Niin siinä vain kävi että alkuinnostus Win10 kohtaa on pikkuhiljaa mennyt ohi ja yhä enemmän käyttö hiipii Linux Mintin 17.2 pariin. Näinpä sen ajattelinkin käyvän, toki WIn10 on edelleen PC:llä, mutta lähinnä vain peli-käytössä.
Windows 10 alkuinnostus ohi
15
<50
Vastaukset
- debianxfce
Aloittelijoilla on mint/ubuntu ikuvanhan kernelin kera ja dualboot win virusimuri. Tosimiehet pelavat debian stretch xfce:llä. ja wine-stagin rajapinnan päällä, eikä itke dx11 pelien perään. Vielä kovemmat pykäävät arch linuxista mieleisen systeemin.
- keps
Mitä siitä vahemmasta kernelistä on haittaa jos hommat pelaa, sen ymmärrän jos on täysin uusi PC, juuri kaupasta ostettu ja koottu että on uusin kerneli, tuki uusille laitteille mukana. Silloin tällöin Mintiin saatan päivittää uusimman kernelin mitä siellä on tarjolla, mutten koskaan ala erikseen uusinta kyllä säätämään tai kääntämään.
Minun puolesta "kovat hemmot" voi ihan vapaasti säätää ja kiduttaa itseään jos siitä saavat kiksinsä, minä haluan käyttää konetta enkä säätää ja käännellä kerneliä.
Sama asia vähän kuin nuorempana oli joku ylikellotus, toi hirveet kiksit, mutta nykyään lähinnä naurattaa että kuin pieni prosetin nopeusedun se muka toi :'D Kone nopeutui lähinnä omassa mielikuvituksessa. - vai_että
debian ja xfce? Vai että arch linux. Tosimiehet käyttävät slackwarea ja kääntävät itse siihen täsmäkernelin.
- debianxfce
Debia testingiin täsmäkerneli hoituu helpoiten, se on yhteensopiva sid ja experimental versioiden kanssa. Niin ei tarvitse koko käyttistä kääntää uudestaan. Ja nimenomaan kerneli haetaan originaalina kernel.orgista:-)
- debianxfce
keps kirjoitti:
Mitä siitä vahemmasta kernelistä on haittaa jos hommat pelaa, sen ymmärrän jos on täysin uusi PC, juuri kaupasta ostettu ja koottu että on uusin kerneli, tuki uusille laitteille mukana. Silloin tällöin Mintiin saatan päivittää uusimman kernelin mitä siellä on tarjolla, mutten koskaan ala erikseen uusinta kyllä säätämään tai kääntämään.
Minun puolesta "kovat hemmot" voi ihan vapaasti säätää ja kiduttaa itseään jos siitä saavat kiksinsä, minä haluan käyttää konetta enkä säätää ja käännellä kerneliä.
Sama asia vähän kuin nuorempana oli joku ylikellotus, toi hirveet kiksit, mutta nykyään lähinnä naurattaa että kuin pieni prosetin nopeusedun se muka toi :'D Kone nopeutui lähinnä omassa mielikuvituksessa.Kyllä pelikoneessa pitää olla viimeisen päälle viilattu kerneli, turhat ajurit pois ja prosessori asetuksisa timer nostettu 25-300Hz. Ext4:ään tulee kokoajan korjauksia, joten kannattaa käyttää niin tuoretta kerneliä kuin voi.
Amd ja Nvidia näytönohjaimia joutuu pätsämään linuxyhteisön pätseillä ja ei välttämättä toimi aivan uusimmalla kernelillä. Esim 4.2.5:ssä kumpikin toimii, 4.3 kernelissä ei catalyst toimi kolasa patcheillä kaveri apun kanssa ja kääntää pitää ajuri ja kerneli gcc 4.9:llä eikä 5.2:lla. vai_että kirjoitti:
debian ja xfce? Vai että arch linux. Tosimiehet käyttävät slackwarea ja kääntävät itse siihen täsmäkernelin.
Tosimiehet kehittävät oman kernelinsä. Torvaldshan on tunnetusti sitä mieltä, että hän ei viitsi minkään tarpeettoman vaikeakäyttöisten distrojen kanssa säätää, mieluummin käyttää sen ajan tuottavaan kernelin parissa työskentelyyn.
- ei_vanha_ei
Minulla on 4.2.0 Linux, Ubuntussa(14.04). Ubuntuun ei ainakaan nykyään tarvitse kerneliä lähdekoodista käännellä.
- debianxfce
Kyllä turhat ajurit kannattaa kernelistä poistaa pelikoneessa ja muutenkin jos haluaa vähemmän ongelmia. Esim hdmi audio mykistää analogisen audio helposti.
Oletteko muuten huomanneet disabloida pulseaudion, joka vie prosentteja koneen tehosta voi aiheittaa pelien ja bt tiedonsiirron pätkimistä.
https://wiki.archlinux.org/index.php/PulseAudio/Examples#Disabling_automatic_spawning_of_PulseAudio_server
"/etc/pulse/client.conf
autospawn = no
daemon-binary = /bin/true
You may also have to move or delete a .desktop file in /etc/xdg/autostart if it exists.
"
Rebootin jälkeen debian käyttää pelkkää alsaa. - 4.11.2015
"debian ja xfce? Vai että arch linux. Tosimiehet käyttävät slackwarea ja kääntävät itse siihen täsmäkernelin"
Tosimiehet pelaa klitoriksella, eikä millään lasten leikkikaluilla.
- Linuks_Marginaali
Mitä te niitä linuks-kurttauksinne tänne tulette mainostamaan.....†
Ete te täällä mainostamalla saa niitä käyttäjämääriä nousemaan - tubutin on ja pysyy marginaalikurttauksena ja sillä siisti.....†- zzzzzzzzzzzza
Kovin olet uskonnollinen, kun täytyy pistää risti kaiken sanomisiesi perään.
- seuraan_mallia
Minä en ole kiinnostunut tästä seireenien kutsusta. Yksi käyttöjärjestelmä ei todellakaan kelpaa kaikille laitteille. Microsoft on tekemässä suurta erehdystä.
Odysseuskin pyrki suojautumaan seireenien kutsulta ja jäi henkiin.
Lukekaa nyt historiallisia kertomuksia niin ei tartte langeta kaikkiin kutsuihin. Vai tosimiehet säätää. Minä en semmoisesta kiksejä saa. Jätän säätämisen muroille, ja keskityn itse niiden sovellusten käyttämiseen. Ei niitä testing jakeluita voi käyttää työympäristössä. Kyllähän ne tosimiehille sopii leikkimiseen ja fiksailuun. Semmoinenko on tosimies, jolla on säàdetyin, viritteillyin ja vaikeimmin asennettava käyttis?
- win_oksettava
"Windows 10 alkuinnostus ohi"
Mitä, loppuiko oksentaminen? - Winonparas
Linuxia käyttävät pelaajat on huomanneet miten hyvä Windows 10 on. Toki alku on ollut vähän heikko. Katsotaan tilannetta uudestaan vuoden päästä. Silloin kun 7 tuli käyttäjiä ei alussa ollut näin paljon mitä nyt 10.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351