venäjän bensa

liirinki

onko venäjältä ostettu pensa vahingollista autolle (katalysaattori) onko nesteen(Viipuri)polttoaine parempilaatuista.Pyydän vastauksia kokemusta omaavilta,en kaikkitetäviltä musta tuntuu.Moni joka ei ole venäjällä käynt sanovat että on vahingollitsta

41

5011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

Vuokra-alueella olevalta Rättijärven huoltsikalta monen vuoden ajan lyijytöntä kat-autoon. Ei mitään ongelmia. Päästöt olleet optimaalisia joka katsastuksessa. Jonkin verran tuntuu karstaa kehittävän, mutta ei mitään moottorin, tai sen osien hajoamisia koskaan. Aloitin tankkaamisen vuonna 1997, eikä mitään ole vielä ilmentynyt.

• Ressu

Olen ajellut Venäjällä bensa autoilla jonkun verran. Ja kaikkein rupisimmastakin huoltsikalta olen joutunut polttoainetta ostamaan. Ei minulle ole koskaan vahinkoja sattunut polttoaineen takia.
      Tosin minun autoni eivät ole niitä viimeisimpiä malleja.

Toisaalta ihmetyttää se, mistä ne venäläiset voisivat ostaa bensansa uudenuutukaisiin loistoautoihinsa, jos kotomaan bensaa ei voisi käyttää. Venäjällä on moninverroin uusia kalliita autoja meihin verrattuna.

Minusta se bensasota on kotimaisten huoltamoyrittäjien ja tukkukauppiaitteen liikkeelle laittamaa huhua.

• Autolla matkaan.

Moni joka ei ole Venäjällä käynyt, sanoo yleensä "asiantuntijana" muutenkin vähän yhtä ja toista. On tankattu ja hyväksi havaittu Lukoil ja Neste Pietarissa, sekä Neste Viipurissa.

• 10 vuotta Venäjällä ajellut

Kyllä Venäjän bensaa voi käyttää ainakin niissä autoissa joissa ei ole katalysaattoria. Tietysti tämä on merkkikohtainen juttu. Eräs kannakselainen tuttavani osti uutukaisen Opel merkkisen länsiauton ja jo vuoden kuluttua siitä levis kone...
      Toyotahan peruuttaa takuun jos autossa on käytetty venäläistä bensaa. Mitenkähän niissä Toyotan maastureissa jne. esim Lexuksissa mahtaa takuun kanssa olla. Niitä kuskataan koko ajan trailereilla sinne puolelle. Ne mitä viedään ajamalla ovat Saksasta ja Belgiasta hankittuja vakuutusyhtiöiden omistajilleen maksamia autoja...

• Kalle-Pappa

Huhut ovat huhuja. Varsinkin ne joilla ei tässäkään asiassa ole minkäänlaista oikeaa tietoa puhumattakaan kokemuksesta, ovat parhaita asiantuntijoita.

Tämä bensa-aihe on niitä tämän palstan vakioheittoja joihin me vaahtopäät käytämme joutopäivien joutoaikaa kommentoimalla omilla viisauksillamme. Niin nytkin ja mie myös.

Jos venäläisessä polttoaineessa olisi jotain oikeaa vikaa, niin Haminan ja Vaalimaan välillä olisi 30 km:n rekkajonon lisäksi vielä pisempi jono romuja suomalaisautoja jotka olisivat hajonneet täyspaskan venäläisen polttoaineen takia. Sama juttu olisi kaikilla rajateillä.

Niitä on joitain Toyotoja hajonnut myös Suomessa, ihan uusiakin, eikä pelkästään kannaksella. Voihan sitä Suomessakin tankata väärällä aineella.

• Kille

Ihan totta. Dieselpeli toimii myös pensalla, koittakaa vaikka. Katalysaattoriautolla voi myös ajella vaikka laittaisi 73 oktaanista tankkiin. Siitä vaan ja sitten kitisemään asiantuntijoina.

• Konnari

Monet sellaiset jotka eivät ole Venäjällä käyneet sanovat paljon muutakin Venäjästä. Kyllä pitää niihin uskoa. Ihan totta.

• moona

mistähän Venäläiset tankkaavat uusiin mersuhin,jaguaareihin,audeihin,bmv.yms....... hei haloo!!!!!!!!!!!!!.se bensa ei riko heidänkään 600s mersuja.kyllä suomalainen corolla toimii samalla bensalla.

• Uosukaisen Topi

Lähden nyt kinkunsulattelun ja liehuvan liekinvarren laskemisen jälkeen pensanhakumatkalle.

• joskus.

Ainakin pari vuotta sitten oli venäläinen bensa ko asemalla. Enkä luule tilanteen muuttuneen siinä suhteessa. Itse olen käyttänyt venäläistä bensaa jo lähes kymmenen vuotta, eikä ole ollut mitään häiriöitä. Enkä ole myöskään kuullut semmoisista tapauksista, vaikka täällä päin on paljon siellä tankkaavia. Mutta kaipa joillain Esson baarin asiantuntijoilla on parempaa tietoa.

• Viki

Ainaskin pari viikkoa sitten Nesteen mittareiden päällä oli kyltti, joka kertoi 98E:n oleva suomalaista. Ilmeisesti muu tavara on paikallista.

• Arvo Poika..........

nesteen bensa on saman laatuista kuin suomen nesteellä!minulla on siitä asiasta mustaa valkoisella.(nesteeltä tullut sähköposti)

• reissaaja
        Arvo Poika.......... kirjoitti:

nesteen bensa on saman laatuista kuin suomen nesteellä!minulla on siitä asiasta mustaa valkoisella.(nesteeltä tullut sähköposti)

Joo, laadun puoleen on varmasti yhtä hyvää. En usko, että Nesteellä olisi varaa kikkailla moisen asian kanssa, siitähän pääsisi vielä Karpoonkin selittelemään.

Mutta jos aletaan hiuksia halkomaan, niin käsittääkseni ihan samaa se ei ole. Lisäaineistus lienee hieman erilaista (näkyy kuulemma sytytstulpissa jonain värimuutoksena...?). Ja tietysti bensakin on erilaista, kun se raaka-aine tulee kokonaan venäjältä (paitsi tuo 98 okt. josta oli aiemmin puhetta jossain, veikkaan kuitenkin sen olevan vain väliaikainen tuotepula Venäjällä).

Mutta jokatapauksessa Nesteen bensaan uskaltaa luottaa (kunnes toisin todistetaan...)

t:reissaaja

• reissaaja

Venäjän bensassa itsessään tuskin mitään vikaa on, esim. Nestehän käyttää sitä siellä myös. Käsittääkseni bensaongelmat, jotka kai on vähenemään päin(?) ,ovat huoltamokohtaisia ja juontavat enimmäkseen paikoin huonoon tankkien huoltoon tai niiden maanpäälliseen sijaintiin, joka samalla tavalla kuin auton tankeissakin, tiivistyttää vettä sisälle lämpötilan vaihdellessa. Tätä jos sitten tankkaa, niin eihän siitä hyvää seuraa.

Vanhoille katalysaattorittomille autoille ongelmia ei kovin paljoa venäjän bensasta ole ilmennyt, mutta katalysaattori on kai senverran tarkempi ruoastaan, että kannattaa valikoida ainakin sellainen asema, missä tankit on maan sisällä. Itse olen pyrinyt mahd. mukaan käyttämään (Viipurin) Nesteen asemia (taitaa olla yhtä isänmaallinen teko kuin Nokian puhelimenkin osto...). Tähän mennessä ei ole vikoja ilmennyt, vaikka joskus tankkaan muuallakin. Ajelen tätänykyä -97 Fiestalla viidettä vuotta.

ps. Täysin maallikkona kuitenkin pitää sanoa, että jos joku TIETÄÄ paremmin, niin kertokoon ihmeessä...

• ammattimatkaaja

Volvosta meni 2 krt bensapumppu (syy bensan epäpuhtaus) à 500e korjaamokuluineen. Nyt meni VW disesel Golfista ruiskupumppu (syy vesi) 1100 e koraamokuluineen. Tankkaukset tein Svetogorskissa. Loppui ainakin siellä käyminen. Viipurin Nestettä voi vielä harkita.

• kyllä

minäkin olen saanut Svetosta aika kuraa. Viipurin ja Pietarin alueelta tankatut ovat olleet poikkeuksetta hyvää. Viimeisin tankkaus Svetossa, onneksi aloitin kanisterilla, oli viimeinen pisara. Puolet vettä, vähän jotain bensalta haiskahtavaa ja pinnassa n. 6 cm kerros jäteöljyä, tai jotain muuta mustaa töhnää. Kalliimpaakin Svetossa, kuin muualla.

• Itätankkaaja

Tuttavan auto hajosi itäbensan takia. Oli tankannut sitä diesel vehkeeseen. Olisi kyllä hajonnut suomibensallakin.

• Juppe

No tulihan se totuuskin vihdoin. Tätä on jo odoteltukin monta päivää. Ei kun vettä myllyyn.

• liirinki

kiitos vastaajille mielipitestänne.Itse olen ajanut kaksivuotta venäjänpensaalla opelilla, ilman katalysaattoria,ei ongelmia paitsi se tulppien karstottumunen,tankannut olen ns.suopuomin asemalla.Vaihdoin uudenpaan opliin vm 97.jossa katalysaattori noin vuosi sitten,autoliikkeen myyjä varoitti itäpolttoaineesta.Olen käyttänyt suomipenssa aina välillä en tiedä onko apua.Mutta kuten sanottu,venäjällä pitäisi olla suuri määrä risoja autoja.Vastauksien perusteella ehkä siirryn kokonaan itäpensaan

• Itätankkaaja

a) Tankkaat lyijypitoista bensaa. Jos ostat bensasi pakettiauton takakontista tai kyläkaupan takapihalta et voi varmasti tietää onko se lyijytöntä.

b) Se voi jäätyä. Maanpäällisestä säiliöstä tankattu bensa sisältää enemmän kondensoitunutta vettä ja voi edesauttaa tällaista jäätymistä

c) Ajat sen kiveen. Tähänkin tarjoutuu itäisillä teillä mainio tilaisuus.

Siihen tulppien karstoittumiseenkin kannattaa suhtautua vakavasti, eli vaihtaa uudet kun alkaa nykimään kuormitettuna. Pitkään huonoilla tulpilla ajaminen voi aiheuttaa muita ongelmia.
        Muuten ei kattivehkeen kanssa pitäisi itäbensallakaan olla sen surempia ongelmia kun käyttää oikeita ja mielellään hyvämaineisia huoltoasemia. Naftahan tuolla rajan takan on kuulempa jopa parempaa, kuin suomessa. Tämä tarkoittaa, että voitelevampaa, mikä sopii varsinkin vanhemmille dieseleille.

• Arvo Poika..........

tulevat punaisen ruskeiksi.olen nyt ajanut samoilla tulpilla 50 000 km,toimivat hyvin.
        autoni on chevy caprise 307 cid.koko ajan venäjän bensalla 92 oktaani.tankkaan usein suopuomilla.

• usko, että Neste toimittaa Viipurin asemalle suomalaisesta laadusta parempaa bensaa, eiköhän niidenkin mersut ihan tavallisella litkuilla toimi.

Bensa on ok kamaa siisteiltä asemilta ostettaessa. Koneet taitaa hajota suomalaisilta bensaaseman omistajilta ja niiltä ääliöiltä jotka ostavat bensaa suomen puolelta jobbareilta, ts halvinta paskaa...

Mut eniten naurattaa noi volvo miehet joilla on 35 000 € volvo ja sit käydään pe töitten jälkeen jonotttaa "halpaa bensaa"...

• Itätankkaaja

Ei meil kaikil oo mökkii Raivolas, että pääsis ihan asian perästä matkustelemaan. Täytyyhän meilkii joku syy olla, että päästään nauttii siit ihanuuvest. Tuosta auton kaaleudesta vielä. Ennen kun niitä pikkulappuloi vilä jaeltiin pyysi poika tuomaan jotain mehua tai mitälie muuta itselleen. Vastasin, ettei ole rahaa. Poika siihen, että hieno auto, eikä ole rahaa. sanoin, siksipä juuri. Sama pätee noihin Volvoihinkin. (Itse olin kyllä imarreltu, kun Fiatiani sanottin autoksi ja jopa hienoksikin vielä.)

• Itätankkaaja kirjoitti:

Ei meil kaikil oo mökkii Raivolas, että pääsis ihan asian perästä matkustelemaan. Täytyyhän meilkii joku syy olla, että päästään nauttii siit ihanuuvest. Tuosta auton kaaleudesta vielä. Ennen kun niitä pikkulappuloi vilä jaeltiin pyysi poika tuomaan jotain mehua tai mitälie muuta itselleen. Vastasin, ettei ole rahaa. Poika siihen, että hieno auto, eikä ole rahaa. sanoin, siksipä juuri. Sama pätee noihin Volvoihinkin. (Itse olin kyllä imarreltu, kun Fiatiani sanottin autoksi ja jopa hienoksikin vielä.)

niitä volvo kuskia kohtaa, ittellä kun menee ylimääräset rahnat pitskun kämpän lainan lyhennykseen, kiitti muuten arthurille takkauksesta.

Ja voispa olla, et jos toi matka ei niin pitkä olsi hki-vaalimaa, niin vois vaikka käydä joskus tikusta asiaaa tekien, esim ruokaostoksilla pitskussa:)

Joo, rajasoltut on kans ihmetelleet megen marsun kyydin laatua ja ainahan se tramvai 11 kyydin voittaa...

• lenta
        marko135kg kirjoitti:

niitä volvo kuskia kohtaa, ittellä kun menee ylimääräset rahnat pitskun kämpän lainan lyhennykseen, kiitti muuten arthurille takkauksesta.

Ja voispa olla, et jos toi matka ei niin pitkä olsi hki-vaalimaa, niin vois vaikka käydä joskus tikusta asiaaa tekien, esim ruokaostoksilla pitskussa:)

Joo, rajasoltut on kans ihmetelleet megen marsun kyydin laatua ja ainahan se tramvai 11 kyydin voittaa...

on varmaan turha edes kehottaa pyörimään lentaan siis tekeen, ah niin hullun halpoja, ruokaostoksia.. vetää vertoja jopa litlin hinnoille... käykäähän muutkin pietun kävijät, jos ette ole vielä käyny... armotontaa menoaa..

• Ressu

Siksi onkin venäläisten uusien autojen bensajonot Kotkassa ja Haminassa.

Onkohan niitä jonoja?

• Ressu

Toyotalla on ongelmia Venäjällä. Sinne ei saa myytyä uusia loistoautoja.

• Em mie ainakaa tiiä

on kyllä aika harvinainen täällä suomessakin. Mikä on Toyotan loistoauto. HJ60? DX? Ei ainakaan mimulle tule tojotan loistoautoista esimerkiä mieleen.
        Ehkä se ongelma johtuu juuri tästä. Ei ole tojotalla ns. lippulaivaa. Ei ne venäläiset enää mitään riisikuppia osta.

• Em mie ainakaa tiiä kirjoitti:

on kyllä aika harvinainen täällä suomessakin. Mikä on Toyotan loistoauto. HJ60? DX? Ei ainakaan mimulle tule tojotan loistoautoista esimerkiä mieleen.
        Ehkä se ongelma johtuu juuri tästä. Ei ole tojotalla ns. lippulaivaa. Ei ne venäläiset enää mitään riisikuppia osta.

Kyl se on totta, että tollanen 25 v marsu voittaa noi tojotan paskat....

• Tankkaaja

Eikö sitä bensaa voi jumaliste ostaa Suomestakin?
      Laskettekohan oikeesti paljon se tulee kaikkine kuluineen maksamaan (viisumit,passit,vakuutukset,matkat,ym) , näinköhän jää tuntipalkoille jonottaessa Igorin ja Svetlanan kanssa pääsyä mikämikä-maahan?

Eikö olisi helpompaa käydä teboililla ja mennä kotia perheen luo?????????????????
      Ei ole tuo hinta Suomessa ainakaan vielä nakertanut minun talouttani siinä määrin että edes harkitsisin lähteä Venäjälle tankkaamaan autoa, miettikää nyt saatana, VENÄJÄLLE TANKKAAMAAN AUTOA!! ..voi jumalauta.

• reissaaja

Niin, ihmiset tekee ihmeellisiä asioita mitä kummallisemmista syistä.

Toiset menee baariin juomaan kaljaa, vaikka kotona se olisi paljon halvempaa, sitäpaitsi voisi sammua ihan varmasti omaan sänkyyn. Lätkääkin pitää mennä katsomaan, vaikka telkkarista tulee sitä harvesepäivä, ja vielä ilmaiseksi (jos ei maksa TV lupaa...), ja puhumattakaan konserteista. Mut tiedätkö mikä on kaikkein hulluinta....?

No sehän on tuo METSÄSTYS ja KALASTUS!!! Jumalauta, ihmiset ostaa tuhansilla euroilla veneitä ja onkia ja vieheitä ja pyssyjä ja kalastulupia ja metsästyslupia vaan saadakseen pari kiloa lihaa tai muutaman hassun sintin, kun olisi niin paljon järkevämpää ja HALVEMPAA vaan mennä ostamaan se lohivonkale tai hirvenpaisti suoraan kaupan tiskiltä. Älytöntä!!!

...se on vaan hullua maksaa liikaa.

ps. Mut joo, on tuo bensanhakukin vaan melkoista vencoilua(!), jos oikeesti joku sen takia tuon viisumin hommaa...

• Itätankkaaja

Sille viisumille on muutakin tarvetta, niille jotka siellä käyvät, kuten passillekin.
        No voihan sitä laskeakin:
        Vuoden aikana olen hakenut perheemme kolmeen autoon polttoaineen venäjältä.

Bensaa olen ostanut arviolta 3500 litraa. Pelkkänä hintaerona tulee n 2500€
        Tästä miinustetaan viisumi 200€
        Vakuutus 150€
        Matkaan käytetty bensa 140€

Eli "voittoa" ketyy n. 3000€

Kulut olen yrittänyt pyöristää yläkanttiin ja säästöt alakanttiin, jottei ainakaan tule liioteltua. Yksi tankkausreissu on n. 3,5 tuntia kahveineen ja shoppailuineen. Kyllä tuosta voi jonkinlaisen tuntipalkankin laskea, jos asiaa niin ajattelee. Viikottainkin käyden pääsee hyvän ammattimiehen tasolle. Toki muitakin kuluja voi etsiä, jos haluaa, mutta toisaalta en ole myöskään laskenut säästöksi sieltä tuotuja savukkeita, alkoholia, auton pesuja tai muita elintarvikkeita (huom. vain omaan käyttöön).

• liirinki

reissaja sekä itätankaaja,lisäksi viipurissa voi käydä ostoksilla kaupungilla.Siellä on hyviä kauppoja jossa myydään samoja tuotteita kuin suomessa huomattavasti halvemmalla,ja takuu pelaa kokemusta on

• burgeri
        Itätankkaaja kirjoitti:

Sille viisumille on muutakin tarvetta, niille jotka siellä käyvät, kuten passillekin.
        No voihan sitä laskeakin:
        Vuoden aikana olen hakenut perheemme kolmeen autoon polttoaineen venäjältä.

Bensaa olen ostanut arviolta 3500 litraa. Pelkkänä hintaerona tulee n 2500€
        Tästä miinustetaan viisumi 200€
        Vakuutus 150€
        Matkaan käytetty bensa 140€

Eli "voittoa" ketyy n. 3000€

Kulut olen yrittänyt pyöristää yläkanttiin ja säästöt alakanttiin, jottei ainakaan tule liioteltua. Yksi tankkausreissu on n. 3,5 tuntia kahveineen ja shoppailuineen. Kyllä tuosta voi jonkinlaisen tuntipalkankin laskea, jos asiaa niin ajattelee. Viikottainkin käyden pääsee hyvän ammattimiehen tasolle. Toki muitakin kuluja voi etsiä, jos haluaa, mutta toisaalta en ole myöskään laskenut säästöksi sieltä tuotuja savukkeita, alkoholia, auton pesuja tai muita elintarvikkeita (huom. vain omaan käyttöön).

Näin on
        Shoppailu on hauskaa ja kaikkea löytyy,kun viitsii katsella ja vertailla.Viipurikeskuksen kautta löytyy kauppojen sivuja ja tuotteiden hintoja voi verrata suomi hintoihin. jotkut on huomattavasti halvempia ja jotkut makasaa saman ku Suomessa

• Torssonen
        liirinki kirjoitti:

reissaja sekä itätankaaja,lisäksi viipurissa voi käydä ostoksilla kaupungilla.Siellä on hyviä kauppoja jossa myydään samoja tuotteita kuin suomessa huomattavasti halvemmalla,ja takuu pelaa kokemusta on

Halpaahan siellä Venäjällä on mutta laatu on varmasti eriasia. Takuu taas on voimassa sen aikaa kun autosta perävalot näkyy. Jos laatua/takuuta haluaa kannattaa pysytellä Suomessa. Tännehän ne venäläisetkin tulevat ostoksille jos laatua hamuavat.

Mutta pensa on hyvvää eli ei muuta kuin kaikki joukolla tankkaamaan halpaa pensaa !

• Burgeri
        burgeri kirjoitti:

Näin on
        Shoppailu on hauskaa ja kaikkea löytyy,kun viitsii katsella ja vertailla.Viipurikeskuksen kautta löytyy kauppojen sivuja ja tuotteiden hintoja voi verrata suomi hintoihin. jotkut on huomattavasti halvempia ja jotkut makasaa saman ku Suomessa

Aivan

Liikeet/kaupat jotka netistä löytyy on kai sittren ympäri venäjää pietari,moskova yms..
        mutta hinta ja tuotevrtailujen kannalta melko kattava

• Torssonen kirjoitti:

Halpaahan siellä Venäjällä on mutta laatu on varmasti eriasia. Takuu taas on voimassa sen aikaa kun autosta perävalot näkyy. Jos laatua/takuuta haluaa kannattaa pysytellä Suomessa. Tännehän ne venäläisetkin tulevat ostoksille jos laatua hamuavat.

Mutta pensa on hyvvää eli ei muuta kuin kaikki joukolla tankkaamaan halpaa pensaa !

on näitä "puomia-pitemäälle-tankille-en-kyllä-uskalla-ajaa" naisten asiantuntija lausuntoja...

• Itätankkaaja
        marko135kg kirjoitti:

on näitä "puomia-pitemäälle-tankille-en-kyllä-uskalla-ajaa" naisten asiantuntija lausuntoja...

Mulle kauppahallissa möi työkalukauppias poranteriä: "Hyvää Neuvostoliiton laatua, näitä ei saa enää mistään" Uskoin ja ostin. Oli vielä punainen kotelokin.

• Itätankkaaja kirjoitti:

Mulle kauppahallissa möi työkalukauppias poranteriä: "Hyvää Neuvostoliiton laatua, näitä ei saa enää mistään" Uskoin ja ostin. Oli vielä punainen kotelokin.

samma här. Itse ostin kesälätä Raivolan torilta poranteräsatsin Seistartretzkin??? (se kaupunki ennen Åietaria suomesta tuletaessa, missä olis aika makee sorasastus mahdollisuudet) intrumenttitehtaan valmistama, kun myyjä myyjä hehkutti.

Isäni oli nuukamies, mutta viilat hän piti liukkaina...

• Ressu

Mistä ne venäläiset bensansa ja dieselinsä ostaa uusiin autoihinsa??
      Onko siellä Kotkan ja Haminan tienoilla venäläisten bensajono?
      Onko siellä Kaakkois-Suomessa varaosamyymälöissä mahdoton kysyntä uusien autojen vaihtomoottoreista ja moottorien varaosista?

Voi hevon persaukset!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      468
      6646
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      198
      3978
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2543
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      26
      2080
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      144
      1491
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      79
      1356
    7. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1188
    8. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      68
      1186
    9. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1115
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48