Ihmisen seitsemän äitiä..?

ValoLiekki

tervehdys.

Ketä ja mitä ihmisen seitsemän äitiä olivatkaan..?

7

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Welhokas

      no ainakaan ne eivät ollet ainoat naiset, oli tuhansia muitakin. eivätkä eläneet samaa aikaan. nuo 7 olivat ne, vain joiden mtDNA on selvinnyt nykypäiviin asti.
      Vai mitä tarkoitit, nimiäkö kysyit?

      • ValoLiekki

        HipHei.

        Terwe Weleho, tarkoitin kysyä kun vedoissa kerrotaan ihmisellä olevan seitsemän äitiä esim. synnyttäjänsä ja pyhäLehmä on kaksi ihmisyksilön äideistä olikohan äitiMaa kolmas. No kumminkin jotain ajattelin jos joku vedantisti olisi kysymykseen vastannut.

        Olen kyllä kuullut tuosta seitsemännaisen alkuäiti jutustakin (pelkkä teoria..?) jotain pientä joskus. Kerro ihmeessä lisää..?

        -Kiittäen; ValoLiekki


      • Welhokas
        ValoLiekki kirjoitti:

        HipHei.

        Terwe Weleho, tarkoitin kysyä kun vedoissa kerrotaan ihmisellä olevan seitsemän äitiä esim. synnyttäjänsä ja pyhäLehmä on kaksi ihmisyksilön äideistä olikohan äitiMaa kolmas. No kumminkin jotain ajattelin jos joku vedantisti olisi kysymykseen vastannut.

        Olen kyllä kuullut tuosta seitsemännaisen alkuäiti jutustakin (pelkkä teoria..?) jotain pientä joskus. Kerro ihmeessä lisää..?

        -Kiittäen; ValoLiekki

        Kyseessä on tutkittu juttu: eli ihminen saa mtDNA:n vain äidiltään.Näin ollen aikaa myöten ne naiset joiden mtDNA säilyy jälkeläisissä vähenevät. sim. jos nainen ei saa lapsia tai saa vain poikia, hänen mtDNAnsa ei pääse "jatkamaa sukuaan" seuraavalle sukupolvelle vaan katoaa. Aikaa myöten tämä on johtanut siihen että Euroopan ja läheisten Aasian alueiden väestöillä on enää jäljellä vain 7 :ää mtDNAta.
        Tämä 7 äidin juttu ei tarkoita sitä että olisi ollut yhteen maailmanaikaan olemassa vain 7 naista joista kaikki polveutuvat, vain noiden vain 7 naisen mtDNA on selvinnyt nykyaikaan saakka. Esim.sinullakin on 2 isoäitiä mutta vain sinun mtDNAstasi selviää vain äidinäitisi.


      • Anonyymi
        ValoLiekki kirjoitti:

        HipHei.

        Terwe Weleho, tarkoitin kysyä kun vedoissa kerrotaan ihmisellä olevan seitsemän äitiä esim. synnyttäjänsä ja pyhäLehmä on kaksi ihmisyksilön äideistä olikohan äitiMaa kolmas. No kumminkin jotain ajattelin jos joku vedantisti olisi kysymykseen vastannut.

        Olen kyllä kuullut tuosta seitsemännaisen alkuäiti jutustakin (pelkkä teoria..?) jotain pientä joskus. Kerro ihmeessä lisää..?

        -Kiittäen; ValoLiekki

        Shrila Bhaktivinod Thakur

        Durlabha mānava-janma


        durlabha manava-janma labhiya samsare
        krsna na bhajinu duhkha kahiba kahare? [1]

        (1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?

        'samsara' 'samsara' kari' michhe gela kala
        labha na ha-ila kichhu, ghatila janjala [2]

        (2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.

        kisera samsara ei chhayabaji praya
        ihate mamata kari vrtha dina yaya [3]

        (3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.

        e deha patana ha'le ki rabe amara?
        keha sukha nahi dibe putra paribara [4]

        (4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.

        gardabhera mata ami kari parisrama
        kara lagi' eta kari, na ghuchi la bhrama [5]

        (5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!

        dina yaya michha kaje, nisa nidra-vase
        nahi bhavi marana nikate achhe vase [6]

        (6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.

        bhala manda khai, heri, pari, chinta-hina
        nahi bhavi, e deha chhadiba kona dina [7]

        (7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.

        deha-geha-kalatradi-chinta avirata
        jagichhe hrdaye mora buddhi kari hata [8]

        (8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.

        haya, haya! nahi bhavi—anitya e saba
        jivana vigate kotha rahibe vaibhava? [9]

        (9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?

        smasane sarira mama padiya rahibe
        vihanga-patanga taya vihara karibe [10]

        (10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!

        kukkura srgala saba anandita ha'ye
        mahotsava karibe amara deha la'ye [11]

        (11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.

        ye dehera ei gati, tara anugata
        samsara-vaibhava ara bandhu-jana yata [12]

        (12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!

        ataeva maya-moha chhadi buddhimana
        nitya-tattva krsna-bhakti karuna sandhana [13]

        (13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!








        kjlu


    • Bhaga

      Lehmä, oma äiti, imettäjä (tai lastenhoitaja), äiti-maa, gurun vaimo, kuningatar ja isän vaimo (jos ei ole oma äiti).

      • Alkuäitien äiti

        Mitä ihmeen lehmiä ynnä muita.

        Asiaan:

        Oxfordin yliopiston geneetikko Bryan Sykes väitti 2001 julkaistussa kirjassaan "The Seven Daughters of Eve" että 95 prosenttia eurooppalaisista periytyi seitsemästä matriarkasta, joilla hän keksi nimet Ursula, Xenia, Helena, Velda, Tara, Katrine ja Jasmine. Nämä ovat eläneet 10.000 - 45.000 vuotta sitten.


    • ValoLiekki

      Kiitoz.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe