituksia vaan koko ajan muun liikennevirran mukana. Aika tavalla tavallista maantieajoa siis. Mittarissa on kaikkiaan 4,200 km ja sillä keskikulutus on 6,3 L/100km. Katsoin vielä moottorin kierrokset. 120 nopeudessa moottori kiertää 5 -vaihteella 2900 rpm ja 100 nopeudessa 2300 rpm. Nämä auton omasta mittarista vilkaistuna. Rengaspaineet ovat 300 kPa ja ajotietokoneeseen laitoin Eco -asetuksen. Uudella asvaltilla kulku on kohtuullisen hiljaista mutta nyt huomasin kuluneella asvaltilla 120 nopeudessa rengaspaineet hiukan liian suuriksi. Rengasäänet kuuluvat karkealla asvaltilla selvästi ja renkaiden kovuus tuntuu. Bensansäästö ja ekoilu ei tule ilmaiseksi. Kokeilen vielä muutama tuhat km kovemmilla renkailla ja sen jälkeen testaan paineen pudottamista tavalliseksi miten se vaikuttaa meluun, tärinään tai kulutukseen.
- Härm
Meillä ollut 1.0 farkku (Enjoy More) nyt muutaman viikon ja 2000km ajan. Focusta ja Octaviaa mietittiin myös, mutta reilu vaihtohyvitys vanhasta ratkaisi pelin Ooppelin hyväksi.
Miellyttävät asiat:
Ajaminen rentoa ja mukavuus hyvällä tasolla hintaluokassaan, sekä ääänieristyksen että jousituksen osalta. Ohjaus ihan hyvä, vaikka Focuksen tunnokkuuteen ei päästäkään.
Hyvä varustelu jo ihan perusversiossa ja hinta/laatu-suhde kohdallaan. Ylimääräisiä nitinöitä tai räminöitä ei toistaiseksi ole kuulunut. Ohjaamo mielestäni tyylikäs ja materiaalit hyvää perustasoa.
Moottorin voimavarat riittävät hyvin normaaliin ajoon ja käyttännön suorituskyky hyvällä mallilla . 80-100km/h kiihtyvyys ok ja myös kuormattuna pääsee suhteellisen vaivattomasti hitaammista ohi. Pienempää vaihdetta pitää toki hakea ohitukseen pitkien välitysten takia. Kilpa-autot on asia erikseen ja kyllä tällä suomen liikenteessä pärjää paremmin kuin hyvin.
Kulutus maltillista c-segmentin bensafarkuksi. 5.4 - 5.6 on pyörinyt keskikulutus 95 bensalla.. 70% maantieajoa, loput motaria tai kaupunkipyöritystä. Aika kauas jäädään luvatusta, mutta on tuo silti minusta kohtuullinen lukema. Kilometrien myötä kulutus todennäköisesti hiukan vielä tippuu. Rengaspaineita voisi hiukan nostaa ja ehkä myös 98 auttaisi? Voisi kuvitella että korkeaviritteinen bensa turbo saattaisi pystyä hyödyntämään 98 bensaa jollain tasolla?
40/20/40 kaatuva takaistuimen selkänoja ehdoton varuste meille, kun normitakapenkissä ei ole erikseen suksiluukkua. Saa pidempää kamaa helpommin kyytiin ja ei tarvitse lastenistuinten kanssa kikkailla.
Automaatti-ilmastointi toimii sen verran hyvin, että siihen ei oikein edes kiinnitä huomiota.
Ärsyttävät asiat:
Minulla taas 6-vaihteiseen tottuneena 5-lovisen manuaalin pitkät välitykset ei tuntuneet heti kotoisalta, eikä myöskään tunnoton kytkin. Tähän toki tottuu ja vaihteisto muuten toimii todella kevyesti ja nätisti. Luulisin Astran pikkuturbon hyötyvän 6-lovisesta laatikosta, mikä löytyy mm. Corsasta. Nyt tämä jyristää turhan paljon jo kakkosella hitaasti ajettaessa ja meinaa tikahtua.
Perusvalot aika keskinkertaisen oloiset. Talvi näyttää miten niiden kanssa pärjää, vai joutuuko koittamaan jotain lyhytikäisiä mutta kirkkaampia poltimoita.
Radioon en saa kanavien nimiä jäämään pysyvästi suosikkeihin. Seuraavan kerran autolla ajaessa on taas pelkät MHz näkyvissä ja saa arvuutella mikä kanava on missäkin kohtaa. Äkkiä senkin oppii muistamaan, mutta mahtaako olla softabugi joka aikanaan korjaantuu päivittämällä vai jotain vikaa laitteessa?
Normipenkit ihan ok, mutta vähän on selkä jumissa pidempien siirtymien jälkeen.
Peruutustutka metelöi turhan paljon. Nappulasta saa pois joo, mutta olisi hyvä jos löytyisi esim. valikko mistä saisi äänet pysyvästi pois.
Start/stop systeemistä en ole koskaan pitänyt ja ei pidä vieläkään. Eipä taida uutta autoa oikein ilman sitä enää saada. Edellisissä autoissa auto käynnistyi, kun kytkimen painoi pohjaan. Astra käynnistyy vasta kun on kytkin pohjassa ja nostaa jarrun. Tätä en tiennyt ja aiheutti ensimmäisellä kerralla torven soittoa, kun auto ei käynnistynytkään liikennevaloissa pelkällä kytkimen painalluksella. Heh. Sama kuin edellisten autojen kanssa, napista lähtee systeemi pois päältä kun liikkeelle lähtee.
Kaiken kaikkiaan hintaansa nähden todella hyvältä autolta vaikuttaa ja tyytyväinen olen. Se on riski ostaa ihan uusi malli uudella tekniikalla, mutta alkutunnelmat on luottavaiset. Aika näyttää miten auto pelaa pidemmän päälle ja miten pikkukone kestää vai tekeekö TSI:t muutaman vuoden päästä...
- kokemustasiitäkin
Peruutustutkan toiminnasta löytyy paljon nettikeskustelua ja vaiva on poistettavisa hyvin halvalla itse.
- sdfgjö
Ei tarvita linkkejä...
- Akuski
Astra k 1.4 enjoyllä 3900km ajettuna. Rengasmelu häiritsee eniten. Radio unohtaa kanavanimet kun poistaa virtaavaimen. Moottorin veto kovassa kiihdytettäessa nykivää n3000 rpm. Toukokuun helteillä kojelaudan listat pitivät äätä. Ajovaloista puuttuu pesurit. Kulutus n6 litraa. ECO rengaspaineilla pintakova. Kytkin poljin alkoi nykiin syy oli kumimaton irtoaminen kiinnityksistään nojasi polkimeen. Radion kautta puhelin kiertää häiritsevästi puhelun toisessa päässä. Startstop toiminta käynnistyy vasta jarrulta nostettaessa jos yrittää nopeasti kytkin pidolle moottori ei kerkiä käynnistyä. ominaisuuksia
Astra on kyllä hyvä ajaa ja näyttää uudenaikaiselta sisältä ja ulkoa - Opelisti
Akusti.
Käy kokeilemassa vaikka maantie /moottoritie sellaista esim 4-5-6 vaihteella kaasu pohjaan.Jos se menee aivan tukkoon ja kyykkyyn silloin autossasi saattaa olla sama vika kuin omassa 1.4 t bensakoneessa.Vika ilmeni lähinnä kaasun runttaus nopeasti esim ohituksen aloitus.
Vaihdettiin takuuna(8100 km) uusi ilmamassamittari ja auto ei ole uutenakaan toiminut näin hyvin.Nyt kulkee tosi hyvin ja nätisti,alakierroksille tuli uutta elämää.Jos anturi toimii puolinaisesti ei se anna vika merkkivaloa kojelautaan vaan se näkyy kyllä vikana kun sen tiedot luetaan pajalla.
Ja kaikki muutkin kyseisen automallin kuskit tehkää samoin ja pääsette takuukorjaukseen jos vikaa ilmenee.
Vikahan ei ole mitenkään vaarallinen,tehon puutetta ja bensakulutus saattaa kasvaa.Sikäli veemäinen kun auton pitäisi toimia moitteetta joka tilanteessa. - melkeinopelisti
Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli:) Ja heti alkumetreistä asti. Toisaalta kaikista autoista tulee vanhana Opeleita, mutta jos ei huolia jaksa odottaa, niin silloin Opel on oiva valinta uutena :)
No vitsit vitsinä.Itsekin kyllä heikkona hetkenä tilasin tämän uuden Astran kun sain siitä tosi hyvän tarjouksen. Minun onnekseni en joutunut mielenhäiriöstäni kärsimään, sillä auton tultua myyjä ei suostunutkaan autoa myymään sovittuun hintaan. Oli tehnyt jonkun laskuvirheen tarjousta tehdessä. No se oli minun onneni, sillä pääsin pälkähästä kuin koira veräjästä. Erikoista toimintaa kyllä oli myyjäliikkeeltä ettei autoa enää suostunut myymään sovittuun hintaan. Kyseessä oli pienempi toimija. Länsiauto ei varmasti olisi kehdannut moista temppua tehdäkään. Isommat liikkeet kärsivät virheensä itse. Kannattaa siis suosia niitä. Ja lopuksi totean, että Astra vaikutti autona ihan hyvältä, mutta kokemani kohtelun vuoksi tulen tuskin itse koskaan ostamaan mitään Opelia.- Volvoilija
Eihän ooppelin merkissä mitään nuolta ole :)
- neskoliini
Jos ottaa start-stop pois päältä, niin kaikki avustavat turvatoiminnot lakkaa toimimasta, esim automaattijarrutus törmäyksen varalta.
- Koeajolla
Mainosten takia kävin eilen koeajamassa innovasion varusteilla olevan uuden Astran 1.4 turbo koneella. Olen aika kriittinen auton toiminnan suhteen, mutta ajattelin avoimin mielin kokeilla. Auto on edullinen ja siinä on jos jonkinmoista varustetta. Auto lisäksi näyttää hienolta ja nykyaikaiselta. Ajossa huomasin, että tuulilasiin tulee muotoilun takia häiritsevä peilaus koelaudasta. Ohjaus on notkea ja tunnokas, alusta taas vetelä ja moottoritiellä aika epämiellyttävä. Moottori paperilla verrattavissa toisiin valmistajiin, mutta käytännössä se oli suurin pettymys. Moottori oli täysin hengetön ja kokoajan tuntuikin siltä, että autossa ei ole turboa lainkaan. Yläkierroksilla moottorista sai hieman irtoamaan tehoa. Tästä aikaisemmat ovatkin jo kirjoitelleet, että asiaan on löytynyt parannus. Penkissä laajat säädöt, mutta lyhyellä ajalla en löytänyt itselleni oikeaa asentoa, polkimet kun olivat eri asennossa kun nykyisessä.
Koeajo oli hyvä kokemus ja todistaa edelleen sen, että autoissa on eroja vaikka paperilla ne olisivatkin lähellä toisiaan. Kakkos autona voisin harkita, mutta en omaan käyttöön;) - Pera135
Ostin 2016 kesällä Astra 1,4T 150hv Innovation mallin ja nyt kilometrejä ajettu 20 tkm. Yhtään vikaa ei ole ollut tähän mennessä eli on toiminut kiitettävästi.
Miten voitte haukkua tehoja? Se vääntää todella loistavasti, kiihtyy alle 8,7 sek 0-100 km/h ja huippunopeus Saksan moottoritiellä loivassa alamäessä oman mittarin mukaan 239 km/h, tod nopeus tasaisella 215 km/h jota pystyy pitämään matkavauhtina.
Kulutuksista: 5500 km:n kulutuksen keskiarvo minulla 5,5 l/100 ja siistissä matka-ajossa syksyllä pääsin kulutukseen 4,4 l/100 mikä ennätys. Normaalisti matka-ajossa kulutus 4,7-5,2 l/100.
Haukutte äänieristystä? EI VOI OLLA TOTTA! Mittasin desibelimittarilla äänen voimakkuutta ja kitkoilla kun ajan, 100 km/h nopeudessa mittari näytti lukemaa 59 db eli on todella hiljainen. BMW 520 vm 08 oli EHKÄ hieman hiljaisempi sekä compressor mersuni mutta ei suurta eroa kyllä ole, tämä on faktaa!
Minulla on ollut 52 autoa ja olen ajanut 1,6 milj km 41 vuoden ajalta mitä minulla on ollut autoja ja ajokortti. Tuo Astra on ehkä paras auto mitä minulla on koskaan ollut. - pera135
Sen vielä haluan sanoa, että alussa tuntui hieman "köykäiseltä" koska auto on kevyt mutta totuttuani siihen olen enemmän kuin tyytyväinen. Ajo-ominaisuudet ovat loistavat, ei yhtään moitteen sanaa. Alusta on huippu, ei niin kova kuin Golfissa mutta vaan hieman pehmeämpi mutta silti jämäkkä jolloin se on miellyttävä ajettava, tasainen kyyti eikä jokainen monttu tunnu.
Jos pitäisi tehtaalle kertoa mitä autoon voisi tehdä parannusta niin en keksi yhtään asiaa. - K45tkmkokemuksella
Peran desibelimittarin merkki ja malli kiinnostaisi? Noin pieniä lukemia 100 vauhdissa autossa kuin autossa näyttävä mittari on rikki.
Kyllä se 08 520 BMW ON paljon äänettömämpi ajossa koska jo 99 520 oli ja on huomattavasti äänettömämpi kuin tämä uus Astra.
Eikä se keskikulutus mene alle 6 litran edes maaseutuajossa. - Intellilux123
pera135:lle oletko jo käyttänyt omaa autoasi huollossa? Paljonko huolto maksoi? Itselläni samanlainen kulkupeli ja suunnilleen samaan aikaan hankittu. Käytin ensihuollossa kun rupesi ilmoittaa huollontarvetta (vuosi täyteen), kilometrejä oli silloin 5000km mittarissa. Huolto maksoi 370€ joka oli mielestäni aika suolainen hinta öljyn ja suotimien vaihdosta sekä ohjelmsitopäivityksistä.
Muutoin kokemukset autosta on positiiviset ja pitkälti nimimerkki pera135:n kanssa samansuuntaiset. Tykkään.- Voitto.Lopullinen
Mikäli talousasiat ylipäätään kiinnostavat kannattaa myös autohuoltojen hinnat selvittää etukäteen jo ennenkuin tilaa huollon. Vain kilpailuttamalla selviää eri liikkeiden keskinäinen hintataso - ja erojahan on reilusti.
Toistaiseksi aika yllättäen Astran merkkiliikkeessä huollattaminen on kilpailuttamalla ollut jopa edullisempaa kuin ns. merkittömissä korjaamoissa. Samalla on lisäksi saanut Opel Assistancen ts. matkanjatkumispalvelun (tms) autoon ja merkkiliikkeen leimat huoltokirjaan.
Ja ainakin itse käytettyä autoa ostaessani arvostan enemmän merkkiliikkeessä huollettua autoa.
- astraal
Ajettu n. 19600km ja n. vuosi ajeltu. Öljyn vaihto koneeseen ym. tarkistuksia hinta 200 ekee
- Teho_on_poikaa
Ostin uuden Opel Astra ST 1.6 turbo (sport-painike) automaatilla. Mielestäni mukavampi ajettava kuin 1.4 turbo.
- Kaikki_muuttuu
Opel tulee vaihtamaan 1.4 turbomoottorit 1.5 turboiksi. Uudessa Insigniassa on jo 1.5 turbo saatavana.
- ownwfrjne
Ooppelit alkaa jäädä jo kauppoihin kun moni miettii käykö hiukan samoin kuin Chevroletille kun muuttuu sitten ranskikseksi ja arvostus laskee vaihdokkina?
- NäinKävi
Opel myynti on vain kiihtynyt - en yhtään ihmettele. Ei kannata käydä kokeilemassa, voi käydä niin, että tulet uuden auton kanssa kotiin. Näin kävi minulle.
Hyvä ajaa ja laadukkaan oloinen sekä tietysti siistin näköinen. - Suosittelenm
Reilut kaksi viikkoa ja 1500km takana. Hyvä ajaa ja hiljainen sekä tilava auto - farkku. Suosittelen, paras Opel Astra ikinä.
- OJ51
Kävin koeajamassa Opel Astra 150 hv farkku Innovationin ja asia oli sillä selvä. BMW Active Tourer 218i vaihtui Opeliin hyvin helposti. Hyvä auto ajaa, hienot lisävarusteet. Toistaiseksi ei mitään ongelmia. Niitä oli kyllä Bemarissa. Astra on käytännön ajossa kokoluokkaa isomman tuntuinen ja farkun tavaratila on hyvä. Auto on lisäksi hyvän näköinen, mikä tietysti on makuasia.
- NäilläMennääx
Takana 11.000km ei mitään yllätyksiä tai ongelmia. Yksi asia on hieman askarruttanut, pitäisikö hälyttimen ledin vilkkua joskus, kun lukitset auto ja aktivoit hälytyksen ei tapahdu mitään mikä näkyisi kojelaudalla olevassa ledissä. Muuten voin kompata - hyvä ja laadukas auto. Oma on 1.4 turbo automaatti, keskikulutus 5.7l/100km - ihan sopiva, laskuria ei ole nollattu kertaakaan.
- Konekuski50
2v ja 30.000km nyt takana (1,4 125hv) ja edelleen tekisin autokaupassa saman valinnan mutta ehkä automaattina. Kytkinpaketti vaihdettiin takuuna kun huomautin kylmänä ekassa liikkeellelähdössä tuntuvasta ravistuksesta ja vaiva hoitui pois.
Pidän ajopäiväkirjaa ja lasken kulutuksen jakajan mittarin lukemasta. Ensimmäisenä ajovuotena se oli 6,24l/100km sekalaisessa ajossa. Joka ei ole mielestäni paha hiukan raskaalla kaasujalalla.
Tämä on 24. automme ja eka Opel mutta ei varmasti viimeinen.
Harmittaa vain lyhyt työmatka (30km/päivä). - Opelisti
Haettu ihka uusi Astra K 1,6 turbo, automaatti 200hv. Matrix ledvalot aivan mahtavat. Pitkät päällä voi posottaa koko ajan pimeän aikaan.
Ei voinut muuta kuin laulaa hunajata, hunajata....... - tuntuutoimivan
1.4 150hv automaatti, kohta vuosi takana ja 22.000km. Ei mitään huonoa sanottavaa, yksi öljynvaihto takana siinä kaikki. Paras Opel mitä minulla on ollut. H-sarja oli viedä uskon Opeliiin, oli meinaan aika monta kertaa pajalla. J-sarjan jätin väliin suosiolla ja voin sanoa, että Kia oli huono, jopa huonompi kuin H-sarjalainen. Takuuna ja sen ulkopuolella autoa korjattiin huolella, onneksi pääsin eroon.
- HyväOpel
Tekniikan Maailman 60000 kestotesti meni ongelmitta läpi ja Astra sai hyvät arvosanat.
- Jkhjjjkkkkkkk
Kannattaa ehkä jatkaa oikean merkin etsimistä, jos 22tkm ongelmitta on noin kovan hehkutuksen arvoinen suoritus.
- tuntuutoimivan
Kerron kun kilometrejä tulee lisää. Kia oli vastaavilla kilometreillä käynyt pajalla useamman kerran. Onneksi palasin Opelin pariin.
- tilastotietoa
Astra K ei vielä näy edes katsastustilastoissa mutta Astra J näkyy ja ainakin A-katsastuksen tilastojen mukaan ainakin Astran teknillinen laatu on parantunut merkittävästi ja ennen kaikkea tasaisella vauhdilla. Seuranta oli vuodesta 2007 ja uusimmat 2013-2014. Vikatilaston sijalta 25 Astra on noussut vuosi vuodelta sijalle 5. Ainakin joku on parantunut vaikka kyseessä ihan täys sysipasku joidenkin mielestä onkin...
- Astranautti
Vuoden ja 23 tkm Astra 1.4 125 hv Enjoylla ajaneena voin suositella.Hyvä hinta/laatusuhde, upea ajettava ja hiljainen. Kulutus alle 6 litraa sekalaisessa ajossa. Paras auto hintaluokassaan. Kolmekymmentä vuotta autoja myyneenö on ehtinyt nähdä monenlaisia automerkkejä ja niiden ongelmat. Opel on hyvä valinta.
- parasopelikinä
Nyt matkaa takana 40.000km, vikatilasto 0, ei mitään ei ainuttakaan vikaa. Palataan asiaan vaikka 80.000km kohdalla.
- Opelnäinmeillä
Mulla noin 48.000km vajaat kaksi vuotta, vikoja nolla. Keskikulutus noin 5,7 sekalaista ajoa, automaatti. Ei valittamista.
- MJK__
Ajoin farkku Golfeilla (3 kpl) 14 vuotta. Takuu korjauksia oli useita ja viimeaikoina huollon tekemiä virheitä. Nyt Astra K 1.4 150hv automaatti. Tähän mennessä olen havainnut Opelissa pari puutetta, kuskilla ei ole "kauhukahvaa" ja peräkontin verho retkotaa avoimena ollessaan. Mutta paljon hyviä yksityskohtia, vaihteisto on paljon parempi kuin DSG, Start/stop jouhevampi, ei tarvitse odottaa moottorin käynnistymistä, jarru ylös ja kaasua. Sähköinen peräluukku ja LED-valot ovat myös hyviä. Toistaiseksi olen tyytyväinen merkin vaihtoon.
- hybridiäodotellen
Takana farkulla (150hv automaatti) kohta 50.000km - ei mitään ongelmia.
Keskikulutus alusta lähtien mitattuna 6.0l/100km sekalaisella ajolla.
Matka-ajossa (100km/h) pääse helpolla alle 6 l/100km. Uuteen pitäisi vaihtaa 2020 ja olisi mukava vaihtaa hybridiin. Ajan aina autolla 120.000km ja neljä vuotta ja vaihto uuteen. - Olavikolavi
Uus astra on ruotsalaisessa ruostumisalttius testissä saanut tosi huonot arvostelut. Kori samaa laatua kuin aasialaisissa ja heti joutuu viemään massattavaksi jos meinaa vuosia pitää. Olisivat nyt ottaneet pösöstä oppia siinä korin teossa kun sitä ois tarjolla, niissä on hyvä suojaus.
www.is.fi/autot/art-2000005958758.html- Olavikolavi
Sori, se olikin ford ja vielä useampi malli kunnostautui.
- opelixsin
automaatti on saatavilla ollut jo tovin !
- Anonyymi
Ostin 2016 Astra K :n 150 hp bensakoneella manuaalina parhaalla varustetasolla ja vaihdoin sen 2018 vastaavaan lediversioon n. 60 t ajettuna.
Entisenä japsien kannattajana olin aluksi tosi skeptinen, mutta opelit ovat yllättäneet pääosin positiivisesti.
Mallissa 2016 oli uutena sellainen vika, että ovet lukkiutuivat yhä uudelleen itsekseen. No vikahan tietty korjattiin takuuna, mutta vian etsimiseen meni reilut kymenen korjaamokäyntiä. Joskus kiihdytettäessä tuntui lievää nykimistä ja tehon häviämistä, kuulemma tyyppivika..
Mallissa 2018 korista kuului epätasaiselle pinnalle ajettaessa narinoita. Huollossa toimenpiteenä ja takuuna vaihdettiin polttoainetankki ? lisäksi lisättiin joitakin pehmennystarroja ovien väliin. Tämän jälkeen auto on toiminut kiitettävästi, mittarissa rapiat 40 t.
Moottorit ja vaihteistot toimivat kyllä hienosti, kulutus siinä 5,5 l/100 km.
Autot ovat etenkin kaupungissa mukavia käsitellä ja ovat lisäksi lämpöisiä ja lähtevät hienosti käyntiin. Matka-ajossa rengasmelu on kyllä korvin havaittavissa ja hieman rasittavaa. Jotenkin näyttää, että valmistuslinjalla voitaisiin lopputarkastuksen osalta olla tarkempia, muutoin ihan kivoja autoja ovat, paremia ajaa ja tehokkaampia kuin japsit.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793