En anna enää kenenkään tulla ja satuttaa itseäni!

rakkaus_johtaa_kuolemaan

Tajusin olevani lesbo jo 11-vuotiaana. Silloin en ollut vielä ihastunut kehenkään. Ensimmäistä kertaa ihastuin 13-vuotiaana. Silloinen ihastukseni satutti minua tosi paljon. Kyseessä oli eräs opettaja. Opettaja leikki tunteillani. Hän oli huomannut tunteeni ja halusi kiusata. Kun tämän tajusin niin tunsin vajoavani pimeyteen. En vain kestänyt.

Toinen ihastuminen 14-vuotiaana nelikymppiseen naiseen. Hän oli alkuun yliystävällinen, mutta yhtäkkiä hän muuttui. Hän oli aluksi antanut ymmärtää, että hänkin olisi kiinnostunut minusta. Kun olin kerran hänen luonaan niin hän suorastaan ajoi minut ulos. Olin saanut tuolloin sairaskohtauksen eikä hän soittanut ambulanssia. Hän käänsi minulle selkänsä. Myöhemmin hän laittoi viestin, missä väitti että minä roikun ihmisissä. Totuus oli toinen. Olin yrittänyt välttää häntä, sillä en halunnut voimistaa tunteitani.

Nyt 16-vuotiaana ihastuin erääseen 50-vuotiaaseen naiseen joka kuunteli murheitani. Pian kuitenkin jouduin taas pettymään. Hän yritti vain ja ainoastaa saada minut luopumaan kaikista unelmistani ja hän halusi tuhota minut. Hän oli huomannut että olin ihastunut häneen. Hän kai päätti kostaa minulle siitä. Pikkuhiljaa nainen muuttui tylymmäksi ja hänen terävät sanansa porautuivat mieleeni jättäen taas uuden syvän haavan. Mielestäni jos haluaa torjua niin torjuu nätisti eikä näin. Luulisi aikuisen ihmisen osaavan. Mutta ei. Kaikki ovat hylänneet minut. En rakastu enää koskaan. Se on nyt päätetty.

Tällä hetkellä olen masentunut ja itken aina kun olen yksin. Minua on satutettu liian monta kertaa. Luottamus muihin ihmisiin on mennyt. Olo on kuin elämästäni olisi kuollut iloisuus ja valoisuus. Olen katkera 16v tyttö, joka tietää ettei kukaan jäisi kaipaan jos kuolisin. Siitä huolimatta olen päättänyt elää. Ihan vain kostoksi elän ja menestyn. Tämä on kosto niille, jotka satuttivat minua. He varmaan mielellään näkisivät minun kuolinilmoitukseni lehdessä, mutta sitä iloa en anna. Aion toteuttaa unelmani, enkä anna enää kenenkään tulla ja satuttaa itseäni.

Minun piti vain purkaa ajatuksiani. Ei minulla muuta. Onko muilla käynyt tälläistä?

39

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häkellyttävää

Sen siitä saa kun alkaa kakaroiden kanssa leikkimään. Miksi luot suhteita sinua kymmeniä vuosia vanhempiin hyväksikäyttäjiin? On päivän selvää että 50-vuotias lapsista kiinnostunut henkilö ei ole terve. Mitä oikein kuvittelit että lapsen ja aikuisen sihteesta tulisi muuta kuin ongelmia ja surua?

• rakkaus_johtaa_kuolemaan

Lue tekstini uudelleen. Et selvästikään lukenut kaikkea. Tarvitsen vertaistukea enkä vittuilua. Jos ei ollut mitään oikeaa asiaa niin voisit vaikka häipyä.

• Joku_ihmettelijä

Missä sanottiin että aloittaja luo suhteita hyväksikäyttäjiin?

• samassa_veneessä

Täällä toinen jota on satutettu liikaa. Ymmärrän sua täysin. Oon 20v nainen ja muakin on vaan haukuttu ja sen jälkeen mut on hylätty. Minustakin tuntuu että olen henkisesti kuollut kun eräs nainen jätti mut rumasti. Ensin haukkui ja ilkkui, sen jälkeen vaan käveli pois.

Toi 40v joka oli paha sulle vaikuttaa tosi inhottavalta ihmiseltä! Kuka kunnollinen ihminen vaan kääntää selkänsä kun pitäs soittaa ambulanssi!? Vaan täys kusipää tekee noin. Sitte ton 50v kohdalla oikeen raivostuin. Siis tieskö se et olit kokenu kovia? Jos ties nii tosi raukkamaista toimii noin! Jos se ois ollu järkevä ja kypsä aikuinen nii se ois osannu toimii fiksusti. Tosi kamala ihminen. Harmi että nykymaailma on täys tollasia kusipäitä! Tsemppiä sulle!

Ps. Sori kirjoitus virheet ;D kirjoitin kännykäl

Kiitos tsemppauksesta. Ja kyllä. Hän tiesi. Silti hän petti luottamukseni. Pidän häntä luotettavana ja fiksuna, mutta ei. Taas jouduin pettymään. Ja tosiaan. Hylkäämisestä tulee tosiaan kuollut olo.

