Onko mahdollista saada sosiaalitoimistosta maksusitoomusta lääkkeisiin jos on eläkkeellä ja eläke jää alle 700 euron?
Kiitos etukäteen kaikille avustaneille/vastanneille
Kansaneläke ja sosiaaliavustus
4
160
Vastaukset
- mkbkkktbtlblt
On mahdollista ! Sillä ei ole mitään väliä saako eläkettä , palkkaa vai työttömyyskorvausta. Ratkaisevaa on summat eli vuokra sähkö perusosa (n.480,- ) , niin jos tulot yhteensä on pienemmät kun noi edellä mainitut niin saat maksusitoumuksen ja mahdollisesti vielä toimeentulotuen perusosaakin joka kuukausi ! Eri kaupungeissa on eri systeemit esim. siitä paljon hyväksytään vuokran suuruudeksi ym. paljon sähköä saa mennä kuukaudessa ym.
- Petu_
Jos eläkkeesi jää alle 700 euron niin marssi kipin kapin Kelaan ja hae takuueläkettä, saat 40 euroa kuukaudessa enemmän!
Ja tottakai olet hakenut myös asumistukea - vaikka asuisit omistusasunnossa!
Jos sitten rahaa jää lääkekulujen ja asumismenojen jälkeen käteen alle 485e/kk niin saat lisäksi toimeentulotukea.
Tosin sossu voi myöntää maksusitoumuksen harkinnalla vaikka henkilö ei muuten olisikaan oikeutettu toimeentulotukeen. Eli hakea kannattaa, se on pieni vaiva.
http://www.toimeentulotuki.net- tietämätönmummu
Ihan oikeasti, saako asumistukea jos asuu omistusasunnossa.
- eläkeläinen39
näin sanotaan ainakin kelan sivuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1946779- 1591996
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551198Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢461061Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu981027Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6957Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251924- 41899