asunnon myyminen putkiremontin jälkeen!!

terppa987

terve!!
sellaista lähdin kyselemään että kun meille tehtiin kerrostalo asuntoon putkiremontti ja nyt ajatuksessa olisi että voisi myydä asunnon pois,niin sitä
kävin miettimään että paljonko asunnosta voisi saada/pytää kun itse maksoin 52000€ ja putkiremontti maksoi nyt 30000€!!niin tulenko saamaan edes ns. omia pois jos myyn!!sanottaanko jos nyt asunnon arvo on se 70tuhatta niin ja rahoitusvastikkeessa on toi putkiremontin osuus niin,joutuuko ns.putkiremontin osuuden vähentämään asunnon arvosta millä sitten voisin myydä asunnon pois vai mitenkä homma menee!!

7

1683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiatoo

      Asunnon hinta on se mitä joku siitä maksaa.
      Sen näet sitten kun nimet on kauppakirjassa.
      Myyntihinta lainaosuus = kokonaishinta. Lainaosuuden määrä näkyy isännöitsijäntodistuksesta.

      • terppa987

        ap, se vielä kun netistä kattelin asuntojen myyntiilmoituksia niin
        kun siellä lukee velaton hinta vaikka 75tuhatta
        ja myyntihinta 65 tuhatta niin eikö ostaja silloin maksa vaan myyntihinnan jolloinka uudelle omistajalle tulee rahoitusvastike maksettavaksi!


    • Mijardinpyydät

      Kyllä itse ihmettelen miten minkään vanhan talon arvo nousisi yhtäkkiä putkiremontin vuoksi. Se on edelleenkin vanha talo ja varmasti tulossa muutakin korjattavaa. Eli lisää kuluja luvassa. Itse en maksaisi vanhasta putkirempatusta talosta muuta kun sen "todellisen" arvon. Joka sekin suomessa on liikaa. Vanhojen talojen arvo pitäisi suomessa laskea ajanmyötä ihan niinkuin autonkin arvo käytettynä. Jos vanhaan autoon vaihdat uuden moottorin niin et siitä kuitenkaan uuden auton hintaa saa, tuskin edes sen moottorin arvoa saat hintaa nostettua. Se on edelleenkin vanha auto. Mutta en tietenkään ketään tuomitse kovaa hintaa pyytämästä. Suopihan sitä pyytee vuon hulluhan se on joka maksoo.

      • Myyjänä

        Autojen arvo ei nouse vaan laskee aina. Toisin kuin asuntojen hinnat nousevat. Jos asunto ok paikalla eipä siinä ongelmaa ole saada asuntoa velallisena myytyä hyvään hintaan.


    • voi.pöljän.kevät

      Tietysti remontoitu asunto on kalliimpi kuin se oli ennen remonttia. Heh heh.

    • 135000

      Putkiremontoitu kerrostaloasunto saa lisäarvoa roppakauppalla , kallein remontti tehtynä ja peruskorjattuna ja jos vielä samalla laittaa koko asunnon pinnatkin uusiksi niin vastaa lähes uutta kerrostaloasunto-osaketta.

      Kumman itse ostaisit putkirempatun vai sellaisen johon tulee putkiremppa vaikkapa 5 vuoden sisällä?

      Näitä tulevia putkiremppoja karkuun juoksevia asuntonsa myyjiä on tällä hetkellä todella paljon markkinoilla, joten älä osta sellaista pommia itsellesi vaan sellainen kämppä mihin isot rempat on jo tehty.

    • BauHerr

      Yleensä putkiremontti ei ole lyhytaikaiselle sijoittajalle taloudellisesti järkevää siinä mielessä, että se ei nosta asunnon myyntihintaa remonttikustannuksia vastaavasti.

      Syy tähän on siinä, että putkiremontit ja niiden varjolla myytävät lisäremontit ovat täysin ylihinnoiteltuja, ts. silkkaa ryöstöä. Putkiremopntti voi maksaa pääkaupunkiseudulla jopa 1500 euroa per m2, kun esimerkiksi Saksassa omakotitalon saa pystyyn edullisimmillaan 1000 eurolla per m2.

      Putkiremontteihin liittyy erilaisia kiristysmahdollisuuksia. Esimerkiksi tilaajan vastuuseen vedoten asukkaita kielletään asentamasta itse keittiöitää. Keittiöt voi ostaa ainoastaa remonttiyhtiöltä. Useassa tapauksessa remonttiyhtiö ei edes kerro keittiön hintaa etukäteen. Lasku on sitten niin suolainen, että jopa alan ammattilaisia alkaa itkettää.

      Putkiremontti on suuren luokan kusetusta.

      Asiaan syvällisesti perehtyneen ekonomistin mukaan asuntoa, johon voi tulla putkiremontti ei kannata ostaa. Putkiremonttia ei kannata myöskään teettää, koska siihen pistettyjä rahoja ei saa takaisin. Näin siis keskimäärin ja tilastollisesti tarkasteltuna. Aina on tietenkin mahdollista, että remontti kannattaa juuri Sinun Engelinaukion asunnossasi, mutta keskimäärin asia ei ole niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe