SUIO -G tilanne. Tietoa kiitos?

tietojaodottava

Onko SUIO G eli Suomen Urheiluilmailuopiston omistama organisaatio edelleen ihan toimintakuntoinen ja kaikki henkilöt tehtävissä mukana? Yhtiön toimitusjohtaja voisi asiaa kommentoida.

25

203

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelen

      Jahas onko jotain uutta kyseisessä organisaatiossa? Kai Peter pian tiedottaa tästäkin.

      • Tietotaitoa

        Tarkoitit varmaan hämmentää?


    • 15plus5

      Eihän se ole koskaan ollutkaan toimintakuntoinen. Eikä ole nytkään.

      • Peter__T

        Otamme mielellämme vastaan asiakaspalautetta. Jos olet tyytymätön (tai tyytyväinen) yhtiön palveluun, kerro ihmeessä. Joko täällä tai sähköpostitse peter.tahtinen (at) suio.fi


    • Peter__T

      SUIO Oy:n palveluita ovat
      - huolto-ohjelmien laatiminen harrasteluokan ilma-aluksille
      - purje- ja moottoripurjekoneiden lentokelpoisuuden valvonta
      - ilma-alusten lentokelpoisuustarkastukset (ARC)

      SUIO Oy:llä on Trafin myöntämä voimassa oleva toimilupa EASA:n huoltotoiminta-asetuksen osan M määrittelemälle G- ja I-organisaatiolle.

      Vastauksena kysymykseen voin todeta että toimilupa on voimassa ja organisaatioiden vastuuhenkilöt jatkavat tehtävissään.

      Yhtiön toimitusjohtaja ja toimiluvan edellyttämä vastuullinen johtaja on Sakari Pyörre. Lentokelpoisuusjohtaja (CAM) on Aki Suokas. Laatupäällikkönä toimii Jarmo Hakala.

      Yhtiöllä on valvonnassaan noin 120 purjekonetta ja toistakymmentä mopua. Käytännön valvontatehtäviä hoitaa pääasiassa Hanna Räihä.

      Kehotan tutustumaan viimeiseimmässä ILMAILU-lehdessä olevaan kolumniini jossa sivutaan valvontatoiminnallisuutta. Jo nyt on tiedossa että EASA:n huoltotoiminta-asetukseen tulossa olevat muutokset (kevennykset) saattavat tehdä palveluna ostettavan jatkuvan lentokelpoisuuden valvonnan tarpeettomaksi. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että koneille tehdään ns. täysi ARC-tarkastus jatkossa joka vuosi.

      Yhtiö julkaisee asiakkailleen tiedotteita silloin kun on tiedotettavaa.

      Peter Tähtinen
      SUIO OY
      hallituksen puheenjohtaja

      • Outoa

        Jahas, Tähtinen on ilmeisesti omasta mielestään kertonut KAIKKI AVOIMESTI. Juuri kuten hän on aina itse vaatinut?


      • Ihmettelen

    • Ent_SIL_jäsen

      Tänään on päivä uus. Aki Suokas on vapautettu lentokelpoisuusjohtajan tehtävistään. Eli turbulenssi jatkuu. Mitähän Aki on tehnyt väärin vai onko saanut tietoonsa jonkun muun vielä pallillaan istuvan väärinkäytöksistä?

      • syynäon

        Narsistin kosto.


    • seitsemän_plus_seits

      vaikka mitään en ymmärrä mistään niin nuo sivut (http://suio.org) on aika karut. Ehkä niissä on jotain rappioromantiikkaa tai tarkoituksellista retro-tunnelmaa. Ainoa mitä puuttuu on Geocities-tarra alareunasta. Epäilemättä tämä ei mitenkään liity yrityksen toimintakykyyn. Siitähän P_T antoi jo pontevan todistuksen hallituksen puheenjohtajana.

      • 11plus20

        Jämäkkä ote Jyväskylän suunnasta puhuu kirjaimellisesti karua kieltään joka on tässä http://suio.org visualisoitu.

        Harmi suomalaisen ilmailun kannata että yksi anti-midas saa muuttaa kaiken paskaksi mihin koskee.


      • Kosminennnn

        Ei kai enää, sehän sai kenkää opistosta jo viime vuonna?


      • Turista
        11plus20 kirjoitti:

        Jämäkkä ote Jyväskylän suunnasta puhuu kirjaimellisesti karua kieltään joka on tässä http://suio.org visualisoitu.

        Harmi suomalaisen ilmailun kannata että yksi anti-midas saa muuttaa kaiken paskaksi mihin koskee.

        Totta turiset! Tähtisen sanoin.


    • CAMOkurko

      Alkeellisia on ainakin ne SUIO:n huolto-ohjelmat mitä minä olen nähnyt.

    • wedfwfrewefrwre

      Suomen urheiluilmailuopiston ja SUIO Oy:n johto näkyy olevan siinämäärin ammattimainen, että haukkuu julkisesti kaikki entiset työntekijät. En muista nähneeni tällaista "ammattijohtajaa" aikaisemmin. Entisten työntekijöiden julkinen kiusaaminen ja nolaaminen potkujen antamisen jälkeen on ennenkuulumatonta. Se saattaa olla myös lain vastaista työpaikkakiusaamista. Ehkä kiusattujen olisi syytä tehdä asiasta tutkintapyynnöt tai työsuojeluilmoitukset. Koska kyseessä on ylimmän johdon toiminta, lienee syytä olla suoraan yhteydessä työsuojelun viranomaisiin.

      Puhelinvaihde: 0295 016 000
      Sähköposti: [email protected]

      Asian vakavuutta lisää myös se, että työsuhteiden loppumisen jälkeenkin nämä henkilöt jatkavat toimimistaan ilmailuharrastuksen parissa. Julkinen häpäisy tapahtuu heidän tuttaviensa ja ystäviensä, jopa perheenjäsenten edessä. Tällainen taakka on hyvin raskas kantaa ja jättää usein elinikäiset arvet kiusattuihin.

      Kyseinen ammattijohtaja on valmis ryhtymään häirinnällä ja ajojahdeilla vaientamaan myös kaikkia toimiensa arvostelijoita. Vaikuttaa siltä, että kiusatuiksi tulleiden on mahdotonta pyytää tätä ammattijohtajaa lopettamaan epäasiallinen toiminta. Jossain pitää mennä raja sille, mitä Suomen Ilmailuliiton valtuuttamana saa tehdä.

      Johtoon voidaan valtuuttaa. Valtuutus voidaan myös ottaa pois. Valtuuttajilla on myös vastuu siitä, että johtaja ei käytä asemaansa väärin. Väärinkäyttöä on myös saadun aseman käyttö kiusaamiseen. Jos väärinkäyttöön ei puututa, johdon valtuuttaja kantaa siitä vastuun.

      • Peter__T

        Laitapa nyt jäitä hattuusi. AS ei ole ollut koskaan työsuhteessa SUIO Oy:ssä. Hän on yrittäjä joka myy palveluitaan mutta toimii tai olisi pitänyt toimia SUIO:n johdon ja valvonnan alaisena.

        Tämä "kiusattu" lähetti jo kesäkuussa törkeydessään vertaansa vailla olevan esimiehensä solvauskirjeen yhtiön tarkastajille, SILjohdolle ja Trafille. Sitä kirjettä en ole häveliäisyyssyistä halunnut vielä julkistaa.

        Myöskään SK ei ole ollut työsuhteessa SIL-yhtiöihin.

        Kun tässä nyt avoimuutta on haettu niin eikö se avoimuus nyt olekaan mieleen?


      • Star_Vation--War_Station

        ASIAA!!!!!


      • Peterpani
        Peter__T kirjoitti:

        Laitapa nyt jäitä hattuusi. AS ei ole ollut koskaan työsuhteessa SUIO Oy:ssä. Hän on yrittäjä joka myy palveluitaan mutta toimii tai olisi pitänyt toimia SUIO:n johdon ja valvonnan alaisena.

        Tämä "kiusattu" lähetti jo kesäkuussa törkeydessään vertaansa vailla olevan esimiehensä solvauskirjeen yhtiön tarkastajille, SILjohdolle ja Trafille. Sitä kirjettä en ole häveliäisyyssyistä halunnut vielä julkistaa.

        Myöskään SK ei ole ollut työsuhteessa SIL-yhtiöihin.

        Kun tässä nyt avoimuutta on haettu niin eikö se avoimuus nyt olekaan mieleen?

        Sinä hävyttömyyksien Tähti. Panettulujen kingi.


    • narskulle

      Kukaan ei kaipaa ilmailupiireihin tätä kaveria. Toivottavasti ymmärtää itse ilmoittaa ettei ole käytettävissä seuraavalla kaudella.

      Tässä tapahtuu tuplavahinko, ensinnäkin hänen itsensä aiheuttama ja sitten välillinen, kukaan hyvä ei halua asettua ehdolle.

    • Peter__T

      Kiitän rakentavasta aloitteesta. Jos väitteesi on totta, kukaan ei siis äänestäisi minua seuraavissa vaaleissa jos asettuisinkin ehdolle. Ja koska tämänhän täytyy olla yleisesti tiedossa (koska kukaan jne) niin "hyvät" voivat huoletta asettua ehdolle. Koska vain hyvät valitaan ja minua ei siis äänestä kukaan. Koska kukaan ei kaipaa jne.

