Masentuneen mielen mielen kohentajako?

Työtön kaveri veti hupputakin päälleen ja lähti ruokajonoon.
Aikansa jonoteltuaan huppu päässä hän sai tosi tarpeellisen ruokakassin ja lähti kotiin huppu tiukasti päässä ja mahdollisimman tuntemattomana.

Kotona hän tarkasti lompakkonsa, muutama kymppi oli jäljellä.
Hän veti takin uudelleen päälle revittyään ensin takin hupun irti.
Sitten hän lähti kaupungille ja meni Stockmannin ruokaosastolle.
Siellä hän kierteli näyttävästi hyllyjen välissä ja kun tuttuja tuli vastaan, tervehti iloisesti.
Lopuksi hän nosti kärryyn HK:n sinisen ja maitopurkin meni kassalle ja laittoi hihnalle tavaroiden lisäksi Stockmannin valkoisen muovikassinkassin ja maksoi ostokset.
Kotimatkan hän kulki hyväntuulisen näköisenä valkoista kauppakassia heilutellen ja tuttujaan iloisesti tervehtien.

Ehkä hän kuitenkin petti vain itseään.

9

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä-noin-on-sillä

makkara on yhtä vaarallista kuin tupakka.

• Valinnatvaikuttavat

Stockalta olisi saanut jotain terveellisempääkin sen ruokajonon epäterveellisen ruokakassin vastapainoksi.

• Jopelkueiviittiny

Tärkeintä taisi olla kävely ja näyttäytyminen.

• Keskittykääomiinne

Silti aloittajan tarkoitus jää vaillinaiseksi. Miksi jonkun pitää vaivautua jonkun toisen näyttäytymisen takia? Mielestäni oma ongelma on silloin isompi kuin sen toisen.

• kuinsilloiennen

Noo, Jopel on tunnetusti hieman sarkastinen ikää myöten, miten sitten tuleekaan tulkinneeksi noin? Liekö naisväki lähipiirissään ollut osasyynä moiseen!

• Ruuanlaittaja

Minä en kehtaisi naamaani näyttää, jos kuittaisin aterian lenkkimakkaralla.

• Luulen ymmärtäväni Jopelin kirjoituksen "sanoman." Hyvä kertomus!

On ihmisiä, jotka ovat herkkiä sille, että menee huonosti. Sitä he eivät haluaisi näyttää, vaikka eivät olisikaan huonoon tilanteeseensa syyllisiä. Se on heistä hävettävää. He haluavat antaa toisen kuvan itsestään.

Tunnen tapauksia että kun on jäänyt työttömäksi ja uutta työpaikkaa ei vain ole löytynyt, tämä henkilö on hävennyt työttömyyttään. Niinpä hän on edelleen lähtenyt joka päivä "töihin", hakenut työtä tuloksetta ja vetkuillut jossakin kunnes on työpäivän aika täysi. Perhekin on luullut että kaikki on hyvin. Usein se lopulta paljastuu rahojen puuttumiseen, ellei satu satu tärppiä että pääseekin hommiin.

• Kiitos kun ymmärsit ajatukseni. Olin jo huolestunut ilmaisukyvystäni.
        Käsittääkseni köyhyysloukkuun pudonneita on paljon. Monet ilman omaa syytään.
        Tai melkein.
        Monet elävät työssä ollessaankin lähes yli varojensa ja ottavat surutta velkaa varautumatta taloudellisiin takaiskuihin.
        Äkillinen tulojen väheneminen on silloin katastrofi.
        Silloin varmaan tulee mieleen, miten hyvä olisi muutaman kuukauden palkkaa vastaava vararahasto.
        Monet korjaa onnetonta tilannetta pikavipeillä ja yrittää kenties rahapelejä, jotka ovat kuin housuun tekeminen pakkasella.
        Henkisesti se on varmaan raskasta ja kuinka kauan ihminen jaksaa pitää mieltään koholla, kun kaikki tuntuu kaatuvan päälle, eikä valoa näy missään?
        Kaikki ei jaksakaan.

• ei.kai.tosissaan

Hui, miten orjalliselta olemiselta kuullostaa, ettei vaan poikkeasi massasta :-(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      530
      2005
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      383
      1643
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1462
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1047
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1032
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1016
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      811
    9. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      803
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      794
    Aihe