Toyota Corollan vikalista on

No_Huhhhuhhhh

Pitkä kuin nälkävuosi.:
http://www.autotie.fi/tyyppivika/Toyota/Corolla

Katsastustilastojen häntäpäässä olevalla merkillä sen sijaan lista on yhtä lyhyt kuin kanin häntä.

http://www.autotie.fi/tyyppivika/Chrysler/Grand Voyager

36

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jallekarhu

      Siinä onkin viisikymmenvuotisen historian kaikki viat. Onhan se silloin hiukan pidempi kuin eurorämillä.

      • selitäSe

        Mutta miksi Tojotassasi kuitenkin vikaa?


    • korikukkii

      Näitä enää harvoilla nykyautoilla on. Tojolla edelleen koppa happanee käsiin:
      Ruosteviat
      —Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
      —Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.

      • Toyotakestää

        Oletko ihan hullu?


      • Tojoruostuukäsiin
        Toyotakestää kirjoitti:

        Oletko ihan hullu?

        Ei hullu tarvi olla että älyää siis olla ostamatta tohjoa. Laita vaikka youtubeen toyota frame rust :) Jo kohtuu uusissa tojoissakin ruoste saa yliotteen että huhhuh.


      • Nojokumma
        Toyotakestää kirjoitti:

        Oletko ihan hullu?

        Samat sanat. Eihän Tojoissa ole ollut ruosteongelmaa sitten 80-luvun alkuvuosien. Sakuautot ja ranskalaiset ne ruostevikaisia on ollu.


      • ettei.totuus.unohdu
        Nojokumma kirjoitti:

        Samat sanat. Eihän Tojoissa ole ollut ruosteongelmaa sitten 80-luvun alkuvuosien. Sakuautot ja ranskalaiset ne ruostevikaisia on ollu.

        Kaikki ruostetutkimukset ym. raportit kertoo ihan toista kuin palstan pikku Tero. Todellisuudessa ranskalaiset ja ruotsalaiset parhaiten ruostesuojattuja, japanilaiset huonoiten, joista Toyota ja Sukizuki kaikkein surkeimpia


      • Ehrenburg
        ettei.totuus.unohdu kirjoitti:

        Kaikki ruostetutkimukset ym. raportit kertoo ihan toista kuin palstan pikku Tero. Todellisuudessa ranskalaiset ja ruotsalaiset parhaiten ruostesuojattuja, japanilaiset huonoiten, joista Toyota ja Sukizuki kaikkein surkeimpia

        Ihan haista *****-tutkimuksia. Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?
        Ja muka ranskalaiset parhaiten suojattuja, hah! Eihän vanhempia Pösöjä ja Renuja edes ole kilvissä , kun ne ovat romutettu, kiitos ruosteen.


      • oiykjgjhgjhghf
        Ehrenburg kirjoitti:

        Ihan haista *****-tutkimuksia. Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?
        Ja muka ranskalaiset parhaiten suojattuja, hah! Eihän vanhempia Pösöjä ja Renuja edes ole kilvissä , kun ne ovat romutettu, kiitos ruosteen.

        "Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?"

        Päivittäin!


      • tojot_ruostuu_aina_vaan
        Ehrenburg kirjoitti:

        Ihan haista *****-tutkimuksia. Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?
        Ja muka ranskalaiset parhaiten suojattuja, hah! Eihän vanhempia Pösöjä ja Renuja edes ole kilvissä , kun ne ovat romutettu, kiitos ruosteen.

        Taisin tänään nähdä viimeksi. Oli tätä uusinta "pokemonin irvistys -mallia). Ovien alareunassa jo ruostetta ja ruosteiset peltivanteet. 90-luvun ranskiksissa ei yleensä ole vielä yhtään ruostetta, kuten ei muissakaan eurooppalaisissa


      • vakiovaikutus
        tojot_ruostuu_aina_vaan kirjoitti:

        Taisin tänään nähdä viimeksi. Oli tätä uusinta "pokemonin irvistys -mallia). Ovien alareunassa jo ruostetta ja ruosteiset peltivanteet. 90-luvun ranskiksissa ei yleensä ole vielä yhtään ruostetta, kuten ei muissakaan eurooppalaisissa

        Oisko vähän ohkaiset maalit


      • Amiksen_pihallahan
        oiykjgjhgjhghf kirjoitti:

        "Milloin olet nähnyt ruosteisen Toyotan liikenteessä?"

        Päivittäin!

        noita 80-luvun Tojoja saattaa nähdä samanikäisten Bimmereiden, Volsujen ja Hondien seassa. Kaikki koreistaan samanlaista paskaa mutta joissakin kotteroissa monen tonnin erikoismaalaus ruosteen päällä.


    • Järki_hoi

      Oletko tyhmä vai mikä on? Corollaa on tehty yli 40Miljoonaa ja on valittu useita kertoja luotettavimmaksi autoksi! Suomessakin Corolla on ylivoimaisesti eniten rekisterissä oleva auto malli ! Kuinkahan paljon on näitä Chrslereitä rekisterissä? 2014 niitä oli oikeen 4 849kpl ku Corollia oli 151 067kpl!!!!!

      • Kamenski

        Näin on ja ainahan on hunsvotteja, jotka eivät huolla Corollaa ja vaikka onkin kestävin auto, niin ei sekään ilman huoltoa ikuisesti kestä. Eli valtavasti liikenteessä niin joissakin on vikojakin.
        Mutta silti on hyvä muistaa että Corolla on varmin valinta ja on ollut jo vuodesta 1967. Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000 ja pyörätuenta jopa enemmän. Ruoste ei iske kun pesee säännöllisesti järvivedellä.


      • TerolleSelkis
        Kamenski kirjoitti:

        Näin on ja ainahan on hunsvotteja, jotka eivät huolla Corollaa ja vaikka onkin kestävin auto, niin ei sekään ilman huoltoa ikuisesti kestä. Eli valtavasti liikenteessä niin joissakin on vikojakin.
        Mutta silti on hyvä muistaa että Corolla on varmin valinta ja on ollut jo vuodesta 1967. Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000 ja pyörätuenta jopa enemmän. Ruoste ei iske kun pesee säännöllisesti järvivedellä.

        "joissakin on vikojakin."

        Se osuus on totta.


      • AikasManureaa
        Kamenski kirjoitti:

        Näin on ja ainahan on hunsvotteja, jotka eivät huolla Corollaa ja vaikka onkin kestävin auto, niin ei sekään ilman huoltoa ikuisesti kestä. Eli valtavasti liikenteessä niin joissakin on vikojakin.
        Mutta silti on hyvä muistaa että Corolla on varmin valinta ja on ollut jo vuodesta 1967. Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000 ja pyörätuenta jopa enemmän. Ruoste ei iske kun pesee säännöllisesti järvivedellä.

        "Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000"

        Tuohon sanoo tervekin suolisto, että prius


      • kestonhuiput
        AikasManureaa kirjoitti:

        "Koneet kestää ilman remppoja vähintään 400 000"

        Tuohon sanoo tervekin suolisto, että prius

        ja diisselit vieläkin enemmän


    • Osta_mikä_tuntuu_hyvältä

      Uuden auton ruostesuojaus voi hyvin olla paremmin tehty monissa autoissa verrattuna japanilaisiin autoihin, vaikkapa Toyotaan. Kaksikymmentä vuotta myöhemmin tarkasteltuna, Toyota kenties myydään taksiksi Afrikkaan.

      Siis, mikä ongelma näissä ranskalaisissa on? Joidenkin mukaan, ranskalaisissa autoissa on paras kunto paalatessa. Tällä perusteella auto on paras hankinta, mutta vuosista keskusteleminen jääköön väliin.

      Sinänsä, hintansa menettänyt ranskalainen uudehko auto voi olla hyvä ostos. Toyotan vikalistaan vuosikymmenien saatossa kuuluu kaikki valmistetut osat. Harva niistä on heikkolaatuisempi kuin keskimäärin auton osat kaikissa autoissa. Kuinka japanilainen insinööri onnistuu valmistamaan laaduttomista osista toimivan kokonaisuuden, on monelle perehtyneelle hämmästyttävää.

      Suomessa valmistetuille, valmiiksi laaduttomilla tuotteille, edellinen antaa mahdollisuuden pyrkiä samaan toimivuutena. Amerikkalaiset tutkivat erästä valmistettavaa vaihdelaatikkoa Japanissa ja toisaalta Amerikassa tehtynä. Tutkitut osat olivat parempia tehtyjä Amerikassa. Japanissa valmistettu vaihdelaatikko kesti ja toimi paremmin autossa.

      Katsopa peiliin. Kuinka täydellinen ihminen sieltä katsoo takaisin. Tästä huolimatta sen saama huomio on saattanut jäänyt vähäiseksi. Mietit, miksi tämä ja tuo saa huomiota enemmän, vaikka omakuva on täydellistä hipova. Ainakaan sen muuttamiseksi ei ole tarvinnut tehdä mitään.

      Toyota on kuin vessapaperi, siihen useat tarraavat, tietäen sen toimivan tehtävässään. Japanissakin vessapaperi tunnetaan nykyisten automaattivessojen aikana, jotka pyyhkivät ja kuivaavat pytyllä istuvan. Ehkä, tästä ei kannata jatkaa enemmän autovalmistusmaiden ihmisten kanssa, joille jalanjälkivessa on löydettävä todellisuus maastaan.

      Missä Suomessa on automaattivessa normaaliympäristössä? En ole nähnyt ainuttakaan Suomalaisessa kodissa tai missään muuallakaan. ABC -asemien vedettömiin pisuaareihin moderneimpina vessoina maassamme, ei kannata tehdä suurempaa tarvetta. Edellinen kertonee Toyotaa ympäröivästä maailmasta enemmän, sillä meillä ei ole edes sivistynyttä vessakulttuuria.

      Kenties tulisi miettiä, mikä asenteissamme on vialla. Olemma maailman savolaisia, juntteja, hidasälyisiä, mutta herkästi kusetettavia esimerkiksi autovalinnoissamme.

      Loppukaneettina Volkkaria myydään tällä hetkellä Saksassa 30 % alennuksella. Radiosta kuultuna tänä aamuna. Golf malli tosin vain 29 % alennuksella. Volkkari voi on hyvä ostos alennuksella ostettaessa, jos ei ollut sitä normaalihinnallakin ostettuna.

      • hysteeriHirttääKii

        Fiat Albea ja Toyota Corolla. Siinä sitä mahottoman mielenkiintoiset kulkineet. Yhtä mielenkiintoiselle kuskille.


      • nelistääneljääkytä
        hysteeriHirttääKii kirjoitti:

        Fiat Albea ja Toyota Corolla. Siinä sitä mahottoman mielenkiintoiset kulkineet. Yhtä mielenkiintoiselle kuskille.

        Yaris. Tätienergia loppusijoituspaikka. Kehäkolmosen vas. kaistalla.


      • seonjokapäivä
        nelistääneljääkytä kirjoitti:

        Yaris. Tätienergia loppusijoituspaikka. Kehäkolmosen vas. kaistalla.

        joooooo. Täti ajaa tasapersettä vaikka jonkun mäkeen puuskuttavan rekan kanssa. Viittäviittä. Viissettemän autoo jonossa takana, että saisko enää ikinä tietä


    • toiotakunetmuutasaa

      mulla on 93vm toyotassa 870000km ja hyvin laulaa,venttiiliohjurinkumien vaihdon jälkeen on öljyn kulutus pienempi kuin naapurin 2014 audissa.Sokerina pohjalla autossa on toyotan alkuperäinen pakoputki.Kertokaapa missä muussa merkissä putki kestää yhtä pitkään suomen suolassa?

      • Qjydkudjq

        Taas täysin vastaansanomaton argumentti Toyotan legendaarisen laadun puolesta. Ei mikään muu valmistaja pysty noin kovaa laatua kohtuullisella hinnalla.


      • juu.näinpä
        Qjydkudjq kirjoitti:

        Taas täysin vastaansanomaton argumentti Toyotan legendaarisen laadun puolesta. Ei mikään muu valmistaja pysty noin kovaa laatua kohtuullisella hinnalla.

        Jonkun tojo-uskovaisen valehtelu on sulle "vastaansanomaton argumentti". No siihenpä se Toyotan "luotettavuus" perustuukin, valehteluun ja vikojen pimittämiseen


      • whckjewhkjxhewkjg
        juu.näinpä kirjoitti:

        Jonkun tojo-uskovaisen valehtelu on sulle "vastaansanomaton argumentti". No siihenpä se Toyotan "luotettavuus" perustuukin, valehteluun ja vikojen pimittämiseen

        Tojouskiksen latelema liturgia on yks juttu ja totuus sitten toinen


      • järkkyKokemus
        whckjewhkjxhewkjg kirjoitti:

        Tojouskiksen latelema liturgia on yks juttu ja totuus sitten toinen

        Ensin Tero elämöi ja sitten löytyykin Tojotasta vika!


      • Putki_onkin_tehty

        ruostumattomasta teräksestä niinkuin konsernilla on ollut tapana. Eipähän tarvitse parin-kolmen vuoden välein olla vaihtamassa. Näistä pienistä asioista ja niiden summasta lopullinen laatu muodostuu ja omistajat ovat tyytyväisiä kun auto vaan kestää vuodesta toiseen.


      • yksonkelmatulee
        Putki_onkin_tehty kirjoitti:

        ruostumattomasta teräksestä niinkuin konsernilla on ollut tapana. Eipähän tarvitse parin-kolmen vuoden välein olla vaihtamassa. Näistä pienistä asioista ja niiden summasta lopullinen laatu muodostuu ja omistajat ovat tyytyväisiä kun auto vaan kestää vuodesta toiseen.

        Vielä kun pystyis nukkumaan sängyssä. Mutta kun takaisinkutsujen pino patjan alla tekee patjasta liika kuperan.


    • Älä_ihmeessä_osta

      Viisitoistavuotta vanhaan Camryyni kysyessäni pakoputkea, varaosamyyjä sanoi, ettei se ole voinut mennä tässä ajassa. Laipat siitä olikin mennyt huonoksi - ei putki - joten siinä mielessä myyjä oli oikeassa. Siksi uskon -93 Toyotan putken olevan alkuperäisen, koska putki on ns. ruostumatonta terästä monista muista autoista poiketen. 23 vuotta pakoputkelle on kyllä kunnioitettava lukema.

      Useissa Toyotissa on myös ollut kymmenestä neljääntoista vuotta vuotta vanha akku, jota ei ole tarvinnut vaihtaa. Ai niin, Toyotissahan on huonoa sähköä, kuten eräs palstalla ollut asian jota kuinkin ilmaisi.

      • Svetsnikov

        Ja aika paljon kuulee, että monessa ykköskopan Avessa on alkuperäiset iskarit ja jarrulevyt eikä yhtään alustaosaa vaihdettu, vaikka matkamittarin eka numero on nelonen.


      • bäbädäboom
        Svetsnikov kirjoitti:

        Ja aika paljon kuulee, että monessa ykköskopan Avessa on alkuperäiset iskarit ja jarrulevyt eikä yhtään alustaosaa vaihdettu, vaikka matkamittarin eka numero on nelonen.

        hourailuja kuunnellessa kuulee ihmeitä


      • Myin_Carina_2
        Svetsnikov kirjoitti:

        Ja aika paljon kuulee, että monessa ykköskopan Avessa on alkuperäiset iskarit ja jarrulevyt eikä yhtään alustaosaa vaihdettu, vaikka matkamittarin eka numero on nelonen.

        vm -89 vuonna 2004 tuttavalleni ja autolla oli tuolloin ajettu 110tkm ilman ongelmia. Sama auto on vieläkin liikenteessä, tosin vasta parisataa tuhatta ajettuna mutta jarrulevyt ja rummut ovat vieläkin alkuperäiset. Iskarit on kuulemma vaihdettu mutten kysynyt että eteenkö vai taakse. Uskomattoman vahva auto vaikkei tien päällä niitä kaikkein tukevimpia ajoltaan. Riittää kuitenkin hyvin Suomen nopeuksille.


      • serkullaolianklia
        Myin_Carina_2 kirjoitti:

        vm -89 vuonna 2004 tuttavalleni ja autolla oli tuolloin ajettu 110tkm ilman ongelmia. Sama auto on vieläkin liikenteessä, tosin vasta parisataa tuhatta ajettuna mutta jarrulevyt ja rummut ovat vieläkin alkuperäiset. Iskarit on kuulemma vaihdettu mutten kysynyt että eteenkö vai taakse. Uskomattoman vahva auto vaikkei tien päällä niitä kaikkein tukevimpia ajoltaan. Riittää kuitenkin hyvin Suomen nopeuksille.

        Saahan sitä kuvitella. Ihminen.


    • EiJAtkoon

      Ei tuollaisia uskalla ostella, voi levitä ihan näköjään mistäpäin vaan ja ihan milloin vaan.

      • eiautapepantteeni

        Tulee Tojoterolle se haikia huominen.


    • Tällaista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe