kuurotkin laitettu tänne ja vammaiset...yhteisö foorumiin..en ymmärrä...sorry:(((
Tätä ei ole helppo löytää joten tosiaan miksi näin..
Sama tässä..
6
594
Vastaukset
- puer86
Parempi nimi kategorialle olisiki varmaan jokin vähemmistöt tai jotakin.... Siinä on ajateltu että pistetään kaikki kielelliset ja etniset vähemmistöt sekä vammaiset samaan kasaan valtaväestöstä poikkeavina... En tiedä.
- onko meitä
juu...myö ollaan niin erilaisii... ei sopeuduta muihin...
- puer86
onko meitä kirjoitti:
juu...myö ollaan niin erilaisii... ei sopeuduta muihin...
No, tietysti määrittele "erilainen ihminen"...
Ei siinä ole kyse siitä ettemme sopeutuisi mihinkään tai että olisimme mitenkään outoja. Kysehän on siitä että kun palsta kuuroille tehdään, niin johonkin se on laitettava ja eikö nyt paras paikka ole kategoria, johon on muillekin vähemmistöille palstat... - se sama
puer86 kirjoitti:
No, tietysti määrittele "erilainen ihminen"...
Ei siinä ole kyse siitä ettemme sopeutuisi mihinkään tai että olisimme mitenkään outoja. Kysehän on siitä että kun palsta kuuroille tehdään, niin johonkin se on laitettava ja eikö nyt paras paikka ole kategoria, johon on muillekin vähemmistöille palstat..."vitsini"ymmärrettiin väärin...sorry...
- heartti
minusta olisi mainiosti sopinut terveyspuolelle kuurot ja vammaiset.
Jotenkin yhteisöt .. eivät he sinne kuulu.
(Kuka vain voi olla noistakin "yhteisöstä"..kuuro vammainen..jne.)
Eli en katso että kuurot ja vammaiset kuuluisivat johonkin yhteisöön missä kielellellisesti ulkom. keskustelevat...jne.- kuuleva muidu
Tjaa, mun mielestä tää yhteisöt-palsta on ihan sopiva kuuroille. Tosin koko yhteisöt-palstan nimi pitäisi sisällön perusteella olla esim. kieliyhteisöt (tosin vammaiset ei siihen taas sopis). Itse ymmärrän yhteisön sellaisena ihmisporukkana, jolla on joku heitä yhdistävä tekijä. Jos niillä ei jo olisi omaa palstaa muualla niin yhteisöt-otsikon alle sopisi mun mielestä yhtä hyvin myös esim. urheilijat, autoharrastajat jne.
Taivaalle kiitos, että kuuroja ei sentään ole laitettu vammaisten alakategoriaksi! Vaikka kuulovamma onkin 'vamma' niin tärkeämpää kuurojen yhteisössä on mun mielestä ennemminkin se kuurojen kulttuuri ja siihen voi kuulevakin päästä mukaan (helpoiten tietenkin jos silti tulee kuurosta perheestä). Samasta syystä mua tökkii pahasti idea, että kuurojen palsta laitettaisiin terveyspuolelle. Se jotenkin korostaisi sitä vammaa/vammaisuutta eikä kulttuuripuolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103