• ego.johtaa.ei.rakkaus

Yrität saada turvaa huomattavasti vanhemmilta äitihahmoilta? Iät vaan nousee. Seuraavaksi koitat kasikymppistä?
      Anteeksi, oli pakko tylyn rehellisesti laittaa mitä mieleen tuli noin äkkiseltään. En ole noin raastava oikeasti. Kuitenkin kun oikeasti miettii, ikäsi perusteella olet vasta lapsi /teini, eikä sellaisilta edes voi odottaa niin loogisia ratkaisuja tuollaistenkaan asioiden suhteen. Toisin sanoen, niinkuin tiedät, tarinassasi kaikki tekivät väärin ja sinä olit uhri. Nyt voi vain poistua siitä uhrin osasta ja kasvaa vähän henkisesti, että voit keskittyä ihan muihin asioihin ja ehkä jopa vähän omaa ikääsi lähellä oleviin ihmisiin. Samaten saada vaikka juuri sitä vertaistukea.
      Nuoremmat ottavat niin herkästi, että ylireagoivat ja ollaan niin angstisia ettäh. Mutta en sano sen olevan väärin. Sehän on hyvä kokea tunteet läpi, kunhan löytää jonkinlaisen tasapainon niiden jälkeen.

Eli toisin sanoen: Minä muka ylireagoin? Onko se ylireagoimista jos suuttuu siitä että ei saa apua? Olisin ihan oikeasti tarvinnut sen ambulanssin. Noh. Onneksi kadulla sattui olemaan edes yksi ihminen joka sen lopulta soitti. Enkä minä edes odottanut vastakaikua. Tiesin kyllä ettei siitä mitään tulisi. Ja ei. En etsi äitihahmoa. He vain sattuivat olemaan tuon ikäisiä.

• 6j6jk65jk65
        rakkaus_johtaa_kuolemaan kirjoitti:

Eli toisin sanoen: Minä muka ylireagoin? Onko se ylireagoimista jos suuttuu siitä että ei saa apua? Olisin ihan oikeasti tarvinnut sen ambulanssin. Noh. Onneksi kadulla sattui olemaan edes yksi ihminen joka sen lopulta soitti. Enkä minä edes odottanut vastakaikua. Tiesin kyllä ettei siitä mitään tulisi. Ja ei. En etsi äitihahmoa. He vain sattuivat olemaan tuon ikäisiä.

Se mitä sillä hetkellä tapahtui on eri asia. Koko kirjoitus yleisesti vain oli siihen viittaava. Ja tietysti onkin, koska niinkuin laitoit, katkera, masentunut, vihainen. Siihen sinulla on oikeus. Vanhempien ihmisten olisi pitänyt tietää vastuunsa.
        Mutta "ei koskaan" on vain jonkun aikaa sinulla päällä, kunnes elämä alkaakin piristää ja ehkä saat lähemmäs ikäistäsi seuraa.

• ikäeroeitoimi

Jospa vain jatkossa katselisit suosiolla oman ikäistäsi seuraa... Ei noin vanhat "tädit" ole kiinnostuneita lapsista, ellei kyseessä ole pedari...

Lueppa viestejäni. En minä hakenut tarkoituksella vanhempia naisia. Lähden täältä kun ei täällä ole kuin kaltaisiasi haukkujia.

• fault

ihan asiaa hän sanoi, noin nuoresta ei aikusten pitäisi kiinnostua. Se että otit sen haukkuna kertoo ettet ymmärrä oikein toisesta välittämisen käsitettä. Itsekkin jos luet kirjoituksesi, huomaat miten paljon he sinusta välittivät. Se ei ole terveellä pohjalla ollut yhtään.

• jhqoiwfcjqejhoifqwcmjwqo

vitun trolli

En ole trolli. Luulitko että loukkaantuisin? Väärin luulit. Minulle on aivan sama, mitä sontaa puhutte minusta. En katso tätä enää eli turha luulo että vastaisin yhteenkään viestiin enää.

• hankkikaaelämätrollit

Nimenomaan. Kun palstalla on hiljasta niin vedetään tämä ikäkortti kehiin, että saataisiin jotain vipinää palstalle.

• Ei_kaikki_ole_trolleja
        hankkikaaelämätrollit kirjoitti:

Nimenomaan. Kun palstalla on hiljasta niin vedetään tämä ikäkortti kehiin, että saataisiin jotain vipinää palstalle.

Minusta aloittaja vaikuttaa ihan aidolta. Ei tämä minusta ole trolli.

• Tätätaas
        hankkikaaelämätrollit kirjoitti:

Juuri näin, ja kirjoitustyyli on aina kovin samanlainen ja kommentit samansävyisiä. Tä on jo tylsää. Onko missään jotain järkevää, aktiivista keskustelupalstaa? Mielellään rekisteröitymispakolla ja hyvällä moderoinnilla.

• fault

se että ihastut monta kertaa itseäsi vanhempiin naisiin pitäisi herättää sussa jonkin ajatuksen miksi näin käy uudelleen ja uudelleen.
      Sä et löydä itseäsi kenestäkään muusta, et pelastaudu kenenkään muun avulla, et saa ansaitsemaasi rakkautta jos et ensin opi arvostamaan itseäsi ja rakasta itseäsi.
      Elämä on helppoa kun ei juokse samaan seinään koko aika.
      Aikuistumiseen kuuluu itsetutkiskelu ja ymmärtäminen missä tekee väärin ja miksi. Se mitä elämältä haluaa on kaikki saavutettavissa. Mutta ajelehtimalla ei pääse kuin laineelta toiselle.
      Sä olet 16 ja noin maasi myynyt jo. Liian paljon, liian aikaisin.
      Nyt nollaat pääsi, käyt oppimasi asiat läpi. Mieti miten muutat elämäsi suuntaa ja teet sen.
      Murehtimalla et pääse mihinkään. Älä tee vaikeista asioista vaikeampia sillä että kuvittelet ettet pysty muuhun kuin suruun ja pelkoon ja murheisiin.
      Elämä on ihan liian isoa että muutama rakkauserhe kaataisi koko loppuelämäsi.

Joskus ei voi muuttaa muuta kuin asennettaan. Mennyt on mennyttä, aika katsoa eteenpäin.

• yleistystä

Et ole aloittaja eli et voi tietää mitä hänen päässään liikkuu. Eivät kaikki etsi äitihahmoa. Eli älä yleistä.

• takutsuoriksi

Eiköhän aloittajan päässä liiku sitä mitä hän tänne kirjoittaa. Toisten tulkinnat ja kommentit ovat sen mukaisia.

Hyviä neuvoja fault kirjoittaa. Moni muukin kuin aloittaja voi ottaa niistä opikseen.

• tööttööttöt

Kyllä minäkin teininä melkein lapsena vielä ihastuin opettajaani, harrastusten vetäjiin ym. Mutta ne olivat vainnihastuksia eikä niiden tarkoitus ollut johtaa mihinkään. Saivat olla ihastuksia siinä iässä, enkä kyllä olisikaan muuta halunnut niin paljon vanhemmilta ihmisiltä.
        Etsi vaikka samanikäisten seuraa, ajatukset ja elämä kulkevat samaa rataa.
        Tuntuisi ainakin itsewtä äärimmäisen epämielyttävälle jos teini ihastuisiminuun, tulisi olo kuin hyväksikäyttäjällä, vikka
        vain tietäisi että joku on ihastunut.
        Ei sinulla ole elämässä mihinkään kiire, ehdit kyllä.

• yleistystä
        takutsuoriksi kirjoitti:

Eiköhän aloittajan päässä liiku sitä mitä hän tänne kirjoittaa. Toisten tulkinnat ja kommentit ovat sen mukaisia.

Hyviä neuvoja fault kirjoittaa. Moni muukin kuin aloittaja voi ottaa niistä opikseen.

Olipa taas yleistystä. Et osaa lukea ajatuksia eli mistä voit tietää 100% varmasti että aloittaja etsii äitihahmoa? Eiköhän ihminen tiedä itse asiansa paremmin.

• yleistystä
        tööttööttöt kirjoitti:

Kyllä minäkin teininä melkein lapsena vielä ihastuin opettajaani, harrastusten vetäjiin ym. Mutta ne olivat vainnihastuksia eikä niiden tarkoitus ollut johtaa mihinkään. Saivat olla ihastuksia siinä iässä, enkä kyllä olisikaan muuta halunnut niin paljon vanhemmilta ihmisiltä.
        Tuntuisi ainakin itsewtä äärimmäisen epämielyttävälle jos teini ihastuisiminuun, tulisi olo kuin hyväksikäyttäjällä, vikka

Ei kaikki mene kaikilla saman kaavan mukaan kuin sinulla meni. Sinä ilmeisesti hait turvaa. Mutta mistä sinä tiedät että aloittaja on samanlainen kuin sinä? Voihan henkilöihin ihastua sattumaltakin.

• sinäoletmaailmannapa
        tööttööttöt kirjoitti:

Kyllä sitä aikuisiässäkin voi ihastua opettajaansa, jumppaopeen, valmentajaansa tms. Mistä sinä tiedät mikä suhteista ei ole tarkoitus johtaa pidemmälle ja mikä on? Kuka sen määrittelee? Onko muka olemassa jokin yleinen yleismaailmallinen laki? Miksi ihastuksen ei pitäisi johtaa mihinkään? Eiköhän jokainen ihastunut haluaisi, että ihastuminen johtaisi johonkin enempäänkin. Aika kummalliselta kuulostaa, että on ihastunut, mutta ei halua sen johtavan mihinkään. Jos olet ihastunut niin aivan varmasti haluat jotain muutakin siltä ihmiseltä, olitpa sitten nuori tai vanha.

Mistä tiedät, että samanikäisillä kulkee ajatukset ja elämä samaa rataa? Kuka sen määrittelee? Jos olet tuota mieltä niin mistä voit olla varma, että muut ihmiset ovat samaa mieltä kuin sinä? Siis kaikki ihmiset toimivat, ajattelevat kuin sinä, niinkö? Kaikki ihmiset ovat kuin sinä? Kaikilla ihmisillä on siis samanlaiset arvot, mieltymykset ja tismalleen samanlaiset ajatukset kuin sinulla? Vissiin sitten kaikki samanikäisesi ihmiset näyttävätkin ulkoisesti aivan tismalleen sinulta, eikö vain? Heillä on varmaan tismalleen samanlaiset mieltymykset musiikin, ruoan, harrastusten, ammattialojen suhteen kuin sinulla? Siis kaikki ikäisesi ovat varmasti ammatiltaankin samalla alalla kuin sinä, eikö vain? Kaikki samanikäisesi varmasti tykkäävät siis juuri samantyyppisista naisista kuin sinä? Sinä siis olet yhtä kuin kaikki muut ikäisesi.

Se mikä tuntuu sinusta epämiellyttävälle, ei välttämättä tunnu jostain toisesta samalle olkoon asia ihan mikä tahansa.

Eiköhän muutenkin ihmiset ihastu sattumalta eikä suinkaan niin, että päätetään ihastua johonkin ihmiseen. Ihastumista ei voi tilata eikä sitä voi päättää, että tuohon minä ihastun ja tuohon en. Huijaat vaan itseäsi tuollaisella.

• Samaamieltä
        sinäoletmaailmannapa kirjoitti:

Kyllä sitä aikuisiässäkin voi ihastua opettajaansa, jumppaopeen, valmentajaansa tms. Mistä sinä tiedät mikä suhteista ei ole tarkoitus johtaa pidemmälle ja mikä on? Kuka sen määrittelee? Onko muka olemassa jokin yleinen yleismaailmallinen laki? Miksi ihastuksen ei pitäisi johtaa mihinkään? Eiköhän jokainen ihastunut haluaisi, että ihastuminen johtaisi johonkin enempäänkin. Aika kummalliselta kuulostaa, että on ihastunut, mutta ei halua sen johtavan mihinkään. Jos olet ihastunut niin aivan varmasti haluat jotain muutakin siltä ihmiseltä, olitpa sitten nuori tai vanha.

Mistä tiedät, että samanikäisillä kulkee ajatukset ja elämä samaa rataa? Kuka sen määrittelee? Jos olet tuota mieltä niin mistä voit olla varma, että muut ihmiset ovat samaa mieltä kuin sinä? Siis kaikki ihmiset toimivat, ajattelevat kuin sinä, niinkö? Kaikki ihmiset ovat kuin sinä? Kaikilla ihmisillä on siis samanlaiset arvot, mieltymykset ja tismalleen samanlaiset ajatukset kuin sinulla? Vissiin sitten kaikki samanikäisesi ihmiset näyttävätkin ulkoisesti aivan tismalleen sinulta, eikö vain? Heillä on varmaan tismalleen samanlaiset mieltymykset musiikin, ruoan, harrastusten, ammattialojen suhteen kuin sinulla? Siis kaikki ikäisesi ovat varmasti ammatiltaankin samalla alalla kuin sinä, eikö vain? Kaikki samanikäisesi varmasti tykkäävät siis juuri samantyyppisista naisista kuin sinä? Sinä siis olet yhtä kuin kaikki muut ikäisesi.

Se mikä tuntuu sinusta epämiellyttävälle, ei välttämättä tunnu jostain toisesta samalle olkoon asia ihan mikä tahansa.

Eiköhän muutenkin ihmiset ihastu sattumalta eikä suinkaan niin, että päätetään ihastua johonkin ihmiseen. Ihastumista ei voi tilata eikä sitä voi päättää, että tuohon minä ihastun ja tuohon en. Huijaat vaan itseäsi tuollaisella.

Juuri näin.

• fault
        sinäoletmaailmannapa kirjoitti:

ihastumisia tapahtuu elämän aikana paljon. Minusta olisi hyvä jos oppisi itse tunnistamaan milloin se on ok ja kannattaa jatkaa ihastumisen viitoittamalla polulla. Mutta sitten on ihastumisia jotka eivät voi johtaa mihinkään, jotka on järjellä ajateltuna huono suunta mennä. Ei ihastuminen ole mikään juna joka menee raidetta eteenpäin ilman että mikään voi sitä pysäyttää.

Jos rakastaa itseään on hyvä opetella myös miettimään mihin haluaa nenänsä laittaa ja mihin ei. Ihastumisista voi nauttia ilman että menee open kanssa yhteen tai sitä haluaa. Ihastumisesta voi nauttia tunteena ja oppia ja iloita siitä.

Jos jokainen tunne mikä itsessä syntyy, synnyttää tarpeen tehdä jotain asialle, luulen että elämässä on paljon haastetta edessä. Kyllä ihminen pystyy muuhunkin kuin vain nostamaan kädet pystyyn ja sanomaan ei voi mitään kun tunne on minussa. Järkeäkin saa käyttää ja ennen kaikkea, opetella käyttämään.

• takutsuoriksi
        yleistystä kirjoitti:

Olipa taas yleistystä. Et osaa lukea ajatuksia eli mistä voit tietää 100% varmasti että aloittaja etsii äitihahmoa? Eiköhän ihminen tiedä itse asiansa paremmin.

Et selvästikään ymmärrä lukemaasi.

Aloittajan kysymykseen vastaan että on käynyt.
        Varmasti ihan kaikille tavalla tai toisella.
        Kaikesta huolimatta toivo rakkaudesta elää vahvana.

• sinäoletmaailmannapa

"Mutta sitten on ihastumisia jotka eivät voi johtaa mihinkään, jotka on järjellä ajateltuna huono suunta mennä. Ei ihastuminen ole mikään juna joka menee raidetta eteenpäin ilman että mikään voi sitä pysäyttää."

Järkiliitot ja järkiseurustelut ovat asia erikseen. Et näemmä ymmärrä mitä eroa on järkiliitoilla ja rakkausliitoilla. Ihastumista ei voi säädellä niin, että päättää, että tuohon minä ihastun, tuohon minä en ihastu, lopetanpa nyt ihastumisen tai rakastumisen. Et vissiin ole ikinä kokenut aitoa ihastumista tai rakastumista jos luulet, että se on säädeltävissä se tunne. Aivan sama lesboilla. Ei voi säädellä, että enpä halua olla lesbo, päätänpä ihastua mieheen, koska se on yhteiskunnallisesti hyväksytympää ja taloudellisesti järkevämpää (mies maksaa-periaate, mies elättää naisen jne.). Jos itse haluat elää pelkästään järkiliitoissa, sitten elät, mutta anna muille mahdollisuus tuntea, ihastua, rakastua ja elää sen mukaan. Kaikki eivät halua solmia seurustelusuhteita pelkän rahan, statuksen tai järjen mukaan. Sitäpaitsi se järkikin voi pettää ja pahasti, ennakkoluuloissa voi mennä todella pahasti metsään.

Elämässä on haasteita ja niin pitääkin olla. Ei voi olla niin, että suojelee itseään sillä tavoin, että pistää aina pään pensaaseen, elää pelkän pumpulin sisällä eikä edes uskalla poistua kotoa mihinkää, koska voi kauheeta, jotainhan voi sattua! Elämä ja elämänkokemus tulee vain elämällä, ei pelkäämällä tai elämällä pumpulissa. Elämä on tarkoitettukin elettäväksi, meillä on vain yksi elämä, mieti haluatko elää sen pelkän pumpulin sisällä elämättä, tekemättä tai kokematta yhtään mitään! Jokainen ihastuminen ja rakastuminen opettaa, jokainen ihastuminen ja rakastuminen tuo sitä elämänkokemusta, ei kannata elää neljän seinän sisällä pää pumpulissa peläten jotain virheitä tai pakkeja. Onnistua voi vain silloin jos uskaltaa yrittää. Jos ei koskaan uskalla yrittää, mitään ei voi saavuttaakaan.

• töttöröötöt

Kyllähän se on selvääkin selvempää että kolme/nelikymmisen suhde teini-ikäiseen on jotain muuta kuin kahden aikuisen tasaveroinen suhde. Aikuisilla ihmisillä on takanaan elämänkokemusta ja työelämässäkin on voinut olla jo useamman vuosikymmenen kun taas nuorempi polvi vasta aloitettelee jatko-opintoja ja suunnittelee kotoa lähtemistä ja ensimmäinen työpaikkakin on vasta hakusessa, hiemen erilaisista lähtökohdista on siinä kyse.
      Huomaa että nykyajan trendi on mulle heti ja kaikki, vaan kun kaikki eivät ajattele näin, mutta kukin taaplatkoon tyylillään.

• sinäoletmaailmannapa

Tänä päivänä moni joutuu (joko pakosta, puolipakosta tai vapaaehtoisesti) vaihtamaan ammattia, opiskelemaan lisää eikä ole kovinkaan harvinaista, että ihmisillä on useampia tutkintoja vaikka miltä alalta ja kouluttautuvat ihan eri alalle kuin aikaisemmin. Tämän päivän sana on jatkuva, elinikäinen oppiminen. Elämässä tapahtuu ja sattuu. Jos elää elämäänsä joidenkin omaan päähän iskostettujen kaavojen ja ennakkoluulojen mukaan, voi olla todella kova järkytys, että maailma onkin erilainen, monimuotoinen ja jatkuvasti muutoksessa oleva. Kuten myös työelämässä niin ihmissuhteissakin on monesti avainsanana joustavuus. Sitäpaitsi, moni aikuinenkin joutuu ihan samalla tavoin etsimään töitä uudestaan ja uudestaan, koska lama, määräaikaisuudet, korkea, nouseva työttömyys jne.

Joillakin tosiaan on tavoitteena järkiliitto, tasaveroinen sellainen. Se, että suhde ei välttämättä ole tasaveroinen, vaikka kuinka olisi syntynyt saman vuonna. Henkisestikin samana vuonna syntyneet voivat olla kovin kaukana toisistaan. Samoin mieltymyksiltään.Jos toinen on kokenut paljon ja nuorena, toinen vasta aikuisiällä aloitellut ensimmäisiä suhteitaan. Toinen voi olla älyllisesti kehittyneempi, toinen alikehittynyt, vaikka kuinka olisi samana vuonna syntynyt. Toiset hakevat tosiaan sitä taloudellista turvaa ja järkikumppanuuta, arjen kaveria ilman minkäänlaisia rakkauden tunteita, toisille se ei todellakaan riitä. Kaikki eivät halua elää kylmässä, mutta taloudellisesti järkevässä suhteessa. Jotkut muuttavat asumaan ja seurustelevat sen takia, että tulee halvemmaksi kun voi puolittaa vuokran, toiset taas eivät missään nimessä haluaisi tällaista suhdetta.

Onko esim. Tahdon-kamppanjassa kysymyksessä tunneliitto vai järkiliitto? Itse kyllä miellän nimenomaan kamppanjan tunneliittoihin, se, että kaksi ihmistä rakastaa toisiaan vilpittömästi. Toki, voihan sen mieltää myös järkiliitoksi, on järkevämpää asua kaksin, koska vuokra puolittuu jne.

Itse en missään nimessä ikinä haluaisi olla missään kylmässä järkiliitossa vailla tunnetta, vailla hellyyttä, vailla seksielämää (en esim.kiihotu ollenkaan jos ei ole rakastumisen ja ihastumsien tunteita laisinkaan, joten seksin harrastaminenkin olisi yhtä pakkopullaa ja näyttelemistä). Miljoona kertaa enemmän ottaisin tunteellisen liiton, olkoonkin se sitten myrskyissää tai todella onnellista kuin hyvin pliisun, tunteettoman, kylmäkiskoisen suhteen, jossa ajatellaan vain samaa biologista synnyinvuotta passissa, vuokran puolittamista ja laskujen maksamista. Sehän olisi kuin, anteeksi nyt vaan, samaa kuin huoraaminen. Seurustelua ja seksiä rahasta, pidemmän kaavan mukaan vain.

Toisaalta ymmärrän faultin/fukin kannanottoja hyvin siltä pohjalta jos hän todellakin elää elämäänsä pelkkien kaavojen mukaan. Ei mikään ihme sitten, että elämänkokemus puuttuu.

• fault

siis ainoa vaihtoehdot on joko järkiliitto tai mennä mihin nenä näyttää? Itse pitäisin sitä vähän typeränä tapana elää. Kyllä ihastuminen on vielä aika sellainen asia että itseään tutkiskelemalla voi miettiä että onkohan nyt viisasta tuoda tunteensa esille ja mennä tässä asiassa niin pitkälle kuin mahdollista.
        Itserakkaus on minusta tärkeää, että arvostaa omia tunteitaan sen verran ettei juokse joka tunteenpilkahduksen mukaan. Ehkä se kuulostaa sitten kylmälle ja vaihtoehto on järkiliitto. Mutta itse koen että elämästä voi nauttia myös ajatuksella.
        Se on totta että multa puuttuu alaikäisenä suhteet aikuisen kanssa, vaikka opettajaan olen ollut ihastunut minäkin. En koe että tämä asia silti on ollut miinusta elämässäni. Enkä myöskään ole edennyt ihastumisen tunteen koettuani esim hyvää ystävääni kohtaan. Sekin oli kannaltani hyvä ratkaisu koska en särkenyt mitään, en edes sydäntäni.

Itse koen mustavalkoisena elämisenä sen että tehdään vain mille tuntuu. Ajattelematta sen enempää asiaa. Varmaan se jossain romanttisissa ajatuksissa on ihanan villiä ja ah niin kreisiä.
        Elämässä on muutakin kuin ääripäät.
        Mun elämänkokemus on osoittanut oman tieni onnelliseksi elää. Uskallan tuntea tunteita koska luotan itseeni ja vaistoihini. Mun ei tarvi saada jotain vain siksi että tunnen jotain. En pidä tunteita minään uskomattoman harvinaisina asioina jotka vaati välitöntä toimeenpanoa sellaisen ilmestyessä itseeni.
        Mun kaava on ettei ole vain yhtä vaihtoehtoa, missään.

