Moi, tarkoituksena ostaa toinen otsikon kameroista käytettynä. Kaivataan mielipiteitä em. mallien eroista, ts. kannattaako D7100 maksaa 250€ verrattuna D7000 vai käyttää erotus objektiiviin ?
Vertailuja kameroista selattu, mutta käytännön merkitys eroista (speksien perusteella) ei oikein selviä...
Kiitokset etukäteen asiallisista vastauksista.
D7000 vs D7100
10
154
Vastaukset
- Canonisti_minäkin
Yleensä aina kannattaa käyttää erotus parempaan objektiiviin, mutta asia ei ole ihan yksinkertainen.
http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=nikon_d7000&products=nikon_d7100
On sanottu, että noin 25 MP on se, mitä APS-C kennosta kannattaa ottaa irti ilman objektiivien hinnan pomppaamista taivaisiin. Tuolloinkaan ei enää kannata käyttää keskitasoisia objektiiveja.
D7000:n 16MP riittää kaikkeen sähköiseen esittämiseen ja suurennoksiin A3 kokoon asti, mutta croppivaraa ei ole hirveästi. Kun uusi 24 MP versio omasta X Pro rungostani tulee, ostan sellaisen. Toisaalta tiedän, että Fuji on alun perin tehnyt objektiivit ajatellen 24 MP kennoa. Jos samalla joutuisin vaihtamaan kaikki objektiivit, en varmaan vaihtaisi runkoakaan.
Käytettyjen kaupassa on myös hyvä, vähän kuvattu yksilö tärkeä. Itse ostaisin noista valokuvaukseen D7100:n tietäen, että se rajaa keskinkertaiset objektiivit pois. Jos ostat huonoja tai keskinkertaisia objektiiveja, olet maksanut rungosta turhaan. Videokuvaukseen uudempi versio on selvä valinta.- omiasi.höpiset.taas
" On sanottu, että noin 25 MP on se, mitä APS-C kennosta kannattaa ottaa irti ilman objektiivien hinnan pomppaamista taivaisiin "
Missä niin on sanottu?
" Toisaalta tiedän, että Fuji on alun perin tehnyt objektiivit ajatellen 24 MP kennoa. "
Missä näin kerrotaan?
Ostaisin ehdottomasti sen D7100 rungon ja siihen sitten alkuun optiikan johon on varaa.
Nikkorin 35 mm F1.8 on ihan kohtuullinen aloitus ja kun alkaa tehdä mieli monipuolisenpaa kuvausta niin, vaikka täällä onkin "suttuzoomi" vastarintaa niin joku 18 - xxx mm on käyttökelpoinen. Itse käytän turistilasina 18 - 200 mm Nikkoria ihan kohtuu tuloksin.
Alla olevassa osoitteessa on tuolla linssillä ja D300s rungolla kuvaamani sarja Raumalta yhtenä kesänä.
https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/KyllRaumOAinRaum#
Siitä voit hieman arvostella vaikka täyttä erotteluahan noissa ei ole. Tuohon turismiin tuo 18 - 200 on ihan omiaan ja sillä välttää monet linssin vaihdot ja monen linssin kantamisen.
Erimieltäkin saa olla jos haluaa!- kaikenlaistanniin
Olen sitä mieltä, että vieläkin enemmän kuin huippulaadukkaaseen objektiiviin sijoittaisin pätevään kuvankäsittelyohjelmistoon. Itse olen räpsinyt kuvia D90 D7000 D700 ja D800E - kameroilla. Jos noista kropeista puhutaan niin ostaisin sen jossa on pätevämpi tarkennusjärjestelmä. Hyväkään objektiivi ei paljoa auta jos tarkennus sahaa pieleen. Oletan että kummassakin mainitussa on saman verran tarkennuspisteitä ja tarkennusnopeus ja tarkkuus samaa tasoa. Mutta oliko se niin että 7100 -mallissa on se alipääsuodin poistettu? Että niin kuin periaatteessa kuvat on joissain tilanteissa jopa yksityiskohdiltaan tarkempia terävimpiä. Itse ostin aikoinaan Lightroomin ja opin sitä käyttämäänkin. Melkoisen harppauksen koin kuvien laadussa sittemmin. Kuvat kannattaa tietenkin siinä tapauksessa ottaa raw eli raakakuvina. Usein pelkästään varjojen avaaminen kuvasta saapi ihmeitä aikaan lopputuloksen kannalta katsottuna, samoin valkotasapainon oikealle tolalle saattaminen.
- D7000_D7100Käytössä
Ääni d7100:lle Parempi tarkennus ja hieman enemmän ISO varaa. Käytettynä hinta-ero pieni.
- Razamanaz
Täällä ei kyllä ikinä kannata kysellä mitään ku puolet sanoo että joo ja puolet että ei 50% 50% allupiisteessä edelleen
- samaa.mieltä
Ei tosiaankaan kannata kysellä ytään mitään. Jos kysyt esim. vertailua kahden kameran välillä, niin vastauksena tarjotaan hankittavaksi eri merkkisiä ja täysin eri hintaluokkaa olevia kameroita.
- Kenties-näin
D7100 ja kaveriksi vaikka Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM | C
http://www.dpreview.com/reviews/sigma-17-70mm-f2-8-4-os-hsm - Nikonialähesaina
Minulla on D7100 ja Tamronin objektiivi. Olen tyytyväinen. Softapäivitykset on asentuneet nätisti. Kamera toimii niinkuin pitääkin.
Täällää tosiaan haukutaan helposti kamera kuin kamera, vaikkei kirjoittaja osaisi edes kuvata. tällaiset keskustelut pitäisi käydä jossain suljetuilla palstoilla.- kiinnnostaisitietää
Mikä Tamron sinulla on?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984