Tuottoisa myytti riskiperheistä

sijaishuollonhumpuukia

Siitä puhe, mistä puute- huolta ja riskiä etsimässä

Sijaishuolto ja lastensuojelu lobbaavat mieluusti päättäjille ja medioihin myyttiä pahoinvoivista suomalaisista riskiperheistä- ja siinä sivussa oman vallan, reviirin ja rahoituksen laajentamista. Tämä puhe luokitellaan asiantuntijatiedoksi. Asiakkaat taas puhuvat enimmäkseen puuttuvasta oikeusturvasta mutta heidän puheensa mitätöidään vertaistueksi ja vihapuheeksi. - See more at: http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/tuottoisa-myytti-riskiperheista#sthash.iY8SdRAi.dpuf

5

111

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuottoatuottoa

Niin se vaan menee :/ Koulutuksissa ilmeisesti menee läpi tuo riskihumpuuki. Huoliliputus on uskomattoman törkeä keino ajaa vanhemmat tuntemaan syyllisyyttä kehnojen tulojen tai väsymyksen tai työttömyyden tai sairastamisen takia.

Oma lukunsa on se, kun lasta kiusataan koulussa ja vanhempi leimataan hankalaksi. Aika kätevä mittari todennäköisestä mestarikiusaajasta on se, että sellaisella ei ole poissaoloja juuri lainkaan ja se sanoo viihtyvänsä koulussa hyvin. -Mikäs siinä ollessa kun pääsee simputtamaan muita ja kun voi varmistaa että toisten koulumenestys kärsii!

• Ikävä_ihminen

Tämäkö nyt on esimerkki siitä, miten Lokakuun liikettä ei täällä mainosteta?

• vanhaäiti

Kuinka niin mainostamista? Mainontahan on voitontavoittelua varten! Mikä tuossa Lokakuun liikkeeessä noin VOI häiritä, että lasten ja nuorten sekä heidän omaistensa kokemuksista pitäisi vaieta?

Mainitsetko, ikävä_ihminen, ne otteet Ikosen tai Syvälän tietoteoksista, mitkä kuuluisi oikaista?

Oli aika, jolloin hoiva-alaan ei liittynyt yritystoimintaa eikä siis korruptiotakaan. Perheitä ihan oikeasti autettiin. Kuvittele: kun olin nuori äiti, eronnut ja kun ystäväpiirini oli kovin suppea, ja kaipasin parasta mahdollista seuraa lapselle, niin kodinhoitaja antoi minulle vinkkejä. Hän opasti käymään leikkipuistoissa, jutteli, tiskasi (se oli aika kiusallista, koska yhden lapsen äitinä minulta sujui siivoaminen mutta työelämään siirryttyäni siivousapu olikin hyvä).

Sos.toimesta saattoi anoa harkinnanvaraista tukea lomaan. En paljoa tarvinnut rahaa kuitenkaan. Olin ennenkaikkea vapaa määrittelemään elämämme puitteet.

En käsitä miksi ls oikeasti toimii nykyään järjenvastaisesti! Mistä noita toisen elämän määrittelijöitä oikein sikiää? -Kun VarPu oli alullaan, oltiin huolissaan jostakin huonovointisista perheistä. Mikäli muistan, niin 90-luvulla kauhu-uutisoinneissa mainittiin keskiluokan häpeästä kertoa tuttaville asuntoloukosta jolloin perheenpää mieluummin surmasi perheensä kuin menetti kasvonsa.

Aikanaan käytettiin "kyllin hyvä vanhempi" -nimikettä silloin kun esim neuvolassa tuli purettua riittämättömyyden tunnetta; välillä olisin mieluusti halunnut tarjota kaikkea mahdollista iloa, mikäli rahaa olisi ollut tarpeeksi. Vaikkapa tutkimusmatkailua. Saksofoni oli myös liika hintava, lapsi olisi semmoisen halunnut jo ihan pienenä. Neuvolassa minua ei määritelty, vaikka toisilla oli kummallisia kokemuksia, sellaisia mihin törmää esim työterveydessä joskus, kun hoitaja työskentelee "omassa valtakunnassaan". Pelkkä moittiminenkin riittää madaltamaan vanhemman omanarvontunnetta! Oli kyllä uskomatonta tajuta, että nykyisin SIJAISVANHEMPI onkin se "kyllin hyvä"!

• Ja_sitten_asiaan

Ikosen ja Syvälän tuotokset eivät ole missään määrin "tietoteoksia". Lähinnä kyseessä on laajennettu mielipidekirjoitus.

• justjoopa

Tossa teoksessa on aika yksipuolinen näkemys asioista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      206
      5017
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4111
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3599
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3585
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3430
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      38
      3005
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2579
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2336
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      33
      2123
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      23
      1972
    Aihe