• Gillis

Ei kannata alistua ja antaa ihmisten kohdella huonosti joskus on hyvä vaikea toiselle missä toinen alkaa arvostamaan toista enemmän mielummin lähtee vetää kun antaa toiselle vallan kohdella huonosti olet vielä nuori takaiskut tuntuu pölkkyllä lyöty ....... et anna heti itsestäsi kaikkea niin toinen oppii arvostamaan sua ihmisenä enemmän

• koettu

Haet alitajuisesti korvaavaa kiintymyssuhdetta. Eli mietis vähän äitisuhdettasi. Tajuat sen siitä, että suhteisiin ei liity seksuaalista halua toista kohtaan.

• voivoivoi_

Voi voi kuule. Nuorempi nainen voi ihastua ja rakastua tulenpalavasti vanhempaan naiseen (joka voisi ikänsä puolesta olla äiti) ja silti tuntea häntä kohtaan nimenomaan seksuaalista halua ja se halu voi olla todella voimakaskin.

Itse olen nuorena ihastunut monet kerrat tulenpalavasti vanhempiin naisiin ja kyllä siinä sitä seksuaalista halua on ollut todella paljon itselläni. Sama on jatkunut näin hieman vanhempana. Edelleen olen hyvin syvästi ollut rakastunut seksuaalisessa mielessä vanhempiin naisiin ja seksuaalista halua ei minun puolelta ole koskaan ikinä ainakaan puuttunut. Itse nimenomaan kiihotun erittäin paljon vanhemmista, kypsemmistä naisista, koska heissä on "sitä jotain" omasta mielestäni. Sen sijaan nuoremmat tai samanikäiset ovat aina minusta tuntuneet erittäin lapsellisilta ja seksi heidän kanssaan (siis kuitenkin yli 18-vuotiaat) on ollut todella mitättömän tuntuista, vaisua, pliisua, väljähtänyttä räpellystä. Itseasiassa ikinä en ole ollut ihastunut samanikäisiin tai itseäni nuorempiin. Heistä tuntuu olevan vain kaveriksi, muuhun ei. Eivät vain sytytä millään tavoin. Minulla myöskin seksuaalinen halu kytkeytyy myös paljolti älykkyyteen ja nimenomaan tunneälykkyyteen. Aivot ne rakastelevat, eivät sukupuolielimet. Sanotaankin, että nainen puhkeaa seksuaalisesti kukkaan vasta vanhempana. Nainen on kuin viini, paranee vain kun ikää tulee;) Makuasioita tietenkin, toiset pitävät kukista, jotka ovat puhjenneet täyteen loistoonsa, toiset vasta nupuillaan olevista. Toiset tykkäävät tummista, toiset vaaleista. Miksi kaikkien pitää ainoastaan vaaleista?

Itse en näkisi mitään syytä seurustella itseäni nuoremman tai samanikäisen kanssa vain sen takia, että joku muu on sitä mieltä (kenties joku kade?), että ihmisten pitää seurustella vain ja ainoastaan samanikäisten kanssa. En edes saa minkäänlaisia kiksejä, seksuaalisia tai mitään muutakaan sellaisen kanssa, johon en oikeasti ole rakastunut. Kun tätäkin palstaa lukee niin en todellakaan ihmettele miksi en syty nuoremmista tai samanikäisistä. On täällä niin ikäisekseen kokematonta, lapsellista, ilkeätä, kateellista, ennakkoluuloista ja kaavoihin kangistunutta porukkaa.

Se, että ihastuu itseään vanhempaan ei todellakaan välttämättä tarkoita sitä, että ihastuminen ei olisi seksuaalista tai siihen ei liittyisi mitään seksuaalista halua tai että ihminen hakee alitajuisesti itselleen äitiä. Onhan noita paljon heteroparejakin, joissa nuoremmalla miehellä on vanhempi nainen tai varsinkin niin päin, että nuoremmalla naisella on vanhempi mies.

Minusta kyseessä on vain ennakkoluulot, ikäerot ovat tabu, etenkin näköjään lesbosuhteissa ja toisekseen jotkut ihmiset ovat vain niin älyttömän kateellisia. Toiset taas eivät kykene ymmärtämään, että toiset kypsyvät henkisesti huomattavasti itseään nopeammin. Toisilla taas se seksuaalinen (kenties hyvin voimakaskin)halu suuntautuu erilaisiin ihmisiin kuin itsellä. Kyllä, meitä on moneen junaan ja kaikilla ei todellakaan ole samanlainen maku naisten suhteen kuin juuri sinulla. Kaikille ei todellakaan myöskään riitä pelkkä toverillinen seurustelusuhde (etenkin kun niitä kavereita on muutenkin), toiset haluavat enemmän. Ja kyllä, itseään vanhempaan naiseen voi tuntea todella voimakasta seksuaalista halua.

• koettu

Tarjosin näkökulmaa.

• fault
        voivoivoi_ kirjoitti:

Voi voi kuule. Nuorempi nainen voi ihastua ja rakastua tulenpalavasti vanhempaan naiseen (joka voisi ikänsä puolesta olla äiti) ja silti tuntea häntä kohtaan nimenomaan seksuaalista halua ja se halu voi olla todella voimakaskin.

Itse olen nuorena ihastunut monet kerrat tulenpalavasti vanhempiin naisiin ja kyllä siinä sitä seksuaalista halua on ollut todella paljon itselläni. Sama on jatkunut näin hieman vanhempana. Edelleen olen hyvin syvästi ollut rakastunut seksuaalisessa mielessä vanhempiin naisiin ja seksuaalista halua ei minun puolelta ole koskaan ikinä ainakaan puuttunut. Itse nimenomaan kiihotun erittäin paljon vanhemmista, kypsemmistä naisista, koska heissä on "sitä jotain" omasta mielestäni. Sen sijaan nuoremmat tai samanikäiset ovat aina minusta tuntuneet erittäin lapsellisilta ja seksi heidän kanssaan (siis kuitenkin yli 18-vuotiaat) on ollut todella mitättömän tuntuista, vaisua, pliisua, väljähtänyttä räpellystä. Itseasiassa ikinä en ole ollut ihastunut samanikäisiin tai itseäni nuorempiin. Heistä tuntuu olevan vain kaveriksi, muuhun ei. Eivät vain sytytä millään tavoin. Minulla myöskin seksuaalinen halu kytkeytyy myös paljolti älykkyyteen ja nimenomaan tunneälykkyyteen. Aivot ne rakastelevat, eivät sukupuolielimet. Sanotaankin, että nainen puhkeaa seksuaalisesti kukkaan vasta vanhempana. Nainen on kuin viini, paranee vain kun ikää tulee;) Makuasioita tietenkin, toiset pitävät kukista, jotka ovat puhjenneet täyteen loistoonsa, toiset vasta nupuillaan olevista. Toiset tykkäävät tummista, toiset vaaleista. Miksi kaikkien pitää ainoastaan vaaleista?

Itse en näkisi mitään syytä seurustella itseäni nuoremman tai samanikäisen kanssa vain sen takia, että joku muu on sitä mieltä (kenties joku kade?), että ihmisten pitää seurustella vain ja ainoastaan samanikäisten kanssa. En edes saa minkäänlaisia kiksejä, seksuaalisia tai mitään muutakaan sellaisen kanssa, johon en oikeasti ole rakastunut. Kun tätäkin palstaa lukee niin en todellakaan ihmettele miksi en syty nuoremmista tai samanikäisistä. On täällä niin ikäisekseen kokematonta, lapsellista, ilkeätä, kateellista, ennakkoluuloista ja kaavoihin kangistunutta porukkaa.

Se, että ihastuu itseään vanhempaan ei todellakaan välttämättä tarkoita sitä, että ihastuminen ei olisi seksuaalista tai siihen ei liittyisi mitään seksuaalista halua tai että ihminen hakee alitajuisesti itselleen äitiä. Onhan noita paljon heteroparejakin, joissa nuoremmalla miehellä on vanhempi nainen tai varsinkin niin päin, että nuoremmalla naisella on vanhempi mies.

Minusta kyseessä on vain ennakkoluulot, ikäerot ovat tabu, etenkin näköjään lesbosuhteissa ja toisekseen jotkut ihmiset ovat vain niin älyttömän kateellisia. Toiset taas eivät kykene ymmärtämään, että toiset kypsyvät henkisesti huomattavasti itseään nopeammin. Toisilla taas se seksuaalinen (kenties hyvin voimakaskin)halu suuntautuu erilaisiin ihmisiin kuin itsellä. Kyllä, meitä on moneen junaan ja kaikilla ei todellakaan ole samanlainen maku naisten suhteen kuin juuri sinulla. Kaikille ei todellakaan myöskään riitä pelkkä toverillinen seurustelusuhde (etenkin kun niitä kavereita on muutenkin), toiset haluavat enemmän. Ja kyllä, itseään vanhempaan naiseen voi tuntea todella voimakasta seksuaalista halua.

11v ja 40v, kyllä siinä voi nuorempi tuntea mitä vain mutta se vanhempi pitäisi viedä tutkimuksiin jos alkaa johonkin suhteeseen lapsen kanssa. Ei se ole tabu vaan rikos.
        Täysi-ikäisenä mun puolesta ikäero saa olla mikä tahansa, mutta lapset on aina, ilman mitään poikkeusta ei ei ja vielä kerran ei.

• Kokenutsaman

Olen kokenut tämän saman kuin alkuperäinen kirjoittaja ja voin samaistua täysin hänen tunnetilaansa.

• Hiiiipop

Onko aloittaja käynyt jo vanhainkodissa hakemassa naista?

• varovasti

Olisin kauhua täynnä, jos huomaisin jonkun alaikäisen ihastuvan muhun. Jos joku noista naisista olisi osoittanut vastarakkautta, olisi kysymyksessä alaikäisen hyväksikäyttö. Asiasta menisi myös lastensuojeluilmoitus.

• Honkaly

Mä ihastun kans aina vanhempiin naisiin :D :D :D soriii et oon ahdistava

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe