Mitähän tästä seuraa ennakkomaksuja maksaneille asiakkaille?
"Ruotsalaislähtöinen uusiutuvaa energiaa kuluttajille myyvä energiayhtiö WE®EL AB ja 220 Energia Oy ovat sopineet 220 Energia Oy:n asiakassalkun siirtämisestä WE®EL:lle. Asiakassalkun koko on vuosittaisella kulutuksella mitattuna yli 500 GWh. Sopimusten siirtyminen WE®EL:lle tulee tapahtumaan tulevien kuukausien aikana. Siirtyminen ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä. WE®EL AB osti 220 Energia Oy:n Ruotsin kuluttaja-asiakassalkun syyskuussa 2015.
WE®EL AB:n toimitusjohtaja Peter Swartlingin mukaan asiakassalkun hankinta on merkittävä askel heidän pohjoismaiden toimintojensa strategiassa. 220 Energia Oy:n Suomen asiakassalkun hankkiminen oli WE®EL:lle osa luonnollista jatkumoa. WE®EL AB tulee jatkossakin toimittamaan sähköä siirtyville asiakkaille samoin ehdoin kuin 220 energia Oy tänä päivänä. WE®EL Oy odottaa tuloksellista ja pitkäkestoista yhteistyötä kasvavavan asiakaskuntansa kanssa.
220 Energia Oy:n hallituksen puheenjohtaja Peeter-Jass Pikk painotti, että 220 Energia Oy päätti siirtää asiakassalkkunsa WE®EL AB:lle, koska he ovat hyvämaineinen sähköntoimittaja. Päätökseen vaikutti myös WE®EL AB:n kyky tuottaa hyvää asiakaspalvelua ja lisäarvoa nykyisille asiakkaille pitkälle tulevaisuuteen.
Lisätietoa antavat:
Peter Swartling, WE®EL AB
Tel 46 72 717 51 70
[email protected]
www.werel.net
Peeter Jass Pikk, 220 Energia Oy
Phone. 372 51 75 386
[email protected]
www.220energia.fi"
220 myi asiakkaansa
39
1320
Vastaukset
Ennakkomaksut palautuetaan, kuten tiedotteessa on mainittu.
- oplichter
Onko palautuksiin rahaa?
- veroparatii
rahat on cayman saarilla ja pysyy
- teinisähköä
energia220 kirjoitti:
Kyllä palautuksiin on rahaa. =)
Mikään vakavasti otettava toimija ei käytä virallisessa tiedoituksessaan teinimäisiä hymiömerkkejä. Mitä tästä siis voidaan päätellä.
- pissiskusettaja
teinisähköä kirjoitti:
Mikään vakavasti otettava toimija ei käytä virallisessa tiedoituksessaan teinimäisiä hymiömerkkejä. Mitä tästä siis voidaan päätellä.
Kyllä bileisiin on rahaa. =)
- Poliisi007
energia220 kirjoitti:
Kyllä palautuksiin on rahaa. =)
Milloinkas palautetaan liikaa maksetut??? Miksi puhelimeen ei vastata??? Eikä sähköpostiin??
- Entinen220asiakas
Miksi ette hyväksy myyjänvaihtoa vaikka sopimus on toistaiseksi voimassaoleva? Kolmannella kerralla ja useamman asiakaspalveluunne yhteydenoton jälkeen vaihto lopulta onnistui. Näin sopimukseni viivästyi uudelle myyjälle ja jouduin olemaan teidän kalliimmalla sopimuksella pidempään. Tästä aiheutui minulle taloudellista haittaa. Tämä on kuulema teidän toiminnassa otettu käyttöön ihan harkiten.
- Eikoskaanenääasiakas
Sama ilmiö oli työtoverillani, jolla päättyi määräaikainen sopimus ja teki uuden sopimuksen toisen yhtiön kanssa. Uusi sähköyhtiö ilmoitti ettei vaihto onnistu, koska 220 Energialla on esto päällä. Kaveri sai soitella useamman kerran 220:n asiakaspalveluun. Lopulta pääsi irti. Mielenkiintoista on ollut seurata tämän firman käänteitä. Itse pääsin irti jo pari vuotta sitten. Sain jopa rahatkin takaisin, mutta kului siihen aikaa ja vaivaa. En suosittele kenellekään.
- klaus1234
Viime marraskuussa sanoin irti sopimuksen 220 energian kanssa. Edelleen saan laskuja uudelta yhtiöltä vaikka olen Loisteen asiakas. On saamatta vielä rahojakin sieltä. Varotkaa kyseistä yhtiötä. Siitä ei meinaa päästä irti millään. Yhteyttä ei tahdo saada.
- klaus1234
Edelleenkin tänä päivänä odotan rahojani Werelliltä. Ongelma on tämä perintä firma Alektum joka tämän summan minulta peri vaiko en asiakas olekaan. Rikosilmoitusta suunnittelen ja yhteyttä kuningaskuluttajaan.
- ilmastasähköö
Mulla 220 energian kanssa 2 vuoden sopimus josta puolet mennyt...tosin laskua eivät ole lähettäneet sitten kesäkuun. Ilmeisesti siis tarjoavat ilmaista sähköä.
- Epäilyttää
Olen yrittänyt soittaa 220 energiaan ja Wereliin. Vastaaja päällä kummassakin, jossa on sama äänite. Maksoimme perheessä saman sähkölaskun kahteen kertaan, mutta rahoja ei ole palautettu. En myöskään pidä siitä, että jo huhtikuun maksut on veloitettu. Vaihdan sähkön toimittajaa. Pitää yrittää s-postin kautta saada yhteyttä.Kyllä lasku pitää olla reaaliajassa.
- Xxxx220
Yrityskaupan vuoksi tulleen Loppulaskun summa ei ole oikein. Reklamoin asiasta 220energian aspaan, mutta enpäs saanut minkäänlaista vastausta. Ilmeisesti asiaa pitää kuluttaja-asiamiehen kanssa alkaa selvitellä...
- herppa2
sama homma täällä. Loppulaskuni summa oli negatiivinen, eli pitää saada summa takaisin. Olen laittanut tarvittavat tiedot ohjeistuksen mukaan useita kertoja sekä sähköpostilla, että 220 energian www-sivun lomakkeella, mutta en ole saanut mitään vastausta, enkä rahojani tilille.
Tänään kun soitin 220 energiaan, siellä oli vastaaja että "hei, soititte 220 energialle. Olemme tänään poikkeuksellisesti koko päivän koulutuksessa"
pitää lopettaa werellin kanssa myös sopimus, koska ovat ilm. jotenkin samoja tyyppejä siellä.
Kuluttajasuoja-asiamieheen yhteys.
- Loppulasku
Kusettavat loppuun saakka.
- Msms
Joo tutun kuuloista tekstiä..aluksi kaikki sujui hyvin mutta kaikki kusetukset on nyt jo koettu.. ja nyt on määräaikainen sopimus 220 / wereliin, eikä tietenkään pysty vaihtaa toimittajaa. Katotaan vaan kuinka käy kuluttajansuojan kautta :/
- MWh
Joku Werel laittoi laskun. ihmettelin, että mikä nyt kiikastaa, kun minulla oli maksuja sisällä 220:ssä. Soitin Wereliin ja soitin 220:n Peeter Jass Pikkille ja pyysin siirtämään sisällä olevat rahat Wereliin. Yritti saada minua soittamaan, mutta suostui välittämään pyynnön ja hoitmaan asian kuntoon.
Toki samassa ajassa olisin voinut ilmoitella tilinumeroita 220:een ja maksaa Wereliin, mutta potut pottuina.
Werelissä ja 220 Energiassa ovat ilmeisesti sitä mieltä, että liiketoiminnan siirtymisen yhteydessä on jotenkin normaalia, että asiakas ilmoittelee tilinumeroaan 220:een, johon voi palauttaa ja sitten maksaa Wereliin.
Sähköä kannattaa kilpailuttaa, mutta kaikenlainen laskujen ja palautustaen veivaaminen vie aikaa. Werel vie ihmisten aikaa energiaa ja myy sähköä. Älkää ottako tätä firmaa. Samaan hintaa saa muualtakin ilman laskutusrumbaakin. - rkt
Kyllä täällä on toiminut kaikki ok,ja rahatkin on palautettu tilille ,ainut mikä on muuttunut,viimeisessä laskussa kw/h hinta oli hieman korkeampi mitä oli sovittu.eli jos joku on ollut väärin olen saanut kyllä kaikki sovittua puhelimella.
- eiasiakas
"Hyvämaineinen sähköntoimittaja", johan lehmätkin lentää jos tuo pitää paikkansa...
- Hokan
Asiakkaat myyty Werelille. Tarina kuitenkin kertoo, että 220:n jobbareiden uusin kuvio on Lumoenergia ja yrityksille Plussa Energia. Miksi lopettaa toinen ja aloittaa uusi? Syitä on varmaan monia, mutta sen osaan sanoa, ettei Lumo Energia tai Plussa Energia vastaa 220:n tai Nordia Energian (220:n yritysmyynti) veloista.
https://www.lumoenergia.fi/
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/lumo-energia-oy/27017734/rekisteritiedot
http://www.plussaenergia.fi/
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/plussa-energia-oy/26845802/rekisteritiedot- Hokan
Ei muuten vastaa Werelikään..
- samulimelanko
Moi,
Kiva huomata, että Lumo Energia (joka myy sähköä kuluttajille) ja Plussa Energia (joka konsultoi yrityksiä parhaan energiatehon löytämisessä) ovat noteerattuina täällä. Olen aiheesta sikäli innostunut, että omasta mielestäni Lumolla ja Plussalla on tarjota paljon sellaista, mitä kilpailijallamme ei ole. Valitettavasti kuitenkin esitetään virheellistä tietoa yhteydestä 220:aan. Haluan tällä viestillä selventää sitä, ettei Lumoa tai Plussaa omista kukaan 220:n liiketoiminnan entisistä tai nykyisistä omistajista. Väite siitä, että me jollain tapaa jatkaisimme 220:n toimintaa on täysin väärä; me luomme uutta ja muutamme markkinaa paremmaksi. Olisi kiva tietää, mihin nuo tässä esitetyt huhut perustuvat, ja kuka tarkalleen esittää tällaista. Alla kuitenkin kuitenkin tulee faktat oman roolini kautta:
Mä olen perustajaosakas ja sijoittaja sekä Lumo Energiassa, että Plussa Energiassa. Toimin myös toimarina molemmissa, edustaen näin liiketoimintaa suoraan muille osakkaille. Meille saa soittaa ja kysyä omistusrakenteesta, kerron mielelläni ja tarjoan ehkä myös mahdollisuutta osallistua osakeantiin, jos sellaisia on päällä soitettaessa.:) Olen kuitenkin päiväduunissa ihan omalla alallani markkinointiviestinnän parissa, joten oma toimintani yhtiöissä on lähinnä hallinnollinen ja operatiivista johtoa sparraava.
Olen nimittänyt Lumo Energian operatiiviseksi johtajaksi Otto Savastin, joka on aiemmin ollut operatiivisessa roolissa tässä ketjussa mainitun kilpailijan palveluksessa. Mutta kuten jo sanottua, meillä ei kuitenkaan ole yhteistä omistuspohjaa kilpailijan kanssa. On aika luonnollista sähkönmyyntialan lisäksi myös muilla toimialoilla, että eri yhtiöiden palveluksessa on samalla toimialalla aiemmin kilpailevassa yhtiössä toimineita henkilöitä. Itse tulen sähkömarkkinan ulkopuolelta brändinrakentajana ja minulla on näkemys siitä, miten nykypäivän sähköyhtiön tulee viestiä asiakkaalleen. Otolla taas on osaaminen sähkönmyynnin toimintojen pyörittämisestä, joten näillä lähtökohdilla uskon, että Lumolla on tarjota markkinassa jotain sellaista, mitä kilpailija ei ole vielä tehnyt.
Lisää fatkoja Lumo Energiasta tämän linkin takana: http://www.lumoenergia.fi/tietoa-meista/
…ja Plussa Energiasta: http://www.plussaenergia.fi
Ystävällisesti,
Samuli Melanko
- nenästävedetty
Nyt tuli siis "loppulasku" wereliltä viime vuoden osalta, Lasku on täysin pielessä kw määrien osalta ja on noin kolminkertainen todelliseen kulutukseen nähden. En tiedä mistä alottaa, edelliseen s-postiin ja puheluun ei vastattu, poliisi, kuluttaja-asiamies?
- Jyväjussi
Sama täällä, "loppulasku" täysin pielessä. Firman sähköposti eikä myöskään puhelin vastaa. Oman asiani vein markkinaoikeuteen sen jälkeen kun olin ilmoittanut kuluttaja-asiamiehelle. Näyttää toiminta perustuvan huijaukseen.
- tyytymätön_asiakas
Kannattaa katsoa Werelin lasku tarkkaan. Itselle oli lisätty "Överförning 2,95€", eli laskutuslisä. Oli Werel sitten myynyt laskut Alektum Oy:lle ja asiakas laitetaan maksamaan Alektumin osuus.
"Laskutussaatavamme on pantattu Alektum Oy:lle vakuudeksi. Lasku voidaan pätevästi maksaa vain Alektum Oy:lle alla olevan tilinsiirtolomakkeen tiedoilla..." - Kohtaentinenasiakas
Werel... Laskut mitä sattuu asiakaspalvelu ei ole perillä asioista laskutus ulkoistettu, jos saatavia hoidettava alentaminen kautta. Hermoja ja aikaa vie tällainen firma! PRKL.
- saa...na
Pitäisi ottaa MOT toimittajaan yhteyttä
- klaus1234
Ilmoittaudun mukaan jos joku tekee sen
- lr67
Eiköhän ole kaikille selvää, että ihan yhdestä ja samasta kaverista nämä ongelmat ovat lähteneet ja seuraavat mihin tahansa herra håkan gustafsson meneekin.. voin ihan hänelle v. 2009 työskennelleenä sanoa, että hieno juttu jos vanhat työntekijät on lähteneet menemään. ei kannata sekaantua werelliin niin kauan kun tämä kaveri on siellä johdossa.
- Onkohalpaasähkoa
Olin 220Energian asiakkaana, vaihto We@el:iin tarkoitti sitä, että laskutuksessa vedätetään siten, ettei ensin laskuteta joltain ajalta ja jälkikäteen lähetetään karhulasku, käsittelykulujen kanssa tietysti - eli ottavat sen halvennuksen karhulaskuina, joihin asiakas ei ole voinut vaikuttaa, kun mitään laskua ei ole tullut.
Eikö tuollaiseen toimintaan, pitäisi jonkin tahon jo puuttua. Eihän tuo ole rehellistä toimintaa lainkaan.- kwsotku
Samaa paskaa täälläkin, tein jo tammikuussa ilmoituksen kuluttaja-oikeuteen. Menee vaan kauan ennen kun päätös tulee. Rikollista toimintaa.
- Karhuavat
Meille kans kaikki laskut tulee suoraan karhukirjeinä viiden euron lisällä. Ja uhkauksella perinnästä. Alkuperäistä laskua ei tule ikinä. Vaihdettu nyt firmaa, joten toivotaan, että laskut loppuu tähän.
- ootellen
Karhulaskua odotellessa. Meille ei ole tammikuun jälkeen tullut laskua. Tammikuussa maksu meni vielä 220:lle. Jännityksellä odotellen.
- Puhdasta_kusetusta
Minulle on tullut laskuja, joista ei ota mitään selvää. Jaksoja on pätkitty mistä sattuu. Ennakot ja toteutukset osuvat eri päiville, ja osittain päällekkäin. Eikä yksikään ole vielä osunut samaan päivään kuin siirtoyhtiön laskutusjaksot. Marras-joulukuulta olen jo maksanut enemmän kWh kuin olen siirtolaskujen mukaan kuluttanut --- ja uusimmassa laskussa koitetaan minulta laskuttaa lisää viime vuoden puolelta!!!
- Ok-sensi
Parempi varmaan pitäytyä näissä tunnetuissa ja luotettavissa sähkönmyyjissä eikä juosta sen viimeisen sentin perässä. Ei tarvitse tapella spedefirmojen hatusta vedettyjen laskujen ja olemattoman asiakaspalvelun kanssa.
Mielenrauhakin on rahan arvoista. - LoppuLaskunLaskunLasku
Werel laskuttaa loppulaskuja toistamiseen, eli huijausyritykset vain jatkuvat ja jatkuvat. VAROKAA WERELIÄ!!!
- kkokjuhhuh
220-huijarit taas liikkeellä werel nimellä.
Vaan pitäähän tyhmiltä ottaa rahat pois.
Ihan nokko oli varoituksia 220:sta inttternetissä vaan kun ei ymmärrys riitä.
Sähköön meni nekin rahat mitä talvivaara-wincapita-oravaasuntorahastosta jäi :/ - laskutushuijausjatkuu
justiinsa tupsahti tuossa postissa lasku viime joulukuulta, eikä ole kuin vasta kolmas erilainen kyseiselle ajanjaksolle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803