      Näetkö logiikkasi onttouden?

      • nulikalle

        Petteri Nulikka, Ajatusten Tonava:

        "Kai minun pitäisi olla imarreltu siitä kun kaiken maailman nulikat koettavat löytää kiviä joilla viskoa vanhaa isoisää. "

        Minä en ole niin paskiainen että käyttäisin veronmaksajien rahoja oman turhamaisuuteni pönkittämiseen kuten Nulikka teki taannoin. Enkä itse asiassa voisikaan, koska kunnianloukkaus johon petsku tuossa taas kerran syyllistyi on asianomistajarikos.

        Yhdeksäntuhannen ihmisen yhteisö on ansainnut tähteitä parempaa.


      • Peter__T
        nulikalle kirjoitti:

        Petteri Nulikka, Ajatusten Tonava:

        "Kai minun pitäisi olla imarreltu siitä kun kaiken maailman nulikat koettavat löytää kiviä joilla viskoa vanhaa isoisää. "

        Minä en ole niin paskiainen että käyttäisin veronmaksajien rahoja oman turhamaisuuteni pönkittämiseen kuten Nulikka teki taannoin. Enkä itse asiassa voisikaan, koska kunnianloukkaus johon petsku tuossa taas kerran syyllistyi on asianomistajarikos.

        Yhdeksäntuhannen ihmisen yhteisö on ansainnut tähteitä parempaa.

        Kunnianloukkaus. Siinäpä sana jonka merkitystä eivät useimmat täällä kiukuttelevat onnettomat tunne.

        Kunnianloukkaus edellyttää paikkansa pitämättömän tiedon julki tuomista.

        Turha kai on kysyäkään kun vastaus jää varmasti saamatta; MIKÄ oli se paikkansa pitämätön tieto tämän päiväisessä Tähtisen vastauksessa Koiraselle FF:lla? Siis se tieto joka täyttäisi kunnianloukkauksen tunnusmerkistön?


      • nonbeliever

        Nulikka, ilmailun päiviräsänen antaa remakan aivopierun laulaa :) :) :)


      • T.uomari
        Peter__T kirjoitti:

        Kunnianloukkaus. Siinäpä sana jonka merkitystä eivät useimmat täällä kiukuttelevat onnettomat tunne.

        Kunnianloukkaus edellyttää paikkansa pitämättömän tiedon julki tuomista.

        Turha kai on kysyäkään kun vastaus jää varmasti saamatta; MIKÄ oli se paikkansa pitämätön tieto tämän päiväisessä Tähtisen vastauksessa Koiraselle FF:lla? Siis se tieto joka täyttäisi kunnianloukkauksen tunnusmerkistön?

        Viestissäsi halvensit Koirasta. Täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön.


      • jkylänaisurille

        Mokkakorvan valehtelusta lisää

        "Lainaus käyttäjältä: Peter Tähtinen - Tänään kello 15:06:47
        Soitin äsken ystävälleni Ilkalle. Ilkka otti puheeksi sen kuinka olit äskettäin soittanut hänelle. Olit kuulemma koettanut udella häneltä yksityiskohtia minun 1984 erottamisestani Keski-Suomen Ilmailijoista. (Se siitä "priorisoinnista"...)

        Siis halusit udella ns. likaisia yksityiskohtia siitä 31 vuotta vanhasta episodista, jonka yksityiskohdat olen itse edellä kertonut.

        Kenen juoksupoikana sinä yritit toimia? On outoa kuinka väität täällä että en ole "niin kiinnostava tapaus..." kun kuitenkin todellisuudessa koetat jopa ystäviltäni haalia tietoja vuosikymmeniä vanhasta asiasta, jossa et ole vähimmässäkään määrin asianosainen.

        Kai minun pitäisi olla imarreltu siitä kun kaiken maailman nulikat koettavat löytää kiviä joilla viskoa vanhaa isoisää.

        Moi Peter,

        On totta, että soitin Ilkalle sen jälkeen kun olit ilmoittanut rikoksen tunnusmerkistön täyttymisen, mutta voin ihan suoraa sanoa, etten kysynyt häneltä mitään lisätietoja liittyen erottamiseesi mistään ilmailuyhteisöstä."

        On niin ihanaa kuulua tähän SIL järjestöön jossa pikkupetterit vievät sata nolla jotain virkaheittoa 10k€/kk ansaitsevaa "ei voi vähempää kiinnostaa" tarmakkaa kepun (joka pettää aina) toiminnanjohtajaa joka floppasi senkin, ihan latikkana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe