vinkit olis iso apu.
Tulee ihan pyytämättä Biosin päivityssuosituksia USB-tikun avulla, mutta ohjeet ovat kuten aina suurpiirteiset amatöörille.
Kyse on ASUS Z87 Pro emolevy, jossa alkupeäinen BIOS, olikohan 1368 tai jotain. Se pitäisi päivittää 1707:n.
Ohjeessa pyydetään lataamaan BIOS 1707 ja Bios Renamer for USB BIOS Flashback and Crashfree BIOS 2 tikulle samaan kansioon ja purkamaan renamer.
-renamerin purettua syntyy sovellus jota käynnistäessä tulee Dos ikkuna, jossa ilmoitus renamer.exeä ei ole.
-siis mitä tässä muka 'käyttäjäystävällisessä' päivitystavassa pitäisi oikein tehdä
BIOSin päivitys
7
76
Vastaukset
- on_tää
Jatkoa: Koneen BIOS olikin 1504 ja seuraava on ollut 1604. Onko mitään erityistä mieltä päivittää paripykälää uudempaan, kun ohjeiden mukaan toimiminen tuottaa aina saman tuloksen. Eli ajan hukkaako koko homma. ASUSin support-sivujen perusteella aika vähän on muutoksia/parannuksia 1504:sta ja 1707:ään.
- fdsafdsa
Jos prosessorisi ei tarvitse uudempaa versiota ja koneesi toimii hyvin, ei ole erityistä syytä päivittää, mutta kun sen on tehnyt, niin onpa sitten uusin versio. Ei se lopulta työlästä pitäisi olla, jos toimii samalla tavalla kuin tuossa linkittämässäni youtube-videossa.
- fdsafdsa
Muistaakseni ainakin Asusin Z77:ssa riittää, että lataa sen BIOS-tiedoston vaikka C-aseman juureen, menee BIOS:iin ja tekee päivityksen sieltä, eikä tarvita USB-tikkuja tai muita
- fdsafdsa
https://www.youtube.com/watch?v=QOsuSlStXOk
Tässä ohjevideo, mutta muistaisin kyllä itse asentaneeni sen c:n juuresta - jos ei toimi, niin sitten USB-tikku käyttöön, mutta muita ohjelmia et tarvitse, kunhan kone käyttökunnossa muuten. - fdsafdsa
Jos tuo ei toimi sinulla, niin tässä on vielä pidemmän kaavan ohjeen Z87:lle: http://rog.asus.com/339292014/labels/guides/guide-update-your-maximus-vi-or-asus-z87-motherboard-with-usb-bios-flashback-for-devils-canyon-4790k-4690k-cpus/
- on_tää
Kun BIOSin tikulle purkaa, niin tuloksena on vaan CAP-tiedosto jolle ei voi tehdä mitään, kun ohjelmaa ei tunneta? Ennen oli erilliset unzip-ohjelmatkin, nyt on vaan valmis nappi että pura. Jotain tapahtuu, mutta missä on exe?
-oman C: levyn kantaan en yllättäen BIOsin latausohjelmaa saa edes asentaa ,kun tulee ilmoitus että 'asiakkalla ei ole tarvittavia oikeuksia', voi juma!
Tämä on JIMSS' illä kasattu kone ja jätetäänkö koneeseen jotain estoja joita itse järjestelmänvalvojana en voi ohittaa??
-vanhojen järjestelmien kanssa vielä pärjäsi, kun olivat sen verta simppeleitä, mutta nyt on kaikki niin 'muka' valmista eikä ole enää ollut innostusta touhuta näiden käyttöjärjestelmien salojen kanssa. Eli olen tippunut kärryiltä.
-mistähän käyttöjärjestelmä generoi noita BIOSin päivitysilmoituksia ihan omin nokkineen, niitä on tullut parin kuukauden ajan ehkä jo neljä.- fdsafdsa
"Kun BIOSin tikulle purkaa, niin tuloksena on vaan CAP-tiedosto jolle ei voi tehdä mitään, kun ohjelmaa ei tunneta?"
Etkö lukenut ohjeita tai katsonut videota? Ei sille ole tarkoituskaan mitään tehdä, eikä sen pitäisikään mikään suoritettava